Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni olettaa, että hänen koiransa menisi minun lasteni edelle.

Vierailija
02.11.2009 |

Siskoni koira on hyvin iso ja riehakas (lue=kouluttamaton) mm. hyppii ja näykkii. Näistä syistä johtuen koiraa ei voi oikein pitää lasten kanssa.

Olen sopinut äitini kanssa että lapseni (11kk ja 3v) menevät mummilaan pe-la yöksi sillä minulla ja miehelläni on pikkujoulut. Noh, siskollani on myös menoa ja hän haluaisi viedä koiransa äidillemme hoitoon. Lapset ja koira eivät siis voi olla samassa paikassa tilojen puutteen ja koiran käytöksen vuoksi. Tätä mieltä on ehdottomasti myös äitimme.

Siskoni soitti tänään ja melkeinpä määräsi, että: "viekää lapset anoppilaan hoitoon". Muutoin ihan hyvä idea, mutta mieheni vanhemmat asuvat 400 km päässä.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun siskoni yrittää tai onnistuu laittaa koiransa lasteni edelle. Esim. viime jouluna vauvaa piti pitää koko ajan sylissä ja melkeimpä taaperoakin kun tuo kouluttamaton, anteeksi vain, piski hyppi, raapi ja näykki ihmisiä. Muutoinkin nakittaa vanhempanne jatkuvasti koiran vahdiksi ja kehtasi vielä minulle nyt puhelimessa sanoa että väsytän äitimme lasten hoidolla! Vertauksena: isompi on ollut vuoden aikana mummilla 2krt yökylässä ja yhdessä ovat olleet yhden kerran. Sen lisäksi mummi on hoitanut lapsia aina silloin tällöin esim. hammaslääkärini ajan. Ja tuota piskiä äitini on joutunut hoitamaan aikas monta viikonloppua ja kerran viikonkin putkeen.

Jep, koirille ihmisoikeuksia.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. sinä ehdit ensin, joten sinulla on "etuajo-oikeus

2. ihan sama minkäkoinen koira on, se täytyy omistajansa aina tapakasvattaa

3. koirille on tätänykyä joka pitäjässä hoitoloita/hotelleja ja tosiaan ne kyllä pärjäävät yön yksin kotona, toisin kuin lapset

4. koira on eläin, se ei ole hän eli ei koskaan ihmisen kanssa tasavertainen/-arvoinen vaan aina lauman alin

Minun lapsuusperheessäni ja minulla on aina ollut koiria, tällä hetkellä 2keskikokoista (isohkoa) paimenkoiraa ja ne ovat eläimiä, vaikka lapset kovasti yrittävätkin inhimillistää, mutta aikuisen pitää ymmärtää paremmin.

Lapsia meillä on viisi.

Vierailija
42/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ihmiset. Eräskin ääliö valitti kuinka kaikki jauhavat siitä että vauvat valvottavat öisin kun kissakin voi olla kovin vaativa ja vaatii yhtä paljon hoitoa. Sairaita tyyppejä!

Kyllähän eläinten poikaset (joku koiranpentu esim) vaativat pentuaikana paljon työtä, kun on kaikki ruokkimiset, sisäsiistiksi opettaminen jne. JOtkut jopa valvottavatkin ;)

Mutta koiralla se pentuaika menee ohi parissa kuukaudessa, vauvalla menee ainakin vuosi. Eikä sitä työmäärää kuitenkaan ihan voi verrata, vauva on niin totaalisen avuton (siis hoidon kannalta, muutenhan vauva kyllä kehittyy nopeasti) tosi pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan ollut koirilleni äiti!

En edes sille ensimmäiselle ikiomalle ihanalle haukulle, minkä sain 13-vuotiaana!

Olen koirieni omistaja ja laumanjohtaja!

Vierailija
44/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koiria yksi. Koira on ensisijaisesti MINUN koirani ja äärimmäisen rakas, mutta en tottavieköön ole sen ÄITI! Se on meidän perheen koira ja tietää tarkkaan oman paikkansa kuopuksen alapuolella.

Vierailija
45/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei silti voi pomottaa muita miten tykkää.

Vierailija
46/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi etsiköön koiralle muun hoitajan ja kyllä se illan ja yönkin kotona pärjää, jos hajottaa paikat, se on siskosi moka kun ei ole kouluttanut! Ei tulisi kuuloonkaan mun kohdalla että jos olen sopinut äitini kanssa ja lasten hoidosta ja veljeni koirat menisi edelle, eikä myöskään veljelleni tulisi kuuloonkaan! Ja toisesta korvasta sisaan ja toisesta ulos nämä mammat jotka ei laittaisi 11kuista hoitoon, siitä ei ollut kyse aloituksessasi! Ja hauskoja pikkujouluja!

Vierailija
47/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

0n 52 ja isäni 54. Lapseni ovat mummolassa max kerran kuussa hoidossa hammaslääkärin tms pakottavan syyn takia pari tuntia ja nyt tosiaan toista kertaa menossa yökylään. Äitini pyytelee lapsia jatkuvasti kylään ja yökyläilystä on sanonut, että: "saisit jättää rohkeammin" ja "vaikka viikonloppukkin jaksetaan hoitaa". Muutoinkin käy jatkuvasti meillä katsomassa lapsia, ovat todella tärkeitä hänelle.

Siskoni koira taas. Uskon että äitini hiukan pelkää tuota isoa vauhkoa koiraa koska ei oikein saa hallittua sitä. Ei ole muutoinkaan ollut mikään eläinihminen, meillä ei esim. lapsuudessamme ollut koskaan lemmikkejä. ap

eikä pikkujoulut ole mikään "tärkeä" syy.

Ei kukaan koiran hoidosta rasitu, mutta kahden noin pienen lapsen hoitaminen on raskasta vanhoille ihmisille.

Ehkä siskosi tietää sen, koska jos asia ei näin olisi tuskin vanhempasi koiraa lastesi edelle asettaisivat.

Ja siskosi on kyllä ikävä.

Vierailija
48/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan isitä että siskostasi hänen menonsa (joka voi nyt peruuntua) menee sinun menosi edelle.

Vierailija
49/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ehti ensin kysyä ja mummo luvata.

Koirille on myös koirahoitoloita, sitä paitsi se koira pärjää yön kotona. Käyttää koiran ulkona ennen lähtöä ja vaikka heti tullessaan.

Minä en veisi lapsiani samaan hoitoon koiran kanssa, en vihaa koiria todellakaan. Mutta koiran omistajat voisivat kyllä kouluttaa koiransa.

Vierailija
50/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olis tietenkin että jos lapset ja koira vois olla samaan aikaan hoidossa, mutta jos koira on pitelemätön jne. niin lapset etusijalle.

Sitä vaan ihmettelen että miksi sun äiti on koiran ottanut hoitoon aikaisemmin, jos ei siitä pidä tai on vaikeaa. Ihan oma syy jos ei osaa suutansa avata. Ärsyttää ihmiset jotka ei voi sanoa suoraan ja sitten jälkeepäin itkee muille asiaa.

Vierailija
51/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "äiti sitä ja tätä" "tuli äitin luo" ymv.

Vierailija
52/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan ihmettelen että miksi sun äiti on koiran ottanut hoitoon aikaisemmin, jos ei siitä pidä tai on vaikeaa. Ihan oma syy jos ei osaa suutansa avata. Ärsyttää ihmiset jotka ei voi sanoa suoraan ja sitten jälkeepäin itkee muille asiaa.

Moni äiti haluaa auttaa aikuisia lapsiaan näiden arjessa. Jos sitten joku lapsi käyttää sitä hyväkseen ja työntää hemmotellun koiransa äidilleen tuon tuostakin hoitoon, eikä kiinnitä huomiota siihen, että äiti ehkä pelkää koiraa, niin se on kyllä lapsen puolelta ihan puhdasta hyväksikäyttöä ja itsekkyyttä.

37

Vierailija
53/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsesi ovat sen sijaan keskenkasvuisia.

Vierailija
54/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni äiti haluaa auttaa aikuisia lapsiaan näiden arjessa. Jos sitten joku lapsi käyttää sitä hyväkseen ja työntää hemmotellun koiransa äidilleen tuon tuostakin hoitoon, eikä kiinnitä huomiota siihen, että äiti ehkä pelkää koiraa, niin se on kyllä lapsen puolelta ihan puhdasta hyväksikäyttöä ja itsekkyyttä. 37

Mun ja miehen vanhemmat ovat myös kovasti auttaneet meitä kun ollaan apua tarvittu tai vaan omaa aikaa. Mutta kyllä ne on tarvittaessa osanneet kieltäytyä, "nyt ei käy". Parasta siinä on just se että ei ainakaan tuu mitään ikäviä jälkipuheita, kun ei oltais oikeesti haluttu auttaa mutta kun oli "pakko".

Vierailija
55/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koira hoidossa on huomattavasti helpompi kuin lapsi, varsinkin tutussa hoitopaikassa. " -no varmasti on!!! mutta kuka idiootti voi verrata koiranhoitoa siihen iloon mitä useimmat isovanhemmat saavat hoitaessaan lapsenlapsiaan..???

kyllä hoitaminen kuuluu ainoastaan ja vain vanhemmille.

Te mammat vaan hankitte enmmän lapsia mitä pystytte, jaksatte tai viitsitte hoitaa ja sitten itkette kun ette pääse juhliinne haloo!

ko. lapsi on alta vuoden ja vanhempien menojalka vipattaa.

Ei ollut kyse koiranhoidon ilosta vaan toisen tyttären auttamisesta. Kyllä maailmassa on muutakin tärkeä kuin ap:n lapset.

Vierailija
56/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummot lähes tappelevat siitä kumpi saa enemmän hoitaa.

Pyytävät kilvan yökylään yms.

Normaalit isovanhemmat nimenomaan nauttivat että saavat viettää aikaa lastenlastensa kanssa, eikä siinä lasten vanhempien läsnäoloa kaivata.

"

Ilo lapsenlapsista on ei ole sama kun ilo niiden hoitamisesta kyllä hoitaminen kuuluu ainoastaan ja vain vanhemmille. Te mammat vaan hankitte enmmän lapsia mitä pystytte, jaksatte tai viitsitte hoitaa ja sitten itkette kun ette pääse juhliinne haloo! ko. lapsi on alta vuoden ja vanhempien menojalka vipattaa. Ei ollut kyse koiranhoidon ilosta vaan toisen tyttären auttamisesta. Kyllä maailmassa on muutakin tärkeä kuin ap:n lapset.

Vierailija
57/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut sen itsekin. Meillä on myös koira ja se on meidän perheenjäsen, se on hankittu niin siitä pidetään myös hyvää huolta. Mutta silti pitää olla jotkut käytöstavat, niin koiralla kuin omistajilla.

Meidän koira (pieni sellainen) oli ollut kastraatiossa. Kaveri soitti ja kysyi voiko tulla kylään? vastasin että, "täällähän me ollaan kun pitää vahtia pökerryksissä ja leikkausesta toipuvaa koiraa, tuu vaan" Ei mulle tullut mieleenkään että se tuo mukanaa myös oman ison vouhottaja koiransa!! Sinänsä kiva koira, mutta ei nyt tossa tilanteessa tuoda sitä toisen koiran luokse. Ja yleensäkin mun mielestä pitää kysyä lupa voiko ottaa koiran mukaan?

Toinen kaveri taas vei oman koiransa meidän yhteisen tutun luokse. Ei siinä mitään mutta siellä oli kissa joka oli ihan viimeisillään raskaana, synnyksen odotettiin alkavan minuutilla millä hyvänsä. Lapsiakin oli kielletty hämmentämästä kissaa ja jättämään se nyt rauhaan, niin sitten yks vie sinne koiran!! Aika sressaavaa kissalle ja myös kissan omistajalle.

Vierailija
58/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempiesi kanssa asiasta. Minusta heillä on oikeus päättää, ketä/mitä he hoitavat. On todella moukkamaista keskustella täällä ja/tai siskosi kanssa asiasta, josta hoitajien tulisi ensi sijassa päättää.

Vierailija
59/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ainakaan!!!!!

Toisille totuttu tapa voi olla toisille eri.

Toisille esim. eläimet ovat tärkeämpiä kuin jotkut muut asiat. Ja sekin on ihan oikein.

Meillä mummot lähes tappelevat siitä kumpi saa enemmän hoitaa. Pyytävät kilvan yökylään yms. Normaalit isovanhemmat nimenomaan nauttivat että saavat viettää aikaa lastenlastensa kanssa, eikä siinä lasten vanhempien läsnäoloa kaivata.

"

Ilo lapsenlapsista on ei ole sama kun ilo niiden hoitamisesta kyllä hoitaminen kuuluu ainoastaan ja vain vanhemmille. Te mammat vaan hankitte enmmän lapsia mitä pystytte, jaksatte tai viitsitte hoitaa ja sitten itkette kun ette pääse juhliinne haloo! ko. lapsi on alta vuoden ja vanhempien menojalka vipattaa. Ei ollut kyse koiranhoidon ilosta vaan toisen tyttären auttamisesta. Kyllä maailmassa on muutakin tärkeä kuin ap:n lapset.

Vierailija
60/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minä sanoisin mitä mieltä minä olen ja minä päättäisin ketä mun luokse tulee hoitoon. Kakarat tappelee ja kinastelee jä mitä tekee teidän äiti? ei mitään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme