Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mielipiteitä pyydän

Vierailija
02.11.2009 |

Olen raskaana ja laskettu aika on huomenna.

Meillä on uusperhe eli miehen kolme lasta asuvat meillä ja äidillään vuoroviikoin. Lasten harrastuskuljetuksista huolehtii se, jonka luona lapset ovat, siihen on nyt päästy pitkän väännön jälkeen (lasten äidin mielestä isän kuuluisi kuljettaa lapset harrastuksiin, siitä huolimatta, että harrastuspaikat ovat noin 3 km säteellä hänen asunnoltaan, kun meiltä matkaa on 15 km suuntaansa). No, tämän syksyn kuljetukset on nyt saatu hoidettua pääsääntöisesti sopimuksen mukaan, eli se kuljettaa jolla lapset ovat.

Mutta asiaan. Kuten sanottua, olen viimeisilläni raskaana ja huonossa kunnossa, en siis jaksa kotoa juurikaan ulos lähteä. Käytännössä olen päivät pitkät yksin kotona, mies on tietenkin töissä. En siis juurikaan tapaa ketään muita kuin miestäni niillä viikoilla, kun lapset eivät ole meillä. Omat kaverini asuvat enimmäkseen parin sadan kilometrin päässä, eivät he työpäivän jälkeen voi täällä pistäytyä tai tulla avuksikaan nopealla aikataululla. Asumme siis tällä paikkakunnalla nimenomaan ollaksemme lähellä miehen lapsia.

Nyt sitten mies lähetti viestin, että lasten äiti ei tänään pääsekään viemään yhtä lapsista harrastuksiin, joten hän voisi mennä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että mies tulee töistä, ottaa auton, lähtee saman tien kuljettamaan lastaan harrastukseen, odottaa siellä harrastuksen ajan (2h) ja ajaa sitten takaisin. Käytännössä mies tulee sitten kotiin ehkä yhdeksältä. Minä olen koko päivän yksin kotona, klo 7-21.

Mulla on tosi paha mieli tästä, ehkä turhaan mutta on kuitenkin. Miksi nyt TAAS pompitaan exän pillin mukaan? Ex on tietoinen sekä harrastusaikatauluista (jotka toistuvat viikottain samanlaisina) ja siitä, että meille on tulossa vauva näinä päivinä. Silti hän sitten pyytää tällaista, mutta häneenhän en voi vaikuttaa.

Laskettu aika on huomenna - lähdenkö sitten yksin illalla synnyttämään, jos synnytys käynnistyy?

En ole vastannut miehen viestiin mitään. Joko vastaan että ok, ja olen sitten pahalla mielellä yksinäni, tai sitten vastaan mitä mieltä olen (että ehkä nyt hän voisi priorisoida toisin) ja saan kotiin happaman miehen.

Kiva jos joku jaksaa lukea ja kommentoida. Ja joo, olen varautunut siihen, että jonkun mielestä vika on minun, kun olen ryhtynyt uusperheeseen, mutta sille ei nyt tässä kohtaa voi mitään :-)

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäisestä asiasta, ja siitä että täältä sait tuommoisia kommentteja.

Ajattele niin, että joskus täytyy purkaa asiat sydämeltään, vaikka vastaanotto olisikin vähän nuivempi.

Vierailija
42/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sanoisit mitä kaipaat.

Mä kyllä luulen että tämä on provo koska ap ei osaa päättää onko hänellä auto käytössään vai eikä tiedä lapsen harrastuksen ajankohtaakaan. Jos sinne mennään viideltä ja se kestää 2 h tuntia ja matka on 18 km suuntaansa niin miksi exä menisi hakemaan lasta klo 20? Ja kuinka hitossa mies olisi kotona vasta 21?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä asiallisista vastauksista! Saa toki olla eri mieltäkin ja mielipiteitähän mä pyysinkin.

Kun täällä voi keskustella nimettömänä, niin se sitten saanee osan ilkeilemään asiasta kuin asiasta. Tuskinpa kirjoittajat tuohon (ilkeän syyllistävään) sävyyn omille kavereilleen naamakkain tai vaikka sähköpostitse vastaavat? Tai jos, niin saattavat olla kaverit vähissä.

Lapsistaan välittävää isää on tosi helppo syyllistää, tai parhaimmillaan hän tekee sen itse. Ei sitä veistä tarvitse paljoakaan enää muiden kääntää. Kun lapsi soittaa, että mä en pääse tänään harrastukseen kun äiti ei voikaan viedä, niin isä ajattelee lapsen pettymystä, vaikka kai ensisijaisesti äidin (siis sen, joka on varannut sen kampaajan) pitäisi siinä tilanteessa ajatella lapsen pettymystä. Mutta tasapainoiluahan tämä on.

ap.

Vierailija
44/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet raskaana ja hormoonit herkistavat. Olin itse yhta herkalla paalla viimeisillani. Toisekseen tiedan, myos mita yksinolo on. On hetkia, jolloin kaipaa seuraa ja sita seuraa kaipaa juuri silta tarkeimmalta ihmiselta eli puolisolta.

Teille kritisoijat. Siis ap:n miehen ex:an kampaajalle meno oli tarkea meno? Kukaan ei kritisoinut sita. Teista oli myoskin ihan ok, etta tama tapahtui silla viikolla kun lapset ovat aidilla, ja sen takia tarvittiin erikoisjarjestelyita? Vai olisiko sittenkin ollut jarkevampaa odottaa muutama paiva, kunnes lapset olivat taas isallaan ja aidilla viikko omaa aikaa?

Ja nuo "kateellinen aitipuoli"-kotkotukset. Huh. Ap sanoi, etta vuosien ajan HE miehensa kanssa hoitivat lasten kuljetukset, siis silloinkin kun olivat aidillaan. Vasta tana syksyna aiti on antanut oman panostuksensa. Mielestani ap kuullostaa hyvinkin tunnolliselta aitipuolelta. Ja mielestani laheisesta ja lampimasta suhteesta lapsipuoliin kertoo myos se, etta yksi heista soitti hanelle kysyakseen vauvan kuulumisia.

Taisi suurinosa vastauksista tulla katkerilta yh-aideilta, joille sana aitipuoli on punainen vaate.

Vierailija
45/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laudan kumpaankin päähän. Kyllä sen äidinkin pitäisi miettiä omat tekemiset siten että lasten etu on ensisijainen eikä jättäytyä vastuuttomaksi. Jos on äidin vuoroviikko kuskata lapsia, äidin pitäisi ymmärtää hoitaa omat "harrasteet kuten kampaaja" sopivampana ajankohtana.

Ymmärrän hyvin ap:n harmin.

Vierailija
46/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ydinperhe jossa on ihan itsestäänselvää, että äiti voi joskus olla illan yksin kun isä on lasten kanssa jossain. Ja päinvastoin.

Vierailija
47/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelen, miten sait varsinkin alkuun pelkkiä kylmäkiskoisia vastauksia. Mä kokisin tossa tilanteessa asian aivan samoin!

Vierailija
48/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttina allaolevaan:

Toivoisin, että mieheni ei olisi koko iltaa pois.

Minulla on täällä kyllä auto, mutta en pysty sillä ajamaan, koska tosiaan olen raskaana 39+6. Mun mitoilla ja kunnolla se on nyt vaan teknisesti mahdotonta (jos maha mahtuu ratin taakse, niin jalat ei enää yllä polkimille!).

Lapsen harrastus alkaa klo 17.15, jolloin pitää olla varusteet päällä jne. Ajoissa pitää siis olla paikalla. Vuoro loppuu klo 19.15, jonka jälkeen riisutaan varusteet, käydään suihkussa jne. Joskus valmentaja haluaa vielä puhua jostain asiasta ennen lähtöä. Harrastuspaikasta pääsee yleensä lähtemään noin klo 19.45-20.00. Kyllä nämä ajat ovat mulla aika hyvin hallussa kun olemme näitä kuljetuksia sumplineen vuosia! Sitten lapsi viedään äidilleen ja isä ajaa kotiin. Siinä saatoin liioitella, että mies saattaa tosiaan olla kotona jo klo 20.45 eikä vasta klo 20.00.

Eli en nyt ihan tällaista ole itse keksinyt vain provoillakseni.

ap.

Mitä jos sanoisit mitä kaipaat. Mä kyllä luulen että tämä on provo koska ap ei osaa päättää onko hänellä auto käytössään vai eikä tiedä lapsen harrastuksen ajankohtaakaan. Jos sinne mennään viideltä ja se kestää 2 h tuntia ja matka on 18 km suuntaansa niin miksi exä menisi hakemaan lasta klo 20? Ja kuinka hitossa mies olisi kotona vasta 21?

Vierailija
49/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä oikeasti tajua miten voi olla NIIN suuri asia että aikuinen ihminen joutuu olemaan illalla pari ylimääräistä tuntia yksin.

Minusta kyse ei ole siitä, etteikö aikuinen ihminen pytyisi olemaan kotona yksin. Kyse on siitä, että antinen vaimo pmpottaa koko perhettä jatkuvilla vaatimuksilla kuskaamisista. Ei semmoista kukaan jaksa. Jos on sovittu vuoroviikot, ne on vuoroviikot. Molemmat hoitaa omalla viikollaan. Kyse ei ole siitäkään, että mies on paska isä jos ei suostu jokaiseen oikuun, mitä lasten äiti keskii pyytää. Siihen vaan valitettavan usein vedotaan. Mies raukka taitaa itsekin niin kuvitella.

Vierailija
50/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sun muut lapset ovat?

Vierailija
51/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>"Mä käsitin että lapsi pyysi että isi vie, ei entinen vaimo."

Vierailija
52/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ydinperheessä ap:kin voisi joskus sanoa lapsille että sori, en nyt voi viedä sua harrastukseen, se saa nyt jäädä väliin kun mulla on tänään muuta menoa. Mutta exällä ei ole sitä oikeutta? Ehkä hän sanoikin lapselle että ei voi viedä, saat nyt tämän kerran jättää väliin harkat. 13-vuotias osaa kyllä soittaa isille jo itsekin.

>>"Mä käsitin että lapsi pyysi että isi vie, ei entinen vaimo."

Vierailija
53/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestejä jotka eivät ole kirjautuneet tälle sivustolle. Oon sen itse huomannut kun lueskelen joidenkin niin ylimielisiä kommentteja ja ilkeitä. Tottakai negatiivinen saa olla, mutta liika on liikaa.

JA JOKAISEN RASKAUS ON ERILLAINEN. EI NIITÄ VOI VERRATA TOISIINSA!! Eli mistä joku voi tietää mitä kipuja ap:lla saattaa olla ihan vikoina päivinä. Jokainen äiti hermoilee näillä hetkinä entistä enemmän kun synnytyskin on näin lähellä, oli kyseessä ensinmäinen tai toinen lapsi. Mitä vaan saattaa tapahtua.

Itse oon potenut samaa yksinäisyyttä. Kavereista ei ole pulaa, mutta jokaisella on oma elämä ja perhe. Enkä ole valittanut tilannetta, harmittaa kyllä. Itselläni laskettu aika on kahden viikon päästä.

Paljon voimia sulle ap. Ja jos oikeasti haluat fiksumpia kommentteja niin suosittelen kirjautumista sivustolle=)

Vierailija
54/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti tälläkään perusteella tämä ei ole provp (hyvä huomio silti!)

Huomenna on minun kolmannen lapseni ja mieheni neljännen lapsen laskettu aika. Minulla ja ex-miehelläni on yhteishuoltajuudessa yksi yhteinen lapsi, joka on joka toinen viikko isällään (esim. nyt). Lisäksi minulla ja nykyisellä miehelläni on esikoinen, joka on kuollut (ja sanamuoto on nimenomaan tämä, eli meillä ON lapsi, joka on kuollut).

Perheessämme on siis yhteensä viisi lasta, joista yksi on kuollut, ja vauvaa odotetaan kuumeisesti (myös kaikki lapset odottavat ilolla). Mieheni ex taitaa olla ainoa, joka suhtautuu asiaan nuivasti. Minun exäni ei ole hankala, hän on mm. joskus kuljettanut miehenikin lapsia hakiessaan oman lapsensa meiltä. Eli kyllä uusperhe-elämä voi sujuakin, jos kukaan ei ota toisten elämän hankaloittamista perustehtäväkseen.

ap

Vierailija
55/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on minun kolmannen lapseni ja mieheni neljännen lapsen laskettu aika. Minulla ja ex-miehelläni on yhteishuoltajuudessa yksi yhteinen lapsi, joka on joka toinen viikko isällään (esim. nyt). Lisäksi minulla ja nykyisellä miehelläni on esikoinen, joka on kuollut (ja sanamuoto on nimenomaan tämä, eli meillä ON lapsi, joka on kuollut).

Perheessämme on siis yhteensä viisi lasta, joista yksi on kuollut, ja vauvaa odotetaan kuumeisesti (myös kaikki lapset odottavat ilolla). Mieheni ex taitaa olla ainoa, joka suhtautuu asiaan nuivasti. Minun exäni ei ole hankala, hän on mm. joskus kuljettanut miehenikin lapsia hakiessaan oman lapsensa meiltä. Eli kyllä uusperhe-elämä voi sujuakin, jos kukaan ei ota toisten elämän hankaloittamista perustehtäväkseen.

ap

Ei miehesi exän tarvitse hoitaa kampaajakäyntejään teidän perheen aikataulun mukaan. Koitapa vähän aikuistua ja opetella olemaan itseksesikin; ei maailma yhden illan yksin viettämiseen kaadu. Ja aika pieniä nuo sinun murheesi tuntuvat olevan..

Vierailija
56/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen 13-vuotiaan kanssa, että alkaa kulkea matkat itse. Meidän 12-vuotias on kulkenut jo yli vuoden itse harrastukseensa junalla ja bussilla matkaa yh. yli 15 km, ei mikään mahdottomuus,

Vierailija
57/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on minun kolmannen lapseni ja mieheni neljännen lapsen laskettu aika. Minulla ja ex-miehelläni on yhteishuoltajuudessa yksi yhteinen lapsi, joka on joka toinen viikko isällään (esim. nyt). Lisäksi minulla ja nykyisellä miehelläni on esikoinen, joka on kuollut (ja sanamuoto on nimenomaan tämä, eli meillä ON lapsi, joka on kuollut). Perheessämme on siis yhteensä viisi lasta, joista yksi on kuollut, ja vauvaa odotetaan kuumeisesti (myös kaikki lapset odottavat ilolla). Mieheni ex taitaa olla ainoa, joka suhtautuu asiaan nuivasti. Minun exäni ei ole hankala, hän on mm. joskus kuljettanut miehenikin lapsia hakiessaan oman lapsensa meiltä. Eli kyllä uusperhe-elämä voi sujuakin, jos kukaan ei ota toisten elämän hankaloittamista perustehtäväkseen. ap

Ei miehesi exän tarvitse hoitaa kampaajakäyntejään teidän perheen aikataulun mukaan. Koitapa vähän aikuistua ja opetella olemaan itseksesikin; ei maailma yhden illan yksin viettämiseen kaadu. Ja aika pieniä nuo sinun murheesi tuntuvat olevan..

Olet oikeassa, nyt sen ymmärrän. Miehen exän ei tarvitse tosiaankaan hoitaa kampaajakäyntejään meidän aikataulujen mukaan, olet ihan oikeassa. Kun täytyy päästä kampaajalle niin täytyy (minunkin täytyisi). Ja murheeni ovat aika pieniä, siitäkin ollaan samaa mieltä, sillä minulla on ollut aiemmin tähän verrattuna tosi isoja murheita, jotka eivät tähän ketjuun kuulu, enkä siksi kirjoita niistä enempää kuin mitä aiemmista kirjoituksistani ilmenee.

Mutta lupaan kyllä jatkossakin huolehtia omat kampaamokäyntinin niin, että en sälytä perheemme lapsille sitä taakkaa, että he joutuvat soittelemaan muualle, että voisitko vielä mut harrastukseen, kun äiti ei vie. Joko vien itse, mieheni vie, järjestämme kyydin tai selitämme lapselle, miksi nyt ei voi mennä. Ja tätä - vain tätä - toivoisin kaikilta vanhemmilta.

ap.

Vierailija
58/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mita jos itse kasvaisit aikuiseksi. Aloitetaanko vaikka siita?

Vierailija
59/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mita jos itse kasvaisit aikuiseksi. Aloitetaanko vaikka siita?

Kitkerän eukon valitukselta tuo enemmän kuulosti.

Vierailija
60/72 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] Kitkerän eukon valitukselta tuo enemmän kuulosti.

[/quote]

mikä sun pointti sitten oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan