UUSI: Esikoishaaveilijoiden loppuvuosi 2009 * * *
Kommentit (353)
Heippali hei!
Minä oon tässä taustaillu enkä oo kirjotellu ku ei oikee oo mitää kerrottavaa :/ Paitsi että tuosa lauantaina tuli yhellä vessa käynnillä vähä veristä limasta vuotoa ja oli viel jota 8 päivää oviksen jälkee, vähä kävi mielesä josko ois kiinnitysvuotoa ollu mut jotenki en uskalla ees toivoa mitää. Oiski nii ihanaa jos ois pikkunen nyt saanu alkunsa ku seuraava testaus oiski jouluna :) Ois paras joululahja ikinä. Mut pitänee koittaa olla ajattelematta kokoasiaa nii ei sit pettys nii pahasti. Kokeilin ovistestejäki ekaa kertaa ja eka tuli haamu ja seuraavana päivänä viel himmeempi haamu et en tiiä oliko se ovis sit ollu jo ennen ku ees testasin. Onneksi tuli pupuiltua kuitenki jo aikasempina päivinä :)
Toivottavasti monet saa joululahjaksi kaks viivaa :)
Täälläkin on pitänyt niin kiirettä viime aikoina ettei ole ehtinyt täällä käydäkään.Meillä yritys on jatkunut ihan virkeällä tahdilla. :)Oviksen pitäis olla itseasiassa just nyt, joten ahkerasti peittoja heilutettiin viikonloppuna. Menkkojen pitäis alkaa 25-26.12, joten uuden vuoden kieppeillä vois sitten testailla jos kaikki menee hyvin. Ovista en oo kyllä bongannut tästä kierrosta kunnolla, nyt ollaan menossa kp 23/34. Alkukierrosta heti menkkojen jälkeen oli kamalaa vihlontaa mahassa, mutta siitäpä ei taas tiedä mitä oli. :)
Joku täällä kirjoittelikin, että ei enää luota raskausoireisiin vaan oottaa kiltisti testin tekoa ja samaan tulokseen oon päätynyt minäkin. Tosin edellisessä kierrossa ei mitään oireita ollutkaan, menkat vaan alkoi yhtäkkiä oireettomana nekin.
Toivottavasti plussia alkaisi pärähtelemään kaikille ja saataisiin mukavia joululahjoja ja uuden vuoden yllätyksiä. :)
Onpa kiva kun tänne tuli heti kasa vastauksia! Te ootte kuitenkin olemassa vaikka ei välillä mitään kuulu!
haaveilija83: En tiedä yhtään onko siitä greippimehusta mitään hyötyä, mutta ei siitä varmaan ainakaan haittaa ole, ja saahan siitä ainakin jotain vitamiineja. Jos sä vierastat greipin makua niin et kyllä ehkä tykkää tuosta mehustakaan. Mä oon aina tykännyt varsinkin verigreipeistä. Ja tuo mehu on muuten vielä parempaa (ja helpompaa varmaan juoda jos ei ole greippeihin tottunut) kun sekottaa melkein puolet vettä sekaan niin se ei ole niin vahvaa.
Aika monella osuu joulun aikaan nyt jännät päivät. Toivotaan todellakin että tosi moni sais ihanat kaksi viivaa joululahjaksi! :)
-Helja
Vaan saa nähdä kuinka käy, ovistestit (David ovulation test -liuskatesti, kokemuksia?) eivät näyttäneet parin päivän haamuilua kummempaa. Tosin just siinä kolmen päivän haamuputken keskellä testasin vasta myöhään illalla, eli teoriassahan se olis se positiivinen tulos voinu joutua viemäristä alas. Mut mene ja tiedä, ainakaan ei pitäisi jäädä siitä peittojen heiluttelusta kiinni tämä yk.
Mua ahdistaa samaan tapaan kuin Laurautakin tää ongelma, että vaan nää vauva-asiat pyörii päässä. Töissä ei meinaa välillä saada yhtään mitään tehtyä. Ei voi kuin sanoa, että onneks kohta on loma tulossa. Ja onneks myös tän kierron jännäämisvaihe osuu jouluvalmistelujen, ulkomaanreissun ja joulun päälle, ei jää niin paljon aikaa kuulostella "raskausoireita" tai odottaa kettuuntuneena menkkoja.
Testaan ehkä ennen sitä reissua (pe lähtö), kun on ollut niin vaihtelevan mittaisia nämä kierrot, vaikka todennäköisestihän se negaksi jää. Tekisi myös mieli testata jouluaattona, että voisi vähän suhteuttaa sitä alkoholinihilismiä testitulokseen. En vaan tiedä viitsinkö kuitenkaan pilata joulumieltä.
Toivottavasti monelle sattuu mieluisa joululahja!
Odotellen,
Naispaholainen yk2 kp24/29-34
Moikka kaikille!
Harmi, kun AIE siirtyy vauvakuumeilemaan palstan ulkopuolelle, toivottavasti tuut kertomaan kuulumisiasi viimeistään sitten o-puolelle ;)
ON: Tänne ei kuulu kovin ihmeellistä. Olen nyt tikutellut ovista tässä kierrossa ekaa kertaa ja se on ilokseni sujunut varsin kivuttomasti ja stressittömästi :) Vielä ei ole ovis osunut kohdalle, mutta parin päivän sisällä uskoisin näin käyvän -> jännitystä! Pupuilutkin on sujuneet tässä kierrossa jotenkin luontevammin, joten toivottavasti bongaan oviksen ja päästään jännäilemään loppukuusta tuntemuksia. Ihan jouluksi ei mun kierto tarjoa suurimpia jännäilyjä, mutta myöhäinen joululahja on erittäin tervetullut joka tapauksessa ;)
Plussatuulia kaikille ja toivotaan tosiaan, että meistä mahdollisimman moni pääsisi aloittamaan uutta vuotta odottajien joukossa!
Janet yk 5, kp 14/ 27-31
Olen kyllä lueskellut teidän juttuja taustalta, mutta ei ole itsellä tullut kirjoiteltua, kun ei ole mitään ihmeellistä ollut.
Eilen alkoi elämäni runsaimmat ja varmaan kivuttomimmat menkat. Ihmeellistä, kun ei kolota koko ajan ja pystyy elämään normaalisti. Ainut vain, että selkää jomottaa kuten ennenkin. Juuri eilen avokille sanoin, että minkähänlainen raskaus tulee sitten olemaan, kun selkä on niin hankala jo kuukautisten aikaan.
Onko muut huomanneet, että vahingossa ajattelee vauvajuttuja vähän väliä? Huomasin eilen peilin edessä, että tuijotin vain vatsaani ja mietin, miltähän lyhyenä ihmisenä näytän ison mahan kanssa. Enkä siis edes tarkoituksella ajatuksen kanssa miettinyt asiaa. Hampaiden pesun lomassa vaan tajusin ajattelevani tällaisia. Hassua.
Onnea plussanneille ja plussatuulia muille! Ja oikein mukavaa joulun odotusta kaikille!
Mitäs kuuluu ihmiset?
Tänne ei nyt mitään valtavan erikoista..
Kyllä mullekin oli pettymys jo se etten ekasta kierrosta tullut raskaaks.
Tänään ku käytiin kaupassa niin tuntu että yhäkkiä joka paikassa on joku raskaana oleva nainen.. ja sitten ne ylisöpöt vauvojen vaatteet..
Tässä kierrossa me aiotaan kyllä olla miehen kanssa super aktiivisia peiton heiluttajia. Ostin kans foolihappo vitamiineja, kuulemma auttaa solujen uudistumiseen..?
Plussatuulia kaikille!
Kiva lukea uusia juttuja! :) Toivon kaikille paljon plussia ja kahtaviivaa jouluksi! :) Itselläni nyt 3 viikkoa plussaamisesta viikkoja siis 8+1 Innolla odotetaan ultraa ja toivotaan tietenkin parasta. Kaikki mennyt tähän asti tosi hyvin, huonovointisuus ei rajota elämää juurikaan ja mahassakin tuntuu jotain elämää! :) Uskaltauduin ostamaan jo jotain pientä vauvalle, en voi itselleni mitään! ;/ Mutta ihanaa joulun odotusta ja niitä viivoja nyt kehiin typyt! :D
Memm! 8+1
Moikka kaikille! Ilmoittautuisin joukkoon mukaan. Olen hetken aikaa seuraillut tätä palstaa sivusta, nyt uskaltautuisin itsekin kirjoittelemaan. Eli meillä yritys alkanut 10/09 ja esikoista kovasti toivotaan! Miehen kanssa kumpikin ollaan 24 vuotiaita. Nyt justiin täti kyläilemässä ja kohta taas sitten päästään tositoimiin :DD
Täällä menossa luultavimmin kp 21. Onnistuin paikallistamaan ovulaation, joka oli 8.12 tai 9.12. Saas nähdä kuinka kauan maltan odottaa testin tekoa :) Viime kierrosta oppineena en ole nyt tulkinnut mitään merkkejä raskausoireiksi vaan uskon että samat oireet voivat olla mitä tahansa muuta, jopa mielikuvitukseni tekosia. Ainut minkä uskon olevan jotain muuta kuin kehoni kepposia oli haaleanpunainen limainen vuoto toissayönä, tällöin menossa oli dpo 5 tai 6, joten se saattoi olla kiinnittymisvuotoa. Toivotaan parasta kaikille muillekin! Tulen kertomaan testituloksista sitten aikanaan.
Kävin tuonne syyskuukuumeiluunkin ilmoittautumassa, kun en ole ihan varma vielä tämän palstan käytännöistä, mutta kait mä saan tännekin tulla, kun esikoinen on toiveissa? :)
Annukkainen, Savo
minä '84, mies '83
yritys alkoi 08/09
Vauvakuumetta on ollut ilmassa jo päälle vuoden, mutta viimein elokuussa -09 loppui hormonaalinen ehkäisy. Toistaiseksi olen vielä kohtuullisen stressittömästi osannut tähän suhtautua, eli tulee jos on tullakseen. Saas nähdä, milloin alkaa raivoisa lämpöjen mittaaminen ja ovisten tikuttelu :)
Annukkainen, yk 5, kp 7/24-34
Täällä jännitetään tuleeko täti vai ei. Toisaalta epäilen vahvasti, että ei ole tärpännyt tästä kierrosta. Eilen tule rusehtavaa tiputtelua, joten luulenpa tädin pian tuleva. Nyt siis kp 32/33-35
Tervetuloa Annukkainen kuumeilemaan joukkoomme. Hienoa, että olet pystynyt olemaan stressaamatta vauvahaaveen kanssa. Se on yllättävän hankalaa. Itsekin aina vakuutan, että ei mitään paineita... jotenkin ne asiat vaan kääntyvät vauvoihin ja niiden haaveiluun.
Tervetuloa uusille ja onnea plussanneille. Oon taustalla eläny mukana teidän jännäilyissä. :)
).( Ei ihmeitä, tammikuuta odotan et sais varattua lääkärin. Menkkojen pitäis alkaa ihan koska vaan jos ovat alkaakseen...mut voipi olla ettei niitä taas tuu. Maha on kipuillut välillä enemmän ja välillä vähemmän viimesen viikon aikana. Raskaana en kaiken järjen mukaan oo, ellei ovis ollu Terolutin lopettamisen jälkeen alkaneen vuodon mukaan, huolimatta siitä 10 päivää myöhemmin alkaneesta vuodosta. Mutta tuo nyt on taas niin toiveajattelua, että ei paremmasta väliä. Luulen kyllä ettei sitä oo ollu ollenkaan ja on taas pitkä kierto. Viimenen kuukaus on menny hyvin turhia stressaamatta, kun mies on ollu pois kotoa ja oikeestaan vaan ootan, et pääsisin lääkäriin vaatimaan parempaa lääkitystä. Aion siis toivoa Clomifenia, jotta oviskin varmasti saatais aikaan. Oon myös vähän miettiny, et meen yksityiselle lapsettomuushoitoklinikalle käymään jos tk-lääkäri on vastaan ja haluaa vaan ootatuttaa, et tulis vuosi yritystä täyteen yms.
Joulunodotusta ja plussia!
-ray
Mulla kp 27/30. Testasin äsken herkällä testillä aamuvirtsasta, kun en millään jaksanut odottaa.. No, haamuplussa tuli! On se mun silmään ainakin viiva.. Täytyy vielä malttaa mieli ja testata 2vrk:n päästä uudelleen.
Jännää Iiris, toivotaan et se viiva siitä tummenis :D
Ja minunkin puolesta tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille!
Minäkin olen täällä hengessä mukana, vaikka hetkeen en olekaan käynyt kirjoittelemassa. Melkein joka päivä (lue siis, joka päivä :P) tulee kyllä käytyä lukemassa palsta :)
Täällä oli juuri ovulaatio, joka tuli hyödynnettyä. Nyt siis odotellaan vuoden vaihteeseen ja katsotaan miten kävi. Olisihan se huippua aloittaa uusi vuosi uusissa merkeissä :D
Hyvää joulunodotusta kaikille! :)
hei taas :) muutamaan päivään ei oo täällä ehtinyt käymään ja ehkä ihan hyväkin. Meni niin hermo siihen negatestiin ja näihin "raskausoireisiin" jotka ei sitten ollutkaan mitään muuta kuin ehkä väsymysoireita, että oli hyvä ottaa taas pari päivää hengähdystauko kuumeilulle.
Tädistä ei edelleekään minkäännäköistä havaintoa. No, eihän nyt ole "vasta" kun kp 39 että ei ihmetytä vielä..parin viikon päästä, jos ei menkkoja edelleenkään näy, alan turhautumaan ja riehumaan. Hah! En ole yhtään kärsivällinen ihminen muutenkaan ,ja tässä asiassa sen huomaa vähän liiankin hyvin.
Samaa siis täällä pähkäilen kuin Ray..tosin sulla se piina on jo kestänyt "vähän" pidempään kuin mulla.
Iiris, huiii nyt jännätään että vahvistuuko plussa, varmasti vahvistuu :) onnea matkaan!!
Puhh oon ihan poikki...viime yönä tuntui, että olisin tulossa kipeeksi, mutta fiilis laimentui ainakin vähän aamua kohden..silti on tosi voimaton olo edelleen. Mutta nyt, ihanaa, viettämään koti-iltaa murun kanssa ! Tehdään hyvää ruokaa, katsotaan leffoja, köllitään sängyllä ja pupuillaan ;)
Ihanaa torstai-iltaa kaikille yrittelijöille!
Toivottelee uupunut mutta onnellinen
Laurau yk 1 kp 39/?
Täti sit päätti tulla käymään jo nyt vaikka vasta parin päivän päästä luulin sen tulevan :( nyt sitte on ilmeisestikki yk 4 pyörähtäny käyntiin. Vähän harmittaa ku vähä toivoin et jouluna ois päässy testaileen ees :( Noh eipä sitä muuta voi ku jatkaa yritystä.
Iirikselle paljon onnea matkaan, toivottavasti plussa vahvistuu! :)
Täällä odotellaan, että päivät kuluisi, nyt vasta ihan alkukiertoa mennään. Olen ajatellut olla tikuttamatta ovista, mahdollisimman rennosti yritän ottaa tän yrityksen ainakin vielä. En sitten tiedä, koska mieli muuttuu tän asian suhteen :) Viime kierrosta luulen bonganneeni oviksen, se taisi olla kp 18 tai jotain.. Ajattelin, että taisi olla aika myöhään..? Tuntuu etten tiedä näistä asioista yhtään mitään, kun ei aiemmin ole paljon tarvinnut miettiä. Ennen on vaan yrittänyt olla tulematta raskaaksi :) Mun mieskin tossa yksi päivä ihmetteli, että onpa vaikeeta tää lapsen tekeminen. Hän oli varmaan ajatellut, että se lapsi tulee heti kun vaan itse haluaa :DD
Mä jatkan nyt vapaapäivän viettämistä :) Kaikille oikein rentouttavaa joulunodotusta!
Vilukissa yk3, kp6/28
Tervehdys täältäkin!
Olen ollu taustailemassa ja reissussa. Halunnut jättää nämä vauvahaaveet taustalle, mutta silti olen käynyt ahkerasti lukemassa teidän kirjoitteluitanne.
Reissussa ollessani haaveilin, että olisin ostanut vauvalle vaatteita. En silti raaskinut, kun ei siitä vauvastakaan ole mitään tietoa. Täti vieraili viime kuussa ja nyt odotellaan seuraavia. Pikkujoulujakin päätin vietellä tässä joulukuussa, kun tosiaan haluaisin nyt keskittyä itseeni ja saada ajatukset pois raskaushaaveista. Vauva tulee, kun tulee. Välillä tuntuu kuin mielessä ei muuta pyörisikään. Ovulaatiota yritin tikuttaa, tuloksetta. Silti oireita oli ja peittoakin heilutettiin ahkerasti. Toivottavasti nyt olisi tärpännyt ja saataisiin miehen kanssa toivottu joululahja. Jos ei onnistu, pyörähtää yk 8 käyntiin :/
Helja: miten siitä greippimehusta voi pitää? itse en ole vielä kokeillut, kun vierastan greipin makua. Onkohan siitä jotain hyötyä?
Nyt menossa kp 30/33-35. Kiertokin on heilahdellut ihan minne sattuu. Pillereiden lopetuksen jälkeen lyhin ollut 29 pv ja pisin 39. Useimmin jäänyt tuohon 33 päivään. Viikonloppuna ajattelin testailla, jos täti ei tule sitä ennen kylään.