Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä ajattelet absolutistista?

Vierailija
03.11.2009 |

Eli mitä ajattelet ihmisestä joka ei juo ollenkaan alkoholia? Tunnetko ketään sellaista? Mitkä on tuntemiesi absolutistien syyt olla juomatta? Mitä yleensä luulisit että ne ovat, jos et tiedä? Millainen ihminen absolutisti mielestäsi on? Siis millainen mielikuva sinulla on?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo alkoholittomasta siideristäkin, en voi sitäkään juoda kun siitä tulee huono olo ja se minimaalinen määrä alkoholia mitä siinä on maistuu liian vahvasti.

Nuorempana yritin kuulua joukkoon ja olen maistanut useita eri siidereitä, eri kaljamerkkejä, drinkkejä, votkakolaa, valkoviiniä, punaviiniä jne. Kaikki maistuivat pahalle. Miksi siis joisin?

että nämä jotka pokkana sanovat, että eivät tykkääa alkoholin mausta eivät kyllä tiedä mistä puhuvat. :D Alkoholiahan nyt ei ole pakko juoda kossupullosta liki 40 prosenttisena suoraan vaan sitä tulee joka muodossa, vahvuudessa ja myös makuna. Drinkkejäkin osaavat jotkut tehdä, voitteko uskoa. Niitäkin on esim. niin yltiömakeita, ettei niistä välttämättä huomaa koko alkoholia. Ja sitä alkoholin määrää juomassa voi kyllä ihan säätää.

Vierailija
22/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi sitä ei sitten juoteta vauvoille. Itse ainakin pohtisin kuka näitä tutkimuksia on teettänyt, ettei vain olisi viinitehtaan jullikat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimuksiahan kritisoidaan nykyään eikä niihin enää juurikaan uskota! Sehän kävi ilmi jokin aika sitten, että tutkimuksissa oli vertailtu ihmisiä jotka juovat esim. lasin viiniä illassa ja absolutisteja, jotka kuitenkin olivat aikaisemmin olleet ongelmakäyttäjiä!

Eli tutkimustulos ei ollut luotettava, sillä absolutistit olivatkin entisiä ongelmakäyttäjiä jotka olivat jo terveytensä pilanneet, nimenomaan alkoholilla. Näin vertailtuna saatiin tulos että kohtuukäyttö on parempi kuin absolutismi.

Tutkimusta, jossa verrataan kohtuukäyttäjiä ja koko ikänsä ilman alkoholia eläneitä EI OLE TEHTY!

Vierailija
24/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni kaveri ei juo tippaakaan alkoholia, koska oli ennen alkoholisti ja jätti juomat sikseen.

Niillä rahoilla millä ennen osti juomaa vain ostelee nyt autoja sun muita ja emäntänsä ryypätessä toimii kuskina.

Tosi rento ja mukava tyyppi tämä ja osaa pitää hauskaa selvinpäinkin ja sanonut ettei tee edes mieli tippaakaan alkoholia.

Siis tällainen mielikuva minulla on :)

Vierailija
25/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen absolutisti, koska en tarvitse alkoholia mihinkään. Voin siis aivan hyvin olla ilman.

Vierailija
26/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut absolutisti puolivuotta :DD

eiköhän minutkin voi laskea ^^

Vierailija
27/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäsosiaalinen olo miksi siis joisin sitä? Toiseksi viini jota yleensä ruuan kanssa huodaan maistuu karmivalle. Kolmanneksi Alkoholi on kallista.

Vierailija
28/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on terveellisempää olla täysin juomatta kuin juoda vähän, esim punaviiniä.

tätä punaviinin terveysvaikutusta puhutaan siksi, että sitä halutaan nauttia ja sillä tämmöinen vaikutus jossain määrin on, sehän on tietysti positiivista näille kohtuukäyttäjille.

kuitenkin lääkärit tietävät ja ovat siitä puhuneetkin, että esim nämä flavonoidit ym ovat huomattavasti terveellisemmin nautittavissa muusta ravinnosta ja pienilläkin määrillä alkoholia on selkeitä Huonoja terveysvaikutuksia. esim pienentävät aivoja ja suurentavat vyötäröä.

Vierailija
29/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksinkertaisesti niin onnellinen ja hyvinvoipa, etten tarvitse alkoholia. Koen hankalaksi henkisesti kehittyä ihmisenä ja mokailla kännissä. Lisäksi se on mun vastalause massakulttuurille.

Vierailija
30/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taipumus vierastaa alkoholin asetaldehydiä. Eli jo juodessa tulee huono olo. Miksi ihmeessä tällainen ihmisen siis joisi. Ainoastaan jos olisi tosi tyhmä. Esim. japanilaisillahan on monilla tämä sama perimä vielä vahvempana.

Vierailija
31/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla lapsuudenkodissa alkoholismia. Aika usein on näin. Käsittääkseni myös Esa A bb-talossa?

Vierailija
32/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä en tiedä ollenkaan mikä sen syy on olla absolutisti.

Pari on äidiksi tultuaan valinnut sen tien, käsittääkseni terveydellisistä syistä, ja osittain myös ajanhallinnallisista.

Yksi puolituttu on absolutisti siksi että on alkoholisti, mutta sitä ei varmaan lasketa.

Kieltämättä tulee absolutimista mieleen ENNEN kuin tutustuu ihmiseen paremmin, että ovat varmaan kovin tuomitsevia ihmisiä joiden seurassa ei uskaltaisi tunnustaa pitävänsä alkoholijuomista. Mutta itse tuntemistani absolutisteista vain yksi on sellainen, muut ovat ihan suvaitsevaisia ja mukavia.

Vierailija
33/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä en tiedä ollenkaan mikä sen syy on olla absolutisti. Pari on äidiksi tultuaan valinnut sen tien, käsittääkseni terveydellisistä syistä, ja osittain myös ajanhallinnallisista. Yksi puolituttu on absolutisti siksi että on alkoholisti, mutta sitä ei varmaan lasketa. Kieltämättä tulee absolutimista mieleen ENNEN kuin tutustuu ihmiseen paremmin, että ovat varmaan kovin tuomitsevia ihmisiä joiden seurassa ei uskaltaisi tunnustaa pitävänsä alkoholijuomista. Mutta itse tuntemistani absolutisteista vain yksi on sellainen, muut ovat ihan suvaitsevaisia ja mukavia.

ei-absolutistit. Sen huomaa jos tästä ketjusta. Useat ei-absolutistit eivät voi sietää absolutisteja.

Vierailija
34/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi siideri juotu vuosi sitten ja tuli niin paha ja huimaava olo ettei ole tehnyt mieli sen jälkeen. Ehkä se on harjoituksen puutetta :)

Itse suhtaudun neutraalisti absolutisteihin, se on jokaisen oma valinta juoko vai ei. Jokanen saa valita senkin, juoko yhtään vai lasillisen vai kymmenen.

Itse maistan alkoholin läpi kaikesta, joten sekoittamiset muuhun juomaan tai ruokaan ei onnistu.

Vierailija
35/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia absolutisteja, useimmat heistä eivät ota alkoholia kristillisen vakaumuksensa vuoksi.

Ehtoollisviini on kuitenkin ok? Vai tarkoititko uskonnolisten vakaumusten vuoksi?

Vierailija
36/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman päänsä mukaan eivätkä sorru ryhmäpaineen alla. Jos joku ei juo, se on hänen päätöksensä ja kunnioitan sitä. Itse asiassa voisi kysyä, miksi joku juo sitä alkoholia, kun se on myrkkyä ihmisen elimistölle. Ja miksi ihmeessä jotkut vanhemmat jopa itse ehdoin tahdoin ostavat sitä alaikäisille lapsilleen, sitä en vaan kerta kaikkiaan tajua. Mulle ei tulisi mieleenkään antaa omalle lapselleni voimakkaasti keskushermostoon vaikuttavaa myrkyllistä ainetta.

Vierailija
37/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman päänsä mukaan eivätkä sorru ryhmäpaineen alla. Jos joku ei juo, se on hänen päätöksensä ja kunnioitan sitä. Itse asiassa voisi kysyä, miksi joku juo sitä alkoholia, kun se on myrkkyä ihmisen elimistölle. Ja miksi ihmeessä jotkut vanhemmat jopa itse ehdoin tahdoin ostavat sitä alaikäisille lapsilleen, sitä en vaan kerta kaikkiaan tajua. Mulle ei tulisi mieleenkään antaa omalle lapselleni voimakkaasti keskushermostoon vaikuttavaa myrkyllistä ainetta.

Vierailija
38/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholijuomissa on myrkkyä, joka aiheuttaa mm. syöpää- se ei todellakaan ole terveydelle hyväksi.

Vierailija
39/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas #3 haluaisin tietää, miksi sinua haittaa se, että joku ei juo alkoholia. Samalla tavalla minä absolutistina voisin sanoa muille, että kohteliaisuussyistä voisitte olla juomatta alkoholia. Vaikka minä en ymmärräkään alkoholin käyttöä, niin silti jokainen tehköön asiat omalla tavallaan.

haittavaikutuksia sosiaaliseen käyttäytymiseen. Osaan kontrolloida juomismääriäni. Itse juon tosi vähän, tässä kysymyksessä kommentoin sitä, etten näe loogista selitystä siihen, miksi sitä vähääkään ei voisi juoda. Ymmärrän, että joku voi tulla humalaan pienestäkin määrästä ja ymmärrän, ettei sitten halua juoda sitä pientäkään määrää. Mutta en ymmärrä sitä, miksi sitten ei voisi edes kohteliaisuussyystä juoda edes sitä ruokalusikallista, vaan olla täysin absolutisti. 3

karkista on harvemmin haittavaikutuksia tuohon sosiaaliseen käyttäytymiseen (siis sen puutteeseen). No, itse en juo, koska alkoholi maistuu pahalta eikä kukaan ole koskaan sanonut mitään järkevää syytä, miksi sitä pitäisi juoda.

Kyllähän punaviinin sanotaan olevan pienenä määränä hyväksi terveydelle. Ja kyllähän sitä ihminen tekee kaikkea muutakin, vaikka karkkiakin syö, vaikka ei siitä ole mitään höytä eikä se ole hyväksi terveydelle. 3

..juoda jotain,mikä ei ole hyväksi terveydelle, eikä siitä ole mitään muutakaan hyötyä?! Ruokaa yleensä syödään nälkään enkä minä ainakaan syö sellaista, mikä ei mene alas.

Vierailija
40/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meille kaikille absolutisteille tai lähes absolutisteille oli tuttua se, että juomattomuus on ongelma niille, jotka juovat. En minä kysy keneltäkään, miksi juot. Miksi minun siis pitäisi jotenkin perustella juomattomuuteni. Olisi ihan hauskaa mennä työpaikan illanviettoihin, mutta en jaksa sitä, että yksi illan aiheista on aina se, miksi en juo. En ryhdy tässäkään perustelemaan juomattomuuttani, koska se ei ihan oikeasti kuulu muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi