Pyyntö: ymmärtäisitte vihdoin jättää lapsijoulukortit lähettämättä
meille. Kyllä me muistetaan muutenkin että me ollaan lapsettomia. Kai te jo viiden vuoden jälkeen tajuatte, ettei meitä enää onnista. Vai ettekö vaan välitä. Silloin voisitte poistaa meidät kokonaan postituslistaltanne. Kiitos.
Ja seuraavaksi kuuntelen haukkunne.
Kommentit (179)
jos minä lähettäisi sulle korttikuvan viimeisimpien kuukautisteni ekan vuotopäivän käytetystä siteestä. Voisin vaikka photoshopata sen toiseen päähän pienen tonttulakin. Iloista joulua.
En pistäisi pahakseni! :D
Yst. terv. Korttia odotellessa! ;)
Lapsikortit on varmaan isovanhemmille ja kummivanhemmille tervetulleita. mutta nyt lahettaa niita ystavapariskunnille... Minua ei kiinnosta kavereideni penskat patkaakaan. Ja lapsettomille se on kylla iaka julmaa lahettaa sellaisia.
Itse lahettaisin lapsikortit vain isovanhemmille, kummeille ja sisarruksille.
ajattelevat, että katsopas tästä kortista nyt mikä me ollaan hankittu! Ihan oikea vauva! Kelpais varmaan sullekin.... Eiköhän ne vanhemmat ajattele että ihmiset (varsinkin sellaiset joita ei kovin usein tapaa) haluavat nähdä juuri Matin tai Marjan kuvan. Kun lapset kasvavatkin niin nopeasti ja muuttuvat.
Mahtaa noiden katkerien lapsettomien lapsellisilla kavereilla ja sukulaisilla olla tosi hauskaa. Voi helvetti.
Omassa tuttavapiirissänikin on ollut lapsettomia ja oikeasti lapsirakkaita ihmisiä, jotka eivät tuhlaa energiaansa siihen että muuttuvat katkeriksi lasten vihaajiksi, vaan ovat sitä mieluummin viettäneet aikaa meidän lasten kanssa!
Täällä lapsettomat puhuvat lapsista kuin joistain tuotteista! Me ei haluat kuvaa teidän katumaasturista koska tullaan kateelliseksi. Lapset ovat ihmisiä, yksilöitä. Miksi muka joku lapseton ei voi iloita vaikka sukulaislapsen kuvasta. Ihan siksi että se esittää sitä nimenomaista henkilöä.
pyytää anteeksi kaikilta lapsettomilta sitä, että olen mennyt itse lapsia saamaan. Olisi varmaankin pitänyt ihan solidaarisuudesta jättää väliin. Mutta kun nyt näin ikävästi on päässyt käymään, niin yritän ainakin vaieta asiasta ja teeskennellä ettei minulla lapsia olekaan. Muistan myös opettaa lapseni ajattelemaan itsestään, että heillä ei oikeastaan olisi oikeutta olla olemassa. ANTEEKSI NYT IHAN HELVETISTI.
vähän vieraampienkin perheiden. Varsinkin sellaisten, joita harvoin tavataan. On tosi kiva katsoa, miten lapset kasvavat, ja kiva huomata, miten jonkun vanhan opiskelukaverin perhe kasvaa. :)
Eli te lapsia kammoksuvat lapsettomat, kertokaa tutuillenne itse, että ette halua lasten kuvia, niin että me muut voimme jatkaa mukavaa tapaa.
Onko se todellakin niin kipeä paikka mammoille että joku ei ehkä haluakaan kuvaa teidän lapsistanne joulukorttina? Tuskin ap:lla on mitään henkilökohtaisesti kenenkään lapsia kohtaan, ei siitä ole kyse: kyse on vain siitä ettei halua että jouluna(kin) väännetään sitä puukkoa haavassa. Onko empatiakyky niin vaikeaa? Ja onko tullut mieleen että ap:n ystävät tietävät heidän lapsettomuudestaan ja sen kipeydestä ja kuitenkin lähettävät lapsikortteja?
Ja nyt on pakko todeta että en muista kertaakaan saaneeni oikeasti kivannäköistä lasten kuvista lähetettyä korttia... Aina mietin että eikö noilla vanhemmilla ole yhtään tajua että millainen on hyvä kuva ja millainen ei. Vinkki: kuva ei automaattisesti ole hyvä vaikka keskellä mötköttää se oma kullannuppu.
mitä ilmeisimmin olet terapian tarpeessa (eikä tämä ole mitään kuittailua). Asennoitumisesti asiaan ei ole tavanomainen ja pyydät ihan kohtuuttomia (että muut eivät saisi lähettää sinulle kortteja, joissa on lapsen kuva)!
Oletko ap. ajatellut, että maailmassa on muutakin kuin sinun lapsettomuutesi? Ehkä sinun maailmasi pyörii sen asian ympärillä, mutta muiden maailma ei. Kukaan ei voi tätä tilannetta muuttaa paitsi sinä itse - ja tilanteella tarkoitan SINUN ASENNETTASI.
Ja tiedätkö, on muunkinlaisia kriisejä kuin lapsettomuus, esimerkiksi lapsen kuolema. Minun lapseni on kuollut, ja otan ilolla vastaan jok'ikisen joulukortin, onpa siinä lapsen kuva tai ei. Toisten lapset eivät ole minulta pois, päinvastoin.
Ja tiedätkö, on muunkinlaisia kriisejä kuin lapsettomuus, esimerkiksi lapsen kuolema. Minun lapseni on kuollut, ja otan ilolla vastaan jok'ikisen joulukortin, onpa siinä lapsen kuva tai ei. Toisten lapset eivät ole minulta pois, päinvastoin.
Eli lapsettomuus ei saa tuntua pahalta,koska joltain toiselta on voinut kuolla lapsi. Aika harvassa muussa elämän surussa pitää jonkun toisen aina päästä kertomaan että "minäpä olen kokenut jotain vielä pahempaa", mutta jostain syystä lapsettomille on ihan ok tehdä niin. Lapsettomuuden ongelma on vain omien korvien välissä!
jos minä lähettäisi sulle korttikuvan viimeisimpien kuukautisteni ekan vuotopäivän käytetystä siteestä. Voisin vaikka photoshopata sen toiseen päähän pienen tonttulakin. Iloista joulua.
se lapsi on aineellistettu ja se on joku tavara jota sinä et voi saada. Lapsi on ihminen siinä missä minä tai sinäkin! Kaikille ei ole lapsia tarkoitettu, se on lahja. Vaikka kuinka on yritetty sata vuotta lasta niin se ei saisi mennä tuohon että sitä yrittämällä yritetään niinkuin jotain lottovoittoa ja sitten aletaan jo pitääkin sitä tavarana.
Meillä on lähetetty joulukortteja missä on koko perhe, ihan ihmisinä, ei aikuisina ja niiden pikku koriste-esineinä.
Häpeä, ap!
Toivon, ettet saakaan lasta, sillä noin itsekäs omaan napaan tuijottaja ei voisi olla muuta kuin kammottava äiti.
voitko nyt ap kertoa mitä hittoa sä teet VAUVAPALSTALLA?!
mua vaan ihan periaatteesta ärsyttää se, miten joidenkin ihmisten on ihan pakko esitellä niitä kakaroitaan. niin kuin ne olisivat ihan kaikkien ihmisten mielestä maailman suloisimmat räkänokat. mua henk koht inhottaa pällistellä näitä kakarakortteja, ja varsinkin nyt kun on rankka keskenmeno takana. en pysty edes käymään parin kaverin luona kylässä kun tuntuu niin pahalta nähdä vauvoja, olen kai juuri nyt liian herkässä mielentilassa.
kauhulla jo odotan joulukorttisesongin alkua, mies saa hakea joulukuussa postin ja deletoida joka ikisen joulutervehdyksen mikä saattaisi sisältää jotain mieltäni järkyttävää. en vaan kestä.
ei ehkä ole omien korvien välissä, useimmiten ehkä omien lonkkien välissä.
On vaan niin totaalisontaa kuvitella, että se oma lapsettomuus on ainoa kriisi maan päällä ja kuvitella, että kaikkien pitää se muistaa ja aina ottaa kaikissa toimissaan huomioon.
Ihan tosissaan, ap, jos asia on sinulle noin kipeä, niin mitäpä jos sanoisit tuttavillesi miten asia on. Kai sen voi kohteliaasti sanoa: "mekin olemme toivoneet lasta ja kun emme ole lasta saaneet, tuntuu pahalta katsoa noita kortteja".
On kuitenkin kohtuutonta ajatella, että muut eivät saa iloita lapsistaan, kun joku voi olla lapseton.
Oletko ap. ajatellut, että ehkä monikin niistä tuttavistasi, jotka nyt iloitsevat lapsistaan, ovat aiemmin kärsineet lapsettomuudesta. Kaikkihan me ollaan lapsettomia, kunnes ensimmäinen lapsi syntyy. Ja jos on kärsinyt lapsettomuudesta ja sitten saa sen toivomansa lapsen, niin SIITÄ SAA ILOITA, vaikka sitten lähettämällä sen lapsen kuvia jouluna.
oli niissä sitten lapsia, aikuisia, koko perhe, koiria, jouluinen maisema, kollaasi jossa kaikkia edellä mainittuja tai ihan mitä vain. Kaikenlaisia on meille tullut ja ollaan myös lähetetty. Joulukortti on vain joulukortti ja hyvän joulun toivotus, mitä ihmeen väliä sillä on ovatko lapset siinä kuvassa jonkun omia vai piirrettyjä (valmiissa korteissakin on usein lapsia!). Ja ainakaan me emme todellakaan odota että mitään lähettämiämme kortteja laitettaisiin esille tai säilytettäisiin. Vastaanottajalla on oikeus tehdä niile mitä lystää.
olevansa vauva-palstalla ja toimi fiksusti, eli häipyi?
meille. Kyllä me muistetaan muutenkin että me ollaan lapsettomia. Kai te jo viiden vuoden jälkeen tajuatte, ettei meitä enää onnista. Vai ettekö vaan välitä. Silloin voisitte poistaa meidät kokonaan postituslistaltanne. Kiitos. Ja seuraavaksi kuuntelen haukkunne.
En lähetä sitä yksineläjille, lapsettomille tai ihmisille joita en tunne kovin hyvin. Ihan vain siksi, että nämä asiat ovat tosi herkkiä ja en halua, että meidän kortista tulee paha mieli.
Teille olen postittanut aina tavallisen joulukortin. Allekirjoitusta kyllä mietin. Voiko siihen laittaa X:n perhe vai kaikkien nimet vai mitä. Mitä sinä suosittelisit? En halua, että allekirjoituksestakaan kirpoaa pahaa mieltä.
mua vaan ihan periaatteesta ärsyttää se, miten joidenkin ihmisten on ihan pakko esitellä niitä kakaroitaan. niin kuin ne olisivat ihan kaikkien ihmisten mielestä maailman suloisimmat räkänokat. mua henk koht inhottaa pällistellä näitä kakarakortteja, ja varsinkin nyt kun on rankka keskenmeno takana. en pysty edes käymään parin kaverin luona kylässä kun tuntuu niin pahalta nähdä vauvoja, olen kai juuri nyt liian herkässä mielentilassa. kauhulla jo odotan joulukorttisesongin alkua, mies saa hakea joulukuussa postin ja deletoida joka ikisen joulutervehdyksen mikä saattaisi sisältää jotain mieltäni järkyttävää. en vaan kestä.
Olen surullinen puolestasi. Ei se ole henkilökohtainen loukkaus, että ystäväsi lähettää sinulle joulutervehdyksen perheen kuvan kanssa. He haluavat toivottaa sinulle hyvää joulua.
Voisitko vinksauttaa pääkoppaasi ja opetella positiivisemman asenteen? Ehkä kehosikin reagoisi rennommin eläämään ja saisit sitä voimaa mitä tarvitset. Et sinä vihalla ja kateudella kasvata muuta kuin mustaa möykkyä sisälläsi.
lähettää kortin, jossa on eläimen kuva?
Saako ruoka-allergiaperheessä vieraillessaan kertoa, mitä on syönyt?
Saako hyväuninen mainita unettomuudesta kärsivälle nukkuneensa hyvin?
Saako vanhempansa menettäneelle kertoa vierailleensa omien vanhempiensa luona?
Saako puhua vierasta kieltä, jota toinen ei ole oppinut kovin hyvin?
Saako olla olemassa, jos se vaikka loukkaa jotakuta toista?
juttu kuin käytetty kuukautisside? Joo, toivottavasti et kuulu omaan tuttavapiiriini. Tai kenenkään lapsen. Sairas asenne sinulla.
Olen pahoillani että sinulla ei ole lapsia, ja varmasti kannattaa asiaa käsitellä vaikka ammattiauttajan kanssa.
Mutta älä kosta lapsettomuuttasi muille ihmisille, ja koita tajuta, että lapset ovat ihmisiä, kuukautissiteesi ei ole.