Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mielipiteitä pyydän

Vierailija
02.11.2009 |

Olen raskaana ja laskettu aika on huomenna.

Meillä on uusperhe eli miehen kolme lasta asuvat meillä ja äidillään vuoroviikoin. Lasten harrastuskuljetuksista huolehtii se, jonka luona lapset ovat, siihen on nyt päästy pitkän väännön jälkeen (lasten äidin mielestä isän kuuluisi kuljettaa lapset harrastuksiin, siitä huolimatta, että harrastuspaikat ovat noin 3 km säteellä hänen asunnoltaan, kun meiltä matkaa on 15 km suuntaansa). No, tämän syksyn kuljetukset on nyt saatu hoidettua pääsääntöisesti sopimuksen mukaan, eli se kuljettaa jolla lapset ovat.

Mutta asiaan. Kuten sanottua, olen viimeisilläni raskaana ja huonossa kunnossa, en siis jaksa kotoa juurikaan ulos lähteä. Käytännössä olen päivät pitkät yksin kotona, mies on tietenkin töissä. En siis juurikaan tapaa ketään muita kuin miestäni niillä viikoilla, kun lapset eivät ole meillä. Omat kaverini asuvat enimmäkseen parin sadan kilometrin päässä, eivät he työpäivän jälkeen voi täällä pistäytyä tai tulla avuksikaan nopealla aikataululla. Asumme siis tällä paikkakunnalla nimenomaan ollaksemme lähellä miehen lapsia.

Nyt sitten mies lähetti viestin, että lasten äiti ei tänään pääsekään viemään yhtä lapsista harrastuksiin, joten hän voisi mennä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että mies tulee töistä, ottaa auton, lähtee saman tien kuljettamaan lastaan harrastukseen, odottaa siellä harrastuksen ajan (2h) ja ajaa sitten takaisin. Käytännössä mies tulee sitten kotiin ehkä yhdeksältä. Minä olen koko päivän yksin kotona, klo 7-21.

Mulla on tosi paha mieli tästä, ehkä turhaan mutta on kuitenkin. Miksi nyt TAAS pompitaan exän pillin mukaan? Ex on tietoinen sekä harrastusaikatauluista (jotka toistuvat viikottain samanlaisina) ja siitä, että meille on tulossa vauva näinä päivinä. Silti hän sitten pyytää tällaista, mutta häneenhän en voi vaikuttaa.

Laskettu aika on huomenna - lähdenkö sitten yksin illalla synnyttämään, jos synnytys käynnistyy?

En ole vastannut miehen viestiin mitään. Joko vastaan että ok, ja olen sitten pahalla mielellä yksinäni, tai sitten vastaan mitä mieltä olen (että ehkä nyt hän voisi priorisoida toisin) ja saan kotiin happaman miehen.

Kiva jos joku jaksaa lukea ja kommentoida. Ja joo, olen varautunut siihen, että jonkun mielestä vika on minun, kun olen ryhtynyt uusperheeseen, mutta sille ei nyt tässä kohtaa voi mitään :-)

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamasta ei-tuomitsevasta kommentista.

Ehkä tosiaan vaadin liikaa.

Mainittakoon, että nyt selvisi myös exän meno, siis se jonka takia hän ei voi harjoituskuljetusta tänään hoitaa. Hänellä nimittäin on aika kampaajalle (tämän kertoi toinen lapsi, joka soitti äsken kesken koulupäivän kun halusi tietää, joko vauva on syntymässä).

ap.

Vierailija
22/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten miten voi olla liikaa vaadittu, että yhden kerran vie lapsen harrastukseen? Ap saattaa synnyttää vaikka vasta kahden viikon päästä - pitääkö miehen istua kotona odottamassa sitä? Eihän tuo ole mikään "oma meno" vaan kyse on lapsesta ja lapsen harrastuksesta.

Kiinnostaisi muuten tietää mikä se lasten äidin meno on kun se on kerran vähemmän tärkeä kuin ap:n viihdyttäminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mä saan ne suosittelemanne leffat ja suklaalevyt? Ja arvatkaa montako leffaa olen jo katsonut tänä odotusaikana? Ja kuinka paljon olen ollut yksin? Olen saanut NAUTTIA(!) yksinolosta ihan riittämiin. ...

Päättelin näin tosta avauspostista, jossa sanoit, että mies hakee auton. Etkös sä sillä vois käydä hakemassa niitä? Jos sä haluat jotenkin purkaa tätä tilannetta, niin kyllä sä voit mun mielestä mainita, että sua harmittaa olla ilta yksin kotona. Mutta ei kannata tehdä sitä kovinkaan marttyyrihengessä tai muuten on kaikilla paha mieli.

Ja tosiaan kannattaa muistaa, että isä tekee sen kuskaamisen nimenomaan lapsensa takia, ei sen exän. Ja kuten muutkin on todenneet, tuo antaa joustovaraa toiseenkin suuntaan tarvittaessa. Jos vaikka tuleva lapsi kärsii koliikista ja tarvitset miehesi apua jonakin iltana, kun hänen kuuluisi kuskata lapsia, voit ehdottaa, että joskos nyt exä voisi hoitaa kuskaamisen.

Vierailija
24/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kaikilta osapuolilta. varmasti on välillä raskasta ja ottaa päähän. minusta ensinnäkin 13 vuotiasta ei tarvitsisi kenekään kuskailla harrastuksiin jos matka on 3km. sinä et varmaan tähän tilanteeseen jaksaisi enää ylimääräsiä vitutuksia. koitahan jaksaa, kohta vauva syntyy ja olosi varmasti helpottaa!

Vierailija
25/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten äiti EI OLE pääsääntöisesti huolehtinut kuljetuksista, vaan me olemme (painotan sanaa ME, sillä minä ja mieheni elämme tosiaan perheenä hänen lastensa kanssa kun lapset meillä ovat, eikä meillä erotella, kuka on kenenkin lapsi ja kuka kuljettaa milloinkin). Vasta tänä syksynä lasten äiti on osallistunut lasten harrastus- tms. kuljetuksiin ja ainoastaan silloin, kun lapset ovat hänen luonaan. Menneet vuodet siis me olemme kuljettaneet lapset harrastuksiin joka viikko, myös silloin kun ovat äidillään.

Minulla ei ole mitään lapsia vastaan ja haluan osaltani kantaa vastuuta heistä. Sen sijaan heidän äidistään en halua kantaa vastuuta, toivon vain, että hän myös priorisoisi omat lapsensa. Voisiko kampaajalle mennä vaikka niillä viikoilla, kun lapset ovat meillä? Tai sellaisena iltana, kun ei ole harrastusmenoa? Tai voisiko hankkia muun kyydin (vaikka jonkun harrastuskaverin vanhemmalta, kuten joku ehdotti) jos on pakko sinne kampaajalle päästä juuri nyt?

Mulle ei tulisi mieleenkään ehdottaa lasten meillä ollessa, että heidän äitinsä pitäisi tulla tänne, viedä lapsi harrastukseen, odottaa siellä ja tuoda lapsi takaisin meille. En ehdota sitä edes silloin, kun pitää esim. synnyttää :-)

Ja mitä tulee kavereihini ja harrastuksiini: kuten totesin, asumme täällä ollaksemme lähellä miehen lapsia. Harrastaminen on vaikeaa, kun ei pysty raskauden takia edes kävelemään yli 50 m kerralla tai istumaan varttia pidempään. Eli kanhan lapsi syntyy, niin osaan sitten kyllä mennä harrastamaan ja tapaamaan kavereita, mutta JUURI NYT se on aika vaikeaa.

ap.

Vierailija
26/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset olisivat teillä koko ajan niin ihan todella joutuisitte ottamaan vastuuta heistä joka päivä.

Jos miehesi katsoi sopivaksi että vie lapsen harrastukseen niin miksi kiukuttelet siitä exälle? Kiukuttele miehellesi, tuskin häntä siihen on pakotettu.

Vierailija
27/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten äiti EI OLE pääsääntöisesti huolehtinut kuljetuksista, vaan me olemme (painotan sanaa ME, sillä minä ja mieheni elämme tosiaan perheenä hänen lastensa kanssa kun lapset meillä ovat, eikä meillä erotella, kuka on kenenkin lapsi ja kuka kuljettaa milloinkin). Vasta tänä syksynä lasten äiti on osallistunut lasten harrastus- tms. kuljetuksiin ja ainoastaan silloin, kun lapset ovat hänen luonaan. Menneet vuodet siis me olemme kuljettaneet lapset harrastuksiin joka viikko, myös silloin kun ovat äidillään.

Minulla ei ole mitään lapsia vastaan ja haluan osaltani kantaa vastuuta heistä. Sen sijaan heidän äidistään en halua kantaa vastuuta, toivon vain, että hän myös priorisoisi omat lapsensa. Voisiko kampaajalle mennä vaikka niillä viikoilla, kun lapset ovat meillä? Tai sellaisena iltana, kun ei ole harrastusmenoa? Tai voisiko hankkia muun kyydin (vaikka jonkun harrastuskaverin vanhemmalta, kuten joku ehdotti) jos on pakko sinne kampaajalle päästä juuri nyt?

Mulle ei tulisi mieleenkään ehdottaa lasten meillä ollessa, että heidän äitinsä pitäisi tulla tänne, viedä lapsi harrastukseen, odottaa siellä ja tuoda lapsi takaisin meille. En ehdota sitä edes silloin, kun pitää esim. synnyttää :-)

Ja mitä tulee kavereihini ja harrastuksiini: kuten totesin, asumme täällä ollaksemme lähellä miehen lapsia. Harrastaminen on vaikeaa, kun ei pysty raskauden takia edes kävelemään yli 50 m kerralla tai istumaan varttia pidempään. Eli kanhan lapsi syntyy, niin osaan sitten kyllä mennä harrastamaan ja tapaamaan kavereita, mutta JUURI NYT se on aika vaikeaa.

ap.

Tosi kurjaa. Minunkin mielestäni 13- vuotias voisi aivan hyvin mennä itse sinne harrastukseensa. Eikä vain tällä kertaa vaan muulloinkin.

Mullekaan ei tule muuta mieleen kun nämä lukemiset ja elokuvan katselut mutta niitähän sinulle olikin jo ehdotettu.

Voimia ja tsemppiä sinulle! Olet hoitanut tosi hyvin osasi äitipuolena. Vaikka on varmasti ollut haastava jopi niin myöhemmin on ihanaa kun välit niihin "puolilapsiin" ovat kunnossa.

Vierailija
28/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin vaan todeta, että 13v pystyy kyllä itse varmaankin nuo harrastusmenonsa hoitamaan, ellei ihan iltamyöhällä tarvitse kulkea. Mutta toisaalta taas aikuinen ihminen varmaankin pystyy yksin kotona olemaan, outoa olisi jos ei pystyisi.

Vierailija
29/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen ihminen joutuu olemaan illalla pari ylimääräistä tuntia yksin.

Vierailija
30/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ehdotti itse, että josko hän kävisi viemässä lapsen harrastukseen ja lapsen äiti sitten saisi hakea pois tai järjestää kyydin (jos hän menee kampaajalle klo 17, on ehkä ehtinyt sieltä pois klo 20?).

Mielestäni hyvä kompromissi.

Itse nyt vain jäin miettimään, että miksi mä tänne palstalle edes kirjoitin. Oisko joku muu palsta, jossa asioista voisi keskustella myönteiseen sävyyn (vaikka olisi eri mieltäkin)? Tuntuu että täällä asiallisten ja syyllistävien vastausten suhde on aina asiasta riippumatta 10%/90%. Mutta jos sellainen asiallinen palsta jossain on, niin ehkei kannata sitä täällä mainita, tai katkerimmat siirtyvät sinnekin...

ap

Vierailija
31/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nyt vain jäin miettimään, että miksi mä tänne palstalle edes kirjoitin. Oisko joku muu palsta, jossa asioista voisi keskustella myönteiseen sävyyn (vaikka olisi eri mieltäkin)? Tuntuu että täällä asiallisten ja syyllistävien vastausten suhde on aina asiasta riippumatta 10%/90%. Mutta jos sellainen asiallinen palsta jossain on, niin ehkei kannata sitä täällä mainita, tai katkerimmat siirtyvät sinnekin...

ap

Vierailija
32/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljetettavat eivät ole omia lapsia vaan lapsipuolia. Mikäli kyseessä olisi oma lapsi, tuksin olisit tänne edes aloitusta tehnyt, vai mitä?

Vierailija
33/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni viestteistäsi paistoi läpi se, että

kuljetettavat eivät ole omia lapsia vaan lapsipuolia. Mikäli kyseessä olisi oma lapsi, tuksin olisit tänne edes aloitusta tehnyt, vai mitä?

Ajatella että jotkut meistä joutuvat huolehtimaan lasten harrastusmenoista joka viikko itse. Jopa silloin kun on viimeisillään raskaana. Meillä kun ei ole ketään exän puolisoa, jolle delegoida.

Vierailija
34/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sitä mieltä, että ex-vaimo olisi ihan hyvin joutanut kampaajalle silloin, kun lapset ovat muutenkin teillä. Kait siltä lasten äidiltä voisi edellyttää organisointitaitoa ja toisten huomioimista, tehän olette sitä tehneet varmaan jo oman osuutenne.

Vierailija
35/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ei halua itselleen lapsipuolia suurine vaatimuksineen ja hankalia exiä, niin pitää ottaa se mies PAKASTA eikä KIERRÄTYSKESKUKSESTA.

Vierailija
36/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat asiallisempia (ja asiasta jotain ymmärtäviä) vastauksia paremmin vaikka eroperhe.net sivuilta. Teidän tehtävä ei tosiaan oel toimia kuskeina äidin viikoilla. Äiti hoitakoot kuskihommansa muuten, jos itse on pakko päästä kampaajalle.

Vierailija
37/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseensä ja miettiä, mikä on KOHTUULLISTA. Paitsi jos entinen aviomies on ollut täysi sika. Mutta näinhän ei taida ap:n tapauksessa olla.

Vierailija
38/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni viestteistäsi paistoi läpi se, että kuljetettavat eivät ole omia lapsia vaan lapsipuolia. Mikäli kyseessä olisi oma lapsi, tuksin olisit tänne edes aloitusta tehnyt, vai mitä?

Ajatella että jotkut meistä joutuvat huolehtimaan lasten harrastusmenoista joka viikko itse. Jopa silloin kun on viimeisillään raskaana. Meillä kun ei ole ketään exän puolisoa, jolle delegoida.

Jos kyse olisi lapsista, jotka asuisivat meillä koko ajan, olisin osannut varautua tähän(kin) jo hyvissä ajoin. Kuten jo aiemminkin olen kirjoittanut, lasten täällä ollessa hoidamme kyllä kuljetukset joko itse tai muin järjestelyin. Voimme myös sanoa lapsille, että joku juttu ei nyt onnistu, koska sitä ja tätä, esim. "nyt emme voi mennä kylpylään, koska YY (=lapsen nimi) on kipeänä, ja hänelle ei ole kivaa jäädä yksin kotiin".

Kyllä te nyt kovasti jaksatte syyllistää, mutta en jaksa syyllistyä. Jokaisen pitää lapsistaan huolehtia, ja minusta se pitää sisällään uusperheessä myöss puolison lapset. Mutta eikö sama koskisi lasten äitiä?

ap

Vierailija
39/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä oikeasti tajua miten voi olla NIIN suuri asia että aikuinen ihminen joutuu olemaan illalla pari ylimääräistä tuntia yksin.

Minusta kyse ei ole siitä, etteikö aikuinen ihminen pytyisi olemaan kotona yksin. Kyse on siitä, että antinen vaimo pmpottaa koko perhettä jatkuvilla vaatimuksilla kuskaamisista. Ei semmoista kukaan jaksa. Jos on sovittu vuoroviikot, ne on vuoroviikot. Molemmat hoitaa omalla viikollaan.

Kyse ei ole siitäkään, että mies on paska isä jos ei suostu jokaiseen oikuun, mitä lasten äiti keskii pyytää. Siihen vaan valitettavan usein vedotaan. Mies raukka taitaa itsekin niin kuvitella.

Vierailija
40/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäisestä asiasta, ja siitä että täältä sait tuommoisia kommentteja.

Ajattele niin, että joskus täytyy purkaa asiat sydämeltään, vaikka vastaanotto olisikin vähän nuivempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi