Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyyntö: ymmärtäisitte vihdoin jättää lapsijoulukortit lähettämättä

Vierailija
28.10.2009 |

meille. Kyllä me muistetaan muutenkin että me ollaan lapsettomia. Kai te jo viiden vuoden jälkeen tajuatte, ettei meitä enää onnista. Vai ettekö vaan välitä. Silloin voisitte poistaa meidät kokonaan postituslistaltanne. Kiitos.

Ja seuraavaksi kuuntelen haukkunne.

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö kaikki jotka teille lapsikortteja jouluna lähettelee, että te ette voi saada lasta, vai ajatteleeko vain, että ette halua?

Itse en varmasti lähettäisi lapsikorttia sellaisille jotka lapsettomuudesta kärsivät, ellei sitten sattuisi olemana tosi läheinen, jolle kuvia muutenkin annetaan.

Noita kyseisiä lapsijoulukortteja kyllä lähetän ihan takuulla tänäkin vuonna, minusta ne on oiva tapa saada mummot, tädit ja muut sukulaiset ajantasalle lasten kuvien kanssa, ja suurin osa kenelle kuvakortit lähetän, ovat enemmän kuin onnessaan ne saadessaan.

Minä en kyllä edes laita kuvakortteja kuin valituille.

Vierailija
62/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on oikein mielenkiintoista nähdä kaverin kummin kaiman jälkeläisiä, toisin kuin jotain tontun kuvia.

En mä ainakaan halua kaverin kummin kaiman serkun kakaroita kirjahyllyjäni koristamaan. Poikkeuksena hyvin läheisen sukulaisen kullanmurun kuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

havainnon, että aika moni lapseton itse asiassa ei pidä lapsista/vihaa lapsia.

Vierailija
64/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsettomat jotka näin suuren herneen saatte nenäänne ystävänne/kaverin/sukulaisen lasten kuvista ette IKINÄ saisi omia lapsia. Jos viaton hyvän joulun toivotusmielessä lähetetty tutun lapsen kuva saa teissä näin negatiivisia tunteita aikaan, niin pelottavaa ajatella miten hulluksi tulisitte OMASTA lapsesta!

Vierailija
65/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukorttia joka on pariskunnalta, koska ap varmasti empaattisena ihmisenä ymmärtää, että lapsettomuuttakin pahempaa on sekä yksinäisyys että lapsettomuus. Joten ei käännä veistä kenenkään sellaisen haavassa, joka ei elämänkumppania ole löytänyt.

Eikä häihinkään voi tietenkään kutsua naimattomia, sehän on niin kipeä ajatus, että jollain toisella on jotain ihanaa, mitä minulla ei ole..

Vierailija
66/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tykkää niistä lapsikorteista.

Nakkelen ne roskiin yleensä. Ja on kiusallista kun lähettäjät sitten ihmettelevät kun ne eivät ole kirjahyllyssä.

Mieluummin ihan tavallisia joulukortteja jos niitä yleensä on pakko lähettää. Jopa tiimarin korteista on lapsille iloa kun saavat niistä joulutunnelmaa kun laittavat ne seinälle.

Seinälle ei todellakaan teipata jouluntunnelmaksi kenenkään lapsikortteja. Menevät heti roskiin. Muut heitetään vasta kun joulukoristeet riisutaan.

Vierailija
67/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjatonta lohduttomuutta. Sinä sen sijaan taidat olla varsinainen kyökkipsykologi, jolla on tiedostamattomana taka-ajatuksena ajatus siitä, kuinka lapsettomuus on rangaistus jostain, jota sinä pidät pahana, ehkäpä koska pelkäät itse syyllistyväsi samaan vaikka sulla perhettä onkin.

jos minä lähettäisi sulle korttikuvan viimeisimpien kuukautisteni ekan vuotopäivän käytetystä siteestä. Voisin vaikka photoshopata sen toiseen päähän pienen tonttulakin. Iloista joulua.

se lapsi on aineellistettu ja se on joku tavara jota sinä et voi saada. Lapsi on ihminen siinä missä minä tai sinäkin! Kaikille ei ole lapsia tarkoitettu, se on lahja. Vaikka kuinka on yritetty sata vuotta lasta niin se ei saisi mennä tuohon että sitä yrittämällä yritetään niinkuin jotain lottovoittoa ja sitten aletaan jo pitääkin sitä tavarana.

Meillä on lähetetty joulukortteja missä on koko perhe, ihan ihmisinä, ei aikuisina ja niiden pikku koriste-esineinä.

Vierailija
68/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon sydämestäni että lapsettomat jotka näin suuren herneen saatte nenäänne ystävänne/kaverin/sukulaisen lasten kuvista ette IKINÄ saisi omia lapsia. Jos viaton hyvän joulun toivotusmielessä lähetetty tutun lapsen kuva saa teissä näin negatiivisia tunteita aikaan, niin pelottavaa ajatella miten hulluksi tulisitte OMASTA lapsesta!

Niinpä. Mutta näiden lapsettomuudesta pimahtaneiden pointti taitaakin olla että muiden lapset ei ole ihmisiä, vaan jotain kateutta herättäviä otuksia, joiden olemassaoloa pitää salailla. Vain MINULLA, MINUN TUNTEILLANI ja MINUN KRIISILLÄNI ja MINUN OLEMATTOMILLA LAPSILLANI on merkitystä, kaikki eläkööt sen mukaan eli varpaillaan. MINÄMINÄMINÄ.

Hei lapsettomat, kannattaisko hakea apua: terapiaa, masennuslääkitystä tai jotain jos näin pieni asia kuin hyvän joulun toivotus saa sekoamaan?

Vierailija
69/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa tiimarin korteista on lapsille iloa kun saavat niistä joulutunnelmaa kun laittavat ne seinälle.

Seinälle ei todellakaan teipata jouluntunnelmaksi kenenkään lapsikortteja. Menevät heti roskiin. Muut heitetään vasta kun joulukoristeet riisutaan.

Hei kai sä sen olet täältä palstalta lukenut, että jotkut halveksuu TIIMARI-kortteja? :D

Eli laitat millaisen kortin vaan, niin aina joku valittaa.

Ihan sairasta touhua! Karmea muuten tuo sinun tyyli että nakkelet jouluntoivotukset suoraan roskiin. :( Eikö niitä voi vaikka laittaa niiden tiimarikorttien taakse, pois silmistä?

Vierailija
70/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä en tarvitse. En näe mitään syytä säilyttää lapsikortteja. Omat lapset ovat pettyneitä myös näihin valokuviin, koska innoissaan aina odottavat oikeita joulukortteja, joita saavat laittaa koristeeksi seinälle.

Moni tuntuu odottavan, että heidän lapsikorttejaan säilytetään vuositolkulla. Minä en säilytä, koska en oikein tiedä, mitä niillä tekisin. Johonkin laatikkoon kai vois työntää. Mutta sitä roskaa kertyy ihan tarpeeksi muutenkin.

Mutta jokainen tavallaan.

Jopa tiimarin korteista on lapsille iloa kun saavat niistä joulutunnelmaa kun laittavat ne seinälle.

Hei kai sä sen olet täältä palstalta lukenut, että jotkut halveksuu TIIMARI-kortteja? :D

Eli laitat millaisen kortin vaan, niin aina joku valittaa.

Ihan sairasta touhua! Karmea muuten tuo sinun tyyli että nakkelet jouluntoivotukset suoraan roskiin. :( Eikö niitä voi vaikka laittaa niiden tiimarikorttien taakse, pois silmistä?

Vierailija
71/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja halusin niitä myös lapsettomana.

En suhtaudu kenenkään lapsiin asenteella "toisten penskat ei kiinnosta"

Päinvastoin ihan harmittaa kun muutamat tutut joita nähdään harvoin lähettää jotain Tiimarin kortteja. Mä ottaisin paljon mieluummiin persoonallisen kuvakortin asianosaisen perheen lapsista tai vaikka lemmikeistä.

Kiitos kuvakortteja tänne!

Vierailija
72/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihan oikeasti kiinnosta ystävilleen tärkeät asiat. Kuten ystävän perhe.

Tosiaan sellaista MINÄ MINÄ-asennetta. Mitäpä sillä on väliä, mikä on toiselle arvokasta ja tärkeää, koska MINUSTA nyt tuntuu tältä.

Vierailija
73/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta arvaas mitä? Menis paljon helpommin ja vaivattomammin, jos osaisit avata sen suus niiden ystäviesi edessä sen sijaan että anonyyminä ruikutat täällä vauvapalstalla!

T. lapseton joka mielellään vastaanottaa toisten lapsikortteja

jos minä lähettäisi sulle korttikuvan viimeisimpien kuukautisteni ekan vuotopäivän käytetystä siteestä. Voisin vaikka photoshopata sen toiseen päähän pienen tonttulakin. Iloista joulua.

Vierailija
74/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tykkää niistä lapsikorteista. Nakkelen ne roskiin yleensä. Ja on kiusallista kun lähettäjät sitten ihmettelevät kun ne eivät ole kirjahyllyssä. Mieluummin ihan tavallisia joulukortteja jos niitä yleensä on pakko lähettää. Jopa tiimarin korteista on lapsille iloa kun saavat niistä joulutunnelmaa kun laittavat ne seinälle. Seinälle ei todellakaan teipata jouluntunnelmaksi kenenkään lapsikortteja. Menevät heti roskiin. Muut heitetään vasta kun joulukoristeet riisutaan.

Onpas outoa. En minä vaan laita joulukortteja seinälle koristeeksi. En sen puoleen laita niitä kirjahyllyynkään. Lasten- ja perhekuvat laitan joulun jälkeen albumiin, kortit silppuriin.

Joulukoristelua varten meillä on erikeen jouluaiheiset taulut. Ei tarvitse TEIPPAILLA kortteja seiniin.

Vierailija
75/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheen viimevuotisessa joulukortissa oli perhe + perheen koira + jokaisella perheenjäsenellä koiranpentu sylissä, koirilla jokaisella iso punainen rusetti kaulassa. Suloista!

Vierailija
76/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaisitkohan sinä jotain, jos minä lähettäisi sulle korttikuvan viimeisimpien kuukautisteni ekan vuotopäivän käytetystä siteestä. Voisin vaikka photoshopata sen toiseen päähän pienen tonttulakin. Iloista joulua.

Siis ei voi olla totta! :( Vertaatko sä tosiaan käytettyä terveyssidettä ja ystävän tuttavan lasta!!!???

Toinen on ihminen, toinen on roska. Sun arvomaailma on aivan sekaisin. TOIVOTTAVASTI et ikinä saa lapsia. Olet ihan sekaisin. Hae hoitoa.

t:lapsettomuudesta kärsinyt

Vierailija
77/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan noita lapsikortteja ja onneksi kaikki kaveripiirissä niitä lähettelevät.

Kuvitelkaa, jotkut lähettävät jopa iloisen kuvan jossa on koko perhe. Eli joutuu myös sitä naapurin Penaa tuijottamaan kaiken lisäksi eikä vaan niiden räkänokkia!

Ei vaan, mulla on tapana kerätä joulukortit eteiseen yhden kaapin päätyyn sinitarralla kiinni - sinne pääsee ihan Tiimarin kortit, tosin reunoille ja ylös. Paremmalle paikalle pääsee valokuvaamon lapsikortit ja keskeisimmälle paikalle kortit joissa on lasten kuva + se on itse askarreltu kauniisti. Näitä arvostan todella. Kun joulu on ohi, kerään korit pois ja merkkaan keneltä on tullut kortti, en periaatteella "silmä silmästä" vaan ihan vaan helpottaakseni seuraavan vuoden listaa. Lapsikortit ja nekin kortit joissa on naapurin Pena yleensä säästän, muut menevät roskiin.

Itseasiassa en muista yhtään lapsiperhettä joka ei lähettäisi lapsikortteja jouluna :) Ihanaa! Jopa ne lapsettomuudesta kärsineet lähettävät tonttukortteja räkänokistaan, pahimmillaan kiinalaisista räkänokista - kostavat varmaan vuosien vääryydet.

Vierailija
78/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaisitkohan sinä jotain, jos minä lähettäisi sulle korttikuvan viimeisimpien kuukautisteni ekan vuotopäivän käytetystä siteestä. Voisin vaikka photoshopata sen toiseen päähän pienen tonttulakin. Iloista joulua.

Siis ei voi olla totta! :( Vertaatko sä tosiaan käytettyä terveyssidettä ja ystävän tuttavan lasta!!!??? Toinen on ihminen, toinen on roska. Sun arvomaailma on aivan sekaisin. TOIVOTTAVASTI et ikinä saa lapsia. Olet ihan sekaisin. Hae hoitoa. t:lapsettomuudesta kärsinyt

Ymmärrän, että lapsettomuus on surun aihe. Tuntuu vain pahalta, että lapseton voi kokea näin suuria vihantunteita niitä kohtaan joilla on lapsia. Eikö tuon vihan asemasta voisi toimia vaikka sijoitusperheenä sellaisille lapsille, joiden vanhemmat lapsiaan kohtelevat huonosti? Eikö tosiaan voi tehdä mitään muuta kuin märehtiä lapsettomuuttaan? Maailmassa on paljon lapsia, jotka tarvitsisivat rakastavaa, aikuista ihmistä elämäänsä.

Ai niin, mutta tämä ensimmäinen kirjoittaja ei kyllä vaikuta kovin aikuiselta.

Vierailija
79/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeinen blastokysti. Sen lähemmäs omaa lasta en pääse. Miksei valokuva siitä kelpaa?

Vierailija
80/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeinen blastokysti. Sen lähemmäs omaa lasta en pääse. Miksei valokuva siitä kelpaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme