Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyyntö: ymmärtäisitte vihdoin jättää lapsijoulukortit lähettämättä

Vierailija
28.10.2009 |

meille. Kyllä me muistetaan muutenkin että me ollaan lapsettomia. Kai te jo viiden vuoden jälkeen tajuatte, ettei meitä enää onnista. Vai ettekö vaan välitä. Silloin voisitte poistaa meidät kokonaan postituslistaltanne. Kiitos.

Ja seuraavaksi kuuntelen haukkunne.

Kommentit (179)

Vierailija
21/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sukulaisille ja tutuille ei kerrota, että aihe on arka (kuten me emme koskaan kertoneet) he eivät voi sitä tietää ja siten arvata, että mussukan kuvalla lähetetty kortti voi pilata jonkun jouluilon. Kukaan ei taatusti tahallaan ilkkuakseen lapsikorttia lähetä, vaan kyllä siinä ihan toinen idea on..

Vierailija
22/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtaan vaan niiden tunne-elämältään vajaita lähettäjiä kohtaan. He ovat syyttömiä lapsettomuuteemme mutta syyllisiä mielemme pahoittamiseen niillä korteillaan. Sinäpäs varsin epäitsekäs olet, kun alat kertoa, mistä minä saan loukkaantua ja mistä en. Tämä asia tietenkin pitää järjestää sinun mielesi mukaan, ei minun tuntemusteni mukaan.

Selvätikkään et ymmärrä, kuinka rankkaa tämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille korttiterroristeille on kuin näyttelyesineitä. Parempi efekti tulisi, kun jakaisit kuvia massajakeluna jokaiseen luukkuun.

Vierailija
24/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä alan kortteja lähettäessÄ erottelemaan varmuuden vuoksi lapsettomat ja lapselliset... Luulin sitä paitsi, ettÄ jokainen tajuaa, että kuvassa on mun lapsi,jolla ei ole mitään tekemistä vastaanottajan lasten tai lapsettomuuden kanssa. Kaikenlaista sitä kuuleekin. Voihan ne kortit vaikka nakata roskikseen heti kun on ne saanut, kuka niitä jälkikâteen kyselee saitko ja mihin sen laitoit!?! Jos odotat että jokainen alkaa sinua varoa, koska kärsit lapsettomuudesta, niin elämâsi alkaa kaydä aika suppeaksi. Sitä paitsi tuollaisialla odotuksilla laitat kaverisi sen verran tiukoille, että tuskin on kovin mukavaa. MielestÄni kavereilta voi odottaa tukea vaikeuksissa, mutta ei voi odottaa sitä, että he elâvät koko ajan siinä pelossa, että sinä saattaisit loukkaantua, suuttua tms.Jotain kohtuutta ysta^vien kohteluun, edes joulun vuoksi, kiitos.

Vierailija
25/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pitää se piilossa mahdollisimman hyvin, ettei kukaan lapseton loukkaannu.

Vierailija
26/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvan näkeminen sinua loukkaa? Mikä on ikäraja, minkä jälkeen sinulle saa näyttää ja lähettää sukulaistesi kuvia, että se ei sinua loukkaa? Ja ovatko kaikki lasten kuvat kiellettyjä, eli loukkaako sinua omat ja miehesi lapsuuskuvat, vai vain niiden perheiden lasten kuvat, joiden elämäntilannetta juuri sillä hetkellä kadehdit?

Minusta on kiva nähdä ystävien ja sukulaisten perheistä kuvia, varsinkin jos ehdimme pitkien välimatkojen takia harvoin näkemään. Minusta lapset eivät tosiaan ole mikään hyödyke, jota joko esitellään tai ei, vaan ihmisiä siinä missä muutkin, joiden olemassaoloa ei tarvitse peitellä keneltäkään.

kohtaan vaan niiden tunne-elämältään vajaita lähettäjiä kohtaan. He ovat syyttömiä lapsettomuuteemme mutta syyllisiä mielemme pahoittamiseen niillä korteillaan. Sinäpäs varsin epäitsekäs olet, kun alat kertoa, mistä minä saan loukkaantua ja mistä en. Tämä asia tietenkin pitää järjestää sinun mielesi mukaan, ei minun tuntemusteni mukaan. Selvätikkään et ymmärrä, kuinka rankkaa tämä on.

Vierailija
27/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiahan on, että joillain on lapsi ja sitten allekirjoituksena lukee x ja y ja z. Teillä lukee vaan x ja y. Eli sitten kukaan ei saa sitä lasta laittaa sitten teille joulua toivottamaankaan vai?

Vierailija
28/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyypä nekin rahat!

Se on kuules niin vaikea kenenkään tietää että kuka pariskunta lapsettomuudesta kärsii ja kenelle taas ei muuten vaan ole lapsenteko ajankohtaista sillä hetkellä. Tämähän kun on asia jota ei SAA kysyä ja siitä ei saa puhua. On kuulemma törkeää udella toisten lisääntymissuunnitelmia, joten emme voi tietää.

Ps. ap: miten ihmeessä viihdyt tällä palstalla? Jos noin kovin kirpaisee joulukortin kuva, niin mites tuo vasemman laidan odottava äiti vatsoineen tai joka toinen avaus, joka alkaa "lapseni" tai "vauvani" tai "raskauteni"?

Vierailija
29/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotus, ettei kielteisiä tunnereaktioita lapsettomalle jouluna lähetetystä lapsikortista on kohtuuton. Mutta lapsettoman päälle saakin lappoa paskaa mielin määrin, kun se on niin kivaa. Eiköstä vaan. Lähetä vaan korttia, niin et koe joutuvasi tiukoille. Minä en ole tiukoilla muutenkaan tämän asian takia, jouluna varsinkaan. Joulumieltä. Joulu on lasten juhla!

Vierailija
30/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikennäköisiin kohtaamisiin mutta kotiin luukusta pudotettavat kuvat tunkeutuvat suojarajani ylitse. Ja sille joka uhkasi jättää kortit lähettämättä: Pliis tee niin! En usko että olen ainoa jota ne tympivät.

Vierailija
31/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lapsettomat puhuvat lapsista kuin joistain tuotteista! Me ei haluat kuvaa teidän katumaasturista koska tullaan kateelliseksi. Lapset ovat ihmisiä, yksilöitä. Miksi muka joku lapseton ei voi iloita vaikka sukulaislapsen kuvasta. Ihan siksi että se esittää sitä nimenomaista henkilöä.

Vierailija
32/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkeminen on sinulle 'paskan lappamista'?

Odotus, ettei kielteisiä tunnereaktioita lapsettomalle jouluna lähetetystä lapsikortista on kohtuuton. Mutta lapsettoman päälle saakin lappoa paskaa mielin määrin, kun se on niin kivaa. Eiköstä vaan. Lähetä vaan korttia, niin et koe joutuvasi tiukoille. Minä en ole tiukoilla muutenkaan tämän asian takia, jouluna varsinkaan. Joulumieltä. Joulu on lasten juhla!

Vierailija
33/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TV:stä mainoskatkolla kuvan täyttää mainoksen vauva tai pikkulapsi? Esim. heti tulee eräs vakuutusmainos mieleen, jossa on useampikin vauva. Tai vaikka Prisman kuvaston kannessa on iiiiiiso vauva/taapero tai jopa kokonainen sisaruskolmikko!!!

Tänne vauva-lehden sivuille kun tulet niin vastaan saattaa pompsahtaa puolen sivun kokoinen vauva, tekstillä "tahdotko osallistua Natusan-kyselyyn"? tai sitten joku vauva-aiheinen mainos IIISONA! Pakoiletko kaupassa lapsiperheitä? Ehkä olet katkaissut välisi niihin, joilla lapsia on?

Joka tapauksessa, palstavalintaasi EN ymmärrä!

kaikennäköisiin kohtaamisiin mutta kotiin luukusta pudotettavat kuvat tunkeutuvat suojarajani ylitse. Ja sille joka uhkasi jättää kortit lähettämättä: Pliis tee niin! En usko että olen ainoa jota ne tympivät.

Vierailija
34/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsettomuudesta kärsivät reaktio voi olla aidosti erilainen kuin sinun reaktiosi, jos saat kuvia? Ei mua kortiti haittaisi, ellei tämä asia olisi niin kipeä. Paskan lappamisella tarkoitan juuri tätä lapsellisten kaikkivoipaisuutta, ylivertaista tietoa myös siitä kuinka lapsettomaat saavat tai eivät saa asioihin suhtautua.

Vierailija
35/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäävät nähdä siis eri kavereiden tai sukulaisten lasten kuvia kätevästi kortin muodossa, kun välimatkojen takia nähdään harvoin.

Pitääkö minun siis lähettää kaikille lapsettomille kavereille joku erilainen kortti? Mistä voin tietää, kelle lapsettomuus on arka paikka ja kelle elämäntapa, jos ei ole kerrottu, enkä viitsi udella?

Säästyypä nekin rahat! Se on kuules niin vaikea kenenkään tietää että kuka pariskunta lapsettomuudesta kärsii ja kenelle taas ei muuten vaan ole lapsenteko ajankohtaista sillä hetkellä. Tämähän kun on asia jota ei SAA kysyä ja siitä ei saa puhua. On kuulemma törkeää udella toisten lisääntymissuunnitelmia, joten emme voi tietää. Ps. ap: miten ihmeessä viihdyt tällä palstalla? Jos noin kovin kirpaisee joulukortin kuva, niin mites tuo vasemman laidan odottava äiti vatsoineen tai joka toinen avaus, joka alkaa "lapseni" tai "vauvani" tai "raskauteni"?

Vierailija
36/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoatakaan kuvaa lapsistani, joten kuvakorttien haukkuminen ei ärsytä - ei kyllä ärsytä niiden lähettäminenkään.

Sen sijaan ajattelen, että josko ne lapset sieltä tulevat teillekin lapsettomille, kunhan ensin kasvatte riittävän aikuisiksi. Esim. 29:n tekstiä lukiessa tulee väkisinkin mieleen, että onneksi niitä lapsia ei hänellä ole

Vierailija
37/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt niin muodikkaita "lapsienkeleitä" eli enkeleitä vauvan/lapsen kasvoilla? Entäs tonttulapsi-kortteihin? Maisemakortit taitaa olla sulle ainoa vaihtoehto?

Ihan käsittämätöntä. Varmaan vaihdat kadulla puolta jos vastaan kävelee tuttu nainen lapsensa kanssa?

Vierailija
38/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun omia emme pysty saamaan

Vierailija
39/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkerat lapsettomat viimein sen oman kullannupun saavat? Vieläkö sillonkin toisten lapset tuntuvat yhtä ikäviltä? Taitavat olla juuri näitä "ei meidän liisa koskaan kiusaa ketään" -tyyppejä.

Vierailija
40/179 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä lähettäisi sulle korttikuvan viimeisimpien kuukautisteni ekan vuotopäivän käytetystä siteestä. Voisin vaikka photoshopata sen toiseen päähän pienen tonttulakin. Iloista joulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän