Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyyntö: ymmärtäisitte vihdoin jättää lapsijoulukortit lähettämättä

Vierailija
28.10.2009 |

meille. Kyllä me muistetaan muutenkin että me ollaan lapsettomia. Kai te jo viiden vuoden jälkeen tajuatte, ettei meitä enää onnista. Vai ettekö vaan välitä. Silloin voisitte poistaa meidät kokonaan postituslistaltanne. Kiitos.

Ja seuraavaksi kuuntelen haukkunne.

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä lähettäisi sulle korttikuvan viimeisimpien kuukautisteni ekan vuotopäivän käytetystä siteestä. Voisin vaikka photoshopata sen toiseen päähän pienen tonttulakin. Iloista joulua.

se lapsi on aineellistettu ja se on joku tavara jota sinä et voi saada. Lapsi on ihminen siinä missä minä tai sinäkin! Kaikille ei ole lapsia tarkoitettu, se on lahja. Vaikka kuinka on yritetty sata vuotta lasta niin se ei saisi mennä tuohon että sitä yrittämällä yritetään niinkuin jotain lottovoittoa ja sitten aletaan jo pitääkin sitä tavarana. Meillä on lähetetty joulukortteja missä on koko perhe, ihan ihmisinä, ei aikuisina ja niiden pikku koriste-esineinä.

Kuinka joku voi ajatella noin? Sanotko ihmiselle, jolta on lapsi kuollut vaikka kohtuun (niin kuin monelta lapsettomalta on) että hyvä kun se kuoli, et sinä ole äidiksi tarkoitettu. Millainen ihminen voi päästää suustaan tuollaisia ajatuksia?

Vierailija
162/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on lapsen askartelema kortti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on tahattomasti lapseton, kun eihän sitä oikeasti ole tahdikasta kysyäkään?

Mitään joulukorttiongelmaa mulla ei itselläni ole, en lähetä minkäänlaisia joulukortteja, mutta en vain ymmärrä tätä syytöstä että omien lasten esille tuominen (esim. heistä puhuminen, sitä kyllä teen) on empatiakyvyttömyyttä. Mistä ihmeestä te tiedätte muiden lapsettomuusjutut? Mulle ei ole vielä koskaan kukaan tuttava kertonut olevansa tahattomasti lapseton.

Vierailija
164/179 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa sellaisen listan, mihin joakinen sais sitten määritellä minkälaisia kortteja heille ei saa lähettää!?

Sieltä vois sitten kaikki sukulaiset/tutut käydä tarkastamassa ennen postitusta ettei vaan lähde vääränlaista korttia väärään osoitteeseen!

Loppus tää jokajouluinen vinkuminen tälläkin palstalla siitä, että minkälaisia kortteja saa/ei saa lähettää!!

Mun mielestä on kiva kun ihmiset edes lähetää vielä kortteja! Ihan sama onko se kuvakortti, tiimarin kortti, itse tehty vaiko ilmainen "näyte"kortti...pääasia että on kortti ja ystäviä, joilta niitä saa!:)

Vierailija
165/179 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... minä ainakin koen, että sellaisella kortilla tarkoitetaan sitä, että tässä nyt meodän koko perheemme toivottaa teille hyvät joulut, kaikki perheenjäsenet ketään unohtamatta. Ihan samalla lailla meidän lapsemme kirjoittavat nimensä meidän kortteihimme, koska toivottavat hauskat joulut sekä lapsellisille että lapsettomille ihan tasapuolisesti, koska kuuluvat perheeseemme ihan samalla lailla kuin aikuisetkin.

Myös sinkkuystävieni korttiin tulee mieheni nimi. Olemme perhe, ja kortit tulevat ihan meiltä kaikilta. Minäkin laitan nimeni joillekin mieheni vanhoille sukulaisille meneviin kortteihin, vaikka ehkä kerran olen heidät tavannut. Samoin lastemme nimet tulevat automaattisesti kaikkiin kortteihin.

MITÄ eroa on siis kuvalla ja nimellä? Minulla on tosiaan pari yksinäistä sinkkuystävää, ja jos kuvakortteja lähettäisimme, taatusti mieheni kuva komeilisi niisä korteissa muiden perheenjäsenten kanssa.

Kauheaa, mutta minustakin joidenkin juttujen perusteella täällä lapsia ei nähdä ihmisinä, vaan jotenkin kuin esineinä, joita sitten korteissa "esitellään" muka lapsettomien kiusaksi.

Vierailija
166/179 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä, mutta eri syystä: Olen saanut kymmeniä lapsiaiheisia joulukortteja, ja kaikki aiheuttavat saman myötähäpeän. Ihmiset eivät vaan osaa kuvata lapsiaan oikeissa olosuhteissa,

terv. ammattikuvaaja

Vierailija
167/179 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kortit vaikkei joulua vietetäkään. Omia lapsia on ja toistenkin lasten kuvia kiva katsella.

Lapsettomuus on varmasti kipeä asia. Mutta lapsi ei eläämään onnea yksin tuo jos ei sitä onnea löydä elämäänsä muualtakaan. Huoli lapsistaan on niin valtava ja työmäärä loputun vaikka lapset toivottuja ja rakkaita onkin. Ehkä ap vielä lapsen saakin kun oppii nauttimaan elämästä. Toisten lapsiakin voi rakastaa aloita vaikka niitä kuvia ihailemalla.

Vierailija
168/179 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitte myös jättää lähettämättä.

Muistan muutenkin olevani allerginen.

Ja ne kortit jossa joku tonttu juoksee tai muuten temppuilee. Muistan kyllä muutenkin olevani liikuntarajoitteinen vammakko.

Vierailija
169/179 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä syynätään niin kovalla kritiikillä etten halua mennä mukaan koko hommaan. Joko ei ole riittävän laadukasta valokuvaustyötä tai ei ole riittävän kallis tai on ostettu liian mauttomasta kaupasta (kaikkihan Tiimarin kortteja vihaavat), tai kuvaa liian rumaa tonttua tai lasta tai koiraa tai joulukuusta...

Selvästikin pahaa mieltä seuraa koko joulukorteista. Ikävä antaa, ikävä saada.

Olen ap:n kanssa samaa mieltä, mutta eri syystä: Olen saanut kymmeniä lapsiaiheisia joulukortteja, ja kaikki aiheuttavat saman myötähäpeän. Ihmiset eivät vaan osaa kuvata lapsiaan oikeissa olosuhteissa, terv. ammattikuvaaja

Vierailija
170/179 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähettää lapsikortti lapsettomalle. Kyvyttömyyttä asettua toisen asemaan, empatian puutetta.

niitä kuvassa näkyviä lapsia, vaan OMIA lapsia. Se on ihan eri asia. Siksi minä lähetän lapsikortin lapsettomillekin.

Jos pahoittaa mielensä kortista, ei taida olla sen lapsettomuutensa kanssa aivan sinut vielä.

Ihan saman logiikan mukaan häihin ei voisi kutsua sinkkuja, koska niille tulee paha mieli, kun niillä ei ole omaa sulhasta, eikä anoppia.

Vierailija
171/179 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaisitkohan sinä jotain, jos minä lähettäisi sulle korttikuvan viimeisimpien kuukautisteni ekan vuotopäivän käytetystä siteestä. Voisin vaikka photoshopata sen toiseen päähän pienen tonttulakin. Iloista joulua.

Ae miten iiiihana ajatusmaailma. Verinen käytetty side on verrattavissa elävään ihmiseen. Nice!

Vierailija
172/179 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en niin tykkää niistä joulukorteista jossa poseeraa jonkun kakara(t). Ei ne ikinä niin kovin ihania ole, vaikka vanhemmat tietysti joka hymynaamakuvasta poksahtaa ihan ylpeydestä. Lähisukulaiset on eri juttu, mutta ei kiitos muille. Lähettäkää mielummin niitä tavallisia kortteja.

Vierailija
173/179 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti. Ei se muiden vika ole jos ei teillä onnista eikä maailma siihen kaadu. Samoin kuin ei ole muiden vika jos sinulla on vaikka sairaus. Ehkä jos ärsyttää muiden hyvät asiat niin ei kannata pitää yhteyttä itsekään? Miksi sitten olet ihmisten kanssa jos he vain hierovat lapsettomuuttasi naamaanne? Ehkä voisi oppia ymmärtämään, että adoptointi on keksitty ja jos ei kelpaa, ole ilman! Elämä ei ole reilua kaikille, ei sitä tarvitse lopun ikää murehtia ja muita syyllistää.

Vierailija
174/179 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se todellakin niin kipeä paikka mammoille että joku ei ehkä haluakaan kuvaa teidän lapsistanne joulukorttina? Tuskin ap:lla on mitään henkilökohtaisesti kenenkään lapsia kohtaan, ei siitä ole kyse: kyse on vain siitä ettei halua että jouluna(kin) väännetään sitä puukkoa haavassa. Onko empatiakyky niin vaikeaa? Ja onko tullut mieleen että ap:n ystävät tietävät heidän lapsettomuudestaan ja sen kipeydestä ja kuitenkin lähettävät lapsikortteja? Ja nyt on pakko todeta että en muista kertaakaan saaneeni oikeasti kivannäköistä lasten kuvista lähetettyä korttia... Aina mietin että eikö noilla vanhemmilla ole yhtään tajua että millainen on hyvä kuva ja millainen ei. Vinkki: kuva ei automaattisesti ole hyvä vaikka keskellä mötköttää se oma kullannuppu.

Meidan lapset on nyt 3v ja 5v. Lahetan tana vuonna toisen kerran IIIIKKK kamalan lapsikortin. Kuva on ammattikuvaajan ottama, hiekkarannalla, aamun ensimmaisina tunteina. Kuvassa on ihan oikeasti ihana tunnelma (joo, oma kehu haisee, haukkukaa vaan), teetin Ifolorilla siita kuvasta joulukortin, ei mitaan muuta jouluista siina kuin Hyvaa Joulua teksti, lapsillakaan ei ole tonttuasuja paalla, ihan kesamekot.

Asutaan 10.000km paassa Suomesta. Nahdaan sukulaisia/ystavia kerran vuodessa, jos silloinkaan. Tama on meidan tama kertoa, mita meille kuuluu. Jos se joitain loukaa, olen pahoillani. Kortin saa ihan vapaasti heittaa roskikseen, en loukkaannu.

Ja vastaavasti, meista on ihana saada perhe/lapsi/koira/auto ;-) -kortteja. Samaisen syyn vuoksi. Nahdaan aivan liian harvoin.

Ja, olemme kaveripiirissa viimeiset, jotka sai lapsia, mutta en kylla loukkaantunut lapsikorteista sita ennen (meidan eka on IVF-lapsi).

Itse en ehka lahettaisi lapsettomille meidan omaa korttia. Ei ole tullut ongelma vastaan.

Vierailija
175/179 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä, mutta eri syystä: Olen saanut kymmeniä lapsiaiheisia joulukortteja, ja kaikki aiheuttavat saman myötähäpeän. Ihmiset eivät vaan osaa kuvata lapsiaan oikeissa olosuhteissa, terv. ammattikuvaaja

Ei kaikki lapsikortit ole rumia.

Terv. meidan lapsikortin kuvan otti se ammattikuvaaja ;-)

Vierailija
176/179 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan sitten, lapsettomat, että kun se joulu koittaan kun teilläkin se oma piltti on, niin olette sitten yhtä hienotunteisia muita kohtaan ettekä lähetä sitä lapsikorttia. Vai loppuuko se hienotunteisuuden ja empatian tarve sillä hetkellä kun teitä itseänne onnistaa..

Vierailija
177/179 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortit joissa on oman perheen kuva on junttimaisempaa kuin Mamba, jääkiekko ja Vesa Keskinen yhdessä.

Vierailija
178/179 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovay mielestäni rahan tuhlausta ja saastuttaa luontoa kun niitä kuljetetaan ympäri maailman.

Posteljooninkin työpäivät venyy ihan liian pitkiksi.

Vierailija
179/179 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että jos lasta ei kuulu niin pakenee viimeiset järjen rippeetkin päästä. Hyvää joulua vaan kaikille!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi