Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pahaa vauvojen purkkiruoissa?

Vierailija
03.01.2009 |

Jos nyt hintaa ei oteta huomioon.

Meillä kaikki lapset ovat saaneet purkkiruokia, monipuolista sapuskaa. On lihaa, kanaa, kalaa, lammasta, perunaa, riisiä, spagettia ym.mitä nuo purkit nyt pitää sisällään. Vitaminoituja valmispuuroja ovat myös saaneet.

Veikkaisin, että monipuolisemmin ovat syöneet kuin monet kotiruokaa syövät vauvat.

Ovat vauvani saaneet toki syödä muun perheen ruokaa myös, mutta niissä rajoissa, mikä vauvalle sopii. Isommat lapset ovat myös mainiosti oppineet syömään tavallista ruokaa purkkien jälkeen.

Lisäaineitakaan purkkisapuskoissa ei ole, eikä liikaa suolaa. Ja valinnanvaraa löytyy=)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä itse tehdä vastaava sose porkkanasta -nestettä laitat silloin itsekin paljon!

Lapsen ruuan kakominen perustuu juuri siihen ettei ruuassa ole riittävästi nestettä.

Vierailija
22/30 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymyksestä voin puhua jne.. mutta kokkina osaan tehdä ruokaa niin miksi syöttäisin lapselle mautonta purkkimössöä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä..Sen lisäksi maku on aivan karsea.. ja tosiaan jos ei mulle maistu niin en kyllä lapsellekkaan anna. Itse haluan tehdä. Joskus ehkä hedelmäsoseita saatan ostaa matkoilla, mutta niitäkin voi itse tehdä:D

Siis miten vähän sitä oikeaa ruokaa siinä purkillisessa on? Suurin osa on vettä ja (riisi)tärkkelystä. Jokainen tyylillään, itse olen katsonut parhaaksi tehdä soseet itse. Tiedänpähän ainakin 100-varmasti mitä lapseni syövät.

Vierailija
24/30 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ite en siihen pysytyny ku ne jo haisee ihan sika pahalle.

Vierailija
25/30 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain laiska äiti syöttää lapsilleen purkkiruokaa. Omat purkkiruoat voi tehdä esim vauvan päikkäreiden aikaan ja pakastaa, niin se ei kuluta yhteistä aikaa ja näin jää enemmän aikaa vauvan ja äidin yhteiselle vuorovaikutukselle:)

Vierailija
26/30 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti siinä on nestettä aikas paljon. Onhan porkkanassa itsessäänkin osa nestettä. tai jossain kurkussa nestettä 90 %

Meillä on osa lapsista syötetty omatekemällä soseella, osa kaupan purkkiruoilla. ja nyt koululaisina ovat terveitä, hoikkia ja hyvin syöviä nuorukaisia. Miksi tehdä ongelmaa olemattomasta.

on vähän samaa linjaa kuin imettää tai ei. Voimavarat on erilaiset. Siinä vaiheessa kun meillä oli kaksi alle vuodenikäistä, neljä isompaa ja kuopuksella synnynnäinen syömistä vaikeuttava sairaus, niin aktsoin kyllä omat voimavarat tuntien siirtyä purkkiruokiin. Maidon kyllä pumppasin kun vauva ei pystynyt imemään.

Mutta jos joku haluaa kokata se suotakoon. Toinen on valmis maksamaan valmiista ruoasta ja käyttää sen ajan johonkin muuhun.

Vierailija
27/30 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain laiska äiti syöttää lapsilleen purkkiruokaa. Omat purkkiruoat voi tehdä esim vauvan päikkäreiden aikaan ja pakastaa, niin se ei kuluta yhteistä aikaa ja näin jää enemmän aikaa vauvan ja äidin yhteiselle vuorovaikutukselle:)

Vierailija
28/30 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse olen tehnyt kaikki soseet itse lapsille, vanhimmat oli kaksoset ja kuopus on heitä 2 vuotta nuorempi. Mieheni on toisella paikkakunnalla töissä joten ihan yksin olen nuo ruokahommat tehnyt.

En ymmärrä mikä siinä soseiden teossa olisi niin hankalaa. Samalla kauppareissulla kun ostaa muutkin ruuat ostaa vauvan sosetarpeet.

Samalla kun laittaa muulle perheelle ruokaa laittaa vauvan sosevihannekset kiehumaan. Sauvasekoittimella kasvikset soseuttaa minuutissa.

Tiskikone pesee astiat.

Minusta kauemmin menisi aikaa kantaa niitä lasipurkkeja kaupasta kuin valmistaa itse se ruoka.

Vierailija
29/30 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan. Mutta olen arvostanut aina omaa mielenterveyttäni niin paljon, etten ota asiasta paineita. ;) Tämä äiti käyttää sen pienen hetken kun lapsi nukkuu vain ja ainoastaan itseensä ja rentoutumiseen. Itsekkäästi vailla tunnontuskia. Ja jaksaa taas touhuta muksun kanssa raivoamatta.

Vierailija
30/30 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee ninn kuin parhaaksi näkee.

Onko niin, että hyvä äiti tekee vauvanruuat itse, keskivertoäiti antaa valmista purkista ja huono äiti ei ruoki lastaan lainkaan.