Pyyntö: ymmärtäisitte vihdoin jättää lapsijoulukortit lähettämättä
meille. Kyllä me muistetaan muutenkin että me ollaan lapsettomia. Kai te jo viiden vuoden jälkeen tajuatte, ettei meitä enää onnista. Vai ettekö vaan välitä. Silloin voisitte poistaa meidät kokonaan postituslistaltanne. Kiitos.
Ja seuraavaksi kuuntelen haukkunne.
Kommentit (179)
kuvan näkemisestä voi tulla surullinen ja katkerakin olo. Olen itse kärsinyt lapsettomuudesta ja myönnän, että ensimmäinen joulu keskenmenon ja muutaman tuloksettoman hoidon jälkeen oli vaikeaa aikaa. Mutta tuo a.p.:n reaktio on kyllä melko voimakas ja viestii siitä, että lapsettomuus on alkanut hallita elämää turhankin paljon. Suuren surunkin keskellä emme voi kieltää muita elämästä, tuttavien lapset eivät lakkaa olemasta, jos heidän kuvaansa ei näe. Entä sitten lasten kanssa itse askarrellut kortit, eivätkö nekin muistuta lapsettomuudesta, vai kuvako se pahin on? Muiden on todella hankala tietää, mikä asia ketäkin loukkaa. Joulukortin vilpitön tarkoitus on ilahduttaa ja on kurjaa jos se kääntyykin itseään vastaan. No, eivät kaikki lapsikortitkaan ole niin onnistuneita, mutta ajatushan on tärkein.
nyt niin muodikkaita "lapsienkeleitä" eli enkeleitä vauvan/lapsen kasvoilla? Entäs tonttulapsi-kortteihin? Maisemakortit taitaa olla sulle ainoa vaihtoehto? Ihan käsittämätöntä. Varmaan vaihdat kadulla puolta jos vastaan kävelee tuttu nainen lapsensa kanssa?
minulla ei ole koiranpentua enkä sellaista edes saa. :( Tulee paha mieli, kun katselen niitä koiranpentukortteja.
Lapsi minulla on, mutta ikinä en ole hänestä tehnyt joulukorttia..
missä lastemme kuvia verrataan 'paskan lappamiseen' ja käytettyihin kuukautissiteisiin ovat fiksuja ja asiallisia kirjoituksia, ja vain lapselliset ihmiset ovat tässä olleet pahansuopia, niin puheyhteyttä ei varmaan synny. Luulen, että et haluaisi omiakaan lapsiasi verrattavan paskaan tai kuukautisvereen kunhan heitä saat. Ja ymmärrät miten loukkaavaa se on, että ystävät eivät halua tietää arvokkaimmista asioista meidän elämässämme.
jos nämä pyytävät tulla yhtään huomioonotetuiksi perheiden ylivertaisen paremmuuden kustannuksella. Joo, te voititte. Olisitte voittaneet ilman alentuvia ja pahansuopia viestejännekin.
kumpi mieluummin olisit, äiti vai laitta, niin uskonpa että näiden väinen aste-ero hahmottuisi sinullekin.
kun mun langanlaiha kaveri vetää vieressä pizzaa, kokista, olutta, kakkua ja ei liho. Minä taas olen kuin pullataikina, vaikka en syö mitään ja liikun.
Juuri nyt läskiys on suurin ongelmani. Läskit ei saa edes miehiä joiden kanssa voisi yrittää saada lapsia. Revi siitä.
onko parempi pullea joulupukki ja -muori? Entä jos kortissa esiintyy pipareita tai torttuja?
kumpi mieluummin olisit, äiti vai laitta, niin uskonpa että näiden väinen aste-ero hahmottuisi sinullekin.
kun mun langanlaiha kaveri vetää vieressä pizzaa, kokista, olutta, kakkua ja ei liho. Minä taas olen kuin pullataikina, vaikka en syö mitään ja liikun.
Juuri nyt läskiys on suurin ongelmani. Läskit ei saa edes miehiä joiden kanssa voisi yrittää saada lapsia. Revi siitä.
kun luomulapsia ei tule ja hoidot on käyty tuloksetta läpi. Hyvin harvassa ovat perheet jotka adoptoivat suoraan edes yrittämättä lisääntyä itse.
Monesti näillä ihmisillä ei edes ole mitään muuta millä leveillä, joten lasten avulla on helppo esittää monin tavoin kypsempää, parempaa ja pyhempää kuin mitä muuten on.
Ei kukaan lähetä niitä kortteja mielellä "lällällää meilläpä onkin tällainen mutta teillä ei".
Millainen ihminen puhuu muuten ilmaisulla "adoptiolapsiakaan" ihan kuin kyseessä olisi jonkinlainen sekundavaihtoehto? Vastaan että juuri sellainen, joka leveilee -mahdollisesti itseäänkin pettäen- omilla lapsillaan.
ja hei mitä mieltä ootte pitäiskö meidän lapsellisten nyt ruveta miettimään että missä voidaan vieraillakin ettei kenellekään lapsettomuudesta kärsivälle tule pahaa mieltä kun näkee meidät! ilmeisesti kun ainoa lapsi mistä he voivat nauttia olisi se oma.
Meille riittää, että meidän hyllyä koristaa kolme kaunista lasta mutta en odota, että muutkin tekisivät niin.
Ihan hyvä ettet odota, kun meidän lapset ei oikein pysykään siellä hyllyllä.
Olen viimeisten vuosien aikana lähettänyt aina lapsiaiheiset joulukortit ystäville/sukulaisille...Ei ole tullut mieleenkään, että joku voisi loukkaantua. Tiedän, että lapsettomiakin on joukossa (esim. ystäväni, joka on saanut yhden lapsen, mutta sen jälkeen vain keskenmenoja)...En kyllä taida enää uskaltaa lapsikortteja lähettää.
joka kruunaisi kaiken muun ja olet katkera kun niitä ei rahallakaan saa.
Minulla ei ole tarvetta leveillä yhtään millään, en ole sellainen ihminen enkä liiku sellaisissa piireissä ja itsetuntoni on hyvä eikä tarvitse pönkitystä.
Minulle lapset eivät ole jotain mitä pitää olla talon, auton, kesämökin ym. lisäksi jotta kuva olisi täydellinen. Ehkä minulle on siksi annettukin lapsia viisi.
Monesti näillä ihmisillä ei edes ole mitään muuta millä leveillä, joten lasten avulla on helppo esittää monin tavoin kypsempää, parempaa ja pyhempää kuin mitä muuten on.
Ei kukaan lähetä niitä kortteja mielellä "lällällää meilläpä onkin tällainen mutta teillä ei".
Millainen ihminen puhuu muuten ilmaisulla "adoptiolapsiakaan" ihan kuin kyseessä olisi jonkinlainen sekundavaihtoehto? Vastaan että juuri sellainen, joka leveilee -mahdollisesti itseäänkin pettäen- omilla lapsillaan.
ettei av-mammoilla ole juuri muuta elämänsisältöä kuin lapset ja jos joku uskaltaa vihjaista ettei niistä kannattaisi muistuttaa jokaisessa mahdollisessa tilaisuudessa niin jopahan nousee poru ja sätkätys!
Itse en koskaan lähettäisi kenellekään kuvia lapsistani muuten kuin että niitä on pyydetty.
teille valokuvia meidän koirista tupsulakki päässä ja kesämökistä. Toivottavasti ne kelpaa, vai oletteko kateellisisa niistäkin.
Oikeasti: kukaan ei tarkoita lähettämiään lapsijoulukortteja henkilökohtaisiksi loukkauksiksi.
ettei av-mammoilla ole juuri muuta elämänsisältöä kuin lapset ja jos joku uskaltaa vihjaista ettei niistä kannattaisi muistuttaa jokaisessa mahdollisessa tilaisuudessa niin jopahan nousee poru ja sätkätys! Itse en koskaan lähettäisi kenellekään kuvia lapsistani muuten kuin että niitä on pyydetty.
Tämä osoittaa, että meillä on liian paljon aikaa! Täällä sitten tapellaan jostain saakelin joulukorteista. Lapseton vonkuu, että ei ole lasta, läski vonkuu että ei ole miestä.
Maailmassa ihmisillä on isoja ja aitoja ongelmia. Kuten mistä saada ruoka lapsille (jos joku sXXXana on mennyt semmoisia tekemään!) jossain rutikuivassa ruokokopissa keskellä aavikkoa. Tai miten kustantaa lähiomaisen sairaanhoito, kun ei ole vakuutusta. Tai miten selvitä siitä, kun puolenkymmentä sotilasta raiskasi.
Meillä olisi paljon tekemistä. Minä alan laittaa nyt niille lapsille (sorry vaan kaikki!) romppeita valmiiksi huomiseksi. Yritän opiskella hetken, että saisin isomman tilipussin että voisin huolehtia perheestäni (anteeksi nyt vaan, kun on semmoinen!).
ettei av-mammoilla ole juuri muuta elämänsisältöä kuin lapset ja jos joku uskaltaa vihjaista ettei niistä kannattaisi muistuttaa jokaisessa mahdollisessa tilaisuudessa niin jopahan nousee poru ja sätkätys! Itse en koskaan lähettäisi kenellekään kuvia lapsistani muuten kuin että niitä on pyydetty.
Tämä on vauva-lehden palsta ja täällä yleensä pyörii ihmisiä joilla on lapsia ja jotka haluavat keskustella lapsista ja joille ne lapset ovat aika tärkeässä roolissa. Ihan tämän ko. julkaisun kohderyhmää ovat nämä ihmiset ja heille tämä palsta on ylipäänsä olemassa. Luuletko että Sanoma Magazines tätä ihan huvikseen pitää pystyssä jonain Suomi24 -palstan veroisena kaikille kaikkea foorumina?
Kun rakennan taloa, menen jonnekin remonttireiskapalstalle enka ala tosiaan terapoimaan ja voivottelemaan niitä jotka eivät syystä tai toisesta pysty taloa rakentamaan ja jotka silti haluavat notkua remonttireiskapalstalla. Saati että lopettaisin sen talon rakentamisen siihen paikkaan, etei vaan tule heille paha mieli. Voin puolustaa siellä tarvetta omalle talonrakennusvietilleni jos sitä joku kyseenalaistaa.
Herää kysymys: Jos lapset ällöttävät, siis hyvien kavereidenkin lapset noin niinkun ylipäänsä nin paljon ettei siedä saada heistä kerran vuodessa edes yhtä valokuvaa, mitä ihmettä he tekevät vauva-palstalla???
AIHE VAPAA -PALSTA!
Ihan hyvin täällä siis mahtuu lapsettomatkin keskustelemaan.
Kaikkihan me ollaan lapsettomia, kunnes ensimmäinen lapsi syntyy. Ja jos on kärsinyt lapsettomuudesta ja sitten saa sen toivomansa lapsen, niin SIITÄ SAA ILOITA, vaikka sitten lähettämällä sen lapsen kuvia jouluna.
Et kai kuvittele että lapseton ihminen, ennen ensimmäistä lasta tietäisi mitä on kärsiä lapsettomuudesta. Odotuksen odotus ja vauvan odotus on vielä tuossa vaiheessa kihelmöivän jännittävää, ihanaa aikaa. Vuosien pettymysten jälkeen harva pystyy säilyttämään mielensä ilman että missään vaiheessa katkeroitu.
Ap ymmärrän sinua. EI kiitos lapsikortteja!
paikka laittaa pyyntönsä. Ketjun suosiostakin päätellen täällä on paljon vauvakorttien lähettelijöitä.
Idiootti! Pässi!
Jos itse lähetän omien lapsieni kuvia, en muutenkaan odota, että niitä pidettäisiin esillä. En itse pidä esillä muita kuin pari kuvaa omasta lapsestani. En ole tullut edes ajatelleeksi, että joku voisi olla niin dorka, että luulee joulukorttikuvien olevan tarkoitettuja kirjahyllylle.
Olen viimeisten vuosien aikana lähettänyt aina lapsiaiheiset joulukortit ystäville/sukulaisille...Ei ole tullut mieleenkään, että joku voisi loukkaantua. Tiedän, että lapsettomiakin on joukossa (esim. ystäväni, joka on saanut yhden lapsen, mutta sen jälkeen vain keskenmenoja)...En kyllä taida enää uskaltaa lapsikortteja lähettää."
Tässä on iso pointti. Ehkä ap halusi lapsiperheiden hetken miettivän asiaa. Se, että itselle on siunaantunut rakas kullannuppu voi todella kirpaista lapsetonta. Eikä se tarkoita sitä, että vihaisi lapsia. Sitä on vaan saattanut itsekin ajatella usein lähettävänsä joskus kuvan lapsestaan joulukortissa. Jokainen kortti sitten muistuttaa siitä, ettei sitä voi ehkä koskaan tehdä.
Vähän sympatiaa ap:lle kuitenkin. Ei varmasti ole helppoa!