Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMURUT tammikuu 2009

04.01.2009 |

Ajattelin uuden pinon laittaa kun vanha on hukkunut johonkin. Ovatkos kaikki vielä joulutohinoissa kun on niin hiljaista?

Nyt on täällä etelässäkin laskenut pakkasen puolelle ja pähkäilen miten paljon tuota vaavia uskaltaa viedä ulos? Päivät on niin pitkiä sisällä ton isomman kanssa ett ulos tekis mieli. Meillä kun on se BPD:kin, krooninen hengityselinsairaus, niin en tiedä miten sekin vaikuttaa. No onneks viikon päästä on kontrolli niin voi kaikkea kysellä. Eikös pakkasraja ole se 10 astetta? Esikonen kun oli kesävauva, se oli paljon helpompaa...

Pojasta on tullut oikein tissivauva, tuttiakaan ei enää oikein huolisi. Nukkuisi mieluiten sylissä tissi suussa. Oon vähän hemmotellut liikaa :) Iloinen hymypoika on ja juttua alkaa tulla. Lattialle kun laittaa niin jalat ja kädet alkaa heilua. Isosisko on tosi kiva ja sen touhuja tykkää katsella, Kantoliinaa kokeilin kun uneen rauhoittuminen oli vaikeaa ja sehän olikin hyvä, poitsu sammu ilman kitinöitä viidessä minuutissa.

Mites muiden kuulumiset?

murunmamma ja mussumuru 6viikkoa

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crabu, alkoi ihan naurattaa, koska ei meidän poikaa ole ennen hoikaksi sanottu :) Mutta vauvathan kasvaa niin omaan tahtiinsa, esikoinen oli 6kk vanhana 67cm ja 7500g, eli ei huolta:) ja meidän poitsuhan oli 54cm syntyessään.

Mä en oo viel tarjonnu, kun ei tissilapsille kuulemma tarvitse, saavat maidosta tarpeeksi nestettä. Kesällä voi sit kuumalla antaa jos siltä tuntuu.

ja vaatteista, meil oli tänään, body+potkarit, collegetakki, töppöset, tumput, kypärämyssy ja villapuku, äp:n toppapussi ja pehmeä kantokoppa, ei ollut kylmä, ehkä enemminkin lämmin. Ihanaa että tulee kevät eikä tarvii pukea enää niin paljon päälle.

Lopettelen tähän kun villikkopoika uhkaa repiä piuhat irti läppäristä:)

Aurinkoista päivää toivottelevat

murunmamma ja villikkopoika 211108, 67cm+7790g

Vierailija
42/67 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crabu-87: Jäin miettimään sitä että annat pulloa kylässä ollessa, kun ei pääse toiseen huoneeseen imettämään. Miksi pitäisi päästä? No, saatan olla hieman outo kun oon julki-imetyksen harras kannattaja. Siis yritän suakin rohkaista siihen, luonnollisin tapahan on imettämällä ruokkia lapsi. enkä tällä arvostele pullolapsia, itsekin isommat lapset jouduin pullolla syöttämään, mutt ajos imetys onnistuu niin parempihan se on. nyt on kyllä muutaman viikon sisällä tyttö on tehnyt sitä että ympäristö kiinostaa enemmän, esim kaupassa ohi menevät ihmiset, mutta jos on tarpeeksi kova nälkä niin kyllä malttaa imeä vaikka oltais ihmisjoukon keskelläkin. Nälkä lopulta voittaa! :)

Me ei siis asuta elelä-suomessa, eli meilää obn vielä aika viileää. Tytöllä on päällä aina vaan yks vaatekerta (body ja housut) ja sen päällä kevytpuku tai fleacepuku ja kevythattu. Jos puvussa on avonaiset lahkeet, niin on ohkaiset villasukat, mut jos on umpinaiset niin ei ole villasukkia, samoin käsissä ohkaiset puuvillatumput. Oon opetellut tarkoituksella mahdollisemman kevyen vaatetuksen, kun jos on kuuma niin iho ärtyy heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tosiaan, tuo imetyskohta meni minulla ohi. Normaalisti olen hyvinkin tarkka etten turhia vilauttele, mutta imetyksen suhteen asenne on ollut, no katselkoot! Hämmästytin itse itseni. Tosin yleensä viritän harson toisesta olkaimesta pojan niskaan, jolloin rinta ja pojan pää on harson suojassa. Tämä myös rauhoittaa poikaa syömään, kun hän ei näe kuin harson.

Vierailija
44/67 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on täällä ollut, joten kiva, että olette ehtineet kuulumisia kirjoittelemaan. Meillä on vaihteeksi oltu flunssaisia, joten yöt ja päivät ovat menneet hieman hankalasti. Ulkona poika on onneksi nukkunut hyvin; tänään täällä etelässä oli kovin tuulista mutta vaunun suojissa hän nukkui yllään body +puolipotkarit, tumput + sukat, kypärämyssy ja vuorellinen haalari. Ja poika siis kovassa vaunukopassa avonaisessa makuupussissa (sisätilaa pitää "supistaa" makuupussilla, ettei pääse kääntymään mahalleen).

Poika täytti 5kk viikko sitten ja vauhtia riittää. Ei onneksi vielä osaa ryömiä (hieman työntelee itseään jo eteenpäin) mutta kääntyilee ja kurkottelee lelujen perään. Selällään pysyy vain hetken ja sitten jo pyörähtää jompaan kumpaan suuntaan mahalleen. Poju viihtyy aika hyvin lattialla lelujen kanssa ja seurailee muiden touhuja tarkasti. Sylissäkin on mielellään; yrittää nykyään aina tarrata hiuksiin kiinni tai napata äidiltä silmälasit. =) Isoveikoille naureskelee ja vedestä hän on nyt innostunut kovasti. Kylpeminen ja suihkussa käynti on lempipuuhaa. Ostin pojalle käytetyn Bumbo-tuolin ja siihen tarjottimen; siinä istuen näkee paremmin mitä ympärillä tapahtuu. Tuo käy ihan syöttötuolistakin ja on helppo pitää puhtaana. Ollaan käytetty Bumboa myös kylpyhuoneessa; siihen saa näppärästi laitettua pojan odottamaan suihkuun pääsyä. Tietenkään siinä ei voi kovin kauaa olla mutta sitterissä ei enää oikein viihdy vaan haluaa olla "pystyssä". Ei tällaisia tuoleja meidän isompien aikaan ollut...

Kiinteitä oltiin juuri aloittelemassa, kun flunssa kunnolla iski, joten päätettiin suosiolla odotella taudin taittumista. Eli periaatteessa on menty pelkällä rintamaidolla tähän asti. Tänään annoin maistaa maissinaksua ja poika heti ymmärsi mistä on kysymys ja tyytyväisenä mussutti menemään pari naksua. Eli nyt näyttiäisi olevan aika otollinen aloitella kiinteitä. Imettämisestä sen verran, että esikoisen kohdalla olin aika "varovainen" imettämisen suhteen eli aina johonkin lastenhoitohuoneeseen tms. piti vähintään päästä imettämään. Tämän kolmannen olen imettänyt siellä missä milloinkin on nälkä tullut; istumaan on kyllä kiva päästä mutta tarvittaessa syöttäminen sujuu seisaaltaankin. Huomioin kyllä tietysti kanssaihmiset eli en rinta paljaana heilu vaan yleensä harsolla tms. peitän ja samalla takaan ruokarauhan vauvallekin. Kummasti sitä oppii luovaksi; esimerkiksi eilen imetin vaateliikkeen sovituskopissa (poika sopivasti siihen nukahtikin ja sain jatkaa rauhassa vaaterekkien kiertelyä, josta poika ei pahemmin välitä...).. Tuttia poika ei edelleenkään huoli tai korkeintaan "puree" sitä tai muuten vaan leikkii sillä.

Neuvolakäynti olisi ollut tällä viikolla mutta peruin sen tuon flunssan takia; ei olisi kuitenkaan saatu rokotettua taudin takia. Uusi aika saatiin vasta toukokuulle ellei sitten tule jotain peruutusaikoja. Kotona punnittuna poika painoi tänään n. 7,5kg; vaatteissa menee tällä hetkellä koko 68 hyvin ja muutamia 74cm vaatteitakin on jo käytössä. Pieneksi jääneitä pakkailin taas tänään pois; laitoin vielä suurimman osan talteen, kun haaveissa on vielä ainakin yksi pikkuinen... Seuraavaksi tilauksessa voisi olla kevät/kesävauva kolmen talvivauvan jälkeen. ;)

Meidän poju on koko ajan nukkunut perhepedissä; ainakin meillä nukutaan näin kaikista parhaiten. Tarkoitus kyllä on pikku hiljaa totuttaa poika omaan sänkyyn mutta ei sillä vielä niin kiire ole.

Aurinkoisia kevätpäiviä!

t. Nonna2 ja pikku-B

P.s Tällä irtoaa päivän parhaat naurut meidän kuopukselta:

http://www.iloveegg.com/egg_english.htm

Vierailija
45/67 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta imetyksestä. Mä en käytä imetyspaitoja, eli ihan normaaleja vaatteita, joten sen takiakin on vähän hankalampaa ja itse en tykkää "vilautella" muille kun omalle miehelleni. Mä en hirveesti vauvan kanssa käy missään vaatekaupoissa, koska mulla ei ole ajokorttia niin ollaan yleensä vaunuilla liikenteessä. Ja hän useimmiten nukkuu aina kun ulkona ollaan kävelyllä.

Meillä menee 68cm vaatteet. Vasta toissapäivänä tein käyttöönotto pesun sille kelta-oranssiraidalliselle bodylle, joka äp oli. Saman sävyn potkarit oli tässä yks päivä jalassa ja olivat vielä reilut. Tästä tulikin mieleen että minkälain en yökkäri vauvallanne on? Mä oon käyttänyt terällisiä unihaalareita, mutta tyttö on aika lämmin aamulla ja olen nyt muutaman kerran käyttänyt terättömiä. Viime yönä tyttö jostai syystä hikoili aika paljon. Pään alla oli iso märkä läntti. Tai sitten mulla on vuotanut maitoa siihen, mihin en kyllä usko koska läntti oli sen verran lähellä reunaa että en niin lähellä imetä. (Patjan reunan alla on pyyhe rullalla, niin tyttö ei pääse tippumaan sängystä.) Jos jollekkin tuli ekana ajatus, että sehän tippuu...=)

Nonna2, mua alkoi naurattaa kun sanoit tuosta kesävauvasta... Itse oon ihan samoilla linjoilla vaikka tää eka vauva olikin. Sanoin miehellenikin että jos ens kerralla ei tärppää silleen että syntyis kesän aikana niin sitten siirtyy vuodella eteenpäin, tämä oli puoliksi vitsi =D Mutta tulee jos on tullakseen. Ei tietenkään vielä. Tästä onkin hyvä laittaa kiertoon kysymys, että onko joku jo uudestaan raskaana?? :)

Musta tuntuu että mulle ei toi cerazette e-pilleri merkki sovi kun mulla särkee päätä n. joka toinen päivä. Pitää kattoo kaunako tätä imettämistä jatkaa niin sitten vaihdan niihin toisiin mitä mulla oli ennen raskautta.

Meilläkin nukutaan perhepedissä, ja olen huolissani että tottuuko tyttö nukkumaan enää yksin, omassa pinnasängyssä?

crabu-87

Vierailija
46/67 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käytä imetyspaitoja, vaan ihan tavallisia paitoa. Niissä muutamissa malleissa, joita olen kokeillut, rinta jää ihan paljaaksi ja on siis paremmin "näkösällä" kuin tavallista paitaa käyttäessä. Esimerkiksi vähän aikaa sitten tilasin H&M imetys t-paidan, joka on juuri tuollainen. Mutta kuten sanottu, en ole mikään imetyspaita-ekspertti kun olen hyvin tavallisillakin paidoilla pärjännyt. Öisin käytän mieluummin napillisia yökkäreitä (tai siis yläosia) kuin nukun yöpaita korvissa. Ja jos mahdollista, niin imetän mieluiten katseilta suojassa - paitsi tietysti kotona.

Tästä aiheesta tuli mieleeni meidän keskimmäinen poika (4v), jota imetin pitkään. Hän käy välillä silittelemässä tisuja ja muistuttaa, että "äiti, sulla on meidän perheessä isoimmat tisut". Luojan kiitos, koska olen ainoa nainen talossa. ;)

Vierailija
47/67 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola oli taas tänään ja kasvu on ollut tasaista, 7120g ja 64cm. Eilen tuli Ellallakin 5kk täyteen. Lattialla kun lököilee niin mobilen lelut kiinnostaa ja tänään neuvolassa käydessä löyty jalat ja kohta varmaan ne varpaatkin sieltä päästä. Kovasti haroo hiuksia jos on väsynyt tai muuten tympääntynyt. Jutustelut jatkuu samaan malliin vaan volyymi on kasvanut. Varsinkin tuossa ennen pääsiäistä kun sairastuttiin vatsatautiin miehen ja vanhimman tytön kanssa eikä saanut huomiota niin paljon kuin normaalisti niin alkoi kailotus.

Meillä on käytössä vaatteet koosta 62cm ylöspäin. Viikonloppuna kun oltiin reissussa oli varavaatteita mukana vain yhdet kun ei oltu kuin yksi yö pois kotoa. Tottakai heti sitten tuli kakat ja selkää myöten tietenkin, kuinkas muuten :) Otinpa sitten hoitolaukusta varavaatteet kun sieltäkin sellaiset löytyy mutta olenpa unohtanut päivittää laukun sisällön joten vaatteet olivat 50cm. Hiukka oli piukat :D

Vaatetuksesta on ollut muutenkin kyselyä. Ulos nukkumaan olen pukenut sisävaatteiden päälle ainoastaan talvipuvun, villasukat jalkaan ja puuvillapipon päähän. Sitten makuupussi ja vaunujen kova kantokoppa. Hyvin on tarennut nukkua montakin tuntia.

Saatiin lähete fysioterapeutille kun Ella pitää ainoastaan satunnaisesti päätä suorassa. Muuten on oikealle kallellaan. Tuo on myös sukuvikaa minun puolelta mutta ei niin että jatkuvasti pitäisimme vaan silloin kun keskitymme johonkin (esim. kirkossa vihkitilaisuus) Katsotaan jos saadaan jotain jumppa-ohjeita niskalle tai mistä tuo sitten johtuukaan.

Kevät etenee vaan remontti ei. Kohta alkaa savu nousemaan korvista kun mitään ei tapahdu :_| Rahotus on auki ja miehelläkin töitä pukkaa niin ettei varmaan päästä aloittamaankaan ennen syksyä. Tarkoitus on että mies tekee isänsä kanssa ja putket, sähköt tulee sitten tekemään tutut kenellä on alan firmat. Omat hyvät puolensa että on tiedossa miehet ketkä homman tekevät mutta kun nyt vaan päästäis aloittamaankin edes.

Kevättä kaikille B-)

Moschino ja Ella 5kk

Vierailija
48/67 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaik onkin viel aika kylmä...

Imetyksestä: mul on toi sama etten mielellään esittele tissejä edes imettäessä. Esikoisen kanssa oli usein pullo matkassa, mut on selvitty ilman. Virittelen yleensä jonkun huivin eteen ett saan rauhassa imettää, ja kylässä meen toiseen huoneeseen. Tosin ollaan enimmäkseen oltu kotona tai kylässä tuttujen luona niin ei oo ollut ongelmaa

Vaatteista: meillä on käytössä koot 62-74. Riippuu ihan vaatteesta, mut enimmäkseen 68. Hurjaa kun 74 koko oli isommalla viel vuoden vanhana. Sitten tosin monet 60 senttiset housut mahtuu. Meidän pikkumiehellä on vissiin lyhyet jalat:)

Perhepedistä: meidän esikoinen nukkui 8kk-1v2kk meidän välissä kun pinnasänky hajosi. Hyvin jäi nukkumaan sitten omaan sänkyyn, kun sellainen saatiin aikaiseksi, mutta edelleen pitää nukuttaa sinne.

Mä toivoisín myös vielä ainakin yhtä vauvaa, mut vielä ei ole edes kuukautiset alkaneet joten viel ei ole mahista:) mutta saa tulla jos on tullakseen..

murunmamma ja villikkopoika huomenna 5kk

Vierailija
49/67 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkettää...periaatepäätöksen olen nyt tehnyt, sillä pojan masu ei enää rauhoitu, vaikka enää alle 10 eri ruoka-ainetta minulla käytössä. Huomenna allergiasairaalassa altistus ja käydään tämäkin asia sillä reissulla läpi. Taistelu tästä pojan kanssa tulee, sillä pullosyönti on huutoa.

Localoba ja Joel nippanappa 5kk

Vierailija
50/67 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen että olikos se syyskuun puolella kun syntyi ensimmäiset 2 marrasmurua, ketkäs ne olikaan. Tuo edellinen pino on tietysti ties missä joten en lähde edes etsimään.

Localoba, surku kun joudut imetyksen lopettamaan. Itsekin pähkäilin tässä yks päivä että millon meillä imetys loppuu. Siinä on kiva läheisyyden hetki aina päivittäin, että ikävä tulee. Mutta saman saa kyllä pullovauvan kanssa Meidän tyttö ottaa aika helposti pullosta, ei ole sen kanssa onneksi ongelmaa. Mun täytyy nyt keskeyttää kirjottelu ja lähtee syöttää tytsyy kun se huutelee.

Vierailija
51/67 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtyminen?!? Onneksi sairaalassa tänään sellaista kokeiltiin eikä poika huutanut yhtään. 80ml upposi, tosin osa paitaan:-) Äiti on ihan hämmentynyt... tästäkö se olikin kiinni. No, huomenna tositoimiin, korviketta pitäisi upottaa n. 4dl.

Kiitos crabu-87, nyt alkaa olo jo helpottaa, onhan tässä hyvätkin puolensa.

Mitat 5kk: 73cm ja 8,9kg

LA oli 12.11. ja syntyi 24.11.

Vierailija
52/67 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin kertoilen kuulumisia...

Ensiksi Localoballe hirmuisesti voimia tuohon allergia juttuun. Ja hienoa, että teidän poika tajus nokkiksen! Meillä aikoinaan esikoinen ei huolinu pulloa (ja tällä hetkellä vaikuttaa ettei Luukaskaan...) ja terkka sanoikin joskus esikon ollessa 4kk+ että kokeilkaa nokkista ja AVOT, siitä se alkoi!!!

Meillä ei olla vielä aloitettu kiinteitä, jotenkin en vaan saa aikaiseksi... Terkka tosin sanoi ettei vielä mitään kiirettä kun hyvin on kasvanut noinkin ja kun on tuo atooppinen iho (molemmissa poskissa kutiavat ihottumaläiskät) niin yritetään välttää noita allergioita... No, jos vaikka ens viikolla...

Pukemisesta, musta tuntuu että mä puen liikaa tuolle päälle. Jotenkin en vaan osaa vähentää sitä pukemista... Vaikka lämpimiä päiviä on jo ollut, ja tulee olemaan... Meillä siis yleensä body+puolipotkarit, collarit+sukat, fleecetumput ja tossukat, sekä haalari (joko vanupuku tai sitten kevyempi fleecehaalari tai vkhaalari) niin ja tietty kypäräpipo.

Meille ei oikeestaan tän ihmeempiä kuulu, Luukas on nyt reilu viikon ollu röhässä ja viime la oltiin jo menossa lääkäriinkin, kun oli raukka niin räkäinen ja limainen. Oli meinaan aika häijyä katsella kun toinen huutaa pää punaisena ja yrittää rääkyä, mutta ääntä ei tule sitten yhtään! Mutta nyt alkaa olemaan jo oma iloinen itsensä. Ja parasta koko maailmassa (äitin tissien = ravinnon jälkeen) on veli!!! Veli saa meillä parhaat naurut ja hymyt sekä hälle jutellaan paljon! Ja kyllä noilla pojilla on ihan omat juttunsa jo. Luukas on oppinut kääntymään mahalleen, mutta siinä ei kyllä viihdytä sitten hetkeäkään, muutaman kerran on kääntynyt takaisin selältään, mutta on kyllä niin hämmästyneen näköinen sen jälkeen ollut ettei toista! Niin ja yksi "ei niin kiva taito" on kanssa tullut kiljuminen!!! Saattaa kiljahdella vartinkin ittekseen ja jutella... Mutta on se vaan niin suloinen tapaus!

Niin ja viime viikon 5kkneuvolamitat olivat 67cm ja 7800g, puol kiloa enemmän kuin veljellään samanikäisenä... Omilla käyrillään kasvaa hienosti, sanoi terkka.

Tällä erää ei muuta. Jos tässä yrittäis saada ittestään irti että kirjoittelis useemmin... Se jää nähtäväksi...

napero ja Luukas reilu 5kk

Vierailija
53/67 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 5kk neuvola nyt käyty, pituus 67cm, paino 7900g, alkaa vähitellen tasottua tuo painonnousukin. Fyssarin kontrolli oli maanantaina ja koska poitsu on motoriselta kehitykseltään jopa hieman edellä, ei tarvii enää kontrolloida. Fyssari sano myös, että syöttötuolissa voi alkaa jo istuttaa, oli yllätys mulle kun luulin ett pitää osata istua kunnolla itse ensin. Poitsu viihtyy hurjan hyvin lattialla, pyörii masun ympärillä ja nousee lähes konttausasentoon. Eilen oppi peruuttamaan :)

Kiinteet aloitettiin nyt lääkärin käskystä, vaikka kasvu on ollut tasaista. Liikkuminen kuulemma kuluttaa keuhko-ongelmaisilla energiaa niin paljon että parasta aloittaa. Eli nyt äiti joutuu sitten oikeasti sosehommiin.

Nyt alkaa poitsu hermostua ryömimisharjoituksissa eli pitemmittä puheitta...

hauskaa vappua kaikille!

murunmamma ja poitsu 5kk

Vierailija
54/67 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt minäkin sitten muutaman rivin kirjoittaa, vaikka en ole tytön syntymän jälkeen rehellisesti sanoen KERTAAKAAN käynyt täällä Vauvan sivuilla. Tai ainakaan joulun jälkeen. Ei kertakaikkiaan ehdi!

Meidän tyttö on ihastuttava tapaus, iloinen, kova syömään ja varsin tyytyväinen. Jotenmkin kyllä tuntui, että ekat 3-4 kuukautta meni vielä vähän helpommin, nyt tytsy on välillä selvästi turhautunut, kun ei vielä oikein pääse eteenpäin. Puoli vuotta tulee täyteen toukokuun 12. pvä. Kääntyy molempiin suuntiin ja istuu jo aika hyvin, yksi alahammas jo tullut läpi ja syö kiinteitä paljon. Tissi maistuu vielä öisin pari kertaa, mutta nukahtaa onneksi heti, joten ei turhan paljon rasita. Kaikki on ollut NIIN paljon helpompaa kuin eka kerralla! Esikolla on ollut talven aka helvetillinen uhma, mutta nyt tuntuis hiukan helpottavan, knock on wood.

IHANAA kun tulee kesä! Meillä oli esim. tänään ulkona vain sisävaatteiden lisäksi anorakki ja puuvillamyssy plus makuupussi ja kantokoppa, lämmintä oli yli 15 astetta. Eikä varmana ollut kylmä.

Nyt takas Suomi-Tsekki -pelin pariin. Iloista vappua kaikille!

t. Meku72+ tyttö 7340 g, 67,5 cm (tasan 5 kk neuvolassa)

Vierailija
55/67 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli lauantaina apaattisen oloinen ja minä töissä... Kun tulin kotiin, katselin tarkemmin ja siellä ikenissä nökötti selvästi tuntuva ja NÄKYVÄ alahammas! Ei kuolaa, ei kipeitä ikeniä tms. sieltä se vaan oli putkahtanut. Tänään poika kävi isänsä kanssa lääkärissä yskän takia ja löytyi korvatulehdus, onneksi vasta alullaan. Ja tänään on jo korviketta uponnut yli 6dl...ei pojalla ruokahalu kipeänä katoa.

Loppujen lopuksi imetyksestä korvikkeeseen siirto meni melko kivuttomasti, hämmästelen vieläkin. Ekana iltana rintaa huudettiin yli puoli tuntia ja seuraavana iltana n.5min. Mies hoiti syöttämiset. Muuten ei tunnistettavaa itkua ole ollut. Muutaman kerran sylissä ollessa on poika hamunnut rintaa, mutta ei mitenkään pontevasti. Tänään nähdessään nokkamukin hihkui jo ilosta kuten aiemmin teki nähdessään imetystyynyn.

Localoba ja Papu

Vierailija
56/67 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän tuo la oli 7.11. mutta likka syntyi vasta 19.11. eli melkein rv 42 mentiin.

Olen ristinyt Ellan "lentäjän tytöksi" kun kääntyy lattialla heti vatsalleen ja sit jalat sekä kädet sivulle levälleen ja keikkuu mahallaan. Suht hyvin jaksaa olla mutta varsinkin syönnin jälkeen tosi rasittavaa kun mahallaan ollessaan tulee tottakai ykät niin vilttiä saa olla kokoajan pesemässä. 4-viljan velli testattiin alkuviikosta eikä tullut mitään reaktiota joten pari viikkoa vielä ja sit alkaa puuro kausi. Oon ollu tosi laiska noitten eri soseiden maistattamisessa. Sit kun saa istua syöttötuolissa niin aloitan homman kunnolla. Ja hampaitakin vielä odotellaan. Muut lapset ovat olleet 6kk kun hampaita on alkanut ilmaantumaan joten eiköhän se sitten niin ole Ellallakin. Onko kukaan oppinut ryömimään?

Meille ei uutta vauvaa enää tule kun sitä joku kyseli. Olen ajatellut sterilisaatiotakin kun pillerit ei sovi, kierukkaa en halua ( kaveri sai just vauvan vaikka kierukka olikin) ja kumin kanssa ei viittis enää pelleillä. Pitää vaan käydä lääkärin luona juttusilla. Kriteerit täyttyy ainakin iän (39v) mukaan ja lapsiakin on jo 4 ettei siitäkään ole kiinni. Mies vaan on vähän empivä josta syystä en lääkäriaikaa ole vielä tilannut.

Oletteko muuten töihin paluuta miettineet? Selvittelin just kuntalisä juttua ja selvis että meillä ei makseta kuin siihen saakka kun lapsi täyttää 1v 9kk eli ens vuoden elokuussa tulee Ellalla tuo täyteen. Olin ajatellut olla ainakin ens vuoden loppuun mutta katsotaan kuin rahat riittää. Meillä vielä yks tytöistä aloittaa tuolloin syksyllä koulun ja olisin halunnut olla kotona silloin. Pitää miettiä ja pähkäillä.

Hyvää Äitienpäivää kaikille teille!!!

Moschino ja Ella

Vierailija
57/67 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon istuttanut tyttöö jo muutaman viikon syöttötuolissa ja hyvin siinä viihtyykin kun näkee paremmin mitä äiti puuhaa. Nyt on oppinut jo sen että kun piltti purkki on esillä niin tietää että kohta saa ruokaa kun suu on yhtä hymyä. Mä luulen että tyttö tehtailee hampaita kun on nykyisin hiukan kiukkuisempi. Ja tuntuu yöllä heräävän vähän enemmän, tai sit se vaan tuntuu siltä koska joutuu nousee sängystä kun enne riitti että tyrkkäs tissin suuhun. Mä kun oon siirtänyt tytön omaan sänkyyn nukkumaan. Viime yönä heräsi vain 2 kertaa mikä on aika hyvin sitä edellisen yön, 4 kertaan verrattuna.

No meillä tämä vauva vasta ensimmäinen ja toisin kun Moschinon kohdalla mä olen vasta nuori, niin eiköhän niitä siunaannu joskus lisää. Töihin olis tarkotus mennä elokuussa. Torstaina soitin ja vahvistivat että tervetuloa takaisin vaikka huomenna. Jos aloittais silleen hissukseen. Miehen äiti muuttaa samaan kaupunkiin, joten välimatka ei ole enää 100km. Päiväkotiin en tyttöä laita vaan yritän värvätä mummon ja kummin vahtimaan, en ole vielä niin tarkkaan suunnitellut, mutta eiköhän se jotenkin järjesty.

Täällä ei mitään kuntalisää makseta. Joten tuo työhön paluun syynä on juuri se tuttu: rahan puute. Kyllä sitä olis kiva kun olis mahdollista laittaa jotain säästöön eikä elää kädestä suuhun. Onpahan sekin koettu.

Mukavaa äitienpäivää! Toivottavasti saatte kahvit sänkyyn, mutta ei siis niin kirjaimellisesti :D

crabu-87

Vierailija
58/67 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme syöttötuolin ja poika on siinä pari kertaa istuskellut, mutta syöttäminen tapahtuu vielä sylissä tai sitterissä. Oli kyllä ihan pollean oloinen tuolissa istuessaan, mutta ihan vielä ei lihakset riitä.

Meilläkin on lentäjä! Lentämisen lisäksi käsipunnerrukset on pop.

Poika on ensimmäinen ja jäänee ainoaksi. Näin suunniteltiin jo ennen kuin tulin raskaaksi, sillä se ei ihan helposti tapahtunut. Siitä syystä olen kotona ainakin syksyyn 2010 ja sitten katson mitä haluttaa tehdä. Uskon palaavani silloin jo töihin, mutta millaisella työmäärällä (eli 6h vai 4pv tms.) selviää myöhemmin ja miten työnantajan asiaan suhtautuu.

Tänään syötiin ensimmäinen lusikallinen, kokeilin bataattia. Irvistys kävi kasvoilla, mutta mikä meni suuhun, pysyi myös siellä. :D Allergikon kanssa joutuu aloittelemaan hissukseen, joten nyt meni vajaa lusikallinen. Poika oli siitä tohkeissaan.

Vierailija
59/67 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on muruilla. Missäs kaikki luuraa??

Olen useamman kerran yrittänyt laittaa viestiä mutta aina on tullut keskeytys tai kone on ketkuillut.

Meillä elellään hiljaiseloa. Yöllisiä keskustelu yrityksiä on Ellalla ollut mutta on sitten kuitenkin hetken päästä tullut uni silmään. Ja nyt kun aamut ovat valoisampia on herännytkin aikasemmin. Hyvä sinänsä pojan eskariin viennin kannalta kun äiti nukkuis muuten pommiin mutta illasta oon sit niin poikki että menen nukkumaan samaan aikaan lasten kanssa ilta kahdeksan jälkeen.

Porkkanat ja pataatit on vielä ostamatta ja soseuttamatta. Mutta se kun tarvii sen oman puhdin että aloittaa homman. Perunaa ajattelin kokeilla viikonloppuna.

Kelaankin soittelin ja kyselin mitkä mahd on tulot syksyllä kun jään hoitovapaalle. Torstaina käydään pankista kyselemässä lainaa talon laajennusta varten. Arkkitehdin kuvat ovat valmiit ja rakennekuvia odotellaan. Ekaks oli tarkoitus tehdä sauna/autotallirakennus mutta nyt varmaan joudutaankin aloittamaan talosta jos ei saadakaan niin paljoa pankista kuin tarvittais. Toki talo on se tärkeämpi kun siellä asutaan mutta mulle olis käyny myös toistenpäin.

Torstaina olis neuvola jos ei sairastuta. Vatsatautia olis ihan nurkan takana :(

Moschino ja Ella melkein 4kk

Vierailija
60/67 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä enää muista mitä kaikkea tuonne aikaisemmin kirjoittelin toivottavasti ei tule toistoa...

Allergiasairaalasta saatiin Joelille B-lausunto maitoallergialle ja nyt kokeiltu ensimmäistä korviketta, huonolta vaikuttaa, sillä puklaa ahkerasti ja kakka on vesivelliä vaikka korviketta annettu vain 60ml/päivä.

1,5 vkoa sitten alkoi nuha ja yskä ja nyt yskä pahentunut ja tänään myös lämpöä vähän. Käytiin lääkärillä ja keuhkot ei ainakaan vielä rohise. (Molemilla vanhemmilla astma-taipumus).

Yösyömiset vähentyneet jälleen ja nyt kaksi syöttöä riittää, samoin päivällä on nyt 3-3,5h välit.

Kiinteitä pääsen kokeilemaan vasta, kun tuo maito/korvikekuvio selviää tai sitten on vaan jatkettava imetysdieettiä ja toivottava parasta. Omat reumaoireet on alun vihoittelun jälkeen asettuneet, joten tuo imetyksen jatkaminen ei tunnu ihan painajaisajatukselta.

Nykyään poika innokkaasti kääntyy selältä mahalle ja tuntuu tuo mahalta selälle suunta ja taito unohtuneen. Karmeeta huutoa pitää, kun käämi menee ja lelut karkaa kätösten ulottumattomiin. Sitterissä en tiedä kuinka kauan voi vielä olla, kun nyt jo punkee siellä istuma-asentoon (ettei keikahda). Yksin en jätä siihen enää ollenkaan.

Moschino: Onhan ihmiset ennenmuinoin saunassa elelleet :-) On teillä urakka tiedossa, voimia siihen!

Meillä mies oli alkuvuodesta osan kuukautta lomautettuna ja trendi jatkuu. Onneksi hän pääsee mukaan yhteen uuden tuotteen maahantuonti-projektiin, joten periaatteessa tekee kuitenkin kokoaikaisesti töitä. Voin siis turvallisin mielin jäädä kotiin Joelin kanssa syksyllä, kuten oli suunnitelmakin.

Aurinkoista kevätpäivää

Localoba ja Joel 4kk