.:¨' * ' ¨NELIAPILOIDEN marraskuu ¨' * ' ¨:.
Kommentit (67)
Ihan järkyttävä tauti päällää lapsilla. Eilen menitiin tytön kanssa lääkäriin kun oli kuumetta 39.8 ja valitti kurkku kipua ja yskää. Lääkäri määräsi tamiflu-kuurin ja viikon sairausloman. Epäili siis sikainfuenssaa. Tänään mentiinkin sitten kuopuksen kanssa kun hänellä on yskää ja alkoi lämmöt nousta 38.. tamiflu-kuuri kirjoitettiin hänellekin.
Kuopus on onneksi vielä hyvässä kunnossa mutaa, tytön kunto pelottaa, Mä en ole ikinä kuullut tuollaista yskää kenelläkään, saatikka lapsella, ja hengitys...kuulen keittiöön asti kuinka hengitys rohisee ja vinkuu olkkarissa.
Nukkumaan en ole pystynyt kolmeen yöhön kun olen vahtinut tytön kuntoa ja hengitystä.
On hiukan peuhaaminen jäänyt taka-alalle ja oikeastaan toivonkin nyt että tässä kierrossa ei tärppiä olisi ehtynyt tulla. Olen niin tiiviisti ollut nyt lasten hoitajina että enköhän itsekin sairastu pian. :-(
Vointeja kaikille ja plussatuulia!!!
äitix3 kp15/23-26
täällä täällä ja täällä =)
ihan ensin äitix3: toivottavasti tauti talttuis teillä, todella pelottavalle kuulostaa. Itse valvoin tuossa pari yötä ton meidän vanhimman lapsukaisen kanssa viime viikolla ku alko olla oiretta jos toistakin, onneks selvittiin ihan säikähdyksellä mutta tod näk hänelläkin se possutauti oli lievänä. Muut ollaan vielä suht terveenä oltu, ihme kyllä. Mutta reagoida varmaan kannattaa aika herkästi tuossa vaiheessa. Voimia!
Kukas se plussan sai! Pahvi minä mutta onnea onnea, pikalukutaito ei ole vahvin puoleni!
ja "maitojunalla" takaisin tulleet pahoittelut, se on vaan väärääkin väärempi asia, keskenmenoa ei kellekkään haluais.
jonn@lle tsemppiä huomiseen paketin hakuun!!!!
nani: kyllähän sä tiesit jo ettei täti oo malttanu täältä olla pois =) Ei ees jaksa masentua, eikä ajatellakkaan asiaa, tulee vaan ihan todellisen paha mieli! Mä oon niin luovuttanu etten ikinä! Mut miks en saa ittestäni irti että kävis sielä lääkärissä kyselemässä että onko meillä kaikki ihan okei, ehkä pelottaa että se toteaakin että toivoton tapaus!!
Mitä jutskailit tuosta omapäisestä lapsesta niin meillä on yksi sellainen täällä ! Tää meidän kuopus, neiti 5vee on ollu se joka meinaa määrätä talon tahdin (heti syntymästään asti). kaksi vanhempaa painosta on olleet juuri noita "syötä juota nukuta ja vaihda vaippa, niin olen tyytyväinen" - tapauksia. huh huh, en ois itsekkään voinu kuvitella miten hankalia voi lapset olla =)
mutta toisaalta, tämä neiti ainakin sata varmasti tulee pärjäämään elämässään ja on mitä ihanin ja mainioin pakkaus! Iän myötä vähän "tasoittunut".
Mitäs muuta, hirveesti oli täällä tapahtumia ja uusia kasvoja, teretulemas vaan munkin puolestani. Minä entinen aktiivi olen joutunut löysäämään täältä kaikkien kiireiden vuoksi, mutta ainakin kaikki "konkarit" täällä tietää etten mää täältä lähde kulumallakaan, toista vuotta jo neljättä yritetään ilman mitään tulosta.
Nyt mä taas vajoan tuonne askareisiin että aamusta taas startataan ennen kukon kiekasua! ja piikkikin pitäis neidille käydä metsästämässä huomenna jossain välissä! Plussapuhurit käyntiin NYT, ja ensi kesälle paljon vauvoja !!!
myllerispyy ja kp:t jossain ennen puolta väliä!
Plussapuhurit todellakin, KANNATAN!
Onnea uusille plussanneille
Miten viestiin ei tullut kuin kaksi ekaa riviä????
En oikeesti ehdi enää uutta pitkää tarinaa kirjoittaa, palaan paremmalla aikaa...
Mutta ekat menkat alkoi keskenmenon jälkeen, ihan huippua! Nyt pääsee normaali elämään käsiksi.
RuusuRouva
Minäkin kirjoitin romaanin ja sinne se katos, pufff bittiavaruuteen. Plussatuulia kaikille. Tulen huomenna takaisin kirjoittamaan sen romaanin uudelleen paremmalla ajalla.
Nyt suihkuun
Trikupelle
Moterpower: Harmittaa, kun tärppipäivät menee hukkaan, mutta toivotaan, että ensi kierrossa olis parempi meininki lakanoiden välissä.
Nani: Alakuloisuus alkaa vallata alaa myös täällä. Se on tämä pitkä pimeä aika ennen kuin lunta tulee kunnolla maahan ja saa taas vähän valoa pimeyteen. Koita taistella sitä vastaan kuitenkin. Onhan se käsittääkseni mahdollista, että ovis olis noinkin varhaisessa vaiheessa?
2v uhmaa on koettu täällä kolme kertaa. Meillä kaikki pojat on jotensakin voimakastahtoisia, kovaäänisiä. Kaikki kyllä saa kuulla, jos asiat ei mee ihan oman tahdon mukaan. Viimeinen elää just tota uhmakasta aikaa. Tavarat lentää, purraan, revitään ja yksinkertaisesti huudetaan. Samaa olen miettinyt oikein pahan kohtauksen aikana, että hulluhan sitä on ku neljännen vielä haluaa……
No joka tapauksessa et sä Nani mun mielestä mitään väärin teet. Hermoja ja pitkää pinnaa se vaatiin ja joskus korvatulppia. Kaikkein tärkeintä on varmaan lapselle antaa sellanen viesti, ettei asiat muutu, vaikka hän huutaa, äiti ei katoa, rakkaus ei lopu, eikä maailma mene pois radaltaan vaikka kiukkukohtaus tulee. Toiset on löytäneet holdingista eli kiinnipitämisestä avun kohtauksiin. Meillä esikoinen vaan suuttu enemmän, ku hänestä pidettiin kiinni. Rauhallinen puhuminen ja oman maltin hillintä kai on ne parhaat avut, luulisin. Tsemppiä?
Koittakaa ihmeessä koiraa äitisi terapeutiksi. Olen kuullut, että ihan dementoituneeseen vanhukseenkin on saatu yhteys, kun on kylässä alkanut käydä koira tai kissa. Kokeilun arvoinen, jos koirasta myös huolehditaan.
Jonn@: Tsemppiä ja onnea roppa kaupalla. Tulehan nopeasti kertoilemaan kuulumisiasi;)
Äitix3: Voimia sinulle, ei ole mukavaa seurata vieressä, kun lapsi sairastaa. Pikaista paranemista teille kaikille.
RuusuRouva: Mukava kuulla sinustakin. Toivottavasti olette toipuneet kokemastanne ja katsotte taas tulevaisuuteen ja todella hyvä asia, että täti tuli käymään, kai voi tässä vaiheessa sanoa.
Omaan napaan kuuluu kummia. Mulla on aina menkat kestäneet vähintään 6 päivää ja olleet todella runsaat. Nyt koko ajan on vuotanut todella vähän ja loppuivat jo 2 päivää ennen. Kierto sentään oli oikean pituinen. Heti, kun tapahtuu jotaan tavallisuudesta poikkeavaa, ajattelee josko sittenkin olis vaiks kyytiläinen matkassa, kuitenkaan ei voi antaa itsensä uskoa tohon unelmaan. Lapset sai kaikki maanantaina sitten vihdoin nöfnuharokoteen ja nyt jännätään, josko kerkee vaikuttamaan, ennen ku tauti kolkuttelee ovelle…..
Lasken syntymäpainot on meilläkin olleet nousujohteiset, esikoinen oli 3900 keskimmäinen oli 4100 ja kolmas oli sitten 4700. Hän jäi nalkkiin ja lääkäri joutu auttamaan ulos, lopputuloksena oli Erbin pareesi. Todella lievä onneksi, käsi toimii jo ihan normaalisti. Sen tiedän, että jos meille neljäs raskaus suodaan, on mulla todella tiukka ruokavalio tiedossa, jos meinaan alakautta synnyttää. Nimimerkillä roskaruokavalio raskausaikana on sallittu;)
PLUSSATUULIA PUHALLAN MINÄKIN TÄLLE KETJULLE
Trikupelle
Ensiksikin Äitix3: Pikaista paranemista teidän porukalle!!! Toivottavasti kaikki parenee pian ja loput säästyy sairaudelta! Todella ikävältä kuullosti :-(
Itsellä jotain kp5 menossa ,just loppui menkat ja odotellaan vaan.. Jotenkin tää pimeys ja synkkyys meinaa vähän aiheuttaa sellaita matalapainetta :-( TUllis edes lunta niin sais valoa! Mutta mukava kun mies järjetänyt lauantaiksi meille jotain menoa, joka vielä ylläri, on jotain kivaaa odotetta vaa :-) Piristää kummasti vaikka muuten kyl väsyttää ja haluis mennä nukkuu ja herätä kevääseen.. No, onneksi kynttilät, piparit ja ukkokulta piristää ja muksut tietenkin :-)
Positiivisia testejä ja positiivisia ajatuksia ja tuulia kaikille listalla!!
MiniUnikko, joka päätti et täs kierrossa ihan kylmästi yrittää ettei tee testiä ennen kp 35 ainakaan kun kerran kierrot haluu olla pitkiä niin olkoot sitten rauhassa :-0 hehhe... 30pv vielä... saa nähdä miten päätös pysyyy..
ehkä tää elämä alkaa voittaa pikku hiljaa :(
Meillä kävi siis niin, että neuvolalääkäri (vko 7+5) ei löytänyt ultralla sykettä, mutta jätti asian sikseen ja mut täyden epätietoisuuden valtaan. Onneksi pääsin yksityiselle ultraan (vko 8+0) ja siellä todettiin tuulimuna.
Eilen tein kotona lääkkeellisen keskeytyksen ja kaikki meni paljon paremmin kuin etukäteen pelkäsin. Kipulääkettä sain sairaalasta mukaan niin, ettei tarvinnut juuri kivuista kärsiä. Toivottavasti kaikki tuli ulos, ettei joudu enää kaavintaan myöhemmin.
Sairaalassa käskivät pitää taukoa yrityksestä niin että yhdet kuukautiset tulevat välissä. Yksityislääkäri sanoi, että sillä ei ole väliä, mutta joskus eka munasolu irtoaakin vasta 2-3 kk päästä, koska elimistö on vielä hormoneisltaan vähän epätasapainossa.
Kai tässä vielä uskaltaa uudestaan yrittää sitä pikkunelosta, vaikka nyt onkin vielä aika kurja olo.
P.S Mut voi siirtää tuolla listalla takas kuumeilijoihin
Trikupellelle, Myllerispyylle, MiniUnikolle ja Nanille pahoittelut tädin vierailusta :-( Miten se nyt teille kaikille taas löysikin… Trikupelle vois kyllä sen testin vielä tehdä ;-)
Susamarialle pahoittelut tuulimunasta ja jaksamista. Ja pikaista plussaa kun sen aika tulee. Toivottavasti tyhjennys nyt menee hyvin eikä tarvitse sen takia enää lisätoimenpiteitä.
Jonn@lla taitaakin nyytti olla jo sylissä! Tulehan kertomaan vauvan tuoksuiset kuulumiset kun ehdit.
3*mamma+1: Meille tulee kolmoselle ja neloselle ikäeroa 4,5 vuotta, jos kaikki nyt tällä kertaa menee hyvin. Hiukan hirvittää noin iso ikäero, kun aiemmat 3 tuli 3v3kk sisällä, ja aina olen vannonut ettei meille iltatähteä tule… Mutta eiköhän isossakin ikäerossa omat hyvät puolensa ole :-)
Meillä esikoinen on ollut isoin vauva; 4320g. Toinen oli 3880g ja kolmas 3930g. Nyt yritän hillitä makeanhimoni että alle 4 kilon pysyttäisiin…
Pörri, kiva oli kuulla teidänkin kuulumisia! Meillä myös on etelän matka haaveissa. Oltiin jo päätetty vuoden päästä lähteä matkaan, mutta tämä plussa nyt taitaa vähän viivästyttää reissua jos vaan raskaus hyvin menee. Vai olisikohan se ihan mahdoton ajatus reissata noin 4kk ikäisen kanssa :-) Nyt kun ulos katselee niin todellakin tekisi mieli aurinkoon ja lämpöön! No, rahallisesti ainakin ensi syksyn matka taitaa olla mahdottomuus, ei niillä päivärahoilla paljon juhlita…
Sairasteleville pikaista paranemista! Ja äideille voimia hoitaa pikkupotilaita
Meillä oli viime viikolla mahatautia ja nyt on räkätautia ilmassa. Saparoita ei ole vielä kasvanut kellekään, ja toivon että rokotteet ehtii apuun ennen kun possuja meille tuleekaan. Itse sain rokotteen jo 3 viikkoa sitten, ja 2 pienintä tällä viikolla. Esikoinen saa ensi maanantaina.
ON: Aika epätodelliselta tämä raskaus vielä tuntuu. Ja joka kerran vessassa käydessä pitää katsoa joko tulee verta. Kerran jo pelästyinkin, kun pytty oli aivan punaisena ja paperiinkin tuli reilusti verta. Mutta sielläpä muistutteli olemassaolostaan vanhat "ystäväni" peräpukamat. Hyvä tietysti niin, ettei ollut muuta. Väsymys vaivaa, mutta johtuuko se sitten lasten sairasteluista ja omasta huonosta nukkumisesta vai raskaudesta, enpä tiedä… Muita oireita ei vielä ole ollut, mutta eipä ole niin kiirettäkään niitä haalia. Neuvolaan ajattelin ensi viikolla soitella jos sinne saakka ehjänä päästään. Saa sitten nähdä arvotaanko LA jotenkin edellisten menkkojen mukaan (kiertojen pituus vaihdellut) vai laittavatko ultraan. Sitä vastaan mulla ei tietenkään mitään olisi :-) Mutta suurella todennäköisyydellä LA tulee olemaan 16-20.7.
Koittakaahan jaksaa tätä ankeaa syksyä, joka ei tunnu loppuvan millään!
Ja paljon niitä plussia joululahjoiksi viimeistään!
Paritonsukka rv 5+ jotain
Josko minäkin taas yrittäisin, on pari viestiä mullakin kadonnut taivaan tuuliin enkä ole jaksanut uuttaa enää aloittaa..
Kiitos Jonn@! Kiva vähän tietää mitä sitten mahdollisesti on edessä jos tässä hyvin käy (vauvan kokoasioissa). Kiitokset myös Trikupelle kommenteista samaan asiaan :-). Ja muillekin!! En ole hirveästi asiasta kenenkään kanssa keskustellut tai sitten keskustelukumppanin vauvat ovat olleet normaalikokoisia. Välillä ajattelin tuota erittäin painavana syynä miksi raskautta on turha edes harkita mutta kyllähän sille asialle on toki jotain tehtävissä sekä itse ja ihan lääketieteellisestikin.
nani76: Hyvä, että sinulle kävi niin päin, että lapsi oli arvioitua pienempi :-). Mulla on aina arvioitu pienemmäksi kuin oikeasti onkaan ja nyt tosiaan viimeisin meni kilon verran pieleen. Ikävä, että se vuoto sitten taas alkoi :-(.
Pahoittelut myös trikupellelle (vai oletko sittenkään?) ja muille, jotka mahdollisesti ovat taas joutuneet pettymään :-(.
Pahoittelut munkin puolesta km:n saaneille :-(. Se on rankkaa. Ymmärrän hyvin sua Pörri-76. Mulla oli jo tuota kolmatta tehdessä ja keskenmenon jälkeen sellainen olo, että kun on kaksi ihanaa lasta, niin miksi kiusata itseään. Nyt, kun tuossa päälle vuoden ikäinen vipeltää ja kaikki meni pitkän odotuksen jälkeen onnellisesti, niin voi sanoa, että kannatti :-). Onnea matkaan, mihin sitten päädyttekin tulevaisuudessa!
Tervetuloa mun puolesta takaisin susamaria, vaikka itsekin täällä uusi olen! Pahoittelut tuulimunasta :-(.
ON: Nyt ollaan päästy ekaa yrityskiertoa siihen vaiheeseen, että ovis alkaisi olla enempi kuin todennäköinen asia. En haluaisi kovin tarkkaan laskeskella noita todennäköisyyspäiviä tässä vaiheessa, sen enempää kuin kiertopäiviäkään mutta vaikeaa se on! Totesin vain kolmatta lasta tehdessä, että stressaamisella taisi olla iso merkitys, että raskaaksi tulo kesti (ja tietty myös iällä, kun ei sillä stressaamisella silloin vielä ollut parikymppisenä minun tapauksessani väliä). Olen lähdössä pian vuodenvaihteen jälkeen töihin ja ihan hyvä niin, vaikka toisaalta haluaisin kovasti kotiinkin jäädä. Mies jää hetkeksi hoitamaan taaperoamme ja auttamaan koululaisia läksyissä. Ihan kiva kuitenkin, että tässä tilanteessa pääsen miettimään muitakin asioita kuin raskautumista, vaikka neljäs lapsi muuten kyllä pyörii mielessä :-).
Plussaisin toivotuksin lähden tässä kotia siivoilemaan!
piti vielä kommentoida paritonsukka2!
Juu on puolensa isossa ikäerossa :-). Meillä siis lapset 9,8 ja 1. Sain rauhassa keskittyä vain yhteen vauvaan vuosi sitten syksyllä :-). Nyt kun tuo vauvakuume pääsi vielä yllättämään, niin on kuitenkin tullut sellainen olo, että olisi kiva saada vähän samoin kaveri tuolle kuopukselle kuin kaksi ensimmäistä ovat kavereita olleet ja ovat nytkin silloin, kun eivät tappele :-).
Ihanaa perjantai! Olen kesästä saakka ollut työssä joten perjantait ovat saaneet vielä täkeämmän merkityksen kuin aiemmin.
Anteeksi olen vielä aika huono muistamaan nimimerkkejä;
Tsemppiä kaikille joka itse tai joku perheenjäsen sairastaa. Toivotaan että parannutte pian!
Mukava että plussanneet käyvät täällä myös vierailemassa ja luomassa uskoa meihin muihin :) Kiitos teille ja hyviä vointeja raskauteen.
Viimeksi kun kirjoittelin olin aika masentunut. Joku saattoi ajatella että miksi nyt jo olet masentunut, koska vasta aloitatte. Vastaus siihen on ehkä se että kun odottanut ja haaveillut neljännestä jo niinkin kauan kuin tammikuusta 2006 tuntuu että ei jaksaisi odottaa yhtään enää kun kerran on päästy tosi toimiin.
Onko teillä tietoa tai omia teorioita siitä miten tulee tyttö tai poika?
Onko ruokavaliolla, liikunnalla, ajoituksella, asennolla tai jollain muulla jutulla ollut merkitystä?
PLussssssa Tuuuliaa ja mukavaa iltaa! Toivottavasti saatte lapset aikaisin nukkumaan;)
motherpower 18kp
Pikaiset kuulumiset täältä sateen keskeltä.
Juniori sai sitten eilen sen vatsataudin. Onneksi tyhjensi vain kerran molemmista päistä ja parin tunnin päästä sitten jo söi iloisesti banaania iltapalaksi, mikä sitten pysyikin sisällä. Onneksi selvittiin tällä kertaa näin vähällä, ehkä.
Testiä en uskalla tehdä, koska mitään muuita oireita ei ole. Vähän olen ituinen taas, mutta se nyt ei niin tavallisuudesta poikkeavaa ole. Matalapaine senkun jatkuu kun keli on masentava. Alkais jo se talvi ja tulis lunta, ni helpottais.
Kaikille sairauden keskellä painiville voimia ja pikaista paranemista, tärppionnea tälle kierrolle, että saadaan joulun alle oikein kunnon plussa-aalto, eikös juu.
Trikupelle
Meille syntyi 18.11.2009 klo 14.32 poika mitoin 4160g ja 53cm.Synnytys oli nopea vain 1h ja poika tuli niin vauhdilla ulos että naama meni mustelmille.
uusi viikko ja vanhat kujeet.
jonn@lle hirmuisesti vauvan tuoksuisia onnitteluja =) Nopea on synnytys ollut, kivaa ettei sitten enää pidempään piinannut enää teitä! Oma kuopuksemme tuli kanssa aika rytinällä eikä mustelmilta selvinnyt neitikään silloin. (On niitäkin mukava muistella näin jälkeenpäin) Mutta oikein ihanaa vauva-arkea nyytin kanssa.
trikupelle, päästäisitkös meidät piinasta ja sen testin tekisit että saatais ilon aihetta näin joulun alla
paritonsukka2, aivan hurjasti onnea plussasta. Se plussa on kyllä enemmän ku kaivattu näihin ympyröihin, luo toivoa meille muillekkin. onnen enkeleitä matkallenne, kesävauva, sattuuko miten tuo juhannus kohdalleen? Meillä on tuo keskimmäinen lapsukainen juhannuslapsi. Liputuspäivä sattuu usein kohdalleen =)
nani, mitäs sinne kuuluu? Sulla oli ovistuntemukset aikaisessa? Täällä välillä samoja oireita ollu, tuntuu ettei pääse tätistä eroon ja jo alkaa kolotukset/jomotukset alavatsalla.
uudet kasvot on vielä muistin tuolla toisella puolella, hirmuisesti tsemppiä yritykseen. Ja susamaria, onnea uuteen yritykseen heti kun sille tuntuu.
on: ovispäivät oli ilmeisesti viikonloppuna, on kaikki hyöty ja huvi otettu irti ja mieskin lähti taas reissuilleen =) Joulumieli meinaa vallata mielen jo tässä vaiheessa vaikka vettä tulee kun saavista kaatais, harvinaisen aikaisin joulun tulo on mielessä mutta ei kai siitä kannata huolestua .. Muuten mennään tätä normaalikuvioo eli yritystä on aina ku mahdollista mutta toiveet vauva-asian suhteen on kyllä aika matalalla tasolla, yli vuoden yrittämisen jälkeen ei jaksa uskoa ihmeisiin. Kaikkien alkuperäisten "laskelmien" mukaan meillä kun piti olla jo vauva sylissä, tai ainakin raskaus jo tosi pitkällä.
Mutta juu, eteenpäin, aamu ja uusi viikko alkakoon. Nyt lähen jatkamaan aamutoimintoja että päästään lähtemään askareisiin! Oikein hyvää tätä alkanutta viikkoa, pitäkää naiset lippu korkeella ja plussa-aaltoa kasvattakaa!!
myllerispyy kp:t n puolessa välissä tai vähän yli
Jonn@: Iso onnitteluhali. Komean kokoisen pojan sitten pykäsit. Ja ihana kuva. Vauvakuume senkun kasvaa. Onneksi ei enää ainakaan tosta kulmasta kauheesti näy mustelmaa. Ihanaa vauvantuoksuista arkea teille kaikille.
Moterpower: mä en millään uskalla sitä testiä tehdä. Vuoden aikana olen testannut lukemattomia kertoja negan testin ja sitten tunnin päästä kaivanu testin roskiksesta ja olevinani nähny haamun siinä :(
Tämän päivän on alavatsa juiminu niin kun menkat alkais justkohtahetimiten. Justhan ne loppu. Taitaa olla kroppa ihan sekasin tästä odotuksen odotuksesta. Katotaan loppuviikosta, jos uskallan sitten testin tehdä, ettei mee työviikko pilalle, kun suren sitä negaa testiä taas.
Saparot on meiltä pysyny vielä poissa, koputan puuta. Vatsataudit on ohi ja samaten vesirokko. Joulun odotusta tässä kasvatetaan, laitellaan jouluvaloja ja mietitään niitä punanuttusen pussiin laitettavia asioita. Joulumielen kohotusta kaikille, plussatuulia puhallan kaikille tasapuolisesti. Pitäkää naiset lippu korkealla.
Trikupelle
Oikein paljon onnea Jonn@lle pienen pojan syntymän johdosta! Kiitos kuvasta, oli kyllä aivan suunnattoman ihana pikkumies! Meidän isommat pojatki sanoivat ihan "voih" =D
Tais tulla aika pitkä väli, nyt on ollu vaan niin kauheesti töitä ja kaikkea muuta (pojat sairaana) etten ole tänne asti ehtiny lainkaan...Kuopuksella alotettiin se astmalääkitys viime ke joten illat on menny ihan plörinäksi jostain syystä (tietääkö joku onko noissa jotaki piristeitä yms. ku illat menee vaan pitemmäksi koko ajan...lauantaina poika nukahti vasta klo1 jälkeen...huoh!)...ja mun "oma" aika ku alkaa vasta sitten (jos alkaa) ku saan hänet nukkumaan..eli omaa eikaa siis ei ole juuri nyt ollut...
Äitix3: Voi hurjaa ja kurjaa! Pikaista paranemista! Toivottavasti teillä voidaan jo paremmin...ihan kamalalta kuulostaa ;(
Myllerispyy: voi kiitos tuesta ja myötätunnosta! Tuo poika on kyllä aivan ihana paketti mutta välillä saa jotain aivan ihme juttuja päähänsä ja sitte nuo "kohtaukset" ovat aivan oma lukunsa...Nyt taas noitten ilta/yö vaikeuksien jälkeen olen kyllä huokaissut sataan kertaan että mihin ihmeeseen sitä itteensä on laittamassa jos nyt enää koskaan plussaakkaan, mutta kuitenki...mieski tuossa eilen tuumas että oishan se kiva olla joskus ihan kahestaan... :/ eli kuume ei kyllä miehellä nouse...mutta mulla se aina palaa varsinki tuollasten Jonn@n vauvakuvien myötä =D
Teillä tais olla oikein kunnon tärppipäivät viikonloppuna! =D pidän kovasti nyt sulle varpaita ja sormia pystyssä että NYT ois se tärppi käyny!!!! Ois jo aikaki olla sun vuoros!
RuusuRouva: Hieno juttu että kroppa palaa pikku hiljaa taas normikiertoon :) on se vaan ihme että me täällä pahoitellaan tädin saapumisesta ja toisaalta saamme siitä onnitellakin..mutta tästä lähin se täti ei sinne sitte enää tartte tullakkaan!
Trikupelle: kiitos myös sulle kokemuksien jakamisesta "mukava" kuulla ettei tää ole ennenkuulumatonta :)
Kyllä se koira joka äitille tulis ihan rakkautta ja hoivaa saa...onneksi ei äiti ole yksin jos vaikka huono päivä kunnon suhteen tulis...sen verran meillä on kokemusta koirista että ei sitä uskaltas kovin huonokuntoiselle enää ees laittaa sen verran kuitenki niistä vaivaa ja huolta on vaikka iloa tuottavatki :)
Mutta mutta...mitäs se täti oikein siellä kiusaa...ettei ois vaan pieni-ihme matkassa mukana...hui ku jännää taas...meinaatko meitä pitää kovinki kauan jännityksessä??
MiniUnikko: mites teillä yllärilauantai meni? Toivottavasti oli oikein mukavaa =D (ihan vihreänä kateudesta, noloa)...Tosiaan lumi kyllä tulis tarpeeseen varsinki tuohon mielialaan...tuo jatkuva tihkusade ja britannian sumu ei oikein mieltä nosta :/ Meillä taitaa mennä aika käsikädessä tää kierto...oispa hurjaa tehä plussatestiä samaan aikaan =DD
Susamaria: pahoitteluni vielä tuulimunasta, on se vaan niin epistä! Toivon että saatte kuitenki pian uuden plussan..
Mulle gyne sanoi että uutta saa ruveta yrittämään ku testi on negaa..mutta tuosta taitaa olla yhtämonta mielipidettä ku on lekuriaki...eihän sitä taida raskaaksi tulla ennen ku kroppa on valmis...mutta te teette tietenki silleen ku itestä parhaiten tuntuu!
Paritonsukka: taitaa se väsymys olla kaikkea sitä kolmea :) Ihanaa että saimme taas uuden odottajan lisää...toivottavasti saat vedettyä mahdollisimman monta meitä muita sinne o-puolelle mukaan..Kyllä ne oireet sieltä taitaa taas kohta tulla niin että raskauski tuntuu todellisemmalta! Onnea vielä kerran!
3*mamma+1: Mulla on just samat aatokset ku sullaki...kuopukselle ois ihana saada kaveri! Meillä nuo isommat on jo 14v(kohta 15v) ja 10v ja nyt tää nuorin 2v..
Onnea teillekin tärppipäiville, jospa se sun työrupiama jäiski tositosi lyhyeksi mahdollisen mammaloman takia :)
Motherpower: Kyllä täällä saa kuulostaa masentuneelta(kin)!! Sitä varten me täällä ollaan että tuetaan toisiamme asioissa mistä muut eivät teidä taikka ymmärrä!
Meilläki tosiaan on nuo kolme poikaa niin monesti oon aatellu että vaikka ne niiiiin ihania ovatki niin oishan se kiva että se tyttöki meille joskus tulis tavallaan mulle "kaveriksi" (ei siis kaverikaveriksi) ja vastapainoksi miesvallalle...ihan tuota "kaveri" juttua sen vuoksi että ku nuilla pojilla on niin miesten ja poikien leikit ja jutut etten ole niihin vieläkään päässy sisälle, vaikka voi hyvä ihme, olen yrittäny!
Ketää ei kiinnosta mun käsityö-leipomis-ruuanlaittojutut, saati sitte ois siivouskaveria yms. en nyt siis sano ettäkö tytöstä sellanen tulis mutta jospa vaikka hän ois ees jollain tavalla samalla aaltopituudella =D ja pakko kait se on vielä sanoa että ne tyttöjen vaatteet!! Ne on niin ihania että vähä ku ois mukavaa ostella niitäki =DD
Tosin mää olen satavarma että jos se nelonen meille suodaan niin aika lailla se on 98%:lla poika ja en kyllä pistä sitäkään yhtään pahitteeksi, sillä mää oikeesti tykkään ihan hirveesti pojista (en siis todellakaan pettyis siitä)! =DD niillä on kuitenki niin mahtavia juttuja vaikken niitä aina ymmärräkkään =D
olenpa joskus ajatellut että jos meille tyttö tulis niin enkö mää enää koskaan sais uutta poikaa! =DD
Ihan hulluja ajatuksia mulla mutta tällasta tää on...
ON: jaa...ei mitään uutta..ukkokulta lähtee huomenna reissuun...oviksesta ei tietoakaan jos se ei sitte ollu jo viime viikolla...
Nyt nukkumaan, öitä ja plussatuulia!!
nani kp 13
Juu huomenna on käynnistys klo 8.20 ja hiukan kyllä jännittää mitä tuleman pitää.
Seuraavan kerran tulen sitte kertomaan vauvauutisia kun nyt täytyy laittaa jo kamat kasaan ettei sitte aamul tartte kaikkea tehä.