Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äkilliset vihlaisut niskassa/päässä?

Vierailija
18.10.2009 |

Onko kenelläkään tullut sellaisia äkillisiä vihlaisuja tuonne takaraivon/niskan kohdalle? Tulee ihan yhtäkkiä ja menee ihan muutamassa sekunnissa ohitse. Käy niin kipeää että itku välillä tulee.

Näin siis meidän lapsella. Tuli kesällä eka kerran ja kolme eri lääkäriä tutki. Tehtiin neurologiset tutkimukset, ym. Lopulta lasten neurologian erikoislääkäri määräsi Pronaxen-kuurin viikoksi jolla vihlaisut loppuivatkin. Totesi että kyseessä todennäköisesti venähtänyt ja tulehtunut lihas.

Nyt muutama kuukausi ilman vihlaisuja ja taas pari kertaa vihlaissut. Lapsi kuvailee vihalisua sillä tavalla että vaikuttaa hieman suonenvetomaiselta kivulta.

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olen ehtinyt alkaa epäilemään jo aivokasvainta ja vaikka mitä. :// Mutta ei kai, jos kyseessä olisi aivokasvain, kipu oireilisi niin että vihloo pari sekuntia ja menee ohi, "paranee" Pronaxenilla, on muutaman kuukauden kipuilematta, ym. Eikä muita oireita ole.

ap

Vierailija
22/25 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko jollain samanlaisia kokemuksia. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
24/25 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikohan se kolmoishermosärky vai kolmihermosärky

Vierailija
25/25 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tullut kuvaamiasi nykäyksiä aika nuoresta saakka vaihtelevien väliajoin.

On saattanut mennä muutama vuosikin ettei mitään, mutta nykyään sitä sattuu välillä päivittäin ja useampaan kertaan peräkkäinkin on nykäissyt. Kipu on hetkellinen ja sattuu aivan kamalan paljon. Kohdan tuntee vielä jonkin aikaa sen jälkeen. Kuumottaa hieman esin hartiasta päähän saakka.

Nyt viime aikoina olen saanut nykäyksiä usein ja täysin yllättäen esim. kääntämällä päätä vain aavistuksen sohvalla istuessa tai maatessa ym. Jähmetyn paikalleni sen jälkeen ja painan kohtaa,josta vihlaisi ja uskallan vasta hetken kuluttua yrittää taas liikkua niin ettei vihlaisu uusiutuisi. Olen siis tarkoituksella liikkumatta nykäisyn jälkeen sen hetken.

Asia on alkanut vaivaamaan ja hieman pelottamaankin minua nykyään, joten aion ottaa selvää, että mistä se johtuu ja voiko siitä seurata jotain vakavampaakin.

Olen yrittänyt välillä jumpata pään ja niskan aluetta ja hartioita. Yksi hyvä liike siihen on seistä pienessä haara-asennossa,  hartiat rentoina, kädet alhaalla ja alkaa pyörittää hitaasti päätä ensin toiseen suuntaan esim. 10 krt. Sitten toiseen suuntaan. Pään pitää olla aivan, kuin se olisi lähes irti, eli antaa sen roikkua koko painollaan sitä HITAASTI pyöritettäessä.

Menisin hierojalle jos minulla olisi varaa siihen..