Voiko muusikon kanssa perustaa perheen?
Onko jollakulla kokemusta?
Miten olette järjestäneet sen, että lähes joka ilta joku keikka / treeni ohjelmassa? Ja menee usein todella myöhään...
Vai kannattaako luovuttaa?
Kommentit (9)
ihan henkilökohtainen juttu. Kyllä monet kestävät, sillä usein päiväsaika on miehellä sitten vapaammin järjestettävissä kuin muuten.
Jos kestät olla lasten kanssa yksin illat niin mikä ettei. Jos sinulla on kavereita, kutsut niitä kyläilemään tai menet itse lapsinesi, jos yksinäisyys vaivaa.
ja nyt on kaksi lasta meillä. Hyvin on mennyt.
Mies on vähentänyt keikkailua (nykyään vain viikonloput reissussa) ja treenitkin jääneet minimiin. Eli viikolla on mukavasti kotona.
Tekee viikolla muita hommia, mutta on silloinkin aikatauluista vapaa. Eli ollaan hyvin voitu esim. lyhentää lasten hoitopäiviä (itse olen 8-16 toimistohommissa).
Ja viinankanssaläträäminen on vähentynyt, ehkä ikäkin tehnyt tehtävänsä? Tai sitten mies vain tajunnut, mikä elämässä oikeasti tärkeää.
"keikkaleskiä" pilvin pimein, "lapsellisiakin" siis =) Ainakin kun omaa kaveripiiriäni mietin.
... jos on ammattilainen niin eipä se paljoa muusta vuorotyöstä eroa. Siis jos ei jää keikka- ja treenipaikoille ryyppäämään/notkumaan. Itse olen naispuolinen muusikko ja suurimmalla osalla työkavereista (miehiä) ihan normi perhe ja hyvin menee. Itse on yh-äippä ja tuo ammatti tuntuu kyllä olevan MIEHILLE sellainen turn-off, että näin tulee myös aina olemaan. Muuten olen tosi vetävä mimmi, mutta jos joku on tosiaikeet mielessä ja ammatti paljastuu niin miehestä ei jää ku pölypilvi :( Että ihan turhaan mietit, jos tiedät miehen muuten kunnolliseksi. Turha ennekkoluulo.
Mutta tällä hetkellä vielä jää kyllä liian pitkään notkuilemaan keikkojen jälkeen. Pelottavaa olisi, jos ei sitten muuttuisikaan, en oikein tiedä, että kannattaisiko ottaa riskiä.
Ei suostu musiikkiopistoon opeksi, ollaan keskusteltu asiasta. Ei kuuleman niin tylsä homma kiinnosta. Kertooko mielestänne, että ei oikeasti olisi valmis isäksi? Minusta voisi hyvin olla joitakin vuosia opena töissä, niin olisi lapsen kannalta helpompi rytmi.
Ainakin minun ex-vaimoni iski muusikon, tosin olin vielä itse kuvioissa. Enpä tiedä onko noille perheenlisäystä tulossa. Tavallaan kyllä toivoisin, niin näkisipä vosu millaista on odottaa, odottaa ja odottaa että mies tulisi edes aamulla kotiin ja keittämään aamupuuron lapselle ennen kun menee nukkumaan koko päiväksi "raskaan keikan jälkeen"...
sitten kun notkumiset on ollut vuoden verran poissa pelistä, niin tuskin sua enää arveluttaa. mulla on tuttavaperhe, jossa molemmat vanhemmat muusikkoja ja osa keikoista yhteisiä (3vrk laivalla esim.) lisäksi 3 pientä lasta. saavat homman pyörimään ulkopuolisen avun turvin, mutta raskasra on ja vaikeaa.
oma mieheni on reissutöossä, voi olla poissa pahimmillaan ma-pe, vähintään kuitenkin kolme yötä viikossa. Raskasta 2 lapsen kanssa, mutta toimii kun on ulkopuolista apua.
mutta huom! mun tai tttavan mies ei kyllä notku töiden jälkeen tai muuten yhtään missään. Kaiken vapaa-aikansa ovat perheen kanssa.
Soittaako tuubaa puolustusvoimien marssiorkesterissa vai onko kohtuullisen suositun rockbändin kitaristi.
Kaikkein rankinta taitaa olla tanssiorkesterien perheillä kun mies on tien päällä 300 päivää vuodesta.
Eipä se muuten eroa reissutyöläisten perhe-elämästä varmasti mitenkään jollei vaimoa sitten vaivaa että työpaikalla virtaa viina ja laulu soi.
Meillä on kaikki ihan hyvin. Itsellä säännöllinen päivätyö. Joskus harmittaa kun ei ole viikonloppuisin kotona, mutta muuten kaikki ok. Ei notku yhtään ylimääräistä, ajaa aina kotiin jos mahdollista. Treenit, jos niitä on keikkapaikalla ennen keikkaa. Joskus taas voi olla viikolla enemmänkin kotona, sitten taas vaikka laivalla muutaman päivän putkeen. Lasten hoitopäivät max. 3 viikossa tällä järjestelyllä.