Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.:¨' * ' ¨NELIAPILOIDEN marraskuu ¨' * ' ¨:.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään viimeistä kertaa gynellä....

Painoarvio oli 3,1kg ja syntymäpaino olis noin 4kg paikkeilla jos syntyy ajallaan, mutta kohdunsuu auki n 3cm ja kohdunkaulaa ei nimeksikään jäljellä. Vauva laskeutunut lähtökuoppiinsa. Käsky tuli lähteä laitokselle vaikka turhaankin, heti kun supistaa säännöllisesti... voi siis tulla kotiin.

Näin jännissä merkeissä mennään rv35+5

Plussatuulien puhuria tänne kovasti puhaltelen ++++))))++++++++)))))) bdbdbdbdbddbdbdb

Mammariini

62/67 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vaan kurkkaamassa..

Voi Mammis miten ihmeessä sulla jo noita viikkoja on noin paljon!! Ja pikkuinen syntyy ilmeisesti ihan milloin vaan...voi ku ihanaa!! Oikein paljon jaksuja tulevaan...palkintohan on mitä parhain!

Mää siis täällä oon edelleen, olen kyllä tainnut juurtua tänne...Mutta tuuthan sitte taas turinoimaan ja uutisia kertomaan!

Tuosta sukupuolesta mun piti vielä kirjoittaa että mää ite olen varmaan enempi sellanen poika-tyttö ku mikään prinsessa-äiti. Enempi tosiaan tunnen itteni poikien äitiksi vaikka ihan eri aaltopituudella monesti ollaan...en siis ymmärrä mitään jonkun softauksen taikka callofduty pelien päälle, vaikka vierestä olen niitäki yrittäny seurata :) Mutta tykkään katella heidän kans "miesten" leffoja, urheilua ja pelata joitain lautapelejä taikka bändijuttuja...

Siksi siis tuota tyttöä olen joskus haaveillut ku tunnen jääväni välillä aika lailla ulkopuolelle noitten touhuista...en tiiä ymmärrättekö mitä yritän sanoa ku vaikeaa se on itelleenki...

Ja tosiaan eihän se ole varmaa jos se tyttö meille tulis ettäkö hänenkään kans samalla aaltopituudella oisin, luultavammin hänestäki tulisi tässä miesvaltaisessa maailmassa sellanen poika-tyttö :)

Meillekin ovat monet tulleet noitten kolmen pojanki (ei siis vain kahden) jälkeen sanomaan että kyllä se yks tyttö teidän tarttee tehdä...Mutta vaikka siitä tytöstä olen siis haaveillut niin ei se kyllä mikään onnen tae taida olla että niitä molempia tarttee perheessä olla...Olen siis täysin onnellinen (pelkästäänkin) poikien äitinä :) nytkin vain haluaisin neljännen vauvan!

Mekkoja saan kyllä ostella kummitytöllemmekin :)

Eli Motherpowerille vielä: onhan niitä kaikenlaisia uskomuksia miten tyttöjä tai poikia tehdään mutta eiköhän se kuitenki ole 50% mahis kuitenki :)

Mutta jostain olen lukenu että kasvispainotteisella ruokavaliolla tulis tyttöjä...ja sitte ovisaikaan ei sais peittoja pöllyytellä vaan pari pv ennen...sitte tais olla jostain emättimen ph-arvostaki jotain mutten muista kumpaan suuntaan piti olla kummassa...

ON: taitaa se ovis tulla sitteki nyt...sellasesti eilen illalla alko tuolta oik.puolen nippailemaan...joten eiköhän tää kierto mene sitte taas harakoille ku ukkokulta lähti aamulla reissuun ja illalla jäi sitte siivoushommat tekemättä... :/ vai ehtisköhän sitä vielä to-iltana =D

Ne Mammiksen laittamat plussatuulet tulevat kyllä tarpeeseen!

nani kp14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ensiksi supersuuret onnittelut Jonn@lle aivan ihanan poikavauvan johdosta! Kirjoittelethan joku kerta lisää kuulumisia, kunhan muulta touhulta aikaa jää :-)!? Oliko käynnistetty synnytys hurjan raju (siihen käsitykseen pääsin)? Ei nyt sitten kuitenkaan ihan mahdottoman kokoinen vauva ollut, vaikka miehen mitoissa olikin :-). Mut eikös sulla kuitenkin ollut la ihan käsillä ja "vain" vähän päälle neljä kiloa :-). Olisin omasta puolestani erittäin iloinen noista lukemista jos meille on vielä vauva tullakseen :-).

Näinhän se on, että välillä sitä tuskittelee, että vieläkö sitä mukamas tätä jaksaa neljättä kertaa. Mut sit kuitenkin lapset ovat koko elämä ja yleensä kuitenkin niin ihania! Mä oon kyllä helpolla päässyt noissa yövalvomisissa ja sairasteluissa, joten on helpompi ajatella, että kyllä se on niin ihanaa. Ja toisaalta kyllä kokemus tekee hyvällä tavalla tehtävänsä myös. Kyllä mä oon tästä kolmosesta osannut nauttia ihan eri tavalla ja enää ei ole kiire mihinkään, elämä on tässä ja nyt.

Ei ole mitään tietoa miten tehdään tyttöjä ja miten taas poikia. Itselläni on yksi tyttö ja kaksi poikaa. Olen uskonut sattumaan ja siihen, että jos tarpeeksi lapsia tekee niin jako on noin 50 ja 50... Mutta onhan se jännä, että tiedän moniakin perheitä, joissa on joko neljä poikaa tai neljä tyttöä. Miten se joskus menee niin ja olisiko se viides sitten jo ollut vastakkaista sukupuolta?

Vähän aikaa olen vasta täällä keikkunut mutta silti kovasti kiinnostaa ja jännittää trikupellen tilanne!? Mitä sulle kuuluu?

Motherpower: Mä en voi sanoa, että kovinkaan kauan olen tätä neljättä vauvaa halunnut mutta silti tiedän ja uskon, että pettymys on kova, kun todennäköisesti kk:t taas alkaa tässä joulukuun alkupuolella. Vielä, kun kolmatta lasta haluttiin, niin usko oli vahva, että ei kauaa tarvitse odottaa. Nyt on vielä tuoreessa muistissa ne piiiiiitkät kuukaudet, jotka kerta toisensa jälkeen päättyivät vuotoon. Ja sit yht'äkkiä, kun ei oikein enää jaksanut uskoa ja odottaa yhtään mitään, oltiin jo päätetty, että pian pistetään ehkäisyt takaisin ja lakataan odottamasta, niin huomasinkin, että raskaanahan tässä ollaan. Että ymmärrän sua hyvin! Mä toivon kovasti nopeaa raskautumista, kun tiedän, että pää alkaa hajoilla jos tähän kauan menee. Ja jälleen kerran ihailen teitä, jotka jaksatte toivoa kuukaudesta toiseen!

nani: Toivon kans, että mun ei kauaa tarvitse töissä olla :-). Oikeastaan en sinne edes haluaisi mutta kun tuo miehen kotona olo järjetyi, niin ehkä tosiaan hyvä niin, että ei tarvitse täällä kotona pähkäillä näitä vauvajuttuja päivästä toiseen :-). Ja ollaan jo päätetty, että mahdollisen neljännen lapsen jälkeen en ihan pian palaa takaisin työelämään, niin ehkä on hyvä käydä päivittämässä tietotaitoa tässä välissä, että ei sitten valtavaa osaamisaukkoa tule.

on: Kyllä sitä vaan väkisin alkaa tässä päiviä laskeskelemaan.. Puoliväli on ollutta ja mennyttä. Ensi viikon lopulla saa ruveta jännäämään alkaako vai eikö ala. Toivottavasti alkaa päivälleen jos on alkaakseen!

Harmauden keskeltä 3*mamma+1

Vierailija
64/67 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ennen uimaan lähtöä. Tein testin tänään ja näyttää ihan selvää negaa niin kun arvelinkin. Ei mitään oireita, niin kun edellisistä oli, joten jäämme taas odottavalle kannalle, täti tulee ennen pitkää. :((((

Trikupelle

Vierailija
65/67 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kurja juttu :-(. Kuitenkin sitä aina odottaa ja toivoo... Jaksamista!

Vierailija
66/67 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän ne supistukset tuntu kipeiltä mutta ei yhtään enempää mitä iteksee alkaneissa synnytyksissä.Ja tuon kokoinen vauva oli kyllä paljon kivempi synnyttää mitä se lähemmäs 5 kilonen oli.

Meillä oli neuvolakin perjantaina ja hyvin poika kasvaa kun kotiutuspaino oli 4056g ja syntymäpainohan oli 4160g ja nyt painetaan 4260g.

Yötkin nukutaa tosi hyvin kun yö unille mennää klo 1.00 ja aamul heräillään 10-11 aikaan

Vierailija
67/67 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun ehdit kirjoitella kuulumisia :-). Ihana kuulla, että synnytys ei tuntunut enää rajummalta. Oon kuullut, että käynnistetty synnytys olisi rajumpi ja kun miettii omia noita kahta viimeistä luomusynnytystä, niin en tiedä miten se enää rajummaksi voisi muuttua :-). Mutta toki esim. vauvan koko vaikuttaa, mitä isompi vauva, niin sen kovemmin kohtu tekee töitä (tai näin uskoisin) ja varmasti tosi moni muukin asia...

Hyvä, että poika kasvaa ja nukkuu!