KOLMOSTEN VIIKOT 45-46
Kommentit (73)
Lämmin rutistus 2pojanäiti. Kipu ei ole millään muotoa mukava eikä luonnettakaan kasvattava asias. Pitkäaikaisena aivan taatusti hyvin stressaavaa. Voimia jaksaa vielä, etiä päin sanoi mummo lumessa jne...
Mites Wilveera, entäs Misu? Magdaliinallakin vissin mahikset?
Lykkyä pyttyyn rouvat!
minnis yrittää olla laskematta kp:tä, mut kyl se on ovis ihan kohta...
Kuuden viikon odottamisen jälkeen ekat luomumenkat kierukan jälkeen alkoi toden teolla tänään! Eipä oo tullut aiemmin mieleen tuulettaa tädin vierailua, mutta tänään kyllä oon oikeesti iloinnut asiasta; ainakin tällä hetkellä kroppa toimii, toivottavasti myös loppukierron ajan. Tän jälkeenhän en nimittäin kaipaa enää tätiä kylään...
Kivaa ja onnekasta viikkoa kaikille!
pikku3nen kp1/28?, yk1
Pikku3nen: Onnittelut tädistä! Jääköön nää ensimmäisiksi ja viimeisiksi menkoiksi... Plussaa sit seuraavaksi kehiin!
Äitykkäinen2: Kiitos tsemppauksesta!
2poj@näiti: Ethän luovu toivosta kuitenkaan! Yrittämisestä voi luopua ja joskus se tuottaa hyvän tuloksenkin, mut toivosta ei kannata luopua!
Ja pahoittelut tädin kohdanneille!
ON: Ovis taitaa olla lähellä. Rintoja vihloo ja aristaa ja limat on lisääntymään päin. Täytyy mittailla lämpöjä, vielä ainakin ovat alhaalla. Peittoja heilutellaan ja kaikki sormet pidetään pystyssä. Voi, kun nyt tärppäis!
Lasten ikäerosta kyseltiin: Meillä lapset siis 6 ja 4. Ikäeroa on 2v3kk. Tuo ikäero oli kyllä tosi hyvä. Nyt jos tärppäisi ikäeroksi tulisi 7 ja 5 vuotta. Aiemmat raskaudet tosiaan alkoi heti, mut nyt ei todellakaan. Olis varmaan pitänyt yritellä silloin, kun kuopus oli 1,5 vuotta, mutta kun välillä pitää siellä töissäkin käydä... Tee lapset ja ura, niinpä niin. Nyt kun olen ollut töissä taas useamman vuoden, olis niiiiiiin ihana olla taas kotona nyytin kanssa. Esikoinen voisi tulla suoraan koulusta kotiin. Onpas kiva unelmoida.
Plussatuulia!
kinuski kp19/34, yk3
Kp 1 ja mieli maassa! Kierto taas piteni kahdella päivällä, eli taisi ovulaatio olla vähän myöhemmin kuin oletettu. On tää niin turhauttavaa tämä raskaaksi tuloa odottaminen ja pettymys on suuri joka kuukausi. Pitäisi vaan lopettaa asian pohtiminen mutta kun se on niin vaikeeta kun ei ole muuta mielessä kuin raskautuminen. Palstatauotkaan eivät auta kun niitä päiviä tulee kytättyä muutenkin.
No, eipäs tässä muu auta kuin toivoa että tulisi mukava plussa joululahjaksi :)
Meidän lapset ovat 4 ja 2, eli ikäero 2 vuotta. Mukavasti leikkivät yhdessä, mutta myös tappelevat :)
Misu78, kp 1/26-28
Niinhän ne alkoi taas.. Ja päivän aikaisemmassa kun yleensä.
Kiitos tsempeistänne! :)
Kinuski: Ei toivosta pidä luopuakaan.
Kurkku kipeänä. :(
En ehdi nyt kirjoittaa muuta...
Kp 28 tai 1 (miten 1 päivä sitten lasketaankaan).
Misulle IIISO rutistus. I SO KNOW!!!! 2pojanäidille myös!!!!
Ei mitään ihmeellistä, merkillisesti ovis tuntemuksia jo eilen...tässä kierrossa en tikuta ovista. Yritän TJOTtailla...tai sit mulla oli joku ovista muistuttava ruoansulatushäiriö...
jemppistä rouvat!!!
minnis oviksen tienoilla TJOTtailee
..unohtui se, että meitin tyttöset on 5 ja 3, heillä ikäeroa 1v11kk. Ikäeroa seuraavaan tulisi siis 4.
minnis
Ei ole tätiä näkynyt, rusehtavaakaan ei ole tullut ja tein tänään töissä taas testin ja negaa tuli eli nyt vaan odotellaan, että onko täti/ovis/raskaus vai mikä tulossa ja koska...
Wilveera ja kp33/? yk1
Niin ja ne ikäerot...Mulla poika 8v. ja tyttö 5v., tosin molemmat täyttävät kohtapuolin 9 ja 6.
Ilmoittaudunpa varovasti tänne kolmatta lasta haaveileviin :). Olen aika jännittynein ja innostuneinkin mielin. Tuossa kuukausi sitten ilmaisin ukolle toiveeni kolmannesta lapsesta ja hän oli myötämielinen asiaan :). Meillä oli molemmilla alunperin toive kolmesta lapsesta, mutta toisen lapsemme vauva-aika oli erittäin raskas ja alkoi tuntua, että kyllä lapset ovat tässä. Mutta kun se haave jossain sisimmässä on, niin sieltähän se alkaa nousta, heti kun alkaa helpottaa :). Vasta sulatteluvaiheessa on tämä uusin "projektimme", mutta olen yllättynyt omasta sisäisestä pakahtuvasta onnen tunteesta, joka kumpuaa sydämestäni. Tässä saattaa mennä puoli vuotta helpostikin, ennenkuin kuparikierukka lähtee, mutta ihana lueskella muiden kokemuksia!
Niin, ja meillä on pojat 4,5v ja 1,5v, heillä tasan kolme vuotta ikäeroa.
Palailen varmasti taas pikapuoliin :).
Tervetuloa joukkoon mukaan Helny! Kiva saada uusia jännääjiä mukaan :) Kovin hiljaista plussien suhteen vaan on ollut meidän joukolla. Voi, kun saatais plussa-joululahjat...
Mites Wilveera? Onko tilanne selkiytynyt?
Ja pahoittelut jälleen tädin kohdanneille!
ON: Ovis ilmeisesti oli ja meni. Nyt on lämmöt koholla ja rinnat tosi arat, kuten aina oviksen jälkeen. Peittoja heiluteltiin ahkerasti. Viime kierrossa, kun ei tärpännyt, puuhailtiin joka toinen päivä. Nyt kokeiltiin uutta lähestymistaktiikkaa eli viikon ajan joka päivä. Saas nähdä. Eilen olin pikkujouluissa ja ihan selvinpäin varmuuden vuoksi.
Plussatuulia odotellessa!
kinuski kp24/34, yk3
Liityn mukaan joukkoonne. Vihdoin ja viimein menkat alkoi synnytyksen jälkeen, joten nyt pääsee kunnolla yrittämään. Tosin ei meillä ole ollut ollenkaan ehkäisyä käytössä. Meillä ennestään poika 06/06 ja tyttö 01/09. Poika sai alkunsa clomeilla, mutta tyttö luomusti. Olisi ihanaa saada plussaa testiin, mutta olen realistinen ja odotan plussan tulevan mahdollisesti kuukausien päästä.
Poikaa yritettiin pari vuotta ja tyttö sai alkunsa 6 kk:n yrityksen jälkeen (tosin ehkäisyä ei ollut ollenkaan silloinkaan, mutta menkat alkoi synnytyksen jälkeen tosi myöhään). Kaksi keskenmenoa ollut ennen esikoista (n. rv 5 sekä keskeytynyt km rv 11+6).
Synnytykset molemmat olleet nopeat ja epäsäännölliset. Pojan synnytys n. 6h, epäsäännölliseksi teki se, ettei istukka meinannut irrota. Pala jäi kohtuun ja vaati kaksi kaavintaa sekä kohtutulehduksen. Tytön synnytys kesti 1,5 h ja se oli perätilasynnytys. Myös silloin oli ongelmia istukan kanssa. Seuraavalla kerralla saa varmaan lähteä synnyttämään ambulanssilla.
Mutta jännityksellä taas kuumeilemaan :).
Saara kp 4/28
Pitäiskö meidän huomenna aloittaa kolmosille suosiolla koko joulukuuksi ketju?
ON: Täällä on vierailulla täti, ihan niinkun pitikin, vaikka pikkuisen taas haaveilin että masussa asuisikin pikkuruinen Rakkauden Siemen :) Olen silti oikeasti tosi tyytyväinen, että tätsy ilmestyi "jo" toisen kerran peräkkäin kohtuullisen säännöllisenä ja kierto oli kohtuullisen normaali eli ovulaatio mahdollisesti tapahtuu jos vaikka tässä kuussa päättäisimme sen hyödyntää?!
Magdaliina kp 2/3?
Pimeys väsyttää, tisseihin sattuu ja ovat ihan turvoksissa niinku alavatsakin... Huomaan haaveilevani raskaudesta vaikka tiedän, että täti se sieltä vaan on tulossa kun ei edes pissata (aiemmissa alkuraskauksissa on KOVASTI pissattanut jo ennen plussausta).
Onneksi nyt uutisoidaan, että sikainfluenssa olis taittumassa ja tammikuussa rupeais kokonaan olemaan ohi. Jospa palaisimme suunnitelmaan "helmikuussa alkaa yritys" ;)
Meillä tytöillä ikäeroa 2v4kk ja nyt jos kolmosta odottaisin, tulisi keskimmäiselle ja uudelle tulokkaalle ikäeroa 7,5v! Alusta alkaisi taas kaikki.
Plussaonnea toivottaen ja omaakin "kohtaloa" hieman jännittäen,
Magdaliina kp 28/??