mihin konttaava vauva suihkun ajaksi?
Mihin laitatte jo konttaavan vauvan siksi ajaks kun meette suihkuun, tai teette muuta mihin vauva ei saa tulla? Jos laitan pinnasänkyyn, huutaa hysteerisenä!!!!!
Kommentit (31)
vauva huutaa myls sitterissä!! siitä asti ku alkoi konttaan ei oo viihtyny sitteris.
Jos se ei mahdu kylppäriin kastumatta, voi laittaa sen kylppärin ovelle niin kuitenkin että vauva näkee sinut. Itse otan yleensä vauvan mukaan suihkuun, istuu mielellään siellä lattialla kanssani ja leikkii kylpyleluilla sen ajan että saan pestyä itseni. Myös syöttötuoli jossa on valjaat on joskus käytössä kylppärin ovella.
vauva huutaa myls sitterissä!! siitä asti ku alkoi konttaan ei oo viihtyny sitteris.
No kai sä sen nanosekunnin kestät sitä lapsen itkua.
joskus otan mukaan suihkuun. Ei todellakaan viihdy sitterissä eikä syöttötuolissa (ja se kuulostaa musta vaaralliselta). Meillä on myös matkasänky leikkikehänä, joskus jätän sinne seisoskelemaan tai leikkimään.
kylpylelujen kera kun mun vauva oli pieni. Siinähän se konttas. Jos halusin olla pitkään, laitoin lapsille ammeet siihen viereen. Vessakäynnin ajan vauva tako ovea ja kirkui, tiesi sitten naapuritkin milloin olin vessassa.
Pahinta oli kun piti mennä esim. hammaslääkäriin (siis itse) alle vuoden ja yli kaksi-vuotiaan kanssa. Ai niin ja jälkitarkastuskäynti vaati kans hieman säätöä (vauva kirkui vaunuissa tutkimuspöydän vieressä täyttä kurkkua, isompi leikki odotustilassa yksinään ilman valvontaa).
Antaa vauvan vaan jatkaa leikkejään. Ei tollanen vuosikas kovin pitkää aikaa äidistä ole erossa. Nopeesti se sieltä tupsahtaa sinne kylppärin ovelle. Ja sitten onkin jo valmis.
ja opetin vauvan alusta asti siihen, ettei kokoaikaa ole joku näkyvissä. eli sängyssä ei huudeta, vessaan ei tungeta mukaan, jne
Siis minkäikäinen lapsi sulla? Mun 1-v ei todellakaan ole hetkeäkään yksin. enkä tunne ketään muutakaan äitiä, joka kävisi ilman taaperoa vessassa:) Ne kun ei enää ole sellasia avuttomia nyyttejä, jotka vois jättää hiljaa omaan sänkyynsä yms.... Onneks :)
No kai sä sen nanosekunnin kestät sitä lapsen itkua.
Äiti ei kestä lapsen itkua, vaikka lapsi tuskin mitään megakauheita vaurioita saa, jos äiti häipyy viideksi minuutiksi näköpiiristä. Näitä juttuja lukiessa en enää ihmettele, miten hankalaa monille lapsille on päivähoidon aloittaminen. Jos äiti on sen pari vuotta aina ollut näköetäisyydellä 24h/vrk, niin ei ihme jos taapero on monta kuukautta täysin sekaisin päivähoidon aloituksesta. Lapsi ei ole oppinut kokemusta, että äiti tulee takaisin, vaikka häipyy näköpiiristä. Näin ollen äidin häipyminen tarkoittaa, että äiti on ikuisesti poissa. Käykää nyt hyvät ihmiset edes vessassa rauhassa. Huvittavin ketju täällä taas pitkään aikaan. Ovi vaan tyynesti kiinni ja se on siinä. Parin minuutin kuluttua äiti palaa taas takaisin ja kaikki on hyvin.
Turvallisinta on aloittaa niistä vessareissuista, jotka kestävät ehkä minuutin tai kaksi.
Siis minkäikäinen lapsi sulla? Mun 1-v ei todellakaan ole hetkeäkään yksin. enkä tunne ketään muutakaan äitiä, joka kävisi ilman taaperoa vessassa:) Ne kun ei enää ole sellasia avuttomia nyyttejä, jotka vois jättää hiljaa omaan sänkyynsä yms.... Onneks :)
Mulla ei miestä ole kotona kuin 6pv kuussa, joudun ihan itse hoitamaan niin mulla onnistuu esim. tää suihku homma näin nykyään kun likka on jo vuoden ni se ei oikeen pysy missään sittereissä niin menen suihkuun ja laitan likan omaan ammeeseensa siihen viereen pulikoimaan ja leikkimään kylpyleluilla ja yksi vaihto ehto on myös jos tulee kylään joku niin pyydä katsomaan laste sen hetken kun käyt suihkussa =)silloin kun likka oli pienempi niin likka istuin sitterissä ja annoin sille pari lelua ja tutin.