Pyyntö: ymmärtäisitte vihdoin jättää lapsijoulukortit lähettämättä
meille. Kyllä me muistetaan muutenkin että me ollaan lapsettomia. Kai te jo viiden vuoden jälkeen tajuatte, ettei meitä enää onnista. Vai ettekö vaan välitä. Silloin voisitte poistaa meidät kokonaan postituslistaltanne. Kiitos.
Ja seuraavaksi kuuntelen haukkunne.
Kommentit (179)
Tuolla logiikalla voisit julistaa, että jättäkää lapset ottamatta kauppaan/bussiin/julkisille paikoille mukaan, kyllä me muutenkin muistamme olevamme lapsettomia.
Mä en vaan tullu ajatelleeks. Tai ehkä ajattelin, että olette niin lapsirakkaita, että ilahdutte meidän söpöistä tontuista. Mulla on joulukorttikuvia myös kissoista. Oletteko allergisia niille, vai ovatko ne muuten vaan ällöttäviä matopesiä, siis kelpaako ne?
mitä kaikkea lapseton joutuu jouluna kokemaan normaalin surunsa päälle. Ei se mitään. Ei moni muukaan ymmärrä. Sen takia me saadaankin niitä kortteja. Ihan jees.
omista kummilapsistani ja sisareni lapsista. ei minun lapsettomuuteni tee muista läheisistä lapsista vähemmän tärkeitä!!!
En mä ainakaan halua kaverin kummin kaiman serkun kakaroita kirjahyllyjäni koristamaan. Poikkeuksena hyvin läheisen sukulaisen kullanmurun kuva.
Meillä on myös hoidot menossa, mutta olen iloinen jokaisesta joulukortista joka saadaan, etenkin kummilapsista on kiva saada noita lapsikortteja.
Me lähdetään usein jouluksi ulkomaille, tai jonnekin muuten vaan, Lappiin tms. Mutta ei surkutella itseämme kotona. Ei koko maailman tarvitse mun surujen takia olla viettämättä iloista joulua:)
vastaisuudessa lapsijoulukortteja, voisivat vaikkapa mainita siitä omassa joulukortissaan. Olis selvät sävelet eikä tarvitsisi arvuutella...
jos valmistelujen ohessa ei tarvitsisi miettiä kuinka hävittää korrektisti Ne kortit. Muut saavat iloita ihan miten haluavat, mutta kai mullakin on oikeus joulumieleen. Ja miksen saisi olla katkera? Totta vitussa olen katkera. Lapsettomuus on mulle maailman kauhein asia.
ja alkoi jo näin aikaisin:) Itse lapsettomuudesta kärsineenä ja nyt kaksivuotiaan tytön äitinä ymmärrän kyllä tunteesi, itseänikin kirpaisi sydämestä aina söpöt vauvakortit, mutta kuitenkin olin niistä onnellinen. Suurin ongelma tuossa on se, että suurin osa tutuistamme ja sukulaisistamme on tosi iloinen saadessaan kortin missä on lapsemme kuva, moni heistä kun näkee lasta tosi harvoin ja siten ilahtuu nähdessään miten lapsi on kasvanut, ja mikäs sen ihanampi tapa tuottaa jouluiloa tutuille. Meillä kuvassa on myös koira, ja yritämme saada kuvaan jotain kivaa huumoria. Voisimme lähettää lapsettomille pariskunnille erilaisen kortin, siis niille keidän uskomme kärsivän lapsettomuudesta, mutta miltä heistä tuntuisi jos/kun näkevät toisten kavereidemme jääkaapin ovessa korttimme jossa on lapsen ja koiran kuva. Eiköhän heistä tuntuisi aika pahalta kun eivät ole lapsettomuudestaan meille puhuneet mutta siis näin näytämme että tiedämme asiasta. Uskomme että kaveripiirissämme on lapsettomuudesta kärsiviä pariskuntia mutta emme mitenkään voi olla varmoja, itse emme koskaan kysy pariskunnilta että koskas teillä kuuluu pienten varpaiden töminää tvs.
En mä ainakaan halua kaverin kummin kaiman serkun kakaroita kirjahyllyjäni koristamaan.
Ja ne tavalliset joulukortit laitat kirjahyllyyn esille..? Kortti on kortti, ei sitä tarvitsekaan näytille laittaa tai edes säilytellä ellei erikseen halua.
Kortin saaminen kertoo, että sen lähettäjä on ajatellut Sinua ja halunnut ilahduttaa Sinua. On se sitten 15 euron luksuskortti, Tiimarin halpis tai lapsista/lemmikeistä/muusta otettu jouluinen valokuva.
Kummallisia olette, ruikuttajat! Ette kyllä ole läheisienne kortteja ansainneetkaan!
Tee kuten Madonna; osta pieni kikkarapää, tai kaksi, kymmenellä miljoonalla taalalla Malawilta :o)
Mä en kehtais lähettää lapsi- tai vauvakorttia ihmiselle, jonka tiedän kärsivät lapsettomuudesta. Laittaisin sille toisenlaisen kortin. Todella epäempaattista käytöstä...
Ja palkinnoksi siitä sait sitten oman lapsen, jolloin jalous ikään kuin kirkastuu. Teidän kaltaisilta ihmisiltä en toivo joulukorttia laisinkaan.
mieltä pahoittavia korttejanne yhtään sen enempää kuin lapsettomuuttanikaan. Ne vaan tulevet, kortit ja kuukautiset, aina vaan, ihan pyytämättä.
että se sun pikku Nico tai Jannica ei mun silmissä se maailman suloisin asia olekkaan?
Eivät lapset ole mitään näyttelyesineitä, tai kivoja juttuja, joita joko saa tai ei saa. Lapset ovat ihan oikeita ihmisiä, teidän sukulaisianne tai ystäväperheidenne jäseniä.
Pitäisikö toisten ihmisten vain lakata olemasta, ettei teille tulisi paha mieli? Ja keiden lapsuus on kielletty, tuhoatteko omatkin vauvakuvanne, ettei mikään pääse sitä häiritsemään, vai vain sukulaistenne lapsien kuvat?
Ymmärrän että lapsettomuus on rankkaa, mutta ei mikään oikeuta ihmisvihaan. Ja muut ihmiset ympärillänne ovat syyttömiä lapsettomuuteenne.
Kyllä muualla maailmassa perhettä arvostetaan kovasti ja perheen eteen tehdään töitä.
On minullakin ollut pari lapsetonta kollegaa. Kaksi omasta tahdostaan, yksi tahtomattaan. Omatahtoiset olivat vanhempia (lähellä eläkeikää) ja sitten kännispäissään tunnustivat, että eniten katuvat kun eivät perhettä perustaneet. Golfailu, treffailu, matkailu alkaa kuulemma tuntua tylsältä ja ontolta.
Vauvaa toivova kollegani on sydämellinen, lämmin, huolehtiva. Hänellä riittää aikaa ongelmalapsille ja -nuorille. Toivon sydämestäni, että hänen hartaimmat toiveensa käyvät toteen tavalla tai toisella. Hän on verraton täti lapsilleni. Parempi, kuin oikeat tädit.