KOLMOSTEN VIIKOT 45-46
Kommentit (73)
Minni: Kiitos tsempeistäsi! :)
Tänä aamuna tuli siis selvä ovisplussa. :) Mies pitäisi saada illalla petiin, mutta en tiedä miten se mahtaa onnistua kun kiukuttelee minulle jostain asiasta eikä ole ihan suostuvainen ko. hommaan... :/ Pöh! No, kasotana miten käy. Alkaa tosiaan tympimään tämä yrittäminen...
Ainakin ihana auringon paiste on ulkona. :)
Tsemppiä kaikille!! :) bdbdbdbd!
Kp 14/n.28
Vielä ei ihan ole kp1, mutta huomenna tai lauantaina todennäköisesti on. Täti vaaleanpunainen jo saapunut paikalle. Pettymys on iso, siitäkin huolimatta, että koko loppu kierron oviksesta asti on ollut niin ei raskaana -olo (vaikka mielikuvitus onkin yrittänyt ehdotella välillä jotain). Jep. Voi kunpa vois olla ajattelematta koko asiaa.
Jemppistä muille loppu kiertoon tahi uutta aloitteleville.
minnis kp26/28 tai jotain ja pian kp1
Kylläpä aika matelee. Mulla on pää niin täynnä vauva-ajatuksia, etten tajua, miten maltan taas odottaa vielä yli viikkoa, ennen kuin pääsee testaamaan. Nyt täytyy yrittää malttaa mielensä, eikä testata liian aikaisin. Viimeksihän testasin negaa kp 27, ja menkat alkoi kp 30.
Onko teillä muilla malttia odotella reilusti yli kuukautisten oletetun alkamispäivän yli? Mä olen ainakin kiikuttanut rahaa apteekin raskaustesteihin ihan liikaa. Ei aiemmissa raskauksissa ollut näin, kiltisti odottelin vähintään kp 30 saakka ennen testiä. Miten musta onkin tullut näin malttamaton.
Oviksen aikaan saatiin hyvin peittoja heiluteltua, toiveet on aika korkealla.
Tsemppiä piinailijoille! Ja Minnis, mulla toka raskaus alkoi vaaleanpunaisella vuodolla, testi näytti seuraavana päivänä plussaa. Pidän peukkuja!!
Rusettiina kp 19/28-30, yk 2
Tervetuloa uusille kuumeilijoille! Kivaa että tähän pinoon saa vähän uutta eloa! Itse olen kyllästynyt koko hommaan kun tärppiä ei näy eikä kuulu :/. Ovis meni juuri ohi eikä tullut puuhailtua kuin kerran. Tuskin se sit tälläkään kertaa onnistu. Tuntuu että puuhailu ei koskaan onnistu oikeaan aikaan. Aina tulee joku este. Pitäis tietysti olla sellainen asenne että tulee jos on tullakseen, mutta kun haluaa NYT tulla raskaaksi, eikä sitten joskus...
Vitsit että voi väsyttää... Nuorimmainen valvotti taas viime yönä puoli 4 niin etten saanut siihen mennessä nukuttua, ja senkin jälkeen huonosti =( Kyllä tuli muutaman kerran pinnasängyn reunalla roikkuessa mieleen että hulluko olen kun uutta vauvaa haluaisin jo. No katsotaan nyt miten käy, kohta pitäis olla ovisajat käsillä mutta hyvin todennäköistä ettei mitään ovista oo kun on vasta eka kierto synnytyksen jälkeen...
Toivotaan Minni että toi vuoto on jotain muuta ku sitä mitä luulet =) Ihan hyvinhän voi tulla vähän vuotoa vaikka olisi raskaana! Kukas muuten pääsee jännäilemään seuraavaksi???
henrietta kp 8/? yk 1
...mutta kyllä mä olen jo maani myynyt...en halua elätellä toiveita..mutta silti tuntuu kivalle, kun saa kannustusta! Että jemppistä kaikille ja misulle ekstrajemppaus, samassa veneessä kellutaan...
minnis
niin ja kp:t ovat tietenkin 27/28
tämän olotilan suhteen ollaan täälläkin.. Ovis oireet ovat olleet niin olemattomia tuossa usean vuoden ajan kun pillereitä on syönyt ja muutenkin että nämä tuntemukset ovat olleet tosiaankin kummallisia..
Viime viikolla minulla oli todella kova vatsakipu noin 5päivää. samalla rintani tuli todella kipeiksi ja erittäin kosketusaroiksi. Nyt tuo vatsakipu on lähtenyt pois mutta rintojen arkuus jatkuu edelleen, mutta ei niin voimakkaana.
Samanlaisia tuntemuksia minulla oli viimeksi kun olin raskaana reilu 6v sitten..
Mutta en usko kuitenkaan että olen vielä raskaana.. vaikka toki kaikki on mahdollista, mutta en silti usko. Epäilen että kroppa vaan normalisoituu pillereiden jälkeen :)
Mutta toivotaan että täällä saadaan paljon plussia lähi viikkoina!!
Plussatuksia kaikille :)
Viuhti kp n.19/ yk 1
Onpa mukava tulla aina koneen ääreen, kun on näin aktiivinen äippäporukka kirjoittelemassa. Uusia viestejä tulee tiuhaan tahtiin. Jospa tää meidän aktiivisuus enteilis paljon plussia...
Minni: Älä vielä luovuta. Mulla on molemmat raskaudet alkaneet tiputtelulla. Sehän on aika yleistäkin.
Viuhti: Mulla on kans nyt pillereiden lopettamisen jälkeen ollu rinnat tosi kipeät ovulaatiosta menkkojen alkuun. Tosin niin ne on ollut myös raskauksien alkaessa, joten ota siitä sitten selvää. Jospa se kipeys ja arkuus kertois ainakin siitä, että ovulaatio tapahtuu?!
Täällä on täti häädetty kylästä ja takaisin ei ole tulemista. Nyt haluan kylään plussan tässä kuussa, kiitos!
kinuski kp7/34, yk3
Nopeasti vaan taas piipahdan täällä..
Puuhailut on nyt puuhailtu ja kahteen kertaan se sitten jäikin; kp 10 ja kp 15. Kp 14 oli ovisplussa, mutta silloin ei onnistunut, vaan vasta seuraavana aamuna. Olikohan liian myöhään..? Ei hirveästi jaksa enää panostaa tähän. No, toivotaan, että tuo riitti.
Ensi viikolla onkin se Kättärin lääkäri (endo), joten tulen sitten kertomaan enemmän (torstaina).
Lapsella on vesirokko. :( Ei vielä kunnolla, mutta pari näppylää on jo tullut. Millä vauhdilla ne näppylät sitten lisääntyy? Ja mitenhän tuo vaikuttaa tähän yritykseen jos minullekin tulee sama tauti.. ?? Olen kyllä jonkun rokon sairastanut jo lapsena.
Pahoittelen etten ehdi nyt kommentoimaan enempää.
Hyvää viikonloppua!! :)
Kp 16/n.28, yk 26??
No näin siinä nyt taas kävi, että kp2 on menossa. Nyt yritän ohjata ajatuksiani johonkin muuhun tässä kierrossa. On lomamatkaa tiedossa ja jos vaikka yrittäis taas keskittyä enemmän urheiluun. On vaan niin vaikea olla laskematta kiertopäiviä ja olla ajattelematta ovulaatiota, kun sen nyt taas niin selvästi tuntee. Siitä tulee ittelle ja varmaan miehellekin paineita.
Jemppistä naiset ja lykkyä pyttyyn!!! Kukas tai ketkä piinailevat lähitulevaisuudessa? Peukutusta!
minnis kp2728
Tulin ihan katsomaan, olisko sulta hyviä uutisia. Onneksi on lomamatka tiedossa, niin on sulla jotain kivaa, mitä odotella!
Omaa napaa. Piinaviikko sitten alkaa. Tällä hetkellä ei oireen oiretta, mutta tuskinpa ne vielä tässä vaiheessa tuliskaan. Aamukahvikin maistuu entiseen tapaan.
Viikko on kyllä pitkä, onneksi on paljon tekemistä töissä, joten toivon lauantain koittavan pian! Alunperin ajattelin testata vasta sunnuntaina, mutta kallistuin kuitenkin lauantain kannalle. En jaksa koko viikonloppua pyöritellä testiä kaapissa.
Onko muita piinailijoita?
Rusettiina kp 21/28, yk 2
Voi Minni! Tsemppiä nyt uuteen kiertoon! Nyt kun lähdet lomamatkalle, niin rentoutuminen ja kiireettömyys tuottaa toivottavasti plussaa. Tiedän kyllä, että tää raskautumisen halu pistää ajattelemaan ja laskemaan koko ajan. Kun aamuisin herää, miettii heti ensimmäisenä, moneskos päivä tänään kierrossa olikaan, rasittavaa!
Rusettiina: Koita jaksaa piinaviikkoa. Viikko menee onneksi nopeasti, kun pyörittää arkea töissä ja kotona.
2poj@näiti: Sulle soisin plussan kyllä ihan heti. Ootte jaksaneet todella pitkän ajan yrittää. Itsestä tuntuu tää kolmas yrityskertakin jo siltä, että olis yrittänyt jo ikuisuuden. Onko sulla aikaisemmat raskaudet alkaneet kuinka nopeasti?
Omaa napaa sen verran, että mahdolliseen ovikseen vielä yli viikko aikaa, joten hiljaista on. Flunssa tuntuu iskevän ja tytölle nousi aamulla kuume. Toivottavasti ei possutauti rantaudu tänne...
Tsemppiä!
kinuski kp10/34, yk3
Ei oireita vielä ainakaan minkäänlaisia, toki olen kyllä jo henkisesti valmistautunutkin siihen, ettei ekasta kerrasta tärppää kun ei tiedä edes millaiseksi kierto nyt muodostuu kun pilsut jätin juuri. No nyt vaan odotellaan sitten... Onneksi on muitakin piinailijoita. Kaikille toivon plussaonnea! Loppuviikosta sitten tietää omalta kohdin ehkä enemmän.
Wilveera kp 22/? yk 1
Täällä odotellaan lunta ja joulua kovasti. Tekisi mieli paistaa lasten kanssa pipareita kun vaan sais aikaseksi, niin ja valmistaikinasta :) Tältä kierrolta on peli menetetty raskaaksi tulemisen suhteen. Viime viikolla oli selvät ovis oireet mutta ei tietenkään ehditty/jaksettu petipuuhiin niin että tuskinpa on mahkuja raskautua. Kolmisen päivää ennen ovista puuhailtiin ja kolme päivää sen jälkeen. Noh nyt on kyllä ollu vähän sellanen olo että ei haittaa vaikka en vielä raskautuisi. Varsinkaan jos raskaus olisi yhtä rankka kun edellinen niin enhän mä jaksaisi mitään. Meillä 1v tyttö valvottaa edelleen aika paljon ja oon välillä tosi poikki. Mutta.. kuitenkin sitä haluisi sen kolmannen ja tällä kertaa vähän pienemmällä ikäerolla. Huomenna pitäisi nuorempi tyttö mennä rokotuttamaan sikaa vastaan ja edelleen on tosi epävarma olo sittä rokotuksesta.
henrietta: Mulla samanlaisia tunteita kun välillä öisin roikun pinnasängyn reunalla ja yritän lohduttaa ja rauhotella täysilla karjuvaa lasta ja toinen huutaa toisessa huoneessa korviaan tai kasvukipuja että tähänkö nyt sitten vielä kolmas lapsi itkemään. Mutta silti mielellläni ottaisin kuitenkin sen kolmannen ihanuuden, on ne kuitenkin niin sulosia:)
rusettiina: Paljon plussaonnea sinne ja kärsivällisyyttä:) ymmärrän kyllä malttamattomuuden. Itsekkin tekisi mieli tilata testejä kotiin mutta tiedän että olisin koko ajan testailemassa vaikka ilman syytäkin.
kinuski: paranemisia ja toivotaan tosiaan ettei ole sikaa! viikko menee yllättävän nopeasti vaikka aina ei siltä tunnu, varsinkaan jos on sairaana.
minnis: tädistä pahoittelut! On tosiaankin vaikeeta olla laskematta kiertopäiviä. Hauskaa ja rentoa matkaa :)
ja kaikille toivotan taasen paljon plussaonnea!!:)
äitykkäinen kp20/28-29 yk1
Täällä nyt vähän masentuneissa tunnelmissa kun ei tainnut olla ovista tässä kierrossa =( Vai miten te jotka ootte noita ovistestejä tehneet niin pitääkö sen tulosviivan olla ihan tasan yhtä vahva kuin kontrolliviivan? Eilen oli tulosviiva melkein yhtä vahva mutta ei kuitenkaan täysin, ja tänään oli jo selvästi haaleampi. En ole ennen käyttänyt noita niin ei ole kokemusta. Raskaustestiin kyllä kelpaisi sellainen haaleampikin viiva =D
Jännät ajat on muutamalla nyt, tulkaa sitten kertomaan kun olette testailleet, ja pidetään peukkuja että tulos on toivotun kaltainen! Itse olen ollut edellisissä raskauksissa niin maltillinen että olen odottanut sitä päivää kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ennen kuin olen testannut, nyt tuntuu että tekisi mieli testailla heti vaikkei ole edes mitään syytä =) Ja mä kun olen luullut että kun on ennestään lapsia niin osaisi ottaa nämä jutut rauhallisemmin, itse olen ainakin muuttunut entistä höpsömmäksi =)
henrietta kp 13/? yk 1
Mä oon huomannut ihan saman, että vaikka on kolmas kerta jo näissä hommissa, niin entistä malttamattomampi olen. Kahdella aiemmalla kerralla oon kyllä tullut raskaaksi heti ehkäisyn pois jättämisen jälkeen, joten eipä siinä oo tarvinut kovin paljoa jännittää ja miettiä. Tällä kertaa kaikki ei tosiaan taida käydä yhtä helposti: vieläkään ei oo luomumenkkoja kuulunut ja kierukan poistosta on jo viisi viikkoa. Negatiivinen testikin tuli taas tehtyä viikonloppuna, kun oli illanvietto edessä. Odottelu siis jatkuu...
Toivottavasti kuitenkin saadaan pian lukea täältä toisenlaisista testeistä! +++ siis kaikille kanssasisaruksille. :)
Ei tullut possutauti onneksi meille kylään. Tyttö on jo kunnossa. Joku kuumepiikki tuntui olevan. Itsellä edelleen flunssaa. Mietin, että mitenköhän omat sairastamiset vaikuttaa raskautumiseen... Onko teillä kokemusta tai tietoa, voiko flunssa tai kuume hankaloittaa raskaaksi tulemista?
Kyllä sitä on ihminen hölmö! Mietin tässä erilaisia selityksiä ja kikkoja, miten selvitä pikkujouluista ilman alkoholia, jos vaikka olis tärppi käynyt sitten joulukuussa, kun pikkujoulut koittavat. No todennäköisesti ei tarvihe keksiä mitään, mutta jospa sittenkin.
Ovisaikaan ja samoin gyneaikaan vielä viikko. Toisaalta hyvä, että osuvat samoihin aikoihin, jospa gyne näkis, että onko ovis tapahtunut tai tapahtumassa (en ole vielä tikutellut). Toisaalta taas vähän rajoittaa petipuuhia toi gyneaika, kun en nyt kehtaa mennä sinne juuri puuhailujen jälkeen... Eiköhän ne gynet oo nähnyt monenlaista, mut kumminkin.
Nyt tuli täysin oma napa viesti. Jännitän kuitenkin täällä hengessä mukana pian testaavien puolesta. Tsemiä!
kinuski kp12/34, yk3
Niin se vaan aika kuitenkin menee eteenpäin, vaikka piinaviikko käsillä. On ollut tosi kiirettä sekä töissä että kotona lasten sairastelujen vuoksi. Nyt onneksi alkaa sekä kiireet että taudit helpottaa, joten pääsee loppuviikon piinailemaan ihan urakalla. Testi on valmiiksi ostettu kaappiin, lauantaina olis ehkä tarkoitus testata. Tai jos mitenkään pystyisin malttamaan mieleni sunnuntaihin asti... Toisaalta, jos testi näyttää negaa, niin voisi lauantaisiideri maistua... Ehkä kallistun lauantain kannalle.
Olen aika hyvin pysytellyt palstalta poissa kiireiden vuoksi, nyt voi olla, että roikun netissä loppuviikon enemmän. Ja tutkailen jokaista oiretta.
Seuraavat oireet olen kuvitellut itselleni:
- rinnat turvonneet
- väsyttää
- mahassa tuntuu välillä oudolta
Nämä tietysti voi olla mitä tahansa muitankin kuukautiskiertoon muuhun liittyviä tuntemuksia, mutta haluan ajatella niiden olevan raskausoireita :-)
Mites muut piinailijat, eikös meitä viikonloppuna testailijoita ole muitakin? Viuhti, Wilveera, äitykkäinen? Vai maltatteko mielenne pidemmälle?
Syksyistä viikon jatkoa!
Rusettiina kp 25/28, yk2
Pakko myöntää...mulla kun tuo työpaikka on terveyskeskus, joten testeihin pääsee niin helposti käsiksi, että testasin vähän niinkuin huvikseni tänään, tietysti innolla tulosta odottaen, koska hiukan rinnat kihelmöineet ja vatsassa nippaillut...Negaa sieltä tuli, tietty. Toki voi olla, että olin vaan liian ajoissa liikkeellä kun on vasta kp 25 ja en kierron pituutta nyt pillerien lopetuksen jälkeen tiedä, mutta jos se ois se 28 niin olinkohan siihenkin ajoissa?? No oottelen oireita ja testailen joku päivä uusiksi jos ei tätiä kuulu...
Wilveera kp 25/? yk 1
Niin ja peukkuja plussatuulia kaikille ja tulkaa kertomaan kuinka kävi=)
Hienoa, että Minni antaa meille aihetta jännittää! Oma kierto on vielä niin alkumetreillä, että kiva jännittää toisen puolesta :) Täällä mieli jo parempi, kun täti alkaa hiipua. Olis se vaan niin mukavaa, kun kierto olisi lyhyempi, että pääsisi tositoimiin useammin. Nyt odotellaan pari viikkoa mahdollisia ovisaikoja.
Vähän tuo possutauti itseäkin mietityttää, kun tuntuu päivittäin tulevan uusia tapauksia ympärillä. Uskon kuitenkin, että kaikella on tarkoituksensa, joten yritys jatkukoon...
Plussaonnea!
kp 5/34 yk3