Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten kuljettaa kahta lasta pyörällä?

Vierailija
14.01.2010 |

Haaveilen jo kevään pyöräilykeleistä. Meillä 3 ja 1,5v lapset, millaisella ja minkä merkkisellä kärryllä heitä kannattaisi kuljettaa? Osaisiko joku neuvoa ja kertoa kokemuksista? Asutaan keskellä Helsinkiä, eli pitäisi olla näppärä ja turvallinen systeemi. Tietääkö joku niistä tanskalaisista (?) pyöristä, joiden edessä on sellainen kahdenistuttava koppi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on näppärä.

Vierailija
2/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sellaisesta olen kai lähinnä kiinnostunut, mutta haluaisin tietää mikä olisi hyvä merkki ja muutenkin käyttäjäkokemuksia. Olen kerran kokeillut sinänsä kätevää mallia (en muista merkkiä) mutta se oli niin heiveröinen, että en oikein uskaltiasi sellaisella liikenteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä tiedä saako näitä Suomesta

http://bakfiets.nl/modellen.php

ja näillä mennään todella ruuhkaisissa ja ahtaissa kaupungeissa

Vierailija
4/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on se halvin Bilteman malli. Ihan hyvin toimii! Lapset viedään sillä hoitoon, ja kesällä retkeillään. Hintaeroa niihin kalliimpiin malleihin on satasia.

Ainoa miinus tuossa Bilteman mallissa on se, ettei pitkä lapsi siihen mahdu. Toinen miinus on, että sitä on hankala kuljettaa työntämällä, tai millään muullakaan tavalla kuin sillä pyörällä.

Vierailija
5/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan Biltema malli, koska se oli edullinen. Kalliimpiakin löytyy, ehkä ne on jämäkämpiä, ehkä tukevammaat valjaat tms ja olisivat varmasti parempia mutta kyllä tuo Bilteman on ollut meille ihan hyvä. Kyllä se sen kestää minkä pitääkin, eli pyörän perässä vetämisen. Kaksi istumapaikkaa ja valjaat. Eihän se mitään törmäilyä kestä mutta tuskin muutkaan kärryt on sellaiseen tarkoitettu :) ja sellaista toivottavasti ei meidän lenkeillä tule tapahtumaan.

Ainoa miinuspuoli on että vaatii tietysti säilytystilan, meillä on se autotallissa, aina valmiina pyörän perään laitettavaksi. Ja olempa sillä kulkenut ihan hyötyliikuntaajatuksella monet kauppa- ja harrastusreissut ilman lapsiakin: kärryssä on helppo kuljettaa tavaroita.

Vierailija
6/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Biltema, mutta hyvin samantapainen. Tyytyväisiä on oltu. Kovin pitkä lapsi ei meidänkään kärryyn mahdu kypärä päässä ... 4-vuotiaalle alkaa jo olla tukalaa mahtua. Mutta nyt tehdäänkin niin, että 4 v istuu istuimessa tarakalla ja pienempi ottaa kärrykyytiä.

Kauppareissuihin kärrystä on ollut valtava hyöty: emme juurikaan käytä autoa ja mies käyttää pyöräkärryä vallan "kauppakassinaan" kun ostaa maitoa 7-henkiselle perheelleemme!

Kunto kasvaa lapsia kyyditessä; varaudu siihen, että alkuun tuntuu tosi raskaalle pyöräily kuorman kanssa.

Vierailija
7/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tieliikennelain läpi Finlexistä, enkä löytänyt sieltä mitään polkupyörällä kyyditsemistä koskevaa. Voisitko auttaa tyhmää ja laittaa lainauksen ao. kohdasta?

Vierailija
8/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jouduin hankkimaan uuden, Biltemasta sekin; hinta oli noussut jotain 5 egee kolmessa vuodessa mutta uusi on paljon parempi ja jämäkämpi kuin entinen. Eli siis uusi Bilteman malli on laadukkaampi, vaikka halpis edelleen.

Vierailija
9/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans Bilteman malli ja olen tosi tyytyväinen. Ainoa miinus, että vuosikkaalle selkänoja on niin korkea, että se ottaa kypärää vasten vähän hankalasti, ja toisaalta tohon etuläppään pitää aina taiteilla joku lippa, tai muuten aurinko paistaa ikävästi just lapsen silmiin (mä tein ton lipan ihan foliosta ja nuppineuloista ja hyvä tuli).

Jos haluaa panostaa rahaa, niin onhan noita lasikuituisia kärryjä vaikka kuinka kalliina ja hyvinä, mut meille riittää toi Biltema. Täytyy muistaa, että se ei kestä kovin hyvin törmäyksessä testien mukaan (mut siis eipä toi tarakkaistuinkaan sellaisia törmäyksiä kestä) joten mä ainakin olen liikenteessä tosi varovainen ja ennakoin hyvissä ajoin kääntymiset ja tienylitykset, sekä suunnittelen reitin niin, että asfalttin on mahdollisimman tasainen ja tiellä hyvä näkyvyys.

Vierailija
10/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edessä pidettävää istuinta. katsovat ihan ihmeissään meidän suomen käytäntöä jossa lapsi istuu takana, eli osta eteen istuin toiselle ja toiselle taaksen.

Vierailija
11/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja laadukas pyöräkärry. Kärryn voi muuntaa hetkessä rattaiksi tai juoksurattaiksi. Paketissa tulee mukana kävelyyn tarkoitettu pyörä, juoksuun tarkoitettu pyörä ja tietenkin pyöräilyyn aisa. Helppo ja näppärä käyttää. Takana on tilaa tavaroille ja kauppakasseille. ja lapsilla 5-pistevaljaat. Itse olemme tykänneet siitä kun ajamme jonnekkin niin voin jättää pyörän telineeseen ja muunnan ne rattaiksi jolloin tavarat ja muksut kulkee siinä hyvin mukana vaikka pyörällä ei koko aikaa ajeltaisikaan. Suosittelen+++

Vierailija
12/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli Bilteman peräkärry, joka tuli meille käytettynä.

Meille tuli käyttöön kun esikko oli 2 v ja kuopus 6 kk

vielä 4v ja 2,5 v yhdistelmällä käytettiin sitä.

Ei mitään pitkiä matkoja mutta semmosta arjen pyöräilyä muutamaa kilometriä. Oli kevyt ja kiva

Vierailija
13/14 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: mä taas olen tosi järkyttynyt siitä, että ulkomailla lapsia kuskataan edessä ja takana. Siinä jos äidillä on vielä kauppakassit niin onpahan tasapainoilua ja vaarallisen näköistä. Paljon helpompaa pakata kaikki kamat pyörän peräkärryyn ja pitää lapset siellä kärryssä suojassa tuulelta, sateelta ja paahteelta.

Vierailija
14/14 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halpismallia ole hakemassa, vaan lapsilleen turvallista on muitakin vaihtoehtoja. Meillä käytöss Nordic Cabin kärryt, ollaan tosi tyytyväisiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi