UUSI: Esikoishaaveilijoiden loppuvuosi 2009 * * *
Kommentit (353)
Semmonen kysymys, että te jotka ootte ihan tavallisesta kaupasta/marketista ostaneet raskaustestejä niin mistä te ootte ne löytäneet? Mä oon parista kaupasta yrittänyt etsiä kaikki kauneus-/kondomi-/terveyssidehyllyt läpi ja en oo löytänyt. Vielä en oo uskaltanut myyjältä mennä kysymään...
No todennäköisesti oon tilaamassa netistä jotain testejä tässä kohta, mutta ois kiva tietää mistä noita löytyy jos joskus tarttee nopeesti. :)
MiiaMar: Mulla oli aiemmalla kerralla, kun pillerit lopetin, menkat kadoksissa yli 9kk. Toivotaan ettei sun tartte enää pitkään oottaa, et palaavat...mut ei oo kivaa se odottelu.
Helja: Isoissa marketeissa (Prisma/Cittari) oon löytäny ovis- raskaustestit kondomien kans samasta hyllystä. Eli kemikaaliotuotteiden joukosta pitäis löytyä. Pienemmistä marketeista en oo niitä ettiny, mut en kyllä oikein muista koskaan niitä sellasissa nähneeni.
).( Tänne ei mitään, kun tää kierto tais mennä niiden menkkasekoilujen ja miehen töihiinlähdön takia hukkaan. Väsy, kun ei oo kerenny nukkua tarpeeksi viimeseen viikkoon. Aika turhautunu fiilis...tammikuussa onneks sit lääkäriin.
Tsemppiä jännääjille. bd bd
-ray
Mikähän siinä on kun kierrot ne vaan pitenee, viimeisin oli 35 pvää vaikka yleensä vain 28-30 pvää ja sit aivan järkky vuoto. Oli taas kerran itsellä ihan sellanen tunne että nyt olis tärpännyt mutta kun ei niin ei. Nyt kp 12 menossa ja viime kuussa en onnistunut tikuttamaan ovista joten en tiedä jaksanko nytkään, on se sen verran tylsää puuhaa ja vie spontaanit halut pois - ainakin multa. Mut joo kyllä tipuin taas kovaa ja korkealta. Ei pitäis koskaan kuvitella liikoja vaikka kierto onkin aiempia pidempi. Yritän nyt otaa ihan lunkisti. Kävin jopa viihteellä ja yritin unohtaa koko vauva-asian mutta eikös vauvakuumeinen (sinkku) kaveri jauhanut vauvoista koko illan, huoh.
Parempaa onnea muille!
Oon kanssa taustalla lueskellut, mutta en ole jaksanut käydä kirjoittelemassa vähään aikaan. Tuntuu siltä, että oon paremmin pystynyt olemaan stressaamatta tämän vauvahaaveen kanssa :) Huomasin just että aika monet aikaisemmat, tai siis silloin aiemmin aloittaneet, kirjoittelijat ovat täältä johonkin kaikonneet...
Oikein paljon tsemppiä niille, joilla testausajat ovat käsillä! Toivottavasti tulee paljon plussia.
En malttanut enää vaan odottaa kunnon luomumenkkoja. Yk 2 tässä on menossa, mutta ne ekat menkat oli ihan tuhrut, joten lasketaanko niitä sitten edes. Eli elokuusta saakka ei ole pillereiden jälkeen kuulunut oikeastaan mitään. Kävin sitten yksityisellä viime pe. Oli oikein positiivinen käynti, vaikka maksoikin vähän. Ei mulla mikään onneksi ole vialla ja yksi follikkelikin siellä oli kasvanut 9mm, joten toivotaan nyt, että se jatkaisi kasvuaan ja, että ovis olisi parin viikon sisällä :D Sain lisäksi foolihappoa ja terolutteja. Aloitan siis terot ens pe. Lääkäri sanoi,etteivät ne mitenkään estä ovulaatiota, vaikka sitä ei ennen sitä 15 pv olisikaan tapahtunut, joten turvallisin mielin niillä sitten mennään ja toivotaan että pikkuinen saisi alkunsa.
Hauskaa viikkoa ja tsemppiä ja paljon plussatuulosia!!!!
Toivottelee Kirsikka
Pahoittelut tädin kohdanneille. Nyt vaan uutta yritystä käyntiin ja pikkujoulukaudesta lisäpuhtia petihommiin ;)
ON: Mä olen kanssa kirjoitellut ehkä aikaisempaa vähemmän tässä kierrossa, vaikkakin samaan tuttuun tahtiin olen kuitenkin käynyt muiden tekstejä lukemassa. Fiilikset on olleet tässä kierrossa melkoisen vaihtelevat. Välillä on ollut tosi positiivinen ja hyvä olo onnistumisen suhteen, mutta sitten taas välillä on tuntunut, että seuraavaan yk:n mennään suureksi harmiksi kuitenkin. Nyt kun on menossa kp 23 fiilikset on aika odottelevat.. Yritän kovasti olla etsimättä merkkejä mahdollisesta raskautumisesta, että en taas pettyisi niin kovasti, mutta siltikin olen jotain ollut aistivinani kehossa. Nännit on ainakin olleet muutaman pvän aivan super arat ja alavatsallakin on ollut jo useamman päivän sellaisia tuntemuksia, kuin siellä jotain tapahtuisi? Päällimmäisenä huolena mulla on nyt kuitenkin se, että milloin uskallan odottaa kuukautisia alkavaksi/ testiä tehtäväksi. Eka luomukierto (kondomi) oli 31 pvää, yk 1 29, yk 2 38 ja yk 3 27, joten tämän kierron pituus voi olla melkein mitä tahansa. Olettaisin kuitenkin, että suunnilleen +/- 30 pvää mennään. Meillä on työpaikan pikkujoulut nyt pe (kp 27), joten mietin pitäisikö kuitenkin testata silloin vaiko yrittää muutoin pidättäytyä mehulinjalla/ lasillisessa viiniä. Miten te muut aiotte toimia pikkujouluissa? Onneksi en yleensäkään ole duunin kemuissa hirveästi juopotellut, mutta luulisin silti saavani kyselyitä jos vain cokista naukkailisin.. Vinkkejä??
Kovasti haleja ja plussapuhureita kaikille ja taustalla hääriville, jo plussanneille paljon kivoja ajatuksia :)
Janet yk 4 kp 23
mukavaa viikonalkua vaan kaikille! :)
noista pikkujouluista,en ite tiijä oonko ees menossa,alotan uudessa työpaikassa parin viikon päästä,joten en ainakaa uskalla siellä puhua mitään vauvasuunnitelmista,ettei lähde duunipaikka alta heti :D sitä tässä pelkäänki et mitä jos raskaudun pian ja sit pitää kertoa pomolle..
ON: kp32/28,menkkoja ei näy,eikä mitään oireita mihkään suuntaan ees ole,oon melki varma että venyy vaan,tunsin tässä kierrossa kaks kertaa ovisoireet,viikon välein toisistaan,ja yritänki tässä miettiä että jospa sit ovis olikin sitten sillo viimesellä kerralla kun kipuilin,eli menkat alkas vasta perjantaina,noh,ei voi muutaku odottaa jotain tapahtuvaksi.. :s
malttamaton sunniee.
Edelleen on täti hukassa (kp 32/28). Eilen laski aamulämpö normaaliin 36,5 mutta illasta kuitenkin nousi 37,3:een ja tänä aamuna oli taas tasan 37 niinkuin pari viikkoa on ollutkin. Vähän on flunssainen olo ja aivan pohjaton väsymys. Eilen alkoi nännit kipeytyä toden teolla, tänään on juuri ja juuri pystynyt hipaisemaan kun ovat niin kipeät. Eilen myös söin kolme(!) lautasellista lämmintä ruokaa illalla vaikka olen nyt viime päivinä syönyt jatkuvasti välipaloina leipää tms. ja muutenkin syönyt normaalia enemmän. Oireita kyllä piisaa, mutta silti on ollut tuntemuksia tädin lähestymisestä. Joka vessakäynnillä on saanut epäuskoisena todeta, ettei ne vieläkään ole alkaneet. Jännittää :( Eilen oli tosiaan nega, jospa huomenna testaisi taas.
Kirsikka (?) taisikin kirjoitella, että palstan "konkarit" ovat kadonneet jonnekin. Minä kirjoittelin viimeksi viikko-pari sitten, jotenkin palstailu vähentynyt "alkuinnostuksen" jälkeen.
Täällä on monilla oikein jännät paikat, tsemppiä kovasti! Toivotaan paljon plussia!
ON: Possuflunssa taisi iskeä, olen potenut muutaman päivän. Tamiflunkin sain, kun oli hengenahdistusta (edelleen iltaisin). Ehkä se tästä, pikkuhiljaa.
Meillä on tosiaan ollut nyt taukoa yrityksessä. Juuri puhuttiin miehen kanssa eilen, että seuraavien menkkojen jälkeen yk 10 saa luvan alkaa. Tauko on kyllä tehnyt ihan hyvää...lisäksi olen sattunut sairastelemaan tässä kuussa vaikka mitä, joten on ollut hyvä, kun on voinut lääkitä itseään potematta huonoa omatuntoa.
Että tällaista. Pikkujoulumieltä kaikille!
Sunniee! Sun täytyy testata jo!! :D Älä pidä meitä jännityksessä! :) Emynelläkin kuulostaa ihan lupaavalta, pidetäänpä peukut pystyssä.
Omaa napaa nyt sen verran, et mulla on ollut tänään ihan törkeän huono ja oksettava olo. Jos ei ois menkat alkanut eilen niin oisin ihan satavarma, et oisin raskaana. Aivan järkyttävä olo siis kerrassaan. Toivottavasti ei ois mikään pöpö iskemässä. :/
ON: Ei oo tätiä näkyny vieläkää. Eilen testasin ja nega oli. Nyt juilii oikeaa kylkeä ja jotenki jalat kipeenä tai lonkat miten se nyt kuvaiskaan. Rinnat on edelleen vähä kipeet. Huomena taas testaan jos ei sitä tätiä ala näkymään. Outoa kyllä ku ollu perjantaista asti semmonen "kohta alkaa menkat" olo mut ei näy. En oikee uskalla ees aatella et oisin raskaana, tietenki sitä toivon :) Tää on nii kamalan jännää mut samalla aika rasittavaa ku ei tiiä mistää mitää ... Plööh hieman lohduttaa se et en oo ainoa :D Näyttää muillaki olevan täti hukassa... Nyt on varmaa kp 26/24 tai jotai tai sit ei jos oon merkannu väärin taas kalenteriin niinku viimes. huoh.
Ittelläni meni yk4 ohi ja yk5 alussa, niin pitenevien kiertojen ja alavatsatuntemusten perusteella varasin nyt ajan gynekologille tarkastukseen keskiviikolle, niin jospa sais selvyyttä että perusjutut on kunnossa. Pitäsköhän pyytää tekemään myös ultraus tai jotain muutakin kuin "perussetti"?
Kertokaa vinkkejä pliis, et mitä erityisesti pitäs ottaa esille siellä gynellä!! Mietinnässä myös toi pitkä kierto, että pitäskö koittaa teroluttia vaiko pysytellä vielä ilman..
Monille jännät paikat, toivotaan plussatuulia!! :)
Ja ei edes oltu näin kauaa, mut oon vaan ollu taustalla kun ei oo mitää ihmeempiä. Rauhassa edetää ja muut taitaakin täällä odotella menkkoja/tietoa vauvasta.
Mulla on sitten taas LUULTAVASTI ovulaatioaika, mutta en tiedä. Ainaki oon pahalla päällä, mutta en vihanen. Itkettää lähinnä. Eikä edes mikää oo huonosti. Mutta tästä kuusta ei varmaan tärpänny joten menkat alkanee jouluun alussa. Sitten joulupetipuuhiin ja siinä mulla on sitte jo odotuksiakin. Kauheeta että tulee nyt näitä odotuksia kelkkaan. Nää pari ekaa kiertoa nyt on ollu selalsta ns. "harjottelua". Mutta tammikuussa pitäs viimestään... Pliis... :)?
Loppuinfo:
Minä 1983, mies 1979
Yk"2"
22/31
Kuten otsikko kertoo, oireet on lisääntyneet. Nyt parina aamuna on ollut tissit tosi pinkeinä ja kipeinä, mutta vaan muutaman minuutin ylösnousun jälkeen, sitten loppupäivän ne on tuntuneet ihan normaaleilta. Ja lisäksi eilen illalla ja tänä aamuna on ollut omituista mahakipua. Ei läheskään niin kovaa eikä mielestäni edes saman tyylistä kuin menkkakipu, vaan sellaista kevyttä painon tunnetta mahassa.
Mä alan olla aina vaan vakuuttuneempi siitä että nyt on tärpännyt, ja vähän jo oikeestaan jännittää tää oma varmuus, kun sitten jos en ookaan raskaana niin pettymys on ihan hirmuinen.
Ajattelin kuitenkin ehkä jo tänään laittaa muutaman raskaustestin tilaukseen netistä niin pääsee ehkä jo viikonloppuna testailemaan.
Paljon tsemppiä teille jotka tuskailette kierron pituuden tai epäsäännöllisyyden kanssa. Voin kuvitella että olisi ihan hirveää jos kierto olisi pari viikkoa pitempi tai varsinkin jos ei edes tietäisi kuinka pitkä kierto on odotettavissa. Näinkin tämä jännittäminen on tarpeeksi kamalaa.
Ja tietenkin plussatuulia kaikille, monilla näyttää olevan tosi jännät paikat!
-Helja yk 4, kp 21/26
Minäkin otan osaa tädin kohdanneille...uutta pökköä pesään vaan, kyllä se vielä tärppää :)
Ja onnea plussanneille!
Vähän laimeat nämä omat tsemppaukset ja onnentoivotukset, koska päätettiin tänään miehen kanssa yhteistuumin, että lopetetaan yritys (ennenkuin se ehti kunnolla alkamaankaan). Suunnitelmat vaan muuttui ja matkakuume yltynyt niin kovaksi taas kaikista näistä kulttuurishokeista, mitä ollaan täällä keski-euroopassa koettu, huolimatta. Veri vetää maailmalle taas ja vielä ei ole oikea hetki vauvalle. Ollaan nuoria, eikä meillä ole mikään kiire.
Mietittiin, että parin vuoden päästä aletaan taas yrittämään.
Annan tän kierron mennä omalla painollaan ja aloitan sitten taas e-pillerit.
Toisaalta on haikea olo, toisaalta helpottunut.
Tsemppiä kaikille ja seurailen taustalla varmaan vielä jonkin aikaa, koska tää yrityskerta 1 oli mullistava kokemus :D
Laurau kiittää ja kumartaa, takana yk 1, 16/?
:)
Onneksi en ehtinyt vielä tilata netistä niitä raskaustestejä, sillä tänään kauppaillessani löysin (samasta kaupasta josta olen monesti ennenkin etsinyt tuloksetta) tosi halpoja testejä! En tiedä onko nuo hyviä, pregCheck on testin nimi ja kahden liuskan paketilla oli hintaa alle 4 euroa.
Ei toisaalta ihmekään että en ole ennen löytänyt, kun olen katsonut ihan väärästä hyllystä. Nuo olivat nimittäin hammastahnojen, laastareiden ja pumpuleiden välissä, aivan eri hyllyssä kuin esim kondomit ja terveyssiteet. Mutta nyt siis ostin tuollaisen 2-packin ja mietin että ehkä sunnuntaina voisin testailla jos ei oo merkkiä menkkojen alkamisesta.
Jännää!
-Helja
täällä odotellaa niit menkkoja edelleen,kp33/28,ja tuntuu siltä että kyllä ne menkat alkaa,alavatsaan sattuu nii makiasti aina välillä. rinnat on kipeet ku mitkä,ei melkein pysty liivejä pitämään..oon päättänyt että testaan sit vaikka lauantai aamuna jos ei aikasemmi oo näkyny tätiä,oon jotenki nii pessimistisellä tuulella taas ollu,että etten uskalla oikein mitään oireita ees aatella.paitsi nuo normi menkka oireet jotka aina on.. :s
plussatkaa nyt te kaikki muut ! nii mäki ehkä uskallan sit alkaa toivoa raskautumista. ku tuntuu et se on niin kaukainen ajatus. miks ennen vouhotettiin että kuinka ehkäsy on tärkeä juttu,kun raskaaksi tulee niin helposti,ja pah,mun kohalla ei päde tuo :D
onneks työt alkaa kahden viikon päästä,niin saa hetkeks muutaki ajateltavaa ku tää vauvahomma.
tsemppiä ja plussapuhureita kaikille tasapuolisesti!! :)
terv.syysmasennuksen uhri sunniee.
Tänään sit tuli vähä ruskehtavaa tuhrua et kai mulla nyt sit on muka menkat. Ei kyl oo tullu kokopäivänä ku ihan pieni tuhru, ei mitää kipuja eikä mitää.(Eli ihan päin vastasta ku normaalisti vuoto aika runsasta ja kipuja) Aamulla tein testin ja nega se oli. Et onkohan nää nyt sit menkat vai mitä *piip*. Rasittavaa, päätin et seuraavalla kerralla en testaa vasta ku sit ku menkat viikon myöhäs(en kyl varmaa malta). Oliko jollai muullaki käyny näin? Yhyy kai se nyt pitää sit uskoa et ei tärpänny ja menkat on nyt sitte ihan sekasi. Voihan olla et mulla on jotai stressiä et siksi nii sekasi koko kroppa.
On nii turhautunu olo mut eihän tässä oo vielä kauaa yritettykkää et turhaa minä täsä valitan :D
Ihanaa et voin käyä täälä ruikuttaan nii säästyy avokin hermot ainaki vähä :D
Hei, ajattelin vastata lyhyesti sulle Pärri, kun kyselit onko muille käynyt vastaavasti. En tiedä muistatko, mitä itse kirjoittelin vähän yli kuukausi sitten.. Mulla oli elokuussa kierto 33päivää, syyskuun kierrossa tuli kiertopäivinä 27-30 aamuisin hyvin vähän ruskeaa tuhrua, mutta ei muuta. Mäkin luulin aluksi, että nytkö ne menkat taas alkoi, mut tein kp 27 raskaustestin,joka oli negatiivinen. Mutta koska vuotoa ei ollut enempää tein testin uudestaan kp 34 ja positiivista näytti. Nyt menossa 10+3. :) Toivottavasti sun tuhrusi on myös kiinnittymisvuotoa!
Aikku
Pärri, mullakin viime menkat oli vaan sellaiset tuhruttelut. Kestivätkin viikon ja välissä oli yksi päivä ettei tullut mitään kun korkeintaan hieman väriksi paperiin... En osaa niitä oikein laskea menkoiksi. Minun kohdalla testit on näyttäneet negaa. En enää vuodon alkamisen jälkeen ole edes testannut.
Olen miettinyt testailua paljon ja ovulaatiotesteistä ainakin luovun. Ja testailen raskautta vasta sitten kun on oikeasti aihetta... Olo on helpompi. Tosin pelottaa etten ikinä tule raskaaksi, jne. Eli ei mitään uutta. Mutta mielestäni en mieti asiaa kohtuuttoman paljon. Samoin olen vähentänyt palstailua.
Aika gynelle muutamien viikkojen päässä. Tieto siitä rauhoittaa kummasti.
Onnea plussanneille!
Tinsku
yk3,kp 15/?(29)
Mä oon nyt malttanut olla kirjottelematta tänne pari viikkoa (vaikka oon kyllä varmaan joka päivä käynyt lukemassa) ja on se vähän toivotulla tavalla toiminutkin. Oon pystynyt olemaan laskematta tarkkoja päiviä ja seksi on maistunut paremmin kuin edellisissä yrityskierroissa. Bongasin kuitenkin ihan fyysisistä merkeistä ovikseni, ja sen jälkeen oon taas palannut tähän jännäämisen fiilikseen josta yritin pois. :(
No, tässä kierrossa siis kuitenkin on ollut tärkeimmällä viikolla vähintään joka toinen päivä (hyvää) peitonheiluttelua, ja odotukset on taas korkealla.
Mä oon tietysti jo huomannut raskausoireitakin (raudan makua suussa, jotkut ruoat ällöttää, valkovuotoa enemmän kuin normaalisti tähän aikaan kuusta...), vaikka oviksesta on vasta kuus päivää ja ei mitään oireita vielä varmaan pitäis ollakaan.
Nyt siis taas jännätään vielä viikko ja toivotaan että ois menkat myöhässä ja pääsis testaileen.
En muista mitä kaikkea on tapahtunut näiden viikkojen aikana kun olen ollut poissa, mutta onnittelut plussanneille ja tsemppiä muille! Niin ja tervetulotoivotukset kaikille uusille, teitä onkin nyt tullut tosi monta!
-Helja yk 4, kp 19/26