Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meiltä katkesi sähköt aamupäivällä

Vierailija
15.10.2009 |

Olen nyt maksanut sen laskun + katkaisumaksuja ja 14 jälkeen pitäisi avautua, muttei oo avautunut. Aika on 14-19 välillä.

Koetin puhua, että jos saataisiin, kun on pieniä lapsia - > ei lämmintä ruokaa, mutta näemmä ei auttanut.

Meillä vaan tulee vieraita klo 17, ja sähköttömään kotiin en voi ottaa ketään. Täytyy perua, koska kohta on jo myöhäistä, jos ne sähköt ei kohta tuu.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö te ihan tosi ajattele, että me asutaan täällä, jos se "me" ei oo mikään parisuhde + lapset, vaan äiti + lapset?

Jos kirjoittaisin mä asun mummoltani jo 90-luvulla perimässäni asunnossa, niin missä ne lapset silloin asuvat?

ap

Vierailija
42/51 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

akan kanssa, jonka kanssa mua petti, tietääkseni. en oo kauhean paljon tavannut. eikä oo ollut kiinnostunut lapsistakaan.

voi asua yhdessä. En ole tiennytkään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:llä ohi....

Meinaan, kokemuksesta sanon, että

ensin tulee lasku, sitten tulee karhu. sitten tulee karhu no, 2 jossa lukee että menee perintään. sen jälkeen tulee perintätoimistosta kirje että maksa. ja jos sitäkään ei makse niins itten tulee uusi lasku sähköyhtiöltämissä näkyy katkaisu päivä, mikäli laskua ei siihen mennessä maksa.

Eli pahast kuulostaa provolle..

Katkasu uhkia on tullut meillekkin muttei ikinä vielä katkaistu.

Vierailija
44/51 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

karhu on varmaan tullut silloin heti kuukauden päästä kun se jäi maksamatta. Mutta ei todellakaan mitään perintätoimiston kirjettä sähkölaskusta eikä sähköyhtiöltäkään muuta kuin seuraava lasku, jonka olen kyllä maksanut.

Esim. puhelinlaskukin jäi myös silloin maksamatta, niin seuraavassa laskussa oli uusi lasku ja se maksamaton lasku mukana. Tää on musta paljon järkevämpi systeemi kuin tämä sähköyhtiön.

ap

ap:llä ohi....

Meinaan, kokemuksesta sanon, että

ensin tulee lasku, sitten tulee karhu. sitten tulee karhu no, 2 jossa lukee että menee perintään. sen jälkeen tulee perintätoimistosta kirje että maksa. ja jos sitäkään ei makse niins itten tulee uusi lasku sähköyhtiöltämissä näkyy katkaisu päivä, mikäli laskua ei siihen mennessä maksa.

Eli pahast kuulostaa provolle..

Katkasu uhkia on tullut meillekkin muttei ikinä vielä katkaistu.

Vierailija
45/51 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri tuommoista sähellystä, varsinkin kun ilmeisesti on päässyt suht helpolla aiemmin elämässä. Asunto on peritty ja on kesähuvilaa.

Sitten kun tulee vaikeuksia, ei osata yhtään hoitaa.

Mä olen myös yh ja mäkin muuten sanon "me asutaan siellä", vaikka se me on meillä vain mä + 1 lapsi.

Tästä lähtien ap, pidät huolen, että aina maksat tärkeät laskut eli vuokra/vastike, sähkö ja vakuutukset. Ja soitat ja neuvottelet maksuaikaa etkä anna hommien mennä näin pahaksi.

Vierailija
46/51 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ainakin meidän kaapeliboksi tarvitsee sähköä...

Vierailija
47/51 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on miniläppäri, jonka oon ottanut tuon puhelinyhtiön kautta. siihen kuuluu kone & netti. Sähköä tarvitaan lataukseen, mutta muuten on akulla toimiva. Netti on sim-kortin tapainen juttu koneen sisällä, ei mitään muuta.

ap

koska ainakin meidän kaapeliboksi tarvitsee sähköä...

Vierailija
48/51 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo oli vaan niin kaaottista aikaa.

Tuo on juuri tuommoista sähellystä, varsinkin kun ilmeisesti on päässyt suht helpolla aiemmin elämässä. Asunto on peritty ja on kesähuvilaa.

Sitten kun tulee vaikeuksia, ei osata yhtään hoitaa.

Mä olen myös yh ja mäkin muuten sanon "me asutaan siellä", vaikka se me on meillä vain mä + 1 lapsi.

Tästä lähtien ap, pidät huolen, että aina maksat tärkeät laskut eli vuokra/vastike, sähkö ja vakuutukset. Ja soitat ja neuvottelet maksuaikaa etkä anna hommien mennä näin pahaksi.

Vierailija
49/51 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköjä ei katkaista 1.10-31.3 välisenä ajanjaksona vaikka laskut maksamatta, tarkistakaan vaikka mistä sähköyhtiöstä tahansa, lukee myös sopimuksissa jotka joskus olette sähköyhtiön kanssa tehneet, eli aloitus jo paljasti että provo.

Vierailija
50/51 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskokaa tai älkää, meiltä kyllä oli sähköt pois tänään noin klo 9.30-15.30.

Meillä ei makseta sähköllä muuta kuin sähkölaitteet, ei siis lämmitystä, joten olisko ihan siitä kiinni? Että lämmitystä ei katkaista, sähköt kyllä?

Katsoin omasta yhtiöstä netistä ja näin se oli eli:

"Sähköntoimitusta ei saa maksujen laiminlyönnin vuoksi keskeyttää vakituisena

asuntona käytettävästä rakennuksesta tai sen osasta, jonka lämmitys on riippuvainen

sähköstä, lokakuun alun ja huhtikuun lopun välisenä aikana, ennen kuin on kulunut

neljä kuukautta laiminlyödyn maksun eräpäivästä."

siellä luki myös että ovat lähettäneet sen katkaisuilmoituksen 2 viikkoa sitten. En oo saanut. multa ei olisi katkaistu rahattakaan koska:

"8.3. Jos maksun laiminlyönti on johtunut käyttäjän maksuvaikeuksista, joihin hän on

joutunut vakavan sairauden, työttömyyden tai muun erityisen seikan vuoksi pääasiassa

ilman omaa syytään, sähköntoimituksen saa keskeyttää aikaisintaan kolmen kuukauden

kuluttua maksun eräpäivästä. Käyttäjän on ilmoitettava myyjälle laskun

maksamisen esteenä olevasta seikasta heti kun se on käyttäjän tiedossa ja, jos se on

mahdollista, ennen laskun eräpäivää."

Joten työttömyys ja varmaan se erokin olisi auttanut, jos olisin soittanut (jos siis olisi saanut sen katkaisuvaroituksen).

ap

Sähköjä ei katkaista 1.10-31.3 välisenä ajanjaksona vaikka laskut maksamatta, tarkistakaan vaikka mistä sähköyhtiöstä tahansa, lukee myös sopimuksissa jotka joskus olette sähköyhtiön kanssa tehneet, eli aloitus jo paljasti että provo.

Vierailija
51/51 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakin. Laita nyt vaikka ekaksi se sähkölasku suoraveloitukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan