Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.:¨' * ' ¨NELIAPILOIDEN marraskuu ¨' * ' ¨:.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä minä täällä yhessä koossa oon.Maanantain ultrassa oli vauvalla kaikki hyvin ja painoarvio oli 3700g-3800g ja käynnistysajan sain rv 39+3 joka on siis 18.11 jos poika ei sitte sitä ennen synny itestään.

Tänää on taas supistellu kipeesti monta kertaa mutta kun ei ole säännöllisiä edelleenkään

Vierailija
22/67 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon 3*mamma+1, toivottavasti visiittisi jää lyhyeksi.

Jonna@, voi kun harmi, ettette saaneet isänpäivälahjaa. Jaksamisia sinulle roppa kaupalla. Lahja häämöttää kuitenkin lähitulevaisuudessa;)

Nani, huhuu, mitä teille kuuluu?

Minä olen kotona edelleen kuopuksen vesirokon takia. Viime yö oli ihan hirveä, kutina oli paha, mutta ei antanut sivellä auttavaa nestettä. Ilmeisesti tuntu iholla liian ilkeältä. Meni uudelleen nukkumaan kesken jääneitä yöuniaan kun isommat oli viety tarhaan.

Keskimmäinen alko eilen ennen iltapalaa valittaa mahaansa, ja sitten tyhjensikin sitä ahkerasti. Viimeisen kerran yhden jälkeen yöllä. Aamulla oli kuitenkin kunnossa ja halus mennä tarhaan. Ilmeisesti on aamupala pysynyt sisällä, kun eivät tarhasta ole vielä soittaneet hakemaan.

Täti täällä kolkuttelee ovelle, huomenna olis todennäköisesti h-hetki:(

Täällä joku kyseli, miten sitä kuukaudesta toiseen jaksaa jatkaa. No olen pohtinut sitä tässä viime viikkoina kans aika tavalla. Kohta alkaa olla takki aika tyhjä. Joka kuukausi on aina vaikeampi psyykata ittensä jatkamaa toivomista. Sitten seuraavassa hetkessä on vihainen itselleen, kun nuo kolme kullanmurua ei riitä. Onko sitä todella itsekäs, antaako sitä kaikkensa rakkailleen, vai odottaako vaan sitä yhtä maagista viivaa testissä? Sitten sitä valehtelee itselleen, että kyllä se siitä, odotan vaan rauhassa ja kyllä se plussa sieltä tulee? En tiedä, jatkanko enää montakaan kuukautta tätä kuumeilua. Anteeksi tämä vuodatus, täti tulossa ja siipi maassa.

Taitaa olla äidin aika mennä sohvalle ottamaan vähän takaisin viime yön valvottuja tunteja ennen lounaan valmistamista.

Trikupelle kp27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/67 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei! tännehän on tullut paaaaljon juttua, ihanaa!! Kiitos kaikille! Jatketaan samaan malliin! =D

Paritonsukka: Mahtavaa, onnea tuhannesti sekä enkeleitä ja tarrasukkia matkalle mukaan!! Ihanan isänpäivälahjan saitte! Toivottavasti viiva on vahvistunut niin että tuleva isukkikin sen näkee :)

Mullahan on niin että mää en uskalla syödä mitään herkkuja (kerran viikossa suon itelleni jäätelöä, siitä en enää luovu (ennen saatoin syödä vaikka joka ilta =D)), jos otan yhen suklaapalan niin äkkiä menee kymmenen...eli parempi on ku en ota ollenkaan...

Jonn@ se vaan porskuttaa vai pitäsikö sanoa että teidän Julius (menikö nimi oikein?) siellä äitin massussa on niin hyvä ja lämmin olla että mikäs kiire sieltä nyt pois on =D Mutta jaksamista taas sulle, nuo viimeiset päivät on piiiitkiä ja rankkoja varsinki ku jos supistelee koko ajan (kokemuksella)..viikko enää enintään!!

MiniUnikko: Voi pah noita negatestejä! Toivotaan että täti pysys poissa ja testiki muuttuis plussaksi!! Jospa vaikka ovis ois ollu myöhemmin?? Oireesi ovat ainaki lupaavia!

Mulla ei ole kokemusta noista testeistä, näyttävät ainaki makeilta jos vielä saa viikot ja kaikki tietää :) Mää olen käyttäny noita Mammaksi.fi herkkiä liuskatestejä...

Kyllä se on välillä todella vaikeaa, myönnän! Olenki välillä todella alakuloinen (en tiiä johtuuko tästä vaiko mistä??), jotenki sitä vaan jaksaa yrittää, eikä antaa periksi...Itteäni harmittaa kaikkein eniten se ku me (tai mää ainaki) oisin halunnu tolle meidän täystuholle kaverin heti, niin nyt mahdollinen ikäero on jo 3v!! vaikka siis lupa neloselle on annettu tulla heti ku tuo synty...ei kovin kova tahti meillä onnistumisen kanssa ooo...

Motherpower: toivottavasti ei ois sikaa!! Meillä kans eilen alko nuorimmainen räkimään ja köhimään kunnolla ja illaksi nuosiki 38 asteen kuume...nyt sitte pelottaa että onko tää sitä?!? Rokotteen sai viime ke mutta eihän se ole ehtiny vaikuttaa...Ukkokultaki alko aamulla oireileen ja sen piti lähteä Saksaan loppu viikoksi...ei kivaa olla sairaana reissun päällä...

Unista: Onhan tuota taipumusta mullakin...siks pelkäänki välillä noita unia nähdä..Aikoinaan ku kaverini ootti esikoistaan niin näin sellaisen unen että me oltiin yhtaikaa synnärillä ja mää kerroin hälle että me saatiin ihan pieni tyttö...naureskeltiin sillon että ei taida onnistua ku viimesillään silloin oli...toista lasta oottaessaan määki tulin raskaaksi muutama kk myöhemmin ja niinhän siinä kävi että ku hän oli vauvan saanu niin meille synty pieni keskospoika...eli kaikki muut meni yks yhteen unen kans paitsi sukupuoli...Kuolemaa enteilevissä unissa herään itkien rajustikin...näin on käyny jo kahesti...

Trikupelle: Voi surkeaa...pikaista parenemista! Ei ole kivaa ku pieni sairastaa!!

Ei, ei, ei...ei kait se täti tuu?!? Toivotaan edelleen ettei!

Ite olen miettiny kans samoja juttuja...välillä ihan niin, että onko se tarkotettu etten enää vauvaa saa jos en jaksakkaan, ku en osaa nauttia pelkästään näistä ihanista pojista jotka mulla on..?

3*mamma+1: tervetuloa mukaan! Oikein mukavaa ku saadaan uutta "verta" joukkoon!! Kuten muillekin uusille, toivotan sullekin oikein pikaista siirtymistä tuonne o-puolelle!!

Laitan sun tietosi tuonne listalle.

Pönttis: voi kauhia! jospa sulle on viikkoja tässä kertyny, onnea! Pikaista helpotusta raskausoireisiin, kohtahan se taitaa jo helpottaa :) Jaksuja! Mutta voihan hyvin ja nautiskele aina ku voit! =D

Myllerispyy: miten sun kp:t? Onko oireita? (oispa!!)

ON: sain sitte eilisaamuksi ajan gynelleni...taas täti luuli että olin muissa asioissa sinne tullu... :/ siis sen hiivan takia sinne menin ku hermot meni sen kans...hommasin kuurin (suun kautta) sekä itelleni että ukkokullalleni jonka tietty olin tartuttanu ja eihän se kierre muuta vaadi...

Täti myös ultras ku kp eilen oli 34...ei löytyny mitään alkiota tai vastaavaa mutta yli 1,5cm paksunen "limakerros" (siis ei nyt tuu mieleen se sana :/) ja oli sitä mieltä ettei vielä tätä kiertoa sanos ohimenneeksi, kuulemma sellanen tuo kerros on että jossa raskaus hyvin kiinnittyy ja kehittyy...

Määhän tein negatestin eilen aamulla ennen gynelle menoa joten ei kovin positiiviset ajatukset itellä ole raskaudesta...Oireita ei ole yhtään mitään muuta ku menkkamaista jomotusta kuten ennen menkkoja...

Anto mulle, jos nyt menkat alkaa, clomit ens kierrolle (tai sille kierrolle ku uskallan ne ottaa), jos kävi nyt niin ettei sitä ovista ollu niinku ite mietin. Jos clomit otan niin ultrataan sitte kp10-11...kuulemma katotaan miten munaskut sitte voivat ettei oo tullu yli-innokkaita tai sitte kehitelly mitään ylimääräistä kuten kystia.

Että tällasta...katellaan nyt minne tää homma on menossa...ärsyttää vaan tää tällanen piiiiitkä kierto...(löysin muuten vielä kaapista edelliset terot, joissa ois vielä käyttöikää jäljellä...pitäsköhän ne ottaa sitte jos se testi on negaa aina vaan...)

Plussatuulia!

nani kp35

Vierailija
24/67 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nani: Nimi meni ihan oikeen ja kyllä nää viimiset viikot ja päivät on tosi pitkästyttäviä ja ikäviä kun kokoajan vaa supistaa yms..mutta enää korkeintaa viikko pitää kestää niin sitte saa aivan ihanan palkinnon syliin:)

Kaikille oikeen paljon plussa onnea!!

Vierailija
25/67 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kuulla ettei ole itsekseen omien epätoivoistenkin ajatustensa kanssa, jaettu tuska - puoli tuskaa, vai miten se nyt menikään..? :-) Ihana kuulla plussa-uutisia kuitenkin: antaa toivoa!

Itsellä menossa nyt kp33. Rinnat on tosi piukeet ja välillä edelleen pientä kuvotusta mutta toisaalta myös sitä menkkamaista juilintaa... ota tästä nyt sit selvää! Ajattelin et jos pe aamuun odottais ja sit jos ei tätiä kuulu niin tekis testin, sit kuitenkin jo kp 35 menossa. Tosin viime kuussa menkat tuli kp olisko 33 tai 34 eli hyvin voi olla täti matkalla. Ei haluis luoda turhia toiveita itselleen mutta toki sitä toivoo kun päiviä tulee lisää et tää olis nyt sitä, mutta sit ottaa kaaliin jos onkin vaan pitkä kierto! Jos on tullakseen niin tulis jo!!!

Olen täs aikani kuluks katsellut Kiloklubia(.fi) ja ajatellut et jos sais pari kiloo pudotettua, onks kellään kokemusta?

t.MiniUnikko

Vierailija
26/67 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAi olinko jo onnetellut??

Kivaa että peltomme on alkanut jälleen kasvaa ja olemme saaneet uusia mukaan. Tervetuloa.

Nani: saitko hiivan hoidettua?? Mulla on kans todella usein hiivaa ja miehellä siis samoin.

Mä olen tässä välillä miettinyt tuota sikalenssua.. Pitäiskös sitä siirtää yritystä kunnes on saanut sen rokotuksen?? Olisihan se turvallisempi saada ennen mhd. raskautta. Jota ollaan kyllä tässä jo reilu vuosi yritetty.. Kun ei kait sitä heti alkuraskaudessa saanut ottaa.. Tietääkö joku??

Mutta sitten taas ON: Nyt ollaan menossa kp8 ja ovis taitaa olla nyt tai ainakin tulossa, vuodot on sellaiset ja alaselkää juilii.. Peitttoja sitten ollaankin heiluteltu sen mukaan ;-) Jospa TÄMÄ olisi SE kierto.. Syysväsymys on iskenyt tännekin, tai joku semmoinen. Olen ollut ihan extra väsynyt koko ajan. Itsekseni jo naureskelin että os nyt raskaudun niin mut voi herättää sitten huhtikuussa uudelleen.

No toiveita on hyvä olla, mutta kuitenkin olen varuillani. Olise km sellainen pudotus maanpinnalle. :-(

äitix3 kp8/23-26

Vierailija
27/67 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista, kyllä ne ihan aiheesta tais tulla :-) Tänään tein toisen testin ja kyllä se plussa on! Ei vieläkään kovin vahva, mutta sellanen että selvästi erottaa. Mies ei nyt päässyt näkemään kun on reissussa, mutta lapsille tein "näöntarkastustestin" ja kysyin montako viivaa näkevät ja minkä värisiä :-) Olivat ihan tohkeissaan kun saivat kuiskata vastauksen mulle niin ettei muut kuule. Ja kun kaikilla vielä oli niin hyvä näkö ettei tarvitse silmälaseja :-) Eli 4 silmäparia on ne 2 viivaa nyt nähnyt. Kun nyt vaan kaikki menis hyvin. Jotenkin on sen km jälkeen sellanen olo, että koko ajan miettii että koskahan tää sitten menee kesken...

Trikupellen sairastuvalle pikaista paranemista ja äidille jaksamista pikkupotilaiden kanssa! Ja jospa se ei kuitenkaan olis täti mikä siellä ovella kolkuttelee... Vaan hyppäät mun seuraksi tonne odotuspuolelle! Itse en tosin uskalla sinne haaveillakaan vielä pitkään aikaan.

Mamma*3+1, tervetuloa mukaan ja pikaista plussaa!

Pönttis, kiva kuulla kuulumisia! Vaikkei noi väsymykset ja kuvotukset tietysti kivoja olekaan. Onpa sulla jo paljon viikkoja! Jokos olet neuvolassa käynyt?

Nani, toivoa siis vielä on tässäkin kierrossa :-) Ja jos ei nyt tärppää niin ens kierrossa sulla on sit ainkain kunnon aseet käytössä. Tsemppiä!

MiniUnikko, testaa jo uudestaan! Plussahan sieltä vielä tulee! Olin itse joskus tossa kiloklubissa, muttei mulla riittänyt aikaa kirjoitella sinne niitä ruokia. Tai sitten en vaan oppinut käyttämään sitä niin hyvin että se olis sujunut vauhdilla...

Plussauutisia odotellen

Paritonsukka 4+0 - 4+4 minkä kierron pituuden mukaan sen sitten laskeekin...

Vierailija
28/67 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talmista huomenta, tännekkin saadaan vihdoin vähän lunta! Piristää edes vähän apeaa mieltä.

Pönttis: toivottavasti jaksat kärvistellä olosi kanssa vielä hetken, kyllä se siitä helpottaa.

MiniUnikko: sun oireet kuulostaa niiiiin hyviltä, toivottavasti on ollut pitkä kierto ja teet pian sen maagisen testin:))))

Pariton sukka: onnittelut vielä kerran. Tiedän kokemuksesta, että keskenmenon jälkeen ei ole helppo iloita plussasta, sitä vaan mielessään pyörittelee pahinta mahdollista. Mutta koita jaksaa, kyllä se plussa siitä vahvistuu. Koita nauttia kaikesta huolimatta kuitenkin. Olet sen ansainnut.

ON: täti se sitten sieltä tuli pahemmin lupaa kysselemättä. Nyt sitten taas kerran mietin, että yritämmekö enää vai jätämmekö lekin kesken. Mies on sitä mieltä, että kyllä se sieltä vielä tulee. Omasta mielestäni nyt sitten pitää tehdä päätös hakea apua tai laittaa kierukka takaisin ja lopettaa kuumeilu. Tuntuu, että jotain vikaa on kun ei sitä plussaa kuulu:( Joko minulla ei munasolu irtoa tai on putket tukossa. En vain millään haluaisi mennä sinne lääkäriin. Eniten kai pelkään sitä, että vastauksena on ettei ole toivoa enää. Toisaalta ajattelen sitä rahamäärää, mikä niihin hoitoihin sitten uppoaa, jos niin pitkälle mennään. Eikä tässä enää kauheesi ole aikaa, kun ikääkin on jo kertynyt....

Kai tässä viikonloppuna on pakko tehdä päätös suuntai tai toiseen.

Trikupelle kp 1

Vierailija
29/67 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät viestit taas sepustelin mutta en saanutkaan viestiä eteenpäin :-(.

Mutta siis kiitokset kaikille, jotka toivottivat tervetulleeksi ja kiitos siitä, että sain tulla mukaan! Minulla on nimet vielä vähän hakusessa (pahoittelut, että en vielä muista kuka on kommentoinut mitäkin) mutta yritän lueskella viestejänne ahkerasti, niin eiköhän se tästä :-).

Onnea plussanneille (ainakin paritonsukka)!

Minuakin aika ajoin hirvittää, että mitä tässä on edessä jos kuukautiset taas alkavat kerta toisensa jälkeen, kuten edellistä vauvaa tehdessä. Se oli välillä aika mustaa aikaa. Vaikka itsellä kaksi olikin ja vaikka olin tosi iloinen muiden vauvan saaneiden puolesta, niin kyllä pieni surumieli iski, kun hyvä ystäväni ilmoitti kaksi kertaa vauvauutisia sinä aikana, kun me yritettiin ja yritettiin (heille syntyi lapset vuoden ikäerolla). Ja kuten nani76, kyllä minäkin kuopukselle vähän kaveria kaipailen, joten siksikin kohtuu nopea plussa olisi tervetullut.

Onkos muita ison vauvan saaneita? Minua vähän huolettaa vauvan koko jos tästä siihen onnelliseen tilaan päästään, että vauva on tulossa. Mulla ainakin vauvat ovat olleet kertakerralta isompia ja kuopus jo yli 4600 g. Isompaa ei kätilön mukaan alakautta mahdu tulemaan (nytkin jo kätilö joutui kovasti töihin). Toivottavasti tiukka ruokavalio auttaa ja tällä kertaa vauva olisi kohtuullisen kokoinen (jos niin pitkälle päästään). Tähän asti en ole yrittänyt mitään raja-arvoja (ei sokeritautia suvussa, ylipainoa tms.), että sokereita olisi mitattu tai vauvan kokoa enempi seurattu.

Paljon plussatoivotuksia ja ihanaa talvipäivää kaikille (ainakin meillä Pirkanmaalla on ihan oikea talvikeli :-) )!

Vierailija
30/67 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo neljäs 4800g ja tosissaa sai kyllä ponnistaa että ulos saatiin..

Täällä on taas aamusta asti juilinu häijysti selkää ja masua mutta ei nää varmastikkaa taaskaa mitää meinaa

Vierailija
31/67 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on saanut töitä tehdä! Onko sulla nyt ollut tässä raskaudessa ylimääräistä seurantaa/ ruokavaliota? Katselinkin uudestaan sen verran taaksepäin, että synnytys on päätetty käynnistää jos ei synny piakkoin. Itseäni tosiaan tuo kokoasia vähän painaa, kun raskaus meni vain 5 pv yli ja luulisin, että sekin johtui vain siitä, että ovulaatio ei ollut kierron puolivälissä eli siis vauva tuli ihan ajallaan (tämän puolesta puhuu sekin, että kp 32 oli vain todella haalea viiva testissä, juuri ja juuri näkyi). Eli ihan ajallaan syntyi tuo meidän iso vauva. Jos mahdollinen seuraava vauveli on yhtä iso (isompi?), niin käynnistystä pitäisi ruveta tekemään jo aika paljon ennen laskettua aikaa. Mut toivon kovasti, että ruokavalio auttaisi jos niin pitkälle päästään.

Vierailija
32/67 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tässä raskaudessa on pitäny mittailla noita sokereita jotka on ollu onneksi ihan hyviä ja on vähän täytyny seurata mitä suuhunsa laittaa.Ja viime synnytyksen jälkee jo sovittii että sitte ku seuraava tulee niin se käynnistetää ennen laskettua just sen takia ettei pääsis niin isoksi kasvamaan.

33/67 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ku täällä on taas "elämää"!!

Paritonsukka: Aivan ihanaa!! Onnea vielä hurjasti!! Voi että, ihan sanaton olen...kesävauva..Nyt vaan sitte nauttimaan joka hetkestä myös sillon ku sitä pönttöä halaillaan! =DD Mutta nyt koitat sen km:n vaan laittaa taka-alalle (helppoa eikö totta..)

nuo keskenmenot tulee mulla ainaki kummittelemaan aina takaraivossa mutta viimeski ite jo aattelin että eihän tuo km voi mulle taas tulla, eihän..Mutta sulle sitä ei enää tuu, vaan ens heinäkuussa teillä on oikein kukoistava neliapilapelto!

Jonn@ se ei malta lähteä nyt täältä ollenkaan =DD ihana lukea sun viimesiä metrejä masun kanssa...kohta lasketaan enää tunteja jos tuota käynnistystä joudut ootteleen..

Trikupelle: pahoitteluni tädin saapumisesta! ne oireet kyllä oli niin lupaavia että! Mutta älä vielä heitä kintasta kaivoon!! Mun täti oli 47v ku kuopuksensa sai =D

Ja mää kyllä suosittelen että käy vaan siellä gynellä...jos sulla on vaan oviksen kans ongelmia niin siihen voi auttaa nuo clomit, parin kierron clomit makso noin 60e, joten ei ne vielä kauheesti kukkaroa kevennä...mutta monelle ovat auttaneet monella lailla...ite toivon niistä avun saavani noihin pitkiin kiertoihin kaikki muu on vain plussaa... =D

3*mamma+1: meidän esikko oli nelikilonen mutta lekuri arvio la:na että ois ollu sen 4800g ja tuumas aikansa ronkittuaan että hyvin mahtuu isompiki tulemaan ja käski mennä vielä kotiin oottelemaan..kyllä hirvitti, mutta onneksi arvio meni pieleen...

MiniUnikko: jokos oot testaillu uudelleen?!?! Jännittää sun puolestas kyllä tosi paljon, oireet on ihan just niitä itteään!! Tuuhan sitte heti uutisia kertomaan!!

Kiloklubi on mulle tuttu jo vuoden takaa. Olen sinne aina välillä käyny tietojani päivittelemässä sekä syömisiäni kirjaamassa, lähinnä että pysyy tuntuma kaloreihin tallella. Ite tykkään siitä kyllä ku laskee liikkumiset yms. siihen mukaan...masentavaa on vain se että se antaa viikot siihen ku toivottu kilomäärä on saavutettu...ja mulla siihen menis vielä 40vkoa...ei kyllä ole mitenkään tsemppaavaa...liian hidas vauhti siis mulla mutta minkäs teet ku ei paino tipu vaikka kuinka yritän...

Äitix3: ite olen kans miettiny tuota sikalentsua...oishan se parempi saada rokote ennen ku raskaaksi tulis mutta miten tässä lähet arpomaan ku ei tää raskautuminen oo helppoa!! Sulla on jo tärppipäivät käsillä...onnea matkaan ja toivotaan että se tärppi kävis nyt tässä kierrossa!!

Joo tuo hiiva on ärsyttävää...nyt on saatu tabut joten toivottavasti tää ois nyt tältä erää tässä...

Mitenkähän RuusuRouva ja Pörri jakselee?

Missähän meidän Myllerispyy ja muut kuumeilijat on...?

ON: kp2...niinhän siinä kävi että se täti saapu illalla ja hanat aukes kunnolla yöllä...ja taas tätä tavaraa kyllä riittää ja kuppia saa olla jatkuvasti tyhjentämässä...arvelinki ku gyne kehu limakalvoja hienon paksuiksi että sieltä tulee taas vuosisadan vuoto...kunnon menkkakipujen saattelemana...Aika lailla kärtty olen kyllä tänään ollu, vähän harmittaa että se gyne sai mun mieleeni taas kummitelemaan mahd tärppi...mutta pitäs sitä vaan pysyä maanpinnalla...

Clomit kävin ostamassa mutta en voi alottaakkaan niitä tähän kiertoon ku en pääse ultraan kp10 ku ilm ollaan reissun päällä....samalla laskin että ens kiertoki menee harakoille sen suhteen ku jouluhan se pukkaa päälle pyhineen...mutta jospa tässä sais sitte tuota painoa pujotettua lisää ennen noita...(pakko yrittää keksiä jotain positiivista) :/

Nyt pitää mennä nukkumaan, aamulla kuopuksen kanssa lastenpoliaika ja alotetaan astmalääkkeet...

nani kp2 (jos tässä kierrossa sattuski tärppäämään niin la ois sama ku tällä kuopuksella =D)

Vierailija
34/67 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut sitten meille juhannusvauvaa :( Raskaus osoittautui tuulimunaksi ja nyt oottelen, josko keskeytyis itsekseen viikonlopun aikana. Jos ei, niin sitten meen maanantaina sairaalan pkl:lle.

Vauvakuume on kova ja toivon, että päästäis yrittämään taas pian.

- Susamaria

Vierailija
35/67 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemassa ole kyllä käynyt juttujanne mutta kirjoittamaan en ole itseäni saanut :)

Alkuunsa onnittelut plussanneille ja pahoittelut heille ketkä ovat menetyksiä kokeneet.

Itse olen kohtalaisen hyvin keskenmenosta toipunut, sehän oli fyysisesti helppo eikä jälkimaininkeja tullut, henkisesti oli raskasta aikaa odotella mitä tuleman pitää mutta lopulta tuntui että oli helpotus näin. Seitsemän vuotta sitten menetin vauvan rv21, jonka odotus oli hyvin oireetonta, samoin nyt, vuodon lisäksi ei ollut mitään oireita, muista kolmesta lapsesta olen pyttyä halaillut ja muutenkin tuntenut olevani raskaana. Nyt pelkona oli että jälleen kävisi kuten seitsemän vuotta sitten.

Mietimme mieheni kanssa mitä jatkossa, vieläkö yritämme vai olemmeko tyytyväisiä näihin kolmeen ihanaan lapseen. Meillä on ollut haaveena koko perheen ulkomaanreissu ja päätimme että lähdemme elokuussa matkalle ja siihen asti vauvahaaveet ovat "jäissä". Jos ensi elokuussa vielä tuntuu että joku puuttuu meidän perheestä niin sitten palataan asiaan. Nyt on hyvä näin mutta se täytyy tunnustaa ettei vielä kokonaan ole asia pois mielestä, elokuuta odotellessa :)

Mutta toivottelen plussia teille kaikille enkä toivo ketään teistä olevan täällä ensi elokuussa, jos olen minäkään, se jää nähtäväksi.

Mukavaa talven odotusta kaikille toivottelee pörri kera kolmen kullanmurun

Vierailija
36/67 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein negatestin ja sit tänään aamulla alkoi ne menkat kp 36 eli ns normi kierrosta viikolla yli. Tosin viime kierto oli 34 mutta en sitä niin laskenut kunnolla kun oli eka kierto kierukan poiston jälkeen mutta näköjään pitkiä kiertoja, pitäiskö huolestua, voiko olla normaalia? Vai onko taa et on kierto niin sekaisin viel kierukan poiston takia..? ! Masentaa!! Taidan unohtaa kiloklubit tänään ja mässätä kunnolla kun meen shoppailee siskoni kans sillä aikaa kun muksut pääsee ukin kans syömaan ja leffaan, jospa se lohduttais!

Inhottavaa kun tää odotuksen odotus on niin tunteellista.. mut toisaaltahan ihanaahan se on kuitenkin :-)

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Vierailija
37/67 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Susamaria, olen niin sanomattoman pahoillani puolestasi. Toivottavasti saatte pian luvan yrittää uudelleen. Tiettävästi keskenmenon jälkeen kun on raskaushormoneja vielä kehossa on helpompi tulla heti uudelleen raskaaksi.

MiniUnikko, pahoittelut tädin saapumisesta. Sun oireet kuulosti niin ihanilta. Tsemppiä nyt ja eiku uudelleen yrittämään. Ei ne pitkät kierrot välttämättä tarkoita mitään, ehkä sun kroppa vaan hakee vielä hetken tasapainoa?

Pörri oli mukava lukea sun kuulumisiasi. Toivottavasti käyt kertoilemassa kuulumisia vielä uudelleen kun suunnittelette matkaa, ihanaa. Ehkä on ihan hyvä ottaa tuumaustauko.

ON: torstai illalla tämä äippä sitten kaatui siihen lapsilla jo olleeseen vatsatautiin, minkä kuvittelin edellisellä viikolla sairastaneeni. Yli vuorokausi meni siinä sitten harakoille. Perjantai meni pelkäksi makoiluksi. Oli aika raju tauti. Nyt sitten odotellaan, koska kuopus sen saa. Hän onkin meidän perheessä viimeinen. Tarhassakin on kaatunut sekä hoitajia, että lapsia petiin kiihtyvää tahtia. Nöfnuharokotetta emme ole päässeet ottamaan, kun joku on koko ajan ollut kipeä. Ensi viikolla toivon mukaan sitten saadaan meidän taudit siihen malliin, että huolivat meidät piikille. Kuopus on onneksi saanut kausi-influenssarokotuksen.

Kauheasti ei miehen kanssa ole vielä keskusteltu jatketaanko meillä yrittämistä. Olen kuitenkin päättänyt käydä gynellä joka tapauksessa. Eiköhän sieltä tule asialle jotain valaistusta, toivotaan.

Trikupelle toivottelee hyviä viikonloppuja, nyt pitää kaatua petiin, kun eka vekara on todennäköisesti pystyssä jo kuudelta.

Vierailija
38/67 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaanpas tännekki poksumaan eli nyt mennää rv 39+0

Tänää ollaa myös tuon meitin Janetten nimppareita pienesti vietetty lättyjä syöden.

Mutta nyt ei jaksa enempää kun on nii väsy olo että on pakko kipittää suihkuun ja nukkumaan.

Vierailija
39/67 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista on tapahtunut neliapiloiden elämässä parin päivän sisällä.

Onnea plussanneille! Onneksi aina on jonkun vuoro olla esimerkkinä toisille :)

Pahoittelut keskenmenoista ja menkkojen alkamisesta. Niin mielellämme varmasti soisimme toisillemme pikaisesti alkavan ja helpon raskauden ilman mitään ongelmia ja huolia. Tuskin sitä toisillemme voimme antaa, ainoastaan tsempata uuteen yritykseen.

Täälläkään ei niin huipusti mene, vaikka vasta on aloitettu. Sattui juurisopivasti että mies oli työn vuoksi poissa koko viime viikon. Viikonloppuna hänellä oli pikkujoulut ja saimme vähän riitaakin kehitettyä joten peitot eivät ole kohoilleet kuin pierun voimasta:(

Tänään kp15 joten paras aika ois ollut nyt viikonlopun seudussa, harmittaa. Ei muuta kuin haaveet ja odotukset romukoppaan tämänkierron osalta ja suunta jo seuraavaan, ei kai muukaan auta.

Isoista vauvoista joku kyseli, vanhin 3390g, keskimmäinen 3690g ja nuorin 4000g, saa nähtäväksi tuleeko neljännestä 4390/4400g.

Teillä joillakin oli aika isokokoisiakin esim 4800g, taisi äiti olla sinä jo kovilla.

Tässä meikkisen fiilarit tänään, lupaan olla huomenna positiivisempi, tsemppiä teidän kaikkien arkeen!

motherpower kp15

40/67 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei susamaria! Olen niin pahoillani! Tietenkin olet tervetullut takaisin, heti vain kun itsestäsi tuntuu siltä! Toivottavasti tyhjennys onnistuu mahdollisimman hyvin! Hurjasti voimia sulle ja halit!

Pörri: Mukavaa kuulla sinustakin! Mulla tuo km oli samanlainen melkein ku sullakin...fyysisesti kaikki ok mutta turkkasen päänuppi laskee vieläki viikkoja (siis rv:t)...Ihan varmasti tuollainen kokemus vaikkakin vuosien takaa jää ainiaaksi sinne takaraivoon kummittelemaan...surullista, ihan itku tuli...

Mutta käyhän aina välillä moikkaamassa siinä matkan suunnittelun lomassa...enköhän mää täällä vielä ens elokuussaki oo..

MiniUnikko: eikä! eihän sen tätiliinin pitäny sinne tulla!! Sulla oli niiin mahtavat oireet ja kaikki! Surkeeta...toivottavasti tuo sun kierto ei jää noin pitkäksi ettei joka kk tarvis jännäillä noin pitkään (siis omasta kokemuksesta tuo on niiin ärsyttävää...jos ei kerta oo raskautunu niin miks ihmeessä se täti ei voi tulla normiajallaan noin 28pv paikkeilla?!...nimimerkillä viime kierto 35pv)

Trikupelle: toivottavasti teidän kuopus säästyis vastapöpöltä! Ihan karmea tauti seki on!

Mulla ainaki käynti gynellä on antanu tuolle päänupille vähän huilia...siinä vaiheessa ku olen sinne menny niin tunteet on ollu sitä luokkaa että "toivottavasti joku syy löytyy"...mutta mun tapauksessa "aina" kaikki on ok ja syy?? eli mussa on vikaa mutta ei näkyvää vikaa tms.

Jonn@: voi lättyjä...nam! Onnea nyytinhaku matkaan (eikö sulla huomenna oo se käynnistysaika?) vai jokohan sää olet synnärille menny? ihanaa...

Motherpower: No voi surku sentään jos ovis meni ihan harakoille :( toivottasko että ovis oiski ollu tässä kierrossa vähän myöhempään? :)

Myllerispyy: missäs luuraat? Toivottavasti täti on pysyny ainaki teiltä poissa!!

ON: ihan on sellaset nippailut tuolla oikealla puolen munasarjoissa että ovis ois...mutta häh?! nyt on kp7 ja täti ei ole ees vielä kamojaan kunnolla pakannu...jääköhän meilläki tää mahdollinen ovis sitte hyödyntämättä...mutta ei mulla kyllä koskaan oo näin aikain ovista ollu...kierrot on joko ihan sekasin tai sitte tuo no jotaki muuta...

Vähän on kyllä alakuloisuutta täällä päässä ilmassa, oikein ärsyttää ku vielä ilma meni tuommoseksi niin ei paljo auttakkaan..

Ja meillä tää kuopus on aika vaikea tapaus..eli jaksaminen on välillä kortilla ku olen sen kans 24/7...siis kovasti on allergioita ja nyt tuo astmaepäily jonka lisäksi herra on kuten astmahoitaja kuvaili "omatahtoinen"

Hän on nyt 2v3kk mutta ei osaa puhua joten turhautuu ihan suunnattomasti ku ei me heti ja aina ymmärretä mitä hän tahtoo sanoa ja ku hän turhautuu niin sitte hän huutaa ku syötävä (siis ihan sillain ku sikaa tapettas, oonki aatellu että missäs vaiheessa naapurit soittaa jonnekki sos.viranomaisille) tai tavarat lentää, nyrkit ja kynnet heiluu tai sitte hän sylkee...mikä mun mielestä on tosi inhottavaa...Olenki yrittäny olla ite suuttumatta ja "kohtauksen" sattuessa kääntää hänen huomionsa jonnekki ihan muualle...kuten "kato tuolla on koira!" (tykkää hirveesti koirista) tai pitäny vaan sylissä, mutta se ei aina auta...

Sitte taas välillä on niin ihana tapaus että oksat pois! =D

Onko teillä muilla tällasta ollu noin 2v:nä? Meillä nuo kaks isompaa ovat sellasia tasapaksuja luonteeltaan eli tää on ihan uutta mulle joka itekki oon tasapaksu...Eli osaisitteko neuvoa mua, teenkö jotaki väärin tms.? lääkäriltä ku neuvoa kysyin niin kysyi että onko kaks isompaa tyttöjä ku ovat niin rauhallisia olleet? =DD kuulemma on ihan normaalia tuollainen, sitte jos kohtaukset kestää tunnista kahteen niin sitte ei ole "normaalia" voi kääks...tän jälkeen mietinki että reagoinko turhaan... =D

Sen verran kuitenki jaksamista vaatii että monesti olen miettiny että oonko ihan hullu että kuumeilen nelosesta...ukkokultaki jos se joskus puhuu "ei ikinä enää lisää lapsia" niin taustalla on just joku kuopuksen ihana "kohtaus"...

Äitille olen yrittäny ettiä koiraa...hän menetti viime vuonna 13v mäyriksen ja se oli viimenen niitti sitte ja hän sairastu aika vaikeaan masennukseen (takana vaikea nivelreuma jonka takia joutu alle 50v jo eläkkeelle, yhenlainen harvinainen melanooma, jonka hoitojen aikan löytyi myös munuaiskasvain)...nyt sitte ku ei nuo masennuslääkkeet näytä auttavan niin olemme aatelleet sitte toisenlaista "lääkitystä". Mun veli asuu aika lähellä heitä niin tuommonen vois onnistuakki...siis ois sitte apuna äitille. Olen kuullu paljon hyvää just eläinten avusta mielenterveyspotilailla ja aattelin että oisko karvaisesta kaverista apua äitille...

Mutta nyt pitää mennä syömään..Plussatuulia!

nani kp7