Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni olettaa, että hänen koiransa menisi minun lasteni edelle.

Vierailija
02.11.2009 |

Siskoni koira on hyvin iso ja riehakas (lue=kouluttamaton) mm. hyppii ja näykkii. Näistä syistä johtuen koiraa ei voi oikein pitää lasten kanssa.

Olen sopinut äitini kanssa että lapseni (11kk ja 3v) menevät mummilaan pe-la yöksi sillä minulla ja miehelläni on pikkujoulut. Noh, siskollani on myös menoa ja hän haluaisi viedä koiransa äidillemme hoitoon. Lapset ja koira eivät siis voi olla samassa paikassa tilojen puutteen ja koiran käytöksen vuoksi. Tätä mieltä on ehdottomasti myös äitimme.

Siskoni soitti tänään ja melkeinpä määräsi, että: "viekää lapset anoppilaan hoitoon". Muutoin ihan hyvä idea, mutta mieheni vanhemmat asuvat 400 km päässä.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun siskoni yrittää tai onnistuu laittaa koiransa lasteni edelle. Esim. viime jouluna vauvaa piti pitää koko ajan sylissä ja melkeimpä taaperoakin kun tuo kouluttamaton, anteeksi vain, piski hyppi, raapi ja näykki ihmisiä. Muutoinkin nakittaa vanhempanne jatkuvasti koiran vahdiksi ja kehtasi vielä minulle nyt puhelimessa sanoa että väsytän äitimme lasten hoidolla! Vertauksena: isompi on ollut vuoden aikana mummilla 2krt yökylässä ja yhdessä ovat olleet yhden kerran. Sen lisäksi mummi on hoitanut lapsia aina silloin tällöin esim. hammaslääkärini ajan. Ja tuota piskiä äitini on joutunut hoitamaan aikas monta viikonloppua ja kerran viikonkin putkeen.

Jep, koirille ihmisoikeuksia.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se, joka on ensin hoitopaikan pyytänyt, sen saakoon. Yksinkertainen systeemi.

Vierailija
62/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö teillä ole ketään muuta jolle voisitte viedä lapset hoitoon? Yleensä lapset on helpompi saada hoitoon kuin koira, joten ymmärrän jos siskosi pitää kiinni äidistäsi tässä suhteessa.

Meidän lapset on allergisia kissoille. Ei ne mene sinne samaanaikaan kun mun veljen kissa on äidillämme hoidossa ja toki mun veljelläkin on joskus oikeus äidin apuun turvautua. En mä oleta että mun lapset on aina automaattisesti jonon ykkösinä. Tiedän että lapseni ovat äidelleni rakkaita ja tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuota piskiä kohtelemaan ainakin teidän perhettä kunnolla. Kun kohtaat seuraavan kerran, niin ota esim. pippuripurkki mukaan. Kerrot siskollesi, että jos koira ei osaa olla näykkimättä, niin tullessaan sinun luokse, sirottelet pippuria nenuun. Toinen vaihtoehto on ostaa sellainen "koiranaksutin" - tai tehdä itse esim. maustepurkkiin kovaa ääntä pitävää sisälle - koiran tullessa lähelle, helistät purkkia.

Muuta en uskalla ehdottaa, koska se vaatii koiraan kiinnitarttumista ja kun ei ole tietoa, minkäluonteinen, niin se vaatii koirakouluttajan arvion.

kyllä myöntää, että tuo koira ärsyttää muutenkin. On kohta jo 3-vuotias, muttei mitään koulutusta. Aina on itsellänikin kädet ihan naarmuilla kun raapii ja näykkii. Sohville ja sängyillekkin tunkee, joten ei missään saa olla edes rauhassa. Yleensä pidän kyllä koirista..

Ja en todellakkaan anna periksi, mielestäni asian pitäisi olla itsestään selvä ihan siitä syystä, että minä olen sopinut ensin. ap

Vierailija
64/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ensin ehtinyt sopia lasten hoidon, joten siitä on pidettävä kiinni. Jos sisko olisi ehtinyt ensin ja sopinut äitinsä kanssa koiran hoidosta ap: menon ajalle, ei ap:kään voisi automaattisesti vaatia, että lasten on saatava hoitopaikka ja siskon hankittava koiran hoito muualta.

Sä ehdit ensin! Ja varsinkin, jos kerran isovanhemmatkin pitää kiinni sovitusta lastenhoidosta, niin siskolla ei ole muuta mahdollisuutta kuin järjestää koiran hoito jossain muualla. Lasten hoito on vanhempien vastuulla ja koiran hoito omistajan vastuulla, kummassakaan tapauksessa ei ole muiden ihmisten ongelma, jos hoitoa ei saa järjestettyä.

Vierailija
65/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on vinksallaan sellaisen ihmisen päässä jolle omat lapset ja koira ovat samanarvoisia.

Vierailija
66/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on kun "lasten hoitaminen on vain ja ainoastaan vanhempien vastuulla" tms..

Vanhemmat on vastuussa viime kädessä- joo, mutta aika surullista on jos kukaan muu ei tykkää sun lapsestasi ja tykkää häntä hoitaa- edes isovanhemmat. Kaikillahan ei isovanhempia ole , mutta kyllä joku häiriö on niiden isovanhempien päässä jotka eivät halua tutustua, rakastaa, olla yhdessä lastenlastensa kanssa.

Ja kyllä se asia on niin että vaikka olis kuinka tärkeä siskon koira niin onhan se nyt kilometrien päässä lapsista, saati lapsenlapsista. Ihmiset jotka ei tule toimeen ihmisten kanssa, kompensoivat heikkouksiaan koiran avulla ja nostavat koiran arvoon joka ei koiralle kuulu ja joka vieläpä tekee koiralle hallaa.

KOira on koira ja lauman viimeinen. Paisti niissä perheissä joista puuttuu ihmisjohtaja.

Vierailija
67/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on vinksallaan sellaisen ihmisen päässä jolle omat lapset ja koira ovat samanarvoisia.

Vierailija
68/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö ap sun äiti sanonut sun siskolle, että "harmi, nyt en voi ottaa sun koiraa, kun ehdin jo luvata tämän yön lapsenlapsille ja en halua ottaa vastuulleni sekä koiraa että lapsia".

Ilmeisesti äitis on jo teidän lapsuudessa hoitanut hommat noin, että sysää asiat sun ja siskosi vastuulle setvittäväks ja hän voi sitten vaan voivotella sivusta, että "onpa harmi ja voi että, kun olen tämmösessä hankalassa välikädessä ja minä vaan kaikille hyvää haluan ja blaa, blaa".

Ja sit ihmetellään, että "miten noilla tytöillä on keskenään niin huonot välit ja oih, ja voih, on se taakka meille vanhemmille, kun lapset tappelee". Eli ap, pistäpä se äitisi nyt sanomaan ihan suoraan, että mitä se itse on asiasta mieltä.

Vierailija
69/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä lemmikkieläinten hoitaminen paljon suuremmalla syyllä on VAIN JA AINOASTAAN OMISTAJAN VASTUULLA.

Niillä ei pidä rasittaa ulkopuolisia.

Ken on eläimen ottanut, hoitakoon itse

Vierailija
70/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pitäisi ratkaista.

Jos meno on siskollesi...öh, tärkeämpi kuin hänen koiransa ? (sic) niin koirahotelleita kyllä löytyy samoin kaupallisia koiranvahteja. tai siskosihan sinkkuna voi siirtää menoaan miten haluaa.

tiedän (valitettavasti lähipiiristä myös) tuon ihmistyypin, joka ei koskaan milliäkään tingin omasta mukavuudestaan vaan yrittää aina ja kaikkialla vetää välistä.

Vierailija
71/71 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että SISKOSI hoitaisi teidän lapsia :-)

vitsivitsivitsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme