Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä ajattelet absolutistista?

Vierailija
03.11.2009 |

Eli mitä ajattelet ihmisestä joka ei juo ollenkaan alkoholia? Tunnetko ketään sellaista? Mitkä on tuntemiesi absolutistien syyt olla juomatta? Mitä yleensä luulisit että ne ovat, jos et tiedä? Millainen ihminen absolutisti mielestäsi on? Siis millainen mielikuva sinulla on?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjät ovat myös epäkohteliaita, elleivät ole asiasta etukäteen tiedottaneet.

haittavaikutuksia sosiaaliseen käyttäytymiseen. Osaan kontrolloida juomismääriäni. Itse juon tosi vähän, tässä kysymyksessä kommentoin sitä, etten näe loogista selitystä siihen, miksi sitä vähääkään ei voisi juoda. Ymmärrän, että joku voi tulla humalaan pienestäkin määrästä ja ymmärrän, ettei sitten halua juoda sitä pientäkään määrää. Mutta en ymmärrä sitä, miksi sitten ei voisi edes kohteliaisuussyystä juoda edes sitä ruokalusikallista, vaan olla täysin absolutisti

Mä en myöskään syö edes kohteliaisuudesta teelusikallistakaan lihaa, koska mä en halua. Ei se mun mielestä tee musta epäkohteliasta sekään. Mä en oo koskaan vaatinu et mulle tehtäis oma ruoka tai tuotais omat juomat, ellen oo siis ravintolassa ja maksa siitä. Mä oon sit syömättä jos tarjolla on vaan sellasta mitä mä en haluu.

Vierailija
62/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään pelkoa alkoholin suhteen, enkä ole alkoholisti. Olen joutunut pariin otteeseen selittelemään absolutismiani, sillä ennen alkoholin käytön lopettamistani saatoin joskus vetää ihan pertsiit tai toisinaan ottaa lasin/ kaksi punaviiniä ruoan kanssa.

Minulle vain tuli ensimmäisen raskauden jälkeen sellainen ilmiö, että vaikka otin vain yhden annoksen alkoholia, oli minulla seuraava päivä krapulan vuoksi täysin piloilla migreenityyppisen kohtauksen vuoksi. Mikäli otin enemmän oli seuraava päivä oksenteluineen ja paskomisineen kuvottava + siihen tuo migreenikohtaus.

Totesin, ettei ole sen arvoista. Lopetin alkoholin käytön kokonaan ja olen osannut edelleen nauttia illanvietoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakin, joka maistuu mielestäni erittäin pahalle ja saa naaman vääntymään väkisinkin? Ja tekee huonon olon noin puoleksi tunniksi kun maku viipyy suussa ja alkaa öklöttää, jolloin en voi nauttia ruoastakaan.

Yksi suullinenkin esim. punaviiniä, konjakkia, tms. saa minut melkein yökkäämään, alkoholi vaan maistuu niin pahalle. En voi sille mitään, joten vältän alkoholia parhaani mukaan.

En syö sellaista ruokaakaan joka saa minut oksentamaan ja maistuu hirvittävälle vain kohteliaisuudesta. Voin kyllä syödä ruokaa josta en pidä mutta joka ei liikaa ällötä, mutta muutama ruoka ja tuo alkoholi ovat sellaisia että koko tilanteesta menee nautinto pois jos niitä joudun nielemään

Vierailija
64/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei vaan kertakaikkiaan tee mieli. Ennen lapsia olen kyllä juonut ja kärsinyt krapulastakin, mutta nykyään... En halua juoda lasten nähden. Enkä myöskään viihdy baareissa, joten juominen on jäänyt.

Vierailija
65/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nähnyt jo teininä ystävien kuolevan alkoholimyrkytykseen, huumeiden yliannostukseen yms,. ei ole koskaan kaivannut moisia juomia.

Ei tosin kiellä mua juomasta... Vaikka itsekin olen kyllä hyvin vähäjuomainen nykyään.

Vierailija
66/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki ystäväni, vanhempani ja sukulaiseni ovat myös. Olen uskovainen ja kaverit ovat myös. Suku on muuten vain fiksua porukkaa.

Vierailija
67/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki ystäväni, vanhempani ja sukulaiseni ovat myös. Olen uskovainen ja kaverit ovat myös. Suku on muuten vain fiksua porukkaa.

hemmetin ärsyttävinä ja rajoittuneina.

Vierailija
68/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee kovin ison numeron, tulee mieleen, että lapsuudenkodissa on ehkä ollut liikakäyttöä tms.

Vierailija
69/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntevatko alkoholin käyttäjät nyt jotenkin kauhean suurta alemmuutta jos joku ei juokaan heidän kanssaan vai mistä on kysymys? Ei viinan juominen minusta ole mikään kohteliaisuusjuttu. Saahan sitä kahviakin olla juomatta. Ja juoda vaikka teetä kahvikutsuilla tai pelkkää vettä.

Hirvee kun jotkut sitten keksii pahastua pienestä erillaisuudesta!

Vierailija
70/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kerran vuodessa käyn terassilla. mä en vaan nää mitään pointtia alkoholissa. mä en naukkaile viiniä himassa tms.

jokainen elää tyylillään

Vierailija
71/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todettu saatavan terveyshyötyjä. Siis nimenomaan niin, että pienistä määristä on hyötyä esim. verisuonille. Silloinhan terveysintoilijoiden kuuluisi juoda se pieni lasillinen illassa.

Useimmat absolutistit valitettavasti tekevät asiasta niin suuren numeron, jolloin se numero alkaa tosiaan ärsyttää. Jos huomaamatta pyytää toiset juomat, mikäs siinä, saavathan esim. raskaatkin, mutta se vouhotus ja kailotus on tosi yököttävää. Ei kasvissyönnistäkään tartte meteliä nostaa, mutta sitäkään eivät kaikki osaa vaan vaativat itselleen sopivia ruokia suureen ääneen.

Vierailija
72/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kailotetaan "Mulle kaljaa, ei mitään viinilitkua! Lisää vaan, mitäs sitä pienestä, hauskaahan tää on!"

Useimmiten ne juovat antavat absolutisteille turhaa huomiota, varsinkin suomalaiset miehet. Jos nainen ei juo kun mies yrittää tarjota, nainen on törkeä akka ja haluaa nolata miehen. Huvittavaa....

on todettu saatavan terveyshyötyjä. Siis nimenomaan niin, että pienistä määristä on hyötyä esim. verisuonille. Silloinhan terveysintoilijoiden kuuluisi juoda se pieni lasillinen illassa. Useimmat absolutistit valitettavasti tekevät asiasta niin suuren numeron, jolloin se numero alkaa tosiaan ärsyttää. Jos huomaamatta pyytää toiset juomat, mikäs siinä, saavathan esim. raskaatkin, mutta se vouhotus ja kailotus on tosi yököttävää. Ei kasvissyönnistäkään tartte meteliä nostaa, mutta sitäkään eivät kaikki osaa vaan vaativat itselleen sopivia ruokia suureen ääneen.

Vierailija
73/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelen, että hän on raitistunut alkoholisti ja siksi kunnioitettava.

Tunnen myös monia, jotka ovat yksinkertaisesti lopettaneet juomisen, koska ei enää maistu. Siis ilman että juomiseen olisi liittynyt ongelmakäyttöä. Heistä en ajattele juuri mitään erityistä.

Sitten tunnen niitä, jotka eivät ole koskaan maistaneetkaan alkoholia. Mielessäni he rinnastuvat niihin, joille esim ei maistu makea. En osaa heistäkään ajatella mitään sen kummempaa.

Kaikki tekevät omat valintansa ja ihmisessä on niin paljon mielenkiintoisempia tapoja ja piirteitä kuin suhde alkoholiin.

Vierailija
74/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se perustu muuhun kuin kokemuksiini absolutisteista tai vain aavistuksen verran alkoholia juovista ihmisistä. Sellainen rentous/rempseys puuttuu. Ovat kontrollifriikkejä muillakin elämän osa-alueilla.

Ja joo, tajuan, ettei voi yleistää kaikkiin.

Itse juon melko paljon ja muutaman kerran vuodessa humalaan, mutten mitenkään muistiani juo tai oksentele tms.

Vierailija
75/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieno asiahan se on

Vierailija
76/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hieno juttu.Joskus vaan tuppaa huokailemaan kun valkoviiniä juon vkl.

Vierailija
77/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita absolutisteja. Heillä kaikilla on siihen omat syynsä, mm. ei pidä alkoholin mausta, uskonnolliset syyt, haluaa elää täysin päihteettömästi jne.

Vierailija
78/81 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin olla hänen kaltaisensa.

Vierailija
79/81 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pienen lapsen yh-äiti joten pääsen juhlimaan yksin ehkä pari kertaa vuodessa.

en halua juoda lapseni läsnäollessa joten en ota sitä yhtäkään vaikka joidenkin ihmisten on sitä vaikea ymmärtää.aina viinan tuputtajia riittää esim. sukujuhlissa,talkoissa jne.

ja kun en ota tarjottua kaljaa ajatellaan että tuomitsen heidän juomisensa vaikka minulle se on ihan sama juovatko he vai ei!

Vierailija
80/81 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen yhden, joka on ex-alkoholisti. Mutta jos ei alkoholisteja oteta huomioon, niin en täysin ymmärrä absolutisteja. Ymmärrän, että joku ei tykkää alkoholin mausta, mutta eihän kukaan ruokapöydässä sano ruoastakaan, että "yök, en syö". Miksi sitten kieltäytyy juomasta? Eihän juominen tarkoita kännäämistä. Oletan, että näiden ihmisten syy olla juomatta on PELKO. Pelko siitä, että alkoholisoituu. Pelko itse alkoholia kohtaan, koska on lapsena nähnyt sen aiheuttavan pahan. Hän on siis pelokas ja periaatteisiin sitoutunut, joka ei kantaansa vaihda.

ota kantaa

toisten juomisiin tai tee numeroa omasta juomattomuudestani. en juo koska en halua, ei vaan maistu. Alkkistaustaa ei ole eikä mitään pelkoja, joten ärsyttää miksi juomattomuudelle pitäisi olla joku syy tai että aina b´veikkaillaan jotain pelkoa tai muuta syvällistä syytä. Raittius on perustila ja on paljon muitakin asioita joita en tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme