3kk vauva herää öisin, vaikka ennen nukkui 12h putkeen...
... onko muilla kokemusta, mistä voisi johtua? Viime yönäkin vain itkeskeli jonkin aikaa, kun lämmitin pulloa, itku lakkasikin, ja tyttö nukkui aamun asti.
Onko muilla tällaista, ja mistähän voisi johtua?
Kommentit (4)
Juu, siis pikkuiseni la oli 30.8, mutta syntyikin 16.8. Olin jo liittynyt ennen la:n saamista syysmasuihin, ja sain luvan jäädä joukkoonne odotuspuolella :0)!
Meillä sama juttu, 3,5kk vauva alkoi heräillä tuossa 3kk tienoilla ja muutenkin tuli äkäiseksi ihan päiväaikaankin. Ymmärrykseni mukaan on kehitykseen liittyvää ja nopean kasvuvaiheen vuoksi alkaa oudolta tuntuvat " oireet" , ainakin muistelen kahdella edellisellä olleen samanikäisenä sama juttu. Menee muistaakseni ohi 1-2 kuukaudessa. Niitä samantapaisia vaiheita tulee myöhemminkin kun vauva oppii uusia asioita. Näin siis oman muistikuvani mukaan, mutta edellisistä vauva-ajoista on kyllä vuosia:)
Aluksi meni hyvin, kun heräiltiin yöllä kyllä, mutta välit oli väh. 4 h. Nyt saattaa välillä olla, että 2 h välein syödään tai vastaavasti välillä jopa 7-8 h:n välein (eli siis kerran). Mutta eipä tuo minua haittaa, kun hän tähän mennessä on aina heti syömisen jälkeen nukahtanu rinnalle tai viimeistään sänkyynsä. Ja syömiset kestää vaan 5-10 min. Poika siis reilu 2,5 kk, syysmasuja myöskin ollaan.
tuiskuneiti79 + poika synt. 7.9.
vauva syntyä jo aikaisemmin.
Vauvasi siirtyy " normaalien" vauvojen kastiin, eli heräilee öisin. Ole huoleti, luulen, että vauva vaan on nälissään ja joku kasvu/kehitysvaihe menossa. Meidän beibi (2kk) heräilee syömään kahden tunnin välein, eka unipätkä yöllä saattaa olla joskus jopa 6 tuntia :) Yleensä 4 h.