Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10kk ja ei vieläkään nuku koko yötä heräämättä..?

Vierailija
25.10.2009 |

Miten saisin kohta 11kk tyttöni nukkumaan läpi yön heräämättä? Haluaa yöllä pari kertaa vielä maitoa ja välillä on vain tutti pudonnut suusta.. Vaikka syö iltaisin puuroa paljon (joskus vähän) niin silti herää.. Välillä saa olla huoneessa tunninkin että nukahtaa uudelleen ja siitä n. tunti niin herää taas.. Alkaa tämä äiti olla kohta liian väsynyt tähän ramppaamiseen.. Neuvoja kiitos! :)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mua alko naurattamaan tuo, että kymmenkuinen ei "vieläkään" nuku yötä heräämättä :) Ihan niinkuin kaikkien muiden kymmenkuiset nukkuisivat...

Kaikessa neuvolan "propagandassa" mihin olen törmännyt sanotaan, että puolivuotias ei tarvitse enää yöllä maitoa ja annetaan siten ymmärtää, että yli puolivuotiaan herääminen yöllä on jotenkin "viallista" tai ainakin poikkeuksellista.

t. yhden 8 kk:n usein heräilevän äiti

Vierailija
2/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä, niin jaksan ehkä pari kertaa käydä nukuttamassa uudelleen omaan sänkyyn, no ei siinä mitään jos on itse vielä hereillä. Mutta neiti tuntuu aistivan sen että ahaa, nyt äiti menee nukkumaan, annetaan sen olla hetki sielä ja sitten alan huutamaan :DD se on joka kerta kun menen nukkumaan niin menee n.15min niin neiti alkaa kitisee sängyssään.. Ja sitten kun yöllä on niin pihalla enkä jaksa seistä sängyn vieressä nukuttamassa niin otan neidin meidän sänkyyn.

täytyy kokeilla sitä, että laittaa pulloon vettä jos se sitten ehkä auttaisi! :)

On kyllä lohduttavaa kuulla että en tosiaan ole ainoa joka joutuu heräillä yöllä monta kertaa!! Kiitos ihanat vinkeistä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä saat aika monta herätystä vielä elämäsi aikana kokea ja varsinkin, kun teet lisää lapsia! Odotahan kun sairastelukierre alkaa ja kunhan lapsi saavuttaa eri kehitysasteita. Ei ne nuku täysiä unia kuin ehkä kouluiässä, jos silloinkaan.

Vierailija
4/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa vain mennä omalla painollaan! Kyllä se vielä jonain päivänä nukkuu läpi yön! :)

Vierailija
5/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä neuvolassa ja monissa ohjeissa sotketaan väärin yhteen yösyöminen ja herääminen. Tai siis ajatellaan, että kun lopettaa yösyötöt, niin sitten lapsi nukkuu jotenkin automaattisesti aina kokonaisia öitä. Toki ne voi liittyä toisiinsa eli tavan vuoksi heräilee vanhempanakin syömään. Mutta ainakin oma lapseni (ja myös sisarusten ja ystävien) lapset heräilevät milloin mihinkin. Hampaiden tulo haittaa monilla yöunia siihen asti kunnes ne kaikki on puhjenneet. Uusien taitojen ja kokemusten tulo haittaa unia. Meillä nykyään 1 v 8 kk herää silloin tällöin siihen, että alkaa unissaan laulamaan ääneen ihhahhaa hepo hirnaa. Kaikki sairaudet tulevat uniin, samoin kaikki muutokset rytmissä tai muut uudet jännät kokemukset.

Toiset lapset nukkuvat kuin tukki vaikka maailma kaatuisi ympärillä, toiset ovat herkkäunisempia ja silloin heräillään.

10 kk ikäinen on niin pieni, että yöheräilyn tärkein syy lienee se, että haluaa varmistaa äidin olevan lähellä ja saatavilla. Eroahdistuskin varmaan pahimmillaan juuri tuolloin.

Samoin ajatellaan, että unikoululla saadaan heräily loppumaan. Mä uskoisin, että unikoulu auttaa siihen uudelleennukahtamiseen ja sen avulla voi jättää nukuttamisen veks, mutta ei sekään automaattisesti estä lasta heräämästä. Tämä samainen 1 v 8 kk ei ole koskaan tarvinnut nukuttamista, osaa siis nukahtaa itsekseen. Yöheräilyyn riittää se, että kuulee vaikka mun sanovan sängystä, että jatkahan unia tai käyn koskettamassa häntä. Usein nukahtaa ihan itsekseen kun on ensin kiehnännyt tai sanonut jonkun asian. Ei siis tarvitse tassutella tms. Mä en vain tiedä millä tuon estäisin. Enemmänkin ajattelen, että lapset ovat vain tuollaisia.

Vierailija
6/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen heräsi joka yö vähän yli 2-vuotiaaksi, 2v11kk kakkonen tulee vielä joka yö mun viereen ja jos siirrän takaisin omaan sänkyyn niin tulee taatusti uudestaan jne. Eiköhän se ole ihan normaalia. Itse olen sitä mieltä että vielä yli vuosikaskin saattaa tarvita aamuyöllä maitohuikkaa koska koko yö on järjettömän pitkä aika vauvan olla syömättä. Muistaakseni jossain mainittiin että vauvan yö on 7t. Tietty vanhemmilla voi olla asiasta eri toiveita ja jotkuthan alkavat itsekseen nukkumaan täysiä öitä hyvinkin pian

Vierailija
7/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ottaisit lapsen sängyn teidän sänkyynne kiinni niin ettei sitten tarttis seistä nukuttamassa sängyn vieressä ja riittäis että vaan vähän ojentaisit kättä? Teidän viereen ottamisessakaan en näe itse mitään pahaa mutta jos on ahdasta nukkua tms. niin suosittelen että siirrät lapsen sängyn ihan viereen.

Vierailija
8/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpotti omaakin oloa, en ole AP.Mutta aloitin tänne pari päivää sitten melkein samanlaisen keskustelun.Viime yönäkin meidän poika (kohta 11kk) heräsi n.5 kertaa.Se on enemmän, mitä heräili ihan vauvana.Itsekin olen miettinyt,että ollaanko meillä jotenkin epänormaaleja kun vieläkin heräillään,neuvolasta saa sellaisen käsityksen.Olen myös alkanu stressaamaan just siitä unikoulusta ja tutista luopumisesta.. Mutta.Jaksamisia kaikille yökukkujien vanhemmille!! :)

Vierailija
9/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka yö heräilleet, ja satunnaisesti sen jälkeenkin.

Vanhemman mahdollisuudet nukkua ovat toiset kuin lapsettoman, mutta sen kanssa on vain opittava elämään.

Vierailija
10/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kokeiltu pitää sänkyä meidän huoneessa ja ihan meidän sängyn vieressä, mutta jostain syystä neiti on niin herkkä uninen että herää jos esim. menen nukkumaan ja laitan peiton päälle, se kahina mikä siitä kuuluu niin herättää tytön.. joten tämän takia laitettiin tyttö nukkumaan omaan huoneeseen..

Vierailija
11/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minua toisaalta häiritse jos tyttö nukkuu meidän välissä, välillä vain on vähän ahdasta kun neiti leveilee hirmusti :D Ja miehenikin sanoi ettei häntä häiritse se että tyttö nukkuu välissä mutta kyllä olisi ihan kiva nukkua vain ja ainoastaan mieheni vieressä edes pari yötä kaksin :)

No tosiaan jaksamisia myös muille! :)

Vierailija
12/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin heräilee pari kolme kertaa yössä. Mitään ei hänelle syötetä eikä juoteta ja illalla viimeksi pissalla käy. Eihän tuo sinänsä haittaa kun nukahtaa uudestaan pian. Kyllä joskus sitten yllättävät ja nukkuvat koko yön...luulisin

Vierailija
13/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jaksamista!

Vierailija
14/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten jaksamista!

Vierailija
15/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika alkoi n. 5 vuotiaana nukkumaan aika hyvin eli herää 0 tai 1 tai 2 kertaa yössä, tämä siis normaalitilassa. Sairaana sitten eri asia.

Vierailija
16/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yösyöttöjen lopettaminen saattaa rauhoittaa tilannetta! Ainakin hetkeksi...

Meillä lopetettiin tissinsyönti yöllä joskus tuossa 10-11kk:den iässä, Mies oli vauvan kanssa 3 yötä ja minä "nukuin" toisessa huoneessa... sen jälkeen vauva nukkui pari kuukautta todella hyvin mutta nyt on jälleen ehkä kuukauden ajan herännyt yöllä klo4 ja nukahtaa uudelleen ehkä klo6-7. Väsyttävää hommaa...

Ja vanhempi lapsi joka on kohta 4v niin hänkin vielä heräilee lähes joka yö ja menee isänsä viereen nukkumaan.. :)

Vierailija
17/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen heräili 2-vuotiaaksi, muut alkoivat noin 1,5-vuotiaana nukkua ainakin osan öistä heräämättä

Vierailija
18/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

herää selvästi pissahätään :)

Vierailija
19/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska 4v ja 2,5 v heräävät edelleen, ilman tarjoilua kylläkin.

Vierailija
20/35 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy siis yrittää jättää yö maidot pois! Kiitoksia näistä neuvoista! :)