Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä ajattelet absolutistista?

Vierailija
03.11.2009 |

Eli mitä ajattelet ihmisestä joka ei juo ollenkaan alkoholia? Tunnetko ketään sellaista? Mitkä on tuntemiesi absolutistien syyt olla juomatta? Mitä yleensä luulisit että ne ovat, jos et tiedä? Millainen ihminen absolutisti mielestäsi on? Siis millainen mielikuva sinulla on?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempana olla ottaatta sitä.

Vierailija
42/81 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tämä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen, en kaipaa alkoholia.

Vierailija
44/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen yhden, joka on ex-alkoholisti.

Mutta jos ei alkoholisteja oteta huomioon, niin en täysin ymmärrä absolutisteja. Ymmärrän, että joku ei tykkää alkoholin mausta, mutta eihän kukaan ruokapöydässä sano ruoastakaan, että "yök, en syö". Miksi sitten kieltäytyy juomasta? Eihän juominen tarkoita kännäämistä.

Oletan, että näiden ihmisten syy olla juomatta on PELKO. Pelko siitä, että alkoholisoituu. Pelko itse alkoholia kohtaan, koska on lapsena nähnyt sen aiheuttavan pahan.

Hän on siis pelokas ja periaatteisiin sitoutunut, joka ei kantaansa vaihda.

Vierailija
45/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti on absolutisti...ehkä kerran vuodesa saattaa puolikkaan oluen juoda.Äitini ei tykkää siitä miten alkoholi alkaa vaikuttaa kehossa,ei tunne oloaan omaksi itsekseen pienenkin alkoholi annoksen jälkeen.

Mun kaveri on myös absis,ei hän ole tietoista päätöstä tehnyt ettei koskaan joisi mutta ei vaan ikinä huvita ja hän sanoo että hänellä on paljon hauskempaa selvinpäin.

Jos joku tuntematon kertoisi olevansa absis niin varmaan ajattelisin että hänellä on joku syy,esim.sairaus tai että hän ei vaan tykkää alkoholin mausta tai hajusta tai sen vaikutuksesta.

Yleensä mielikuvana on itselläni ollut absiksista että ovat joko himo urheilijoita,entisiä alkkiksia tai sitten näitä "viisaita" bb Esoja.

Vierailija
46/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..juoda jotain,mikä ei ole hyväksi terveydelle, eikä siitä ole mitään muutakaan hyötyä?! Ruokaa yleensä syödään nälkään enkä minä ainakaan syö sellaista, mikä ei mene alas.

Vierailija
47/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän punaviinin sanotaan olevan pienenä määränä hyväksi terveydelle. Ja kyllähän sitä ihminen tekee kaikkea muutakin, vaikka karkkiakin syö, vaikka ei siitä ole mitään höytä eikä se ole hyväksi terveydelle.

3

..juoda jotain,mikä ei ole hyväksi terveydelle, eikä siitä ole mitään muutakaan hyötyä?! Ruokaa yleensä syödään nälkään enkä minä ainakaan syö sellaista, mikä ei mene alas.

Vierailija
48/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää alkoholin vaikutuksesta. Tulen humalaan hyvin pienestä määrästä ja musta humalatila on inhottavinta mitä tiedän. En mä tykkää alkoholin maustakaan. Jos mä menen ravintolaan syömään, niin haluan nauttia ruuan mausta, ja jos siihen sotketaan alkoholin paha maku, niin nautinto on pilalla. En ole koskaan maistanut hyvän makuista alkoholijuomaa.

Vierailija
49/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkista on harvemmin haittavaikutuksia tuohon sosiaaliseen käyttäytymiseen (siis sen puutteeseen).

No, itse en juo, koska alkoholi maistuu pahalta eikä kukaan ole koskaan sanonut mitään järkevää syytä, miksi sitä pitäisi juoda.

Kyllähän punaviinin sanotaan olevan pienenä määränä hyväksi terveydelle. Ja kyllähän sitä ihminen tekee kaikkea muutakin, vaikka karkkiakin syö, vaikka ei siitä ole mitään höytä eikä se ole hyväksi terveydelle. 3

Vierailija
50/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen pärjännyt. Nykyään liikelounailla ja illallisilla järjestävän osapuolen sihteerit järjestävät alkoholittomat juotavat niin ettei kukaan edes huomaa etten juo alkoholia.

Asiaan suhtaudutaan todella hyvin ja olen huomannut että kaltaiseni ovat lisääntyneet.

Minä en koskaan tullut vaan aloittaneeksi juomista. Muistna joskus nuoruudesta, että kaveri sammui kesken bileiden ja jouduin siivoamaan hänen jälkiään. Jälkeenpäin ajattelin, että tuohon jamaan en itseäni koskaan halua. Enkä sitten koskaan viitsinyt edes maistaa.

Jossain vaiheessa ihmiset yrittivät kovasti turkyttää, mutta pidin oman linjani. Ja nykyään ei siis kukaan enää huomaa.

Minua ei kiinnosta mitä muut asiasta ajattelevat. Läheiseni tuntevat minut ja tietävät ettei absolutismillani ole sen kummempaa syytä. Pidän aika törppöinä sellaisia ihmisiä, jotka alkavat udella jotain syytä valinnalleni.

Olen mieluummin selvin päin ja muista illan tapahtumat. Ja jaksan seuraavana aamuna lähteä reippaana töihin ja viettää aikaa perheen kanssa.

Vierailija
51/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen yhden, joka on ex-alkoholisti. Mutta jos ei alkoholisteja oteta huomioon, niin en täysin ymmärrä absolutisteja. Ymmärrän, että joku ei tykkää alkoholin mausta, mutta eihän kukaan ruokapöydässä sano ruoastakaan, että "yök, en syö". Miksi sitten kieltäytyy juomasta? Eihän juominen tarkoita kännäämistä. Oletan, että näiden ihmisten syy olla juomatta on PELKO. Pelko siitä, että alkoholisoituu. Pelko itse alkoholia kohtaan, koska on lapsena nähnyt sen aiheuttavan pahan. Hän on siis pelokas ja periaatteisiin sitoutunut, joka ei kantaansa vaihda.

Olen samaa mieltä. Herkästi tulee mieleen, että absolutisteilla on joko itsellä tai lähesellä alkoholiongelma.

En ymmärrä ehdottomuutta tässäkään asiassa. Ja onhan tosiaan todettu, että on terveellisempää nauttia vähän kuin olla nauttimatta ollenkaan.

Vierailija
52/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittavaikutuksia sosiaaliseen käyttäytymiseen. Osaan kontrolloida juomismääriäni. Itse juon tosi vähän, tässä kysymyksessä kommentoin sitä, etten näe loogista selitystä siihen, miksi sitä vähääkään ei voisi juoda.

Ymmärrän, että joku voi tulla humalaan pienestäkin määrästä ja ymmärrän, ettei sitten halua juoda sitä pientäkään määrää. Mutta en ymmärrä sitä, miksi sitten ei voisi edes kohteliaisuussyystä juoda edes sitä ruokalusikallista, vaan olla täysin absolutisti.

3

karkista on harvemmin haittavaikutuksia tuohon sosiaaliseen käyttäytymiseen (siis sen puutteeseen). No, itse en juo, koska alkoholi maistuu pahalta eikä kukaan ole koskaan sanonut mitään järkevää syytä, miksi sitä pitäisi juoda.

Kyllähän punaviinin sanotaan olevan pienenä määränä hyväksi terveydelle. Ja kyllähän sitä ihminen tekee kaikkea muutakin, vaikka karkkiakin syö, vaikka ei siitä ole mitään höytä eikä se ole hyväksi terveydelle. 3

Vierailija
53/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieluummin selvin päin ja muista illan tapahtumat. Ja jaksan seuraavana aamuna lähteä reippaana töihin ja viettää aikaa perheen kanssa.

ollenkaan kohtuukäytössä. Tekisi mieli sanoa, että tyypillistä absolutistin ajattelua...

Vierailija
54/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei vaan kiinnosta. Mä pidän itseäni fiksuna ihmisenä enkä oo koskaan käsittäny miks mun pitäis ottaa jotain juomaa joka saa mut käyttäytyyn kun idiootti. Ei siihen sen kummempaa syytä oo. En mä oo kasvanut missään alkoholistiperheessä, eli en mä pelkää mitään. Mä en vaan näe siinä mitään järkee.

Vierailija
55/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia absolutisteja, useimmat heistä eivät ota alkoholia kristillisen vakaumuksensa vuoksi. Jotkut taas eivät halua käyttää, koska pitävät alkoholia Suomessa niin suurena ongelmana, etteivät halua periaatteesta olla mukana pahentamassa tilannetta esimerkillään.

Toisaalta ihmettelen kysymystä: Miksi pitäisi perustella, ettei joku juo? Eikö ennemmin pitäisi perustella, miksi ottaa alkoholia?

Vierailija
56/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tarkentaa, että ei minulle pidä perustella sitä, miksi ei juo. En ole koskaan, keneltäkään kysynyt sitä. Eihän se minulle kuulu.

Mutta eihän sitä ap tässä ketjussa kysynytkään?? Ap kysyi vain mielipiteitä.

Tunnen monia absolutisteja, useimmat heistä eivät ota alkoholia kristillisen vakaumuksensa vuoksi. Jotkut taas eivät halua käyttää, koska pitävät alkoholia Suomessa niin suurena ongelmana, etteivät halua periaatteesta olla mukana pahentamassa tilannetta esimerkillään. Toisaalta ihmettelen kysymystä: Miksi pitäisi perustella, ettei joku juo? Eikö ennemmin pitäisi perustella, miksi ottaa alkoholia?

Vierailija
57/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittavaikutuksia sosiaaliseen käyttäytymiseen. Osaan kontrolloida juomismääriäni. Itse juon tosi vähän, tässä kysymyksessä kommentoin sitä, etten näe loogista selitystä siihen, miksi sitä vähääkään ei voisi juoda. Ymmärrän, että joku voi tulla humalaan pienestäkin määrästä ja ymmärrän, ettei sitten halua juoda sitä pientäkään määrää. Mutta en ymmärrä sitä, miksi sitten ei voisi edes kohteliaisuussyystä juoda edes sitä ruokalusikallista, vaan olla täysin absolutisti

Mä en myöskään syö edes kohteliaisuudesta teelusikallistakaan lihaa, koska mä en halua. Ei se mun mielestä tee musta epäkohteliasta sekään. Mä en oo koskaan vaatinu et mulle tehtäis oma ruoka tai tuotais omat juomat, ellen oo siis ravintolassa ja maksa siitä. Mä oon sit syömättä jos tarjolla on vaan sellasta mitä mä en haluu.

Vierailija
58/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittavaikutuksia sosiaaliseen käyttäytymiseen. Osaan kontrolloida juomismääriäni. Itse juon tosi vähän, tässä kysymyksessä kommentoin sitä, etten näe loogista selitystä siihen, miksi sitä vähääkään ei voisi juoda. Ymmärrän, että joku voi tulla humalaan pienestäkin määrästä ja ymmärrän, ettei sitten halua juoda sitä pientäkään määrää. Mutta en ymmärrä sitä, miksi sitten ei voisi edes kohteliaisuussyystä juoda edes sitä ruokalusikallista, vaan olla täysin absolutisti. 3

karkista on harvemmin haittavaikutuksia tuohon sosiaaliseen käyttäytymiseen (siis sen puutteeseen). No, itse en juo, koska alkoholi maistuu pahalta eikä kukaan ole koskaan sanonut mitään järkevää syytä, miksi sitä pitäisi juoda.

Kohtelias olen aina kuin mahdollista, mutta alkoholin pakkojuominen ei kyllä kuulu kohteliaisuuksiin! Päin vastoin, loukkaushan se paremminkin on jos joku olettaa, että kaikki juo alkoholia. xD

Vierailija
59/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse "tarvitsen" lasillisen punaviiniä kunnon pihvin kanssa. Pihviä tosin syön vain pari kertaa vuodessa. Se ei vain kertakaikkiaan maistu miltään esim. veden kanssa. Myös saunasiiderin atrvitse kesällä rantasaunassa käydessäni.

Vierailija
60/81 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lääkitys, jonka kanssa ei voi käyttää alkoholia. On inhottavaa, jos juomattomuuttaan joutuu perustelemaan - tämä on sen verran henkilökohtainen asia. Voin hyvin olla selvinpäin porukassa, jossa muut ovat pikku hiprakassa - ei haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän