UUSI: Esikoishaaveilijoiden loppuvuosi 2009 * * *
Kommentit (353)
Lindaliina: toivottavasti se plussa sieltä pian pärähtää ja täti tulis vierailulle vasta pitkän ajan päästä!! :)
Arvatkaas täälä ovistestiin pärähti äsken plussa!! :D Jee!! Ei kyllä oo oikeen minkäänlaisia oireita, ehkä vähän enemmän huvittais heilutella peittoja! ;) En tätä ovista tunnistais kyllä yhtään ilman noita testejä!! Nyt odotellaan vaan miestä kotiin ja.. ;)
Hei kaikille haaveilijoille :)
Vieläkös tähän ryhmään pääsisi mukaan? Olen kyllä hieman pihalla näistä ryhmistä. Tänään rekisteröidyin palstalle :) Olen vm-85 ja aviomies -82, Pohjois-Pohjanmaalta ollaan. Yritys aloitettiin 7/09, heti tärppäs, keskenmeno 9/09 ja nyt sitten alkaa olla keskenmenon jälkeen kierrot tasaantunu ja niin haaveilen, että voisin kohta taas iloita uudesta raskaudesta, jolla olisi ONNELLINEN loppu. Voimia ja onnea kaikille =)
Vielä täällä pyörin suosiolla minäkin, tosin taas aikoihin ehtinyt kun niin paljon ollut kaikenlaista. Neljäs yö mennyt tässä valvoessa kun alaselkää jomottaa ja välillä vatsaa ja huoh. Onneksi kuulostaa hyvin asiaankuuluvalta mitä olen lueskellut, ja toistaiseksi tuo vaivannut vain öisin kun sitten päivän päälle rentoutuu.
Reilun viikon päästä olisi varhaisultra, että näkisi ainakin onko ketään oikeassa paikassa, voihan olla ettei vielä sydän näy..pitää ainakin varautua.
Mulla se häiritsevä tekijä kun tosiaan 2kk ei pilleirien jälkeen ole ollut menkkoja, mutta liuskaraskaustesti näytti selkeän plussan myöhään illalla, digitaalinen näytti raskaana 1-2, seuraavana päivänä ja vajaa tunti aamupissasta.. Eli kovasti olen miettinyt voiko laimeampi pissa näyttää sen että viikkoja olisikin enemmän kuin tuo 1-2. Siihenhän tulee ohjeiden mukaan lisätä se toiset 2 viikkoa, mitä neuvolassa, joten oletan sen mukaan että nyt olisi ehkä rv.4+7 tai jotain... ultra olisi sitten noin 6..toivottavasti jotain näkyisi.
Niin siis sitä kysyn onko kellään ajatusta digitaalisista testeistä, vaikuttaako se viikkonäyttöön vääristävästi jos laimeampaa tavaraa vai onko väliä.. tavallisissa kuitenkin ehkä hieman eri juttu kun haamut ym. tulee..
Täältä kovasti plussapuhureita lähettelen! Tädin kohdanneilla se hyvä etu että helppo sitten määrittää viikot :) eli eikun vaan tsempit kaikille! Ja joulunodotusta!
Jihuu, menkat ohi ja fiilikset taas nousussa :) Tutulta kuulostaa tuo Heljan ajatus siitä, miksei se vauva jo tule. Tunnustan, että välillä tunnen kateutta vastaantulevia äitejä ja raskaana olevia kanssasisaria kohtaan, mutta yhtä lailla kasvaa halu saada itsekin olla mahd. pian samassa tilanteessa. Kyllä se vauva vielä ilmoittaa tulostansa, ehkä jo tässä kierrossa? Yritys on kova ja toiveet korkealla, joten mistäs sitä koskaan tietää? Kerrothan Helja taustailuyrityksestä huolimatta silloin tällöin fiiliksistäsi, sun kuulumisia on mukava lueskella kun jännäilyt menee niin yksiin..
Onnittelut Thelmalle, ihana kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin. Tsemppiä sulle jatkoon ja odotukseen :) Kaikkea hyvää myös Sunnieen ja MiiaMarin odotukseen :) Ja uudelle tulokkaalle tervetuloa joukkoon!
Eliselle onnittelut ovulaation bongauksesta, toivottavasti ajoitus osui nyt kohdalleen. Mäkin saan toivottavasti jo tänään viime viikolla tilaamani ovistikut postin mukana ja pääsen testailemaan, miltä elämä niiden kanssa tuntuu ;) Toivottavasti ne ei ruoki stressiä, yritän ainakin ottaa ne enemmän neuvoa antavana ja meitä huippusuoritukseen kirittävänä asiana..
Plussatuulia siskot,
Janet yk 5, kp 7/ 27 - 31
Hei kaikki!
Menkat alkoi sit mutta on kohta jo ohi.
Kyllä mua suretti vaikka oli vasta eka yritys, just kuulin että kaks mun ystävää on raskaana. Iloitsen kyllä heidän puolestaan.
Noh, nyt taas sitten täytyis olla aktiivisia yrityksen suhteen..
Tsemppiä teille kaikille!
Täällä se ämmä taas on lueskelemassa vaikka EI PITÄNY!!! Hemmetti.... piinapäivistä pahin menossa eli huomenna vois testailla jo...
Lugesteronit toista kiertoa käytössä ja oireita.... nooooh... ensin ei ollu mitään mutta nyt viimeiset 2 päivää outoa painetta alamahassa mutta ei sen kummempaa. Lämmöt tietty korkeella noiden lugejen takia ja tissit turpeena... Mut ei oo kovin suuria toiveita....
Täällähän on plussia viuhunut sitten viimenäkemän ja onnittelut niistä... Onpa joillekin käynyt vähän huonomminkin ja pahoittelut O puolella käyneille.
Jos nyt tärppäis ja pysyis niin tulis elokuun loppupuolella, vaan se fiilispohjainen todennäköisyys on ehkä 23% Ovis tuli bongattua ja hyvin hyväksi käytettyä... luget ovat pitäneet mensut poissa nyt kriittiset päivät ainakin joten ehkä mahikset olis ihan ok... ja oireettomuushan on oireista paras eiköstä joo :D
Lupaan tulla hehkuttamaan jos tärppi käy.... :D Jos ei niin ehkä noin 30 päivän päästä olen täällä taas samoissa merkeissä...
Pitkästä pitkästä aikaa saan muutaman rivin rustattua tännekin, olen kyllä ahkerasti taustaillut, mutta nyt päätin kirjoittaa kuulumiseni minäkin:)
Ensiksikin toivotan uudet kuumeilijat tervetulleeksi ja jo plussanneille ihanaa odotusaikaa, toivotaan että kaikki sujuu loppuun asti mutkattomasti:)
Sitten keskitys omaan napaan,
jumbokiertoni näyttää pikkuhiljaa olevan mennyttä elämää, edellisessä kiertopäiviä oli "enää" 35. Sitä edellisessä päiviä löytyi 43. (Ja tosiaan kahdessa ensimmäisessä luomukierrossa päiviä oli komeat 48!) Nyt näyttää aika lupaavalta kierron lyhenemisen suhteen, ehkä minäkin joskus vielä raskaudun.:D Nyt menossa kp 11, ovista olen pikkuhiljaa tässä kierrossa alkanut tikuttelemaan ja otan bongauksen nyt varman päälle, koska en halua menevän se ohi. Vakaa aikomukseni on joulun jälkeen plussata(niinhän meidän kaikkien...?!;P)
Taustailu on tehnyt minulle hyvää, joten taidanpa siirtyä takaisin taustajoukkoihin, luen kyllä ahkerasti teidän kuulumisianne ja tulen varmasti kertomaan myös omiani jos jotain erikoista kerrottavaa ilmaantuu:)
Tällä erää dano kiittää ja kuittaa, sekä toivottaa oikein mukavaa ja ennenkaikkea hedelmällistä joulun odotusta!!!;D
...vaan ei tyylipuhdas. Roskishaamuhan se sieltä tuli... eikä mikätahansa roskishaamu vaan sellainen säälittävä viivanpaikka jonka toisaalta mieskin näki.
Ovistestejä olen pirhuuttani muutamana päivänä tässä tehnyt ja niidenkin väri on tummenemaan päin joten nännitys vaan tiivistyypi. Nyt varmuus raskaudesta kiipesi jo 35% luokkaan. Toivo herää taas ja kohta pudotaan kovaa taas pohjalle kun mensut alkaa... :(
mahassa tuntunut silleen jännästi jo muutaman päivän. Ihan niinku tossa häpyluun yläpuolella olis sisällä käsi joka on nyrkissä. Siellä nyrkin sisällä on kudoksia kyrtyssä. Kiristää, painaa, ja tuntuu muutenkin, mutta ei varsinaisesti satu. Ehkä se on sellanen paineen tai painon tunne. Ihan uus fiilis taas tähän kiertoon... Tuntuupa että jokainen rundi on ollu erilainen :D
No enhän mä oo täältä mihinkään osannut lähteä :D ei se vauvakuume niin vain kulu pois, joten on tullut täällä taustailtua enemmän ja vähemmän. Vaikka kuinka yritin päättää, että "nyt odotetaan vielä, ei ole mikää kiire tän asian kanssa" niin kyllä se on melkein koko ajan päällimmäisenä mielessä.
Mitä ootte mieltä? Siis kun on dilemma, että haluaisi mennä ja nähdä vielä maailmaa kahdestaan miehen kanssa, mutta toisaalta kuitenkin odottaa joka päivä vaan hetkeä, että olisi jo oma vauva, mitä tässä tilanteessa voi tehdä?! :D Mieskin on heti, kun sanon jotain esim "nenä on taas tukossa aamutuimaan", että "onko se raskausoire?!" :-D niin miten tuollaisessa voi pitää vauvakuumeen loitolla? Molemmat koko ajan haaveilee vaan vauvaa, niin onko se nyt sitten niin nautinnollista koittaa repiä mahd. paljon irti tästä hetkestä? Kun ei siihen tunnu kykenevän kumpikaan..
Dilemmojen dilemma!
Sitäpaitsi oon bongaillu nyt niin paljon raskausoireita, että en ole enää ollenkaan varma, ettenkö olisi jo nyt raskaana. Nyt on menossa kp 32/? eikä menkkaoireita näy eikä kuulu. En ihmettele sitä, koska vasta eka kierto pillereiden jälkeen on menossa (vaikka aikaisemmin pillereiden lopetuksen jälkeen kierto olikin tosi säännöllinen), joten kierto olikin mitä arvattavimmin sekaisin.
Sen sijaan näitä oireita on;
- rintojen (pieni) turvotus ja arkuus
- päänsärky ja huimaus (?!)
- munasarjan ajoittaiset KOVAT nippailut ja kivut
- väsymys
- nenän tukkoisuus aamuisin (siis täähän voi johtua mistä vaan, mut mielikuvitus tekee taas temppuja :DD )
- runsas valkovuoto
ehkä ainut, mikä noista oikeesti heräitti epäilykset, on noi munasarjojen kivut. Ihan kun ois ovulaatio kestänyt yli viikon, samanlainen fiilis. Se ei todista mitään ja mua ärsyttää tää ylivilkas mielikuvitus, mutta ei tälle voi enää mitään, hah...!
Sitäpaitsi en uskalla tehdä testiä ennenkuin vasta piiitkän ajan päästä, jos menkkoja ei kuulu, koska tiedän et joudun sit turhaan pettymään.
Kertokaapas kokemuksianne noista tuntemuksista! Ja onko täällä muita yhtä mielikuvitusrikkaita kuumeilijoita??
/muokkausta
nyt täytyy lisätä vielä yks juttu tähän mun paranoi-listaan :D nimittäin söin äsken lihamureketta vaikkei tippaakaan tehnyt mieli ja nyt alkoi oksettaa ja maha meni sekaisin. mä oon varmaan tullut ihan hulluksi tän mun mielikuvituksen kans, mut on ihan sellanen vatsatauti-fiilis. Huh huh! Kohta mä meen kyllä ostaa sen testin että pääsen näistä harhaluuloista eroon!! :D (mutta en oikeesti kuitenkaan uskalla)
Päätin nyt sitten liittyä tänne.Toivottavasti olen edes oikeassa osiossa :) Eli olen lopettanut juuri pillerit. Kova vauvakuume on vallannut minut ja toisen puoliskon jo viimeisen vuoden ajan.Minä vielä opiskelen ja mies töissä. Opiskeluja vielä hieman alle kaksi vuotta jäljellä, mutta koko ajan jokin sisällä huutaa:miksi odottaa että valmistun ja on ammatti? miksen voi muka saada molempia?
Jo seurustelun alkuaikoina oli tärkeää kummalekin että molemmat haluaa lapsia, ison perheen. Nyt kuin olemme vuoden päivät puhuneet ja puhuneet ja kuume vaan kasvaa päätimme lopettaa pillerit. Kouluni takia olemme odottaneet. Mutta toisaalta miksi odottaa, jos todella sitä haluaa? Jos haluaa perustaa perheen ja se on tärkeintä. Ovat ne muutkin ihmiset opiskelujen ohessa saaneet perheen ja opiskelut suoritettua, miksen minäkin, ajattelen näin ja mieskin samalla tavalla.
Olo on jotenkin niin odottava! Kovasti toivoisi että tärppäisi, mutta taas pitää osata ajatella että siihen voi mennä vuosiakin.
Onko samanlaisia kuumeilijoita, jotka ovat raskausaikana/tällä hetkellä opiskelun maailmassa?
miten keho reagoi pillereiden lopettamiseen, esim. menkat ja kierto? itse söin 6vuotta e-pillereitä.
Mukavaa viikonloppua kaikille kuumeilijoille!!
Täällä on kanssa ollut todella kova vauvakuume viimeisen vuoden ajan. Itselläni on yliopisto-opintoja jäljellä vielä kolmisen vuotta, miehellä vielä neljä-viisi, joten samantyylisessä tilanteessa ollaan. Mietittiin pitkään, että voiko tällainen edes onnistua mutta kaikkien laskeskelujenkin ja järkeilyjen jälkeen tuntuu siltä, että pärjätään kyllä hyvin! Tehdään tosi paljon opintoja kotoa käsin, kun pakollisia läsnäoloja on todella vähän. Kun olen kesätyöaikoihin verrannut, niin enemmän meillä on lapselle aikaa nyt kuin työelämässä. Vaikka tulotkin ovat pieniä, niin menot on myös. Yhtä tiukkaa tekisi rahan kanssa sitten, kun on ajankohtaista alkaa ottaa asuntolainaa jnejne. Itse en ole vielä toistaiseksi edes joutunut opintolainaa ottamaan, joten sekin optio on vielä käyttämättä :) Mieheni äiti opiskeli yksinhuoltajana kaksi tutkintoa ja täysjärkisiä ovat molemmat edelleen :D Pappani opiskeli kasvatustieteiden tohtoriksi ja sai viisi lasta siinä ohella. Sukumme ovat onneksi todella positiivisia asian suhteen ja saamme paljon pienten serkkujeni tavaroita ja vaatteita. Ollaan molemmat mieheni kanssa vanhimpia kaikista serkkukatraista, joten tämä aikainen vauvakuume ja hoivavietti oli luultavasti ihan odotettavissa ;)
Itse olen pohjimmiltani peruslaiska, joten pieni lapsi olisi tervetullut pakote löysään yliopistoaikatauluun. Paineen alla ja deadlinejen lähestyessä saan aina eniten töitä tehdyksi.
Ollaan yritetty nyt enemmän ja vähemmän kesästä ja lopetin pillerit toukokuussa. Toivotaan kovasti että tärppää kaikilla nyt Joulun aikaan!
on ollu niin kovin kiire uudess työpaikassa että jäänyt palstailu hieman vähemmälle.. :s
mutta kun lukasin tossa noita juttuja niin LAURAU: mulla oli samanlainen olo,ihanku ovulaatio ois kestänyt ja kestänyt.. luulinki eka että jaahas,ovulaatio tulee sitten uudestaan :o mutta sepä osoittautuikin plussaksi,ja vielä toi rintojen aristus,mulla muutti rinnat ihan muotoaankin :D
ON: pahaolo on tullut kuvioon,aamuisin kun pesee hampaat niin johan kiipee oksennus kurkkuun :(
väsyttää,väsyttää ja väsyttää.. muuten hyvä olo! :)
tsemppiä kaikille ja kauheesti lähettelen täältä PLUSSAPUUUUUUUUUUHURIA KAIKILLE !
talviterkuin,sunniee ja masukas 7+0
Liityn uutena tännekin listalle! Itse olen 25-vuotias ja mieheni 30. Jätin loput ehkäisylaastarini laatikon pohjalle kaksi viikkoa sitten ja esikoisesta nyt unelmoidaan. Saas nähdä kuinka kauan menee ennenkuin melkein kymmenen vuoden hormonihoito lakkaa vaikuttamasta. En yhtään tiedä koska siitä vauvasta vois unelmoida, mut mä haluisin sen plussan heti! Nooo... Kattellaan koska tulee ees ekat "luomu"menkat, kaverilta loppu kolmeksi kuukaudeksi menkat kun lopetti pitkäaikaisen hormoniehkäisyn...
Hei taas pitkästä aikaa uudet ja vanhat!
Tulin vain ilmoittamaan, että lopetan tällä palstalla hengailun ja sitä kautta myös ketjun muokkauksen. Perustakaa uus ketju, jos haluatte moderoida ketjua, mie olen poistanut itseni listalta.
Ei meillä ole tullut plussaa eikä olla yritystä lopetettu, mulla vaan ei yksinkertaisesti tällä hetkellä ole aikaa. Ennen ei ollut töissä mitään muuta tekemistä kuin surffata netissä, sitten ne pirulaiset lykkäs parin-kolmen ihmisen työt mulle, niin nyt on niin hiton kiirettä ;-) Hyvä niin tietysti, mutta aikaa ei enää ole vauvapalstailla niin paljon :(
Hyvää jatkoa teille kaikille (erityisesti Monny ja tinttis + muut "vanhat" joita tässä vähän oppi jo tuntemaan), meillä yritys jatkuu tuulimunasta huolimatta!
Plussatuulia,
AIE
tein tänään testin kun mies ei jaksanut enää odottaa vaan pakotti ostamaan testin :D pistin ensin vastaan koska tiesin jotenkin syvällä sisimmässäni että joudun kuitenkni pettymään..ja niinhän siinä kävikin.
Puhdastakin puhtaampi nega tuli, oikein niiiiin selvä yksi viiva, että tuntui kuin se testi olisi yrittänyt v..ttuilla mulle päin naamaa! Pitikin tehdä testi just ennen töihinlähtöä..tuntui etten pysty aloittaa töitä ollenkaan kun turhautti niin paljon. Päätin sit ruveta heti tehosiivoomaan joten siinä lattioita hinkatessa puuskutin ja tirautin pari turhautumisen kyyneltä. Helpotti kummasti, mutta kyllä ottaa edelleen vahvasti päähän!
Tiesinhän mä sen, mutta silti sitä aina jaksaa odottaa...
nyt on sitten kp 33/?(ei mitään tietoa), ja toivon todella että kierto ei venyis mitenkään äärettömän pitkäksi. En ole mielestäni bongannut siis ovista tässä kierrossa, mutta toivon että se on jo ollu niin pääsis pian aloittelee puhtaalta pöydältä..blaaah... :(
Sunniee, tuliko sulla silti heti ekasta r-testistä selvä plussa? tää on niin raivostuttavaa ja outoa, kun mulla on ollut just sellainen olo yli viikon että olis koko ajan ovis! mutta kuin ei ole.
mut uuteen nousuun...
plussaonnea kaikille, toivottavasti oltais kohta tuolla o-puolella iloisesti!!
Laurau yk 1, kp33/?
Laurau- ei tullut,viikko kesti ennenkuin näkyi,tiedä sitten oliko ovulaatio myöhemmin vai sillonkuin sen pitikin olla.. testasin sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa,näytti negaa,ja siitä tasan viikon päästä,ja plussa tuli :)
eli tsemppiä nyt vaan,kyllä se sieltä voi vielä tulla! :)
vaikka se onkin vaikeeta,niin ei voi muutakun odottaa... :( toivotaan plussaa!
sunniee ja masukas 7+0
Ookei...mä päätin nyt tehdä pyhän lupauksen, etten enää ikinäikinäikinä tulkitse mitään raskausoireita vaan raskaaksi tullaan jos tullaan ja se selvitetään raskaustestillä. Mutta ei liian nopeasti! Niin.
Ja nyt odotan hartaasti niitä menkkoja enkä oletakaan olevani raskaana!
Täällä on meno vähän hiljentynyt? :) mitä muille kuuluu, millaisia fiiliksiä raskaustoiveet on herätelly teissä näin joulun alla?
Musta taas tuntuu niin vaikealta mennä töihin kun iski se fiilis, että mikään muu ei kiinnosta kuin...no, kuin tämä vauvahaave. Tämä on se inhottavin osuus vauvakuumeesta! Huoh..
mutta mukavaa viikonloppua kaikille!
Laurau yk 1 kp 34/??
Hei taas pitkästä aikaa!
Täällä onkin ollut aika hiljaista nyt viime päivät. Olisko kaikilla jo joulukiireitä, niin ei ehdi tänne höpöttelemään.
Mun ovulaatioaika meni, toivottavasti ovuloin vaikka en mitään tarkkaa päivää oireista bongannut. Nyt ei sitten taas voi muuta kuin odottaa. Greippimehua oon tässä kierrossa lipittänyt lähes joka päivä, en tiedä onko siitä mitään apua, mutta se on hyvää! :D
Tässä kierrossa mulla on jotenkin moninkertainen toive raskautua, kun musta ois niin ihanaa kun sais lasketuksi ajaksi 1.9. Ihan hölmöä, eihän sillä lasketulla pitäis olla väliä ja ei se vauva silloin kuitenkaan todennäköisesti synny, mut tuo ois tosi kiva laskettu aika. Ja lisäksi musta ois iiiiiihanaa plussata just ennen joulua. Se olis maailman paras joululahja! Näillä näkymin testauspäivä tulee olemaan 22. tai 23.12. ja toivon todellakin että pääsen tässä kuussa testaamaan, ja tietysti plussaamaan!
Toiveet on siis taas korkealla, mutta katotaan nyt miten käy. Reippaasti ollaan jaksettu pupuilla taas tässä kierrossa, eli mahikset pitäis kyllä olla.
Mites muilla menee? Kertokaa nyt jotain ettei ihan hiljenny koko pino!
-Helja yk 5, kp 18/26
No moi Helja! Näyttää siltä, että täällä ois vaan sinä ja minä tällä hetkellä :D tosiaan on hiljentynyt meininki, voi kumpa sitä itsekin osais jäädä täältä pois ja keskittyä vaikka joulunodotukseen..mutta ongelma on se, että mulla tulee tän duunin puolesta niin paljon joulustressiä, järkkäilyä, juhlia yms, että ei jaksa sitä enää sitten vapaa-ajalla. Itseasiassa mennyt vähän fiilis koko joulusta, ainakin tänä vuonna. Kun haluaisin vaan rauhoittua ja hiljentyä, mutta se nyt on sula mahdottomuus!
Voi kun olisi ihana päästä Suomeen jouluksi..huoh..
Toivotaan Helja, että tästä kierrosta siis tärppää! Peukut ja varpaa pystyssä :)
Mulla ei edelleenkään mitään tädin saapumiseen viittaavia oireita..ei siis minkäänlaisia! Pahoin pelkään että tää kierto venyy ihan megapitkäksi, mutta toivotaan parasta..voi kun olisi kiva kun täti vaan saapuis kylään ja pääsis aloittaa uutta yk:ta.
Ei myöskään siis mitään raskausoireita, joten se on jo poissuljettu mahdollisuus. On vaan kierto ihan sekaisin, ovulaatiokin oli varmaan vasta viikko sitten, jos oli ollenkaan. Ei tietoa. aaaarg!
Lupaavaa uutta viikko kaikille!;)
Laurau yk 1 kp 36/?
Moi kaikki!
Nyt on kp 30/28, ei oo menkkoja mutta testasin tänään ja nega oli :(...Tässä sitten menkkoja odotellessa,nyt kyllä onkin jo sellanen olo että kohta alkais.
Mites teillä muilla?