~^ihanat kesähelmet viikko 44^~
moikka kaikki!
linkki edellisviikon höpinöihin, toivottavasti toimii: http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1059650/_kesahelmet_…
huomasin ettei oltu vielä tälle viikolle aloitettu pinoa, niinpä päätin sellaisen päräyttää jonon jatkoksi!
niin se aika vaan menee, että kohta ollaan marraskuussa ja sit on jo kohta joulukin. meillä ainakin on piha ihan täynnä lehtiä, mutta oon ollu niin saakelin väsynyt etti toivoakaan et jaksais mitään urakkaa haravoimisesta ottaa. jospa sitä tänään jaksais päikkäreiden jälkeen, sais samalla mukulatkin vähän ulkoilua.
omaan napaan sen verran, että pahin ällötys on menny ohi, mutta väsymystä riittää vaikka muille jakaa. kahvin oon jättäny kokonaan pois kun tuntui tosiaan vain pahentavan oloa.
mikro piippaa, joten lähden aikaiselle lounaalle!
iloista alkuviikkoa kaikille!!
bleeder 8+6
Kommentit (60)
tuntuu, ettei ole jaksanut tänne mitään kirjoitella, kun jatkuva väsy päällä ja flunssakin viime viikolla iski ja nyt vasta helpottaa...tänään sain possurokotuksenkin ja vielä ei ole siitä ihmeempiä oireita tullut, käsi vain hiukan kipee. Nyt vaan koitan pysytellä kaks viikkoa ilman tartuntaa! Saa nähdä onnistuuko, joka päivä kuulee töissäkin uusista tartunnoista työkavereiden perheissä :/ Mulla siis astma ja sillä panikoin tuosta taudista vähän enemmän..
Muuten olo ollut ihan hyvä, ällötystä tietysti välillä mutta välipaloja syön usein, niin ei ole oksentaa tarvinnut. Suolaiset jutut maistuu nyt, ei yhtään makea. Mun kohdalla nää viittaa poikaan, mikäli vanhat merkit paikkansa pitää.
Tässäpä tällä erää :)
Mansikkamarja 7+4
En löytänyt vielä pinoa tälle viikolle, taitaa olla niin hiljaista ettei kukaan ole sitä tehnyt. (enkä tehnyt sitten minäkään). Mietin, pitäisikö tehdä mieluummin marraskuun pino kun on aika vähän viestejä tullut tänne päivässä. Onko kaikki sitten lähteneet tuonne yahoo tai multiple tms. suljetuille keskustelupalstoille? Mä en jotenkin jaksa opetella uutta systeemiä, taidan olla vaan laiska, mutta pysyn täällä :) .
Huomenna menen ottamaan H1N1-rokotteen, vihdoinkin sain tästä päätöksen tehtyä, ja nyt en enää vaihda mielipidettä.
Tänään huomasin ensimmäisen kuvotuksen aallon iltapäivällä, meni ohi parin tunnin kuluttua. Tuli siitä ellotuksesta kuitenkin hyvä mieli, olen ollut hieman huolissani kun en mitään raskausoireita ole huomannut. Tavallista väsyneempi olen myös tänään ollut, salillekaan jaksanut lähteä. Ehkä siellä mahassa sitten joku kuitenkin asustelee :) .
öllötyksestä onnellinen vanilja 6+2
Minäkin menen tänään ottamaan sen rokotuksen. Mulla tosi vähän oireita, mutta luotan että kai kaikki on kunnossa kun selkää ja masua juilii välillä että kai se kohtu siellä venyilee kun kokoajan pissattaakin. Yölläkin saa pari kertaa vessassa käydä. Pari viikkoa viel ni olis se eka kunnon ultra. Varhaisultra tehtiin sellasella ikivanhalla laitteella neuvolassa jolla just näki et vaavin sydän lyö ja et on oikeassa paikassa, Jotenkin kaipaan jotain todistetta että meille on oikeasti tulossa vielä yksi vauva. Kai näillä viikoilla voi jo muutenkin oireet helpottaa. Ei muista enää kun edellisestä raskaudesta on jo 6 vuotta aikaa...
valkosipuli 9+6
Väsymystä on ollut myös täällä, ei ole jaksanut kirjoitella.. Eikä paljoa muutakaan, hyvä että töissä on jaksanut käydä. Itselläni on pahoinvointi jo helpottanut ja on alkanut ruokakin maistua paremmin, myös ne mitkä eivät menneet alas pari viikkoa sitten. Hieman huolestuttaa kun on oireet vähentyny huimasti. Tietysti vielä jotain on, alavatsaa välillä/harvoin nipistelee ja rinnat on arat. Parin viikon päästä olisi ensimmäinen ultra, sitä odotellessa, kauheasti jännittää. :)
Itse menen ensi maanantaina ottamaan sikainfluenssa rokotteen. Asiaa pitkään mietin. Olin jo alustavasti päättänyt etten rokotetta ota, mutta nyt päätin kuitenkin ottaa sen.
Tyttö87 9+3
Pahoinvoinnin ja väsymyksen yltyessä joutuu aika laillaa tasapainoilemaan, että saisi edes jotain arkivelvollisuuksia hoidettua. Viikonlopun levon jälkeen maanantai sujui ok, työpäivän jälkeen tosin otin 1,5 h "torkut" sohvalla. Eilen hyvistä yöunista huolimatta oli jo aamupäivällä aivan kauhea olo ja mietin, että en millään jaksa päivää läpi. Keskipäivällä oli kalenterissa vapaata, iltapäivän lopuksi asiakastapaaminen ja työpäivän jälkeen luentokeikka. Kuittasin lounaan jälkeen itseni ulos töistä ja ajoin 25 km kotiin nukkumaan päiväunet, sitten takaisin töihin. Älyvapaata sinänsä, mutta sain tärkeät hommat jotenkin hoideltua. Tänään oli sitten pakko jäädä suosiolla koko päiväksi kotiin. Olen nyt yrittänyt lepäillä parhaani mukaan, että saisin loppuviikon oltua töissä (tai edes huomisen). Esimeihelle kerroin poissaolosta ilmoittaessai raskaudesta ja varoitin, että sairaslomia saattaa tulla lisää.
Pahoinvointi on loppujen lopuksi kuitenkin helpompaa kuin edellisessä raskaudessa, mutta on tässä silti sietämistä. Sanoin jo miehelle aamulla, että jos raskaus menee kesken en tiedä, jaksanko enää lähteä uuteen yritykseen. Toisaalta ärsyttää tämä oma marina ja murehtiminen ihan hulluista asioista, esim. jaksanko tehdä joulusiivoukset. Se hyvä puoli on sentään pahoinvoinnissa, että paino on lähtenyt laskemaan. Viime raskaudessa laihduin 8 kg, jospa ihan pitkälle ei nyt tarvitse mennä.
Ma oli neuvola ja sain sikainfluenssarokotteen. Tuttua neuvolatätiä sijaisti vieras ihminen, mikä oli pieni pettymys. Ultra on ensi viikolla (12.11.) ja sitä odotan kuin kuuta nousevaa. Ihanaa lukea toisten positiivisia ultrakuulumisia sitä omaa aikaa (ja toivottavasti positiivista kokemusta) odotellessa.
Paprika ja Naksu 7+4
oloa täälläkin :/
Kerran oksennettu ja muuten sitten jatkuvasti etoo. En tiedä onko pahenevaa vielä luvassa, koska on vasta 6+6. Voi itkut ja missä välissä pitäisi iloita raskaudesta? Mua on alkanut oksettamaan jo jotkin asiat ja tavaratkin, mikä on ihan hullua. Onko kellään muulla samanlaista? :D
Väsymys ei ole vielä ollut häiritsevää.
Ahdistavaa on myös se, että en haluaisi vielä kertoa raskaudesta (erityisesti töissä), mutta tämä salailu ei tunnu ollenkaan mukavalta.
Ens vkolla on onneksi ultra, niin näkee onko tälle pahoinvoinnille jokin järkevä syykin. :) Ehkä se sitten auttaisi jaksamaan. Nyt lähinnä mielessä pyörii, että olikohan tämä sittenkään fiksu veto... Ilmeisesti kuitenkin tälläiset pohdinnat on "normaaleja" alkuraskaudessa.
Possuflunssarokotteen kävin minäkin ottamassa.
synkkä Lumileopardi 6+6
nämä palstat löysin kun perhekerhon sivut pantiin jäihin...
Olen 21v, mieheni 23v, poika täyttää tammikuussa 2v eli toinen raskaus, ilmeisesti menossa nyt 5+3. Vähän epävarma olen raskauden kestosta sillä maha on selkeästi pullahtanut ulos ja halua ois säilyttää tämä salaisuutena jouluun asti, kuinkahan käy kun koulussa jo huomauttivat asiasta :D
Mites teillä muilla mahan kasvu? varsinkin teillä joilla on jo yks tai useampi raskaus takana? onko teillä ollut eroja mahan kasvussa eri raskaus aikoina? Tietysti on mahdollisuus että siellä onkin 2 vauvaa :) (toivottavasti ei:D )
Jo on täälläkin veto pois ja kokopäivän kestävä pahaolo :( Todella inhoittavaa kun pitäisi jaksaa isompien lasten kans ja ei kerta kaikkiaan meinaa pysyy hereillä. Olen tänäänkin nukkunut kolmesti, kun olen tässä itse sairaslomalla muun syyn takia.
Soittelin neuvolaankin,mikä auttais pahaan oloon. Kätilö sanoi et akupunktio, tuossa rannekanavan kohdalla on joku piste..pitää kyl koettaa koska sanoi sen todella olevan hyvä apu! Hankin nyt itselleni vitamiini purkinkin, ettei ainakaan tule mitään puutostiloja :) Syön kahden tunnin välein jotain mutta ei sekään auta...
Hanni kysyi mahan kasvusta. Turvotusta mullakin jo, kovasti tiukotti yhdet housut.. toisesta mulla maha kasvoi nopeammin, eli kaipa tästä kolmannesta sit vielä nopeemmin :D
Nyt iltapalalle ja nukkumaan..
viikot olis jotain 6+3
Onneksi on sentään vilkastunut taas keskustelu täällä! Harmittaisi tosi paljon, jos tämä kuivuisi kasaan ja pitäisi ehkä etsiä uusia purkautumispaikkoja..
Täällä on vatsan kasvusta puhuttu ja pakko on itsekin ottaa osaan siihen keskusteluun. Eli huomaa kyllä, että vaatteet vähän kiristää jo. En haluaisi tunnustaa, mutta positiivisen testin jälkeen on tullut jo 2 kg lisää. Osa siitä on varmaan tullut rintoihin, sillä ne on kasvaneet selvästi. Osa on varmaan tullut ihan herkuttelusta, mutta silti tuo on aika paljon mielestäni. Lisäksi neuvola on vasta maanantaina, joten puntari näyttää sielläkin sitten aika paljon. Olisin niin toivonut, ettei kiloja paljon tulisi, niitä kun on ennestään jo hieman liikaa. Varsinaista vatsan kasua ei kyllä huomaa, on kuitenkin jonkin verran massaa muutenkin..(bmi muistaakseni 30)
Muuten olo on jatkunut samanlaisena, lähes normaalina. Etominen on yleistä lähinnä iltaisin ja silloin kun on nälkä. Vatsassa on menkkamaisia kipuja välillä, liittyy ehkä kohdun kasvuun. Niin, ja rinnat on vähän arat. Musta tuntuu, että asiat on liian hyvin, mutta koitan olla ajattelematta sitä, ja yleensä onnistunkin =). Otan ihan rauhassa täällä, vaikka tänne se heijastuu välillä melkoisena purkailuna.
No, olipas taas omanapaista.
Lilium candidum n. 8+5
(viime viikon viestissä taisi olla virheellisesti väärät viikot =))
eli pitkästä aikaa on sen verran rauhaisaa että jaksaa ja viittii kuulumisia koneelle kirjata. koetanpa jopa osallistua erinäisiin keskusteluihin;)
eli liikunnasta. ite koetan liikkua mahdollisimman paljon, mutta varmaan edelliset 4 viikkoa en oo saanu pahemmin mitään aikaiseksi kun oon ollu niin väsyny ja jotenkin vielä vähän inspiraatioita vailla. liikunnan muotoina on kävely ja crosstrainer, ei mitään sen hurjempaa. onneksi ei oo paino kuitenkaan hirveästi noussu. siitäpä oiva aasinsilta maha-aiheeseen;).
eli maha on kasvanu ihan älyttömästi vaikka paino on noussu vaan sen 200g. useimmat vanhat housut lähti ekan viikon jälkeen nurkkaan ku kiristivät ja puristivat niin paljon. mammahousut ollu käytössä jo pitkään (ihanaa ku mikään paikka ei niissä kiristy ja puristu) ja ainoastaan muutamat reilummat normihousut menee enää päälle. tää onkin neljäs raskaus joten kai ne mun kurpahtaneet vatsalihakset vaan antaa heti periksi ja kohtu pääsee työntää elimiä ihan eri paikkaan heti alusta. töissää yksi kaveri jo arvas ku kattoi mun mahaa, katotaan millon loput seuraa perästä.
influenssasta sen verran että rokotteen sain sillon viikko sitten ja tänään aion mennä pojile ruikuttaa kans rokotetta. eivät kuulu varsinaisesti riskiryhmään, mutta jos taudin saavat pahana niin oireisiin kuuluu niin huonoja juttuja heidän perussairautensa kannalta että en haluis lähtee onnea kokeileen:(. lupailivat kyllä, että ainakin toinen heppu sais tänään rokotuksen ja toinen viimeistään ens viikolla, toivottavasti ovat sanansa mittaisia.
muuten kaikki ok. välistä mietityttää onko siellä mahassa kaikki ok kun enimmät oireet on tosiaan kadonneet, mut tuntuu olevan aika yleistä että näillä viikoilla alkaa muillakin hellittää. pahaa oloa ei ole ollu enää varmaan viikkoon ja väsymsytäkin tosi pahana vain muutaman päivän, tosin uni kyl aika vauhilla tulee aina kun sänkyyn kallistuu;)
onneksi sit ens viikolla on lääkärineuvola jossa toivottavasti kuuluu jo doplerilla tähdätään. jos siellä on kaikki ok niin sit toivottavasti osais jo itekin helittää tää pahimman murehtimisen ja vaan nauttia ja ootella millon tuntuu ekat liikkeet. tosi hurjaa ajatella ettei siihenkään välttämättä enää mee kuin muutama hassu viikko, muistaakseni viimeisimmässä raskaudessa aloin tuntea liikkeitä jo viikolla 15-16.
mutta sellaista täällä. hyviä vointeja kaikille ja mukavaa loppuviikkoa!!!
bleeder 10+2
Moi kaikille!
joskos uskaltautuisin vihdoin viimein mukaan :) roikuin tuolla vauvakuume puolella jokusen aikaa, itseasiassa melkein vuosi tuli yritystä täyteen. sitten sain terolut-kuuriin ylipitkään ja epäsäännölliseen kiertooni, ja ensimmäisestä tärppäsi sitten meidän esikoinen :)
neuvolassa olen kerran käynyt ja tänään sain ultraan ajan (joka osui muuten samaan päivään samaan aikaan kuin seuraava neuvola-aika!). pahoinvointia on PALJON, mikään ruoka ei maistuisi milloinkaan...
eilen otin sikarokotuksen, ja nyt sitten nousi lämpöä (ei paljon, jotain 37.5).
meillä laskureiden mukaan LA olis 9.6. täytyy toivoa, että tämä helmi pysyy matkassa, on kyllä niin toivottu ja odotettu lapsi.
tosi kiva päästä mukaan tällaiseen porukkaan, jossa kaikilla raskaus ihan samassa vaiheessa!!
Vilja, rv 9+1
Hei! En esittäytymisen jälkeen ole kirjoitellut tänne, mutta lukemassa olen käynyt kuulumisianne. Tänään oli mulla ensimmäinen neuvola. Jännitti aika paljon, kun kaikki niin uutta. :) Esikoista siis odotellaan. Yksi keskenmeno takanapäin, niin ei oikein uskalla iloita täysillä.. Ei olla vielä käyty ultrassa, kunnalliselle puolelle saatiin aika vasta yli kuukauden päähän. Nyt vähän mietityttää, että pitäskö varata yksityiselle, kun oltiin mietitty miehen kanssa, että kerrottas vanhemmillemme itsenäisyyspäivän aikoihin, joilloin tulisi noin 12 viikkoa täyteen. Mä haluaisin kuulla ja nähdä, että kaikki suht ok ennen kuin kerrotaan.. Jos odotetaan kunnallista ultraa, niin sitten menis vasta jouluun, kun voisi kertoa. Haluttaisiin kertoa face to face ja vanhemmat asuvat eri paikkakunnalla kuin me.
Mulla on raskausoireina ollut etovaa oloa etenkin aamupäivisin, ei oo onneksi tarvinnut kuitenkaan oksentaa. Lisäks älytön väsymys, ei mitään ongelmia nukkua 10h yöunia joka yö. Tosin tänään selvis, et HB oli 115, joten sekin ehkä osa syy väsymykseen. Mäkin sain tänään SI-rokotteen. Toivottavasti ei tulis pahoja jatkojuttuja, huomenna ois pitkä päivä töissä luvassa..
Voimia kaikille pahoinvointiin ja muuhun alkuraskauden hankaluuksiin! Toivottavasti päästää nauttimaan energisestä toisesta kolmanneksesta pian! ;)
Aikku 7+5
Heippa!
Sain eilen varmistuksen ja näköhavainnon että on siellä masussa joku. Villisti siellä sydän pamppaili :)
Tänään viikkoja siis 6+5 eilisen ultran mukaan, tosin lääkäri muistutti että se voi jopa viikolla heittää koska ei ole mitään muuta kun mun tieto ovulaatiosta mistä laskea.
Mutta laskettu aika on nyt siis näillä näkymin 27.6.
Lääkäri kirjoitti sairaslomaa 15.11. asti ja käski mennä hakemaan ennen sen päättymistä lisää jos yhtään tuntuu sille. Mä olen kuolemanväsynyt ja todella huonovointinen (oksentelu on ihan jakuvaa) koko ajan ja mä en tässä kunnossa aiheuta muuta kun harmia töissä.
SI rokote on meidän perheessä annettu tällä viikolla eskareille ja melkein 4 vuotiaalle sekä mulle. Koululaiset saanee sen ihan lähiaikoina, tosin hiukan mietityttää että miten kerkeää koska ihan lähistöllä on todettu kovin paljon sairastuneita.
coil 6+5
Moikka!
Tulin aivan hetki sitten lääkäristä ja voi,että on aivan mahtava viikonlopun aloitus!:) Tämä oli nyt ihka ensimmäinen ultra näin positiivisissa merkeissä!Kyllähän noissa ultrissa tuli rampattu lapsettomuushoidoissa,mut nyt kerrankin iloisemmissa merkeissä.Ei kyllä löydy sanoja kuvaamaan kuinka ihanalta tuntui kuulla,et kyllä raskaus on nyt totta!:) Yritystä takana kuitenkin 2v9kk:) Nähtiin sielä pienokaisen sydän sykkimässä:) Saatiin yksi kuva mukaan,sen avulla jaksaakin taas pitkälle!:)
Viikkoja on nyt kertynyt 7+0,et raskaus on muutaman päivän pidemmällä,kun oman laskuni mukaan. Maanantaina sitten neuvola-aikaa varaileen!:) Oikein ihanaa viikonvaihdetta teille kaikille!:)
Enpä ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Meillä on nyt reilu viikko sairasteltu. Itse sain eilen varmuuden vuoksi tamiflu-kuurin ja juniorikin kävi keuhkokuvassa, koska flunssan oireet ovat jatkuneet jo kohtuu pitkään ja hengitys rohisee. Lisäksi lasten hoidossa on diagnosoitu SI.
Mä oon nyt raskauden myötä koittanut lisätä liikuntaa. Ja olen siinä hyvin mielestäni onnistunutkin tätä viikkoa lukuunottamatta. Ei viit kuitenkaan leikkiä terveydellään, kun noita flunssan oireita on ollut.
Oma olo on noin raskauden osalta hyvä. Välillä mahaa vähän nippailee ja valkovuoto on runsasta. Ko. oiretta ei ole ollut aeimmissa raskauksissa. Kovasti odottelen 1,5 viikon päässä olevaa np-ultraa.
Pylläri rv9+6
Tässä on vasta 1,5 viikkoa takana tätä pahoinvointia ja olen niin täynnä tätä! Nyt se etova vellova olo alkaa oksetuttamaan, mutta mitään ei tule ellei laita sormia kurkkuun. Mutta pakko se on laittaa, sellainen olo on...
Olen silmät sumeina koko ajan eli tuntuu etten näe mitään. Voimaton ja väsynyt olo, ei edes niin kehno mitä joskus flunssassa.. Mielialat heittelee minkä kerkii..
En ole suoraan sanoen nauttinut tästä odotusesta vielä yhtään. Ei tällaisen kuvotuksen ja kammotuksen kanssa pysty ajattelemaan mitään.. tiedän et pian tää on ohi.. mutta pahimmat viikot edessä. Ekasta mä oksentelin vielä viikolle 17 asti, toisesta voin pahoin noin viikolle 11.
Ultrassa olen aiemmissa raskauksissa käynyt aluksi, nyt en taida mennä. Odotellaan neuvola ja kuitenkin sitten tulee jo se niskapoimuultra. Huomaa että enää ei ole niin malttamaton, mutta kyllähän se kiva on nähdä se asukki siellä :) Mutta sen rahan laitan nyt joululahjoihin :))
t. paelle rv 6+6
Eli uskaltaudunpas mukaan joukkoon. Täällä odotellaan esikoista, menossa 9+6 (jos osaan oikein laskea). Itse olen vm-86.
Vauvaa alettiin yrittämään kesällä, samalla kun alettiin häitä suunnitella. Hääkellot ovat nyt soineet eikä pikkuinenkaan antanut odotella plussatestiä kovin kauaa :)
Tiistaina on ensimmäinen neuvolakäynti, jotain puhetta taisi olla sydänäänistä vaikka saa nähdä kunnellaanko. Haluaisin kyllä nyt kuulla sen pienen sydämen enemmän kuin mitään, olen kävelevä lääkärikirja ja siis melko säikky ja vainoharhainen ja pelkään ilman kummempia perusteita ettei kaikki olisikaan hyvin. Onneksi mies lähtee neuvolaan kaveriksi :)
Täällä keskustellaan paljon sikainfluenssarokotteesta. Näyttää melkein, että olisin ainoa joka ei ehtinyt rokotetta ottaa ennen kuin sairastui? Viikon olen potenut ja nyt paranemaan päin, labrassa varmistui sikainfluenssaksi. Nyt ei ainakaan tarvitse pähkäillä otanko rokotetta vai en, olin alun perin vähän sillä mielin etten ottaisi mutta uskon että nyt pitäisi olla jonkinlainen immuniteetti kun tauti on läpikäyty. Eli en ota rokotetta. Sain maha-asukin vuoksi Tamiflut mitkä pysäyttivät taudin tehokkaasti, selvisin kotihoidolla tolpilleni. Toivottavasti tauti ei ole tehnyt hallaa vauvalle :( Ainakaan minun kohdallani ei noin niin kuin muutoin ollut mistään kuoleman taudista kyse, tavallista ärhäkämpi influenssa vain. Lääkäri epäili että olisi tarttunut lentokoneessa häämatkalle mennessä, vieressä eräs herra yski melko lahjakkaasti sen kummemmin suutaan suojaamatta >:(
Sitten vähän raskausoireista. Minulla on tämän alkuraskauden ajan ollut ihan pitkin päivää semmoista pientä kuvotusta, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Ruokahalu on ensimmäistä kertaa elämäni aikana jossain kateissa. Väsyttänyt on myös normaalia enemmän, tavallisesti olen energinen ja pirteä. Varsinkin ihan alkuviikoilla oli ihan päivittäin koviakin vatsakipuja, mitkä kestivät noin 10 minuuttia ja loppuivat sitten. Voiko muuten olla, että jos näillä viikoilla tuntuu selällään oleminen pahalta? Jotenkin tulee kuvottava olo ja vatsaa painaa jos selälläni oleilen, paljon mukavampi olla kyljellään. Vatsa on osa-aikaisesti turvoksissa, aina kun syön niin pamahtaa ihan palloksi vaikka näyttääkin normaalilta kun vatsa on tyhjänä. Yleensä ei ole näin ollut. Rinnat on olleet sitten mielettömän arat, mielestäni ovat vähän kasvaneet ja muuttuneet. Yksi hauska juttu minkä olen huomannut, kynteni kasvavat nyt raskausaikana aivan monsterimittoihin lohkeamatta tai katkeamatta, paljon paremmassa kunnossa kuin normaalisti :) Nyt on viikon verran tullut pyyhkiessa tosi runsasta, vähän limaista valkovuotoa. En ole tästä huolestunut koska ei ole mitenkään omituisen hajuista tai väristä, olen kuullut että olisi normaalia.
Vanhemmilleni ja appivanhemmille kerrottiin heti kun plussa tuli vähän kuukautisten poisjäännin jälkeen, samoin sisaruksille ja parhaalle ystävälleni. Emme olisi millään pystyneet odottamaan kunnes asia on varmempi, ja ajattelimme että haluamme tärkeiden ihmisten iloitsevan uutisesta kanssamme ja myös jakavan surun jos sille tulee aihetta. Onneksi toistaiseksi kaikki tuntuu menneen hyvin :)
Mutta mutta, voisin jatkossa yrittää saada aikaiseksi ottaa osaa tähän kesäketjuun, niin olisi vähän vertaistukea kenen kanssa keskustella. Näiden asioiden kanssa on tullut oltua vähän yksin, kun mies ei tietenkään tiedä mikä on normaalia ja mikä ei eikä ole kavereitakaan samassa tilanteessa.
Täällä jäädään odottelemaan kovasti tiistaita ja toivomaan parasta, jos silloin saa tietää että kaikki on hyvin niin iso huoli vierähtää pois sydämeltä ja uskaltaa varmaan alkaa odottaa hyvillä mielin!
Eli viikkoja on nyt 9+1 ultrassa kävin 2 viikkoa sitten kun minulla oli viikon verran veristä vuotoa, sydän sykki alkiolla ja vuodolle ei löytynyt mitään selitystä. Meillä on tytär joka täyttää 3 viikon kuluttua 2-vuotta. Lapsi on toivottu mutta en uskalla vielä iloita koko raskaudesta koska ennen tytärtä minulla on ollut 3 keskenmenoa viikoilla 7, 9 ja 14. Np-ultra on 19.11 jos sen jälkeen uskaltais olla vähän varmempi. Esikoista odottaessa oksensin viikosta 6 viikolle 34, nyt ei ole juuri mitään raskausoireita, sekin stressaa . En olisi kuvitellut että joskus kaipaan oksentamista ;)
Toivotan kaikille kanssa odottajille/ jännääjille tarrasukkia matkaan!
-piiperoinen- + papunen 9+1
oon ollu sen verta väsynyt etten oo pahemmin jaksanut täällä käydä lukemassa tai kirjoittelemassa. Nyt tsempataan kun pitää pitää ittensä vielä vähän aikaa hereillä. Tervetuloa vaan uusille!
Mulla oireena on edelleen ollut jatkuva ellotus. Oksentamassa ei oo tarvinnu käydä mutta olo ei oo häävi ollut. Ulkonakäynnit lasten kanssa on vähentynyt huomattavasti kun ei huonovointisena jaksa olla ulkona ja kun kelitkin on mitä on. Väsymys myös on aika jatkuvaa. Iho tuntuu kukkivan tavallista enemmän :(
Mulla on vihdoin ja viimein eka neuvola ylihuomenna. Saas nähä saanko silloin SI-rokotteen, kun eivät ainakaan etukäteen oo asiasta soitellu. Huomenna aattelin kuitenkin varmistaa asian. Pitäs saada kuopuksellekin rokote tällä viikolla ja esikoiselle ens viikolla, mikäli kunnassa rokotteita riittää. VÄhän pelottaa tuo esikoisen vieminen kun se pelkää sitä rokottamista.
np-ultra olis mulla parin viikon päästä. Sen jälkeen aateltiin kertoa isovanhemmille. Vähän jänskättää niiden kommentit. Mä olen välillä aika kovilla vilkkaiden lasten kanssa jo nyt, niin saas nähä ens vuonna. Itteä ei nyt kuitenkaan vielä kauhistuta. Aikasemmin ollaan kerrottu piakkoin plussaamisen jälkeen.
Viikonloppuna saatiin hankittua melkein kaikki joululahjat. Onneksi ei tarvi niistä nyt suuremmin huolehtia. Mutta miehelle pitäs keksiä joku juttu synttärilahjaksi vielä ennen joulua, iiik!
nirppa rv 10+2
oon ollu niin väsynyt etten oo jaksanut mitään kirjoitella, lukemisetkin on jäänyt harvoihin kertoihin. Oireena edelleen on ällöolo, lisäksi jatkuvaa röyhtäilyä ja väsymystä. Sen kerran kun ei oo huono olo niin oon sairaan huolestunut että mikäs nyt on.
Neuvola olis viikonpäästä tiistaina. Silloin on neuvolan mukaan 10+0, mun mielestä jo pari päivää ennemmän. Toivottavasti silloin saatas dopplerilla äänet kuulumaan. ultraan pitäs vielä kuitenkin odottaa siitä pari viikkoa. Saas nähä saanko neuvolassa sitten ton sikainfluenssa piikin. Vielä eivät ainakaan ole soittanu.
Tänään satuin kuulemaan kun juuri synnyttänyt äiti kertoi synnytyksestään. Mua rupes jo jännittään. Onneksi siihen on vielä aikaa ja kerkeän kysyä lääkäreiltä mieltä askarruttavia asioita. Mutta kyllä se on niin että tieto lisää tuskaa. kun on jo kaksi synnytystä takana niin tietää mikä voi mennä mun kohdalla pieleen.
no joo, nyt pitäs mennä nukkumaan että huomenna taas jaksaa.
nirppa rv 9+3