Siskoni olettaa, että hänen koiransa menisi minun lasteni edelle.
Siskoni koira on hyvin iso ja riehakas (lue=kouluttamaton) mm. hyppii ja näykkii. Näistä syistä johtuen koiraa ei voi oikein pitää lasten kanssa.
Olen sopinut äitini kanssa että lapseni (11kk ja 3v) menevät mummilaan pe-la yöksi sillä minulla ja miehelläni on pikkujoulut. Noh, siskollani on myös menoa ja hän haluaisi viedä koiransa äidillemme hoitoon. Lapset ja koira eivät siis voi olla samassa paikassa tilojen puutteen ja koiran käytöksen vuoksi. Tätä mieltä on ehdottomasti myös äitimme.
Siskoni soitti tänään ja melkeinpä määräsi, että: "viekää lapset anoppilaan hoitoon". Muutoin ihan hyvä idea, mutta mieheni vanhemmat asuvat 400 km päässä.
Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun siskoni yrittää tai onnistuu laittaa koiransa lasteni edelle. Esim. viime jouluna vauvaa piti pitää koko ajan sylissä ja melkeimpä taaperoakin kun tuo kouluttamaton, anteeksi vain, piski hyppi, raapi ja näykki ihmisiä. Muutoinkin nakittaa vanhempanne jatkuvasti koiran vahdiksi ja kehtasi vielä minulle nyt puhelimessa sanoa että väsytän äitimme lasten hoidolla! Vertauksena: isompi on ollut vuoden aikana mummilla 2krt yökylässä ja yhdessä ovat olleet yhden kerran. Sen lisäksi mummi on hoitanut lapsia aina silloin tällöin esim. hammaslääkärini ajan. Ja tuota piskiä äitini on joutunut hoitamaan aikas monta viikonloppua ja kerran viikonkin putkeen.
Jep, koirille ihmisoikeuksia.
Kommentit (71)
eikä pikkujoulut ole mikään "tärkeä" syy.
Ei kukaan koiran hoidosta rasitu, mutta kahden noin pienen lapsen hoitaminen on raskasta vanhoille ihmisille.
Ehkä siskosi tietää sen, koska jos asia ei näin olisi tuskin vanhempasi koiraa lastesi edelle asettaisivat.
että laittaa eläimen, olkoonkin rakas lemmikki, samalle vivalle lastensa kanssa. se siis tarkoittaa sitäkin, että jos esim. tulee tulipalo, niin on yhtä tärkeää pelastaa se koira, kun lapset yms. toki on koirakin pelastettava, mutta jos on tehtävä valintaa, niin ovat samalla viivalla.. haloo, lapsi raukat.
koiraa ei ole ihmisen tarkoitus kasvattaa yhteiskunann täysvaltaiseksi jäseneksi, mutta omat lapsensa on. lapsia tulee kohdella huomattavasti monimuotoisemmin kuin koiria. halia, jutella, opastaa, antaa tukea, kuunnella. toki koiraakin, mutta jos lapsi tuntee olevansa koiran kanssa saman arvoinen, niin seei ole hyväksi kehityksen kannalta, tai muutenkaan.
0n 52 ja isäni 54. Lapseni ovat mummolassa max kerran kuussa hoidossa hammaslääkärin tms pakottavan syyn takia pari tuntia ja nyt tosiaan toista kertaa menossa yökylään. Äitini pyytelee lapsia jatkuvasti kylään ja yökyläilystä on sanonut, että: "saisit jättää rohkeammin" ja "vaikka viikonloppukkin jaksetaan hoitaa". Muutoinkin käy jatkuvasti meillä katsomassa lapsia, ovat todella tärkeitä hänelle.
Siskoni koira taas. Uskon että äitini hiukan pelkää tuota isoa vauhkoa koiraa koska ei oikein saa hallittua sitä. Ei ole muutoinkaan ollut mikään eläinihminen, meillä ei esim. lapsuudessamme ollut koskaan lemmikkejä. ap
eikä pikkujoulut ole mikään "tärkeä" syy.
Ei kukaan koiran hoidosta rasitu, mutta kahden noin pienen lapsen hoitaminen on raskasta vanhoille ihmisille.
Ehkä siskosi tietää sen, koska jos asia ei näin olisi tuskin vanhempasi koiraa lastesi edelle asettaisivat.
varsinkin jos on iso.
Mä ainakin sanoisin jo tuosta koirasta siskolle. Tai jos alkaa näykkimään minua komennan.
Mulla ei koskaan ole tullut mieleenkään saattaa rakkaita koiriani kenenkään lapsien edelle. Tässä tapauksessa lapset mummolaan ja koira muualle.
Tiedän monen koiran omistajana että tottelematon koira ja lapset on huono yhdistelmä. Mutta myös tottelemattomat lapset ja koira....
Ja muutenkin, kuka vie koiran hoitoon yhdeksi illaksi? yön yli jo ymmärtää mutta ilta?
Tiedän senkin että lapsettoman koiraihmisen on vaikea vetää rajaa, luullaan että koira on jopa työläämpi hoidettava kuin lapsi.
Totuuden nimissä myönnän senkin että en ilkeä pyyttää ketään vahtimaan koiriani. Ne ei merkitse kenellekkään muulle niin paljon kuin mulle joten en koe että kukaan tekisi sitä mielellään. Lapset on taas ainakin isovanhemmille tärkeitä ja tiedän että haluavat hoitaa niitä. Koirat on olleet meillä nyt 7 vuotta ja tasan yhden kerran on jouduttu jättämään vieraan hoitoon.
että koira on yhtä tärkeä kuin lapsenlapset???Olen todella eläinrakas, mutta täytyy sanoa et joillakin koiraihmisillä heittää yli.
Toisekseen kenekään, koskaan, missään ei tarvitse sietää huonosti käyttäytyvää koiraa. Koira on KOIRA, arvojärjestyksessä lauman VIIMEINEN, sen tulee kaikessa kunnioittaa ihmistä ja sisätiloissa sillä on koiran paikka. KOiran käytös ei koskaan saa olla ihmiselle haitaksi. Mutta onhan näitä joiden koira on melkein tappanut jonkun, eikä omistajalla raksuta ollenkaan kun se on niin kiltti ja kiva kotona.
Ap sulla ei oo mitään ongelmaa- olet pyytänyt ensin ja toiseksi olisi viisasta että sun äitis kieltäytyis ottamasta koiraa sinne edes hoitoon ennen kuin on koulutettu.
Mutta "vauveleitaan" hössäävät naiset ovat päästään sairaita ja heidän koiransa usein vähintäänkin luonnevikaisia. Eräs tuttuni syöttää koirilleen kolmea eri lääkettä, kun aikuiset piskit eivät mukamas pysy sisäsiisteinä ja niiden eroahdistus on sitä luokkaa että kuolevat stressiin blaablaa. Meillä onkin välit aika viileät nykyään kun ei mihinkään voi lähteä ilman "vauvoja"(= täysikasvuisia saksanpaimenkoiria!) ja jos kahville pääsee tulemaan, koirat kököttävät autossa sen puoli tuntia. Pidempäänhän ei voi olla sillä koiria voi alkaa ahdistaa jos ohi kulkeekin joku toinen koira...huoh.
Ei ole koiran syy, ettei sitä ole koulutettu. Se on koiran omistajan eli siskosi syy.
Koira hoidossa on huomattavasti helpompi kuin lapsi, varsinkin tutussa hoitopaikassa. Koiran voi jättää yksin kaupassa käynnin ajaksi ja muutenkin koira nukkuu suurimman osan ajasta. Pienille lapsille (kuten ap:n lapset) täytyy pitää koko ajan seuraa, tehdä ruokaa, syöttää ja vahtia heitä. Ovat kyllä monta kertaa rankempia hoidossa.
Mielestänne teidän pitää sopia asia siskosi kanssa. Toisaalta koiralle voi olla vaikeampi saada hoitajaa, kun taas lapselle saa vaikka MLL:n tai jonkun muun sukulaisen tai naapurin katsomaan. Vaikka lapsi on vaikeampi, lähes kaikki ihmiset osaavat hoitaa lapsia, eivätkä se ole niille allergisia.
Lisäksi ongelma on vähän ap:n perheellä, koska ette halua lapsianne hoitoon samaan paikkaan koiran kanssa. Siskosi puolesta tämä ilmeisesti on ok?
Toistoa siis: selvittäkää tämä asia siskosi ja äitisi kanssa. Tällä palstalla et asiaa pysty sopimaan.
Minunkin siskoni aina puhuu Äidin pikkukullasta kun puhuu koirastaan, mutta kyllä minun lapseni ovat hänelle miljoonia kertoja rakkaampia.
Jopa naapurin kakarat menee koiran edelle normaaleilla ihmisillä.
koirani ovat mulle tärkeämpiä kuin muiden kakarat
naivia kuvitella että ne omat pikku kullannuput merkkais muille ihmisille sen enempää, herätys!
'Onnellinen koira tietää paikkansa ja se on aina ihmisten jälkeen'
naivia kuvitella että ne omat pikku kullannuput merkkais muille ihmisille sen enempää, herätys!
"Koira hoidossa on huomattavasti helpompi kuin lapsi, varsinkin tutussa hoitopaikassa. "
-no varmasti on!!! mutta kuka idiootti voi verrata koiranhoitoa siihen iloon mitä useimmat isovanhemmat saavat hoitaessaan lapsenlapsiaan..???
paikkaan missä koira terrorisoi. Olen eläinrakas, en pelkää isoja koiria, mutta oli kuka tahansa sukulainen niin en halua olla tekemisissä jos ei käsitä että koira pitää kouluttaa. Mun yhdellä sukulaisella oli leonberginkoira, jota he pitivät aina mukana kyläpaikoissakin; koira oli todella vihainen, paljasti hampaansa ja pelotteli kaikkia muita paitsi isäntäänsä. isäntänsä mielestä oli kiva ja ok, oli ihmisten vika jos eivät kunnioittaneet koiraa:((( ei olla enää missään tekemisissä. Toisella tutulla oli mäyräkoira joka ei tykännyt vierasita; kyllään tullessa puri lahkeisiin ja jos erehdyit kumartyumaan niin että koira ylettyi puremaan, niin puri vertavuoravan haavan käteen. Omistajiaan ei tietenkään purrut. Nämä varmaan huomas että vieraat kaikkoaa ja ymmärsivät sulkea koiran vieraiden ajaksi muualle.
Jonkunlainen arvostelukyvyn häiriö on kyllä tosi monella koiranomistajalla.
mukaan normaali ihminen huolehtii/tykkää myös naapurin lapsista, jos tarve vaatii.
MInkähän muun eläinlajin emot siirtäisivät omat pentunsa syrjään saadakseen huolehtia ihmislapsista??? Ihmisellä ei enää perusvaistot pelaa, jos kira menee oman lajon ja varsinkin omien jäålkeläisten edelle.
samassa tilassa moisen piskin kanssa. Piikille joutaa.
Arvaanko oikein, hänellä ei ole perhettä, vain tuo kouluttamaton koira?
Tässä on sekin pointti, että sisko tuntuu kuormittavan äitiänne aikalailla koiran hoidolla eikä sekään ole oikein. Äidillä voisi olla omaa, parempaakin tekemistä.
Arvaan muuten, että koira on vietävä hoitoon siskon iltamenon ajaksi koska se haukkuu ja ulvoo ollessaan yksin ja on häiriöksi naapureille. Koulutettu koira voi olla ihan hyvin illan yksin kotona.
Ei tässä ole kyse koiran ja ihmisen arvosta tai muusta. Vaan siitä, että ap on varannut hoitopaikan aikaisemmin, äiti on luvannut sen ja sisko saa nyt kiltisti etsiä toisen hoitopaikan. Samahan se olisi lastenkin kanssa, jos mummo ei pystyisi hoitamaan kaikkia kerralla.
First come, first served. Neuvottelemalla noita voi muuttaa, mutta jos ap:lla ei ole muita käytännössä mahdolisia vaihtoehtoja, niin sisko joko etsii toisen hoitajan, jättää koiran kotiin tai on menemättä sinne bileisiinsä tai mikä se juttu onkaan.
kuin ihmiset. Eräskin ääliö valitti kuinka kaikki jauhavat siitä että vauvat valvottavat öisin kun kissakin voi olla kovin vaativa ja vaatii yhtä paljon hoitoa. Sairaita tyyppejä!
kyllä todella huolestuttavaa jos koira, eläin, on samalla viivalla omien biologisten lasten kanssa. Joku mennyt kyllä pahasti pieleen kiintymyssuhteen kehittymisessä lapsiin. Ja pahasti. Todella pahasti.