Auttakaa plussanneet! Apua, tässäkö?!
Meillä ICSI siirto takana ja eilen pp8. Eilen illalla sitten alkoi valua pikku hiljaa vaalean punaista juoksevaa pikkuhousun suojaan...olin vielä kylässä ja pokerinaaman piti pitää 2 tuntia. Kun pääsin autoon alkoi silmät täyttyä ja ajamisesta ei meinannut tulla mitään.
Illalla laitoin luget normaalisti. Vuoto loppui yöllä, mutta aamulla taas paperiin jäi vessassa käydessä haaleita vaaleanpunaisia viivoja. Pitkin päivää haaleaa verta on tullut vähän vessassa käydessä paperiin ja siteeseen pari tippaa.
Paniikki valtaa. Tässäkö tämä jo oli. Edes testaamiseen asti ei siis päästä?!
Auttakaa plussanneet, onko kellään teistä tässä alussa (pp8/lähimain) kohdalla käynyt näin ja olette kuitenkin tästä vielä plussanneet? Voiko olla ns. kiinnittymisvuotoa.
Nyt juoksen 30 min välein vessassa ja odotan milloin vuoto oikeasti alkaa kunnolla. Yleensä kuukautissa vuoto olisi jo tänään ollut erittäin runsasta mutta nyt ei ole ollut edes kunnon verta.
- Puoliksi kirves kaivossa, oliko se tässä...
Kommentit (7)
Voi kiitos Dellia! Jospa meilläkin kävisi juuri noin. Pienen pieni toivon ripe siis saattaa olla vielä...
Ennen kuin luin sun kirjoitus, tänä aamuna vuoto yltyi punaiseksi ja nyt on vasta pp10 eli toiveet omasta kääröstä tuntuu valuvan norona alas pöntöstä. Niisk. Jatkan lugeja vielä kuitenkin sinnikkäästi, jos tosiaan vuoto ei runsaaksi ylly ja kävisi juuri noin kuin kirjoitit.
Tsemppiä kaikille plussanneille ja Dellialle odotukseen. Toivottavasti pian saisi itsekin liittyä tälle puolen.
No kiva jos mun viestistä sait edes vähän toivoa :)!
Sun tilanne kyllä kuulostaa ihan samanlaiselta kuin mitä mulla oli. Mulla tuli just pp10-12 välillä vuotoa ihan kunnolla - aivan kirkasta ja niin runsasta verivuotoa jossa vielä hyytymiäkin, että kun yritin lugeja laittaa (klinikan käskystä jatkoin niitä vuodosta huolimatta), tuntui se aivan vitsiltä kun paikat oli niin veressä että..Mä sorruin siis testaamaan sellasella herkällä testillä jo heti pp 9 kun ekat vaaleenpunaset vuodot ilmesty ja silloin sain tikkuun haalean plussan. Ja joka päivä sen jälkeen testasin ja vaikka tuo vuoto tosiaan yltyi ihan mahottomaksi, niin silti joka päivä plussa vaan tikussa vahvistui eli aika sekopäiseltä tilanne tuntui. Mutta onneksi jatkoin vaan sinnikkäästi lugeja, koska kaikki oli vuodosta huolimatta hyvin!
Senpä takia jaksa säkin vaan laitella niitä lugeja - jospa sulla olis ihan samanlaisesta vuodosta kyse (mistä nyt sitten johtuikin) kuin mulla ja olisit raskaana! Tsemppiä vielä!!
Voi kumpa mulla olisikin tosiaan myös samasta kyse...toivon sitä niiiiin hartaasti.
Testailemaan en ole vielä ruvennut, mutta sait kyllä kiinnostumaan, joten taidanpa huomenna käydä testin hakemassa jos tiistai aamuna sitten testais, se olis sitten jo pp12. Jotenkin toisaalta ei halua liikoja toivoa, mutta tänään välillä vuoto on heikentynyt ja kun kuulee että jollain toisella on silti napannut niin pieni toive sisällä elää. Kiitos sinulle.
Toivottavasti testi näytti plussaa! Mulla oli nimttäin aivan samanlainen tilanne maaliskuussa pas:in jälkeen. Verta tuli pp9-10 ja olin luopunut toivosta. Testasin kuitenkin plussan jo pp11 ja veritesti vahvisti tilanteen pp14. Plussatuulia sinne sinulle!
tonttu 30+5
Toivottavasti olet testin jo tehnyt ja se on näyttänyt niin toivomasi plussan. Minulla ensimmäisessä onnistuneessa ICSI:ssä oli ihan kuukautismaista vuotoa pp8-16, kestikin juuri viikon, kuin kuukautiset konsanaan. Itse en edes älynnyt testata, kun automaattisesti ajattelin, että tämä oli tässä. Kun klinikalta soittivat veritestin jälkeen, en ollut uskoa korviani, sillä plussahan se oli ja siitä meillä on nyt 1 1/2 vuotias pojan taapero, elämämme ilo. Nyt odotan toista ICSI vauvaa ja pienen pientä vuotoa on ollut koko rv 17, mitään hätää ei kuitenkaan vauvalla ole. Lääkärin mukaan vuoto tulee kohdunsuulta hormoonimuutosten johdosta.
Huonosti nukutun yön jälkeen hiivin vessaan 5.30 ja tein testin. Mitään kahden viivan tapaistakaan ei ilmestynyt ruutuun, vaikka kuinka koitin tihrustaa. Kaksi päivää olisi vielä viralliseen testauspäivään kuitenkin.
Soitin klinikalle ja olivat sitä mieltä, että jos vuotoa lugejen läpi tulee on homma aika selvä, mutta että voin oman mielenterveyteni takia jatkaa niiden ottamista vielä nämä kaksi päivää ja testata sitten.
Ei jää sitten häiritsemään.
Vuoto loppui tänään kuin seinään. Eli 2 päivää kuukautismaista vuotoa tuli ja ekat 2 sellaista lugejen mukana tuomaa haaleaa, vaalean punaista vuotoa. Henkisesti olen nyt siinä pisteessä, että olen luovuttanut toivon tältä erää ja ajatukset siirtänyt 2 kuukauden kuluttua tehtävään pas:iin. Julkisellekin soitin jo tänään ja varasin ajan että saatais lääkäriltä lähete yliopistolliseen sairaalaan (ollaan nyt siis yksityisellä) Jossain taustalla sitä kuitenkin on isot peukut pystyssä ja tunne, että kyllä torstai aamuna vielä voisi sen plussan siinä ruudussa nähdä. Epätoivosta plussan odottelua kuitenkin ehkä vain?!
Kiitos kaikille tsempeistä :)
Älä vielä luovuta!!
Mulla tuli helmikuisen IVF:n tuoresiirron jälkeen pp 9-14 vaaleanpunaista ja jopa kirkkaanpunaistakin vuotoa hyytymineen kaikkineen, mutta silti testit näytti plussaa ja noi alkuvuodot loppui siihen viralliseen testipäivään eikä sen koommin niitä ole ollut. Ja nyt mennään onnellisesti rv 36+4 :)
Vielä ei siis todellakaan kannata heittää kirvestä kaivoon - kysymys saattaa olla esim. kiinnittymisvuodosta tai sitten jostain hormonaalisesta vuodosta (näin mulle VL:stä sanottiin).
Pitkää piinaa ja tsemppiä sulle!!!