.oo0O HELMET UUTEEN VUOTEEN O0oo.
Aloitetaanpas uusi ketju uuden vuoden kunniaksi!
Hyvää alkavaa vuotta kaikille!!!
Kommentit (55)
Täällä taas.
Alkuun anna_liisalle: meidän lasten tekonimet on positiivisen kotitestin jälkeen tulleita (otto, onni ja nyt oiva), joten ei sillä lopullisen sukupuolen kanssa tietämisen kanssa ole mitään tekemistä... Mut epätodennäköinen se tyttövauva taitais meille ollaki, joten katellaan... Helmikuun alussa on rakenne-uä, joten jos sopiva klö sattuu paikalle, niin sehän saattaa vaikka sinne jalkoväliin vilkaistaki :D
Linus raasu sairastaa ja lujaa... Flunssaa, yskää, kuumetta taannehtivasti, oksentelee... Ruokailu on lähes nolla, samoin juominen... :P Tylsää. Käytiin tohtorissa, joka oli sitä mieltä, että kun poika on kuitenki noin reipas, ni hoidetaan pitkittyneenä flunssana ja määräsi Ventolinen yskänlääkkeeksi (sillä alkoi kai tuo oksentaminen...)
Luka kanssa oksensi toissayön, samoin minä. Isäntä vuorostaan viime yön ja tämän päivän... IHANAA!!! Pyykkikone laulaa...
--
Ja sisko soitteli Pohjanmaalta kuulumisia... 5- ja 3-v serkut sairastaa enterorokkoa... Että rakkoja suuhun täälläki odotellessa... :P
Noh, mainoskatko loppu, palataas taas!
Luuk@
Laitanpa minäkin merkkini tänne. Tuntuu taas ettei aika riitä mihinkään! Hirveää touhotusta tuo lomaileminen :P No, nyt taas arki alkoi kun esikolla alkoi koulu ja mieskin lähti töihin..
Luuk@lle ihan aluksi jaksamista sairastelun keskelle! Meillä ollaan kans enempi ja vähempi sairastettu! Vuorotellen ovat nuo pienimmät kuumessa ja räkätaudissa. Alkaa taas vähän äidissäkin tuntua kun öisin ei paljon nukuta :/ Nyt aamulla onkin Veikan kanssa korvapoli aika. Tarkistellaan taas korvat..
Mitäs muuta.. No, täällä kans kävellään muutama askel ilman tukea kun oikein houkuttelee mutta muuten huristelee taaperokärryn kanssa tai sitten menee seiniä pitkin :) Iloinen poika kaikinpuolin. Nuo yöt on vaan jotain aivan muuta...Äitää huutelee mutta muuten en kuule kyllä mitään suoranaisia sanoja. Hirveä höpöttelijä omalla kielellään :D
Mutta nyt täytyy mennä kahvin keittoon ja ruveta valmistautumaan lähtöön! Pitäisi vielä samalla reissulla löytää Veikalle joku hieno juhlapukukin ja ei kyllä vielä aavistustakaan, että mistä tointaisi etsiä..
Vimpula ja Veikka (10kk ja rapiat..)
Sairasteltu on täälläkin. Käytiin syksyn aikana koko perhe läpi pari kunnon flunssaa ja esikoisella oli korvatulehduskin. Sokerina pohjalla sairastettiin vielä ennen joulua kaikki vuorollaan kamala vatsatauti. Jospa nyt alkais olla tämän talven taudit takana päin. Ainakin ne pahimmat!
Leon kanssa käytiin tänään neuvolassa (10 kk). Pituutta on pojulla 77 cm ja painoa 10,2 kg. Paino oli vähän tippunut taas, eikä ihme kun ei tuo herra syö, mutta liikkuu tosi paljon. Nyt ollaan jo miinuksen puolella painon kanssa ja niinpä menemmekin kasvukontrolliin taas muutaman viikon päästä. Onneksi nyt pituutta kuitenkin oli tullut, mutta allergioiden vuoksi tuota kasvua seurataan vähän tarkemmin.
Leo kävelee kovaa kyytiä puita pitkin ja taaperokärryn kanssa. Välillä jo seisoo tukevasti ilman että pitää mistään kiinni. Saa nähdä, lähteekö ennen 1-vuotispäivää oikeasti kävelemään. Kiipeilykin on alkanut kiinnostaa. Ja kaappien aukominen ja tyhjennys. Sanoja ei juuri tuu. Äiti sanoo, mutta taitaa tarkoittaa sillä muutakin kuin vain minua. Ja sitten osaa kyllä pudistaa päätään ja sanoa: eeeeei.;-) Ja vilkuttaa ja sanoa: heihei. Taitaa kuitenkin tuo puhe vielä toistaiseksi jäädä liikkumisen jalkoihin.
Yöt meillä on aika vaihtelevia. Lopetin hiljattain vihdoin yöimetyksen ja nyt Leo herää keskimäärin kolme kertaa. Mies saa tassuttelemalla rauhoittumaan paremmin, minä vähän huonommin. Aamuyöstä annetaan vielä pullomaitoa, kun kiinteitä menee aina vain onnettoman vähän. Päiväaikaan imetän vielä kolme kertaa.
Ihan leppoisaa on tää elo tällä hetkellä. Töitä katselen pikkuhiljaa, mutta mielelläni voisin olla syksyynkin saakka kotona. Silloin Leolle järjestyisi hoitopaikkakin helpommin, kun esikoinen lähtee päiväkotiin ja Leo pääsisi hänen paikalleen perhepäivähoitoon.
Aurinkoisia talvipäiviä kaikille!
Lumileopardi ja Leo 10,5 kk
Ja tuloksena toinen antibioottikuuri korvatulehdukseen :P Siis Veikalle joo. Kolmisen viikkoa sitten syötiin eka kuuri kun selvisi normaalissa lääkäritarkastuksessa, että herralla oli korvatulehdus menossa! Muuten ei oireillut kun räkä valui ja tänään oli sitten sen tarkastusaika niin toinen korvatulehdus menossa! Ja muuta oiretta ei tällä kertaa ollut kuin röhäisyys. Voi jee!! Öistäkään ei paljon osaa sanoa, että onko noiden korvatulehdusten aikaan pahentuneet kun melkoista hulabaloota ne on aina olleet. Ehkä vähän parempia nykyisin vaikka sairastettu onkin.. No, nyt on joku kolmen päivän kuuri, että toivottavasti jäävät tähän nuo tulehdukset ja oltaisiin edes vähän aikaa terveenä:P Enkä edes löytänyt pukua pikkumiehelle juhliin. Kaikki oli isoja kokoja mitä löysin. Pitänee huomenna lähteä kasvukontrollin jälkeen uudestaan katselemaan kaupungille.
Omanapaisesti tällä kertaa Vimpula ja Veikka
Luuk@:toivotaan et saisitte tytön ku kaksi poikaa ennestään.
Saa nähä miten meillle käy kunhan tuun ensin raskaaksi..oishan se niin ihana saada pikku prinsessa:)
Santerilla taitaa olla tulossa kulmahampaita ku on niin kiukkunen ja ei meinaa yö unillekkaa laittaa.Päiväuniakaan ei nuku liikaa et siittä johtuis ettei uni tuu illalla.
Ootteko kukaan alkanut antaan tavallista jogurttia tai viiliksiä vauvoille?kokeilin santerille jogurttia mut ei oikeen tykännyt kun on niin kylmää.
Aattelin alkaa pikkuhiljaa sekottaan nan-maidon sekaan tavallista maitoa.
Mutta pittää lähtee poika herättään kun lähemme käymään torniossa ja haaparannalla ostoksilla.
anna_liisa ja santeri viikon yli 11kk
Viola oli perjantaina siinä ylimääräisessä neuvolassa. Terkka totesi, että Viola on kuitenkin jäntevä ja aktiivinen tyttö, että on todennäköisesti vain sen luontoinen, ettei häntä huvita konttailla pitkin lattioita. Ja totta, Viola yrittääkin kiskoa itseään sohvaa vasten suoraan seisomaan! Ei tosin siinä onnistu, mutta yritys on kova. =) Hakee myös konttausasentoa jatkuvasti ja monesti pääsee sellaiseen etukumaraan, että jalkapohjat ovat maassa. No, terkka kuitenkin konsultoi fysioterapeuttia ja soittaa mulle huomenna että täytyykö nyt tehdä jotain vai ei. Tuntuu kyllä ihan turhalta mennä johonkin fysioterapiaan.
Strategiset mitat olivat 9530g ja 74,5cm, ikää tuolloin melkein 10,5kk.
Mulla ei sitten työt alkaneetkaan, joten työttömänä taas... Saan kyllä samasta firmasta sijaisuuksia, mutta mitään säännöllistä ei ole. Tulevaisuudessa saan kyllä kokopäivätöitäkin ko. firmasta, mutta en halua niitä ennen syksyä. Tulostin juuri PÄIVÄHOITOHAKEMUKSEN, tuntuu jotenkin vieraalta! Mutta haetaan osapäiväistä paikkaa elokuun alusta, ja neuvoivat laittamaan jo nyt hakemuksen, jos haluaa johonkin tiettyyn paikkaan.
Jaahas, korvatulehduksia on ollut muillakin. Violakin sairasti kaksi, nuhaisuus oli oikeastaan ainoa oire ja ennen ekaa tulehdusta oli kova yskä useamman viikon. Toivotaan, että flunssakierre olisi jo ohi, tuntuu että meillä on ollut joku koko ajan sairaana syyskuusta asti.
Maitotuotteita en ajatellut antaa ennen vuoden ikää, raejuustoa Viola on tosin maistanut muutaman murusen.
Hampaitakin on tullut lisää, nyt niitä on viisi ja kuudeskin taitaa olla tuloillaan, sen verran kiukkuinen tuo tyttö on välillä.
Mites Luuk@ ja Valentine jakselevat? Mulla oli alkuraskaudessa silloin niin kamala olo koko ajan, että hirvittää ajatellakin miten seuraavassa raskaudessa jaksaa olla Violan kanssa jos on yhtä vaivainen kuin viimeksi.
täysikuu ja Viola 10,5kk
Meillä on sairastettu kamala vatsatauti...
Poika sairastu viime sunnuntaina(4.1) vatsatautiin,aloitti oksentamisen yöllä kahen aikaan(miks kaikki alkaakin aina yöllä...) ja siitä se sitten jatkui oksentaen ja ripuloiden. Söi mielellään ja joikin(onneksi) mutta aina se tuli jotain kautta ulos. Jaksoi kuitenkin välillä touhuta omia leikkejään,mutta nukkuin päivässä useat unet,kun normaalisti nukkuu yhdet päiväunet. Keskiviikkona käytettiin sitten poju lääkärissä,pieniä kuivumisen merkkejä oli mutta ei pahempaa lääkärin mielestä ja kehoittikin seurailemaan vielä kotona tilannetta ja juottamaan mitä suinkin vaan poitsulle meni alas. Näyttikin että tauti rauhoittuu mutta ei se sitten rauhoittunut. Välillä minä ja mieskin ripuloitiin ja minä oksentelinkin muutaman kerran,mutta ei auttanut kun vaan jaksaa ja kyllä se RANKALTA tuntui... Lauantaina sitten päätin (miehen ollessa töissä) ottaa ja lähteä päivystykseen,koska poika vaan oksensi ja oli jo siinä kunnossa ettei jaksanut kun vaan maata liikkumattomana lattialla. Otin anopin mukaan automatkalle,jos poika oksentaa niin ois sitten ollut vapaat kädet käytössä ja auttamassa pientä. Perille päästyä päivystykseen meidät ohjattiinkin sitten samantien eristykseen(asumallamme paikkakunnalla kuulemma sitkeää vatsatautia jonka vuoksi kaikki täällä asuvat sairastavat laitetaan samantien eriöön hoitoon hakeutuessaan). Sieltä sitten jouduimmekin osastolle ja pienelle laitettiin nenämaaletku jonka kautta nestettä laitettiin menemään,osmosalia siis. Lauantaina mentiin sinne ja tänään päästiin sitten pois,lääkärin todettua että on tauti kestänyt sen verran kauan että luulisi sen olevan menossa ohitse. Ja siltä onneksi nyt näyttää. Nyt ei ole oksentanut reiluun vuorokauteen ja ripuli on muuttunut sosepurkin sisällön näköiseksi. Huh huh,mutta olipahan koettelemus! Toivottavasti teidän kenenkään ei tarvitse tuota kokea!!!
Rotarokote me otettiin silloin aikanaan ja eipä tiedetä mikä virus se oli. Kakkanäyte otettiin ja sovittiin että soittavat meille kotiin jos näytteessä oli jotakin,mutta soittoa ei ole kuulunut...
Jep,muuta kuulumista sitten vielä...
Poika meillä tulee 15 päivä 11kk....hui kamala mihin tää aika menee. Onnea kaikille jo uutta odottaville,kyllä se ajatus omassa päässäkin on jo kytenyt, että oispa mukavaa olla raskaana mutta ehkä ei vielä meillä kuitenkaan ajankohtaista...
Poitsu on oppinut vilkuttamaan kun sanomme "hei hei",ihanan näköistä. Sanoista tavailee äiti,au,hei hei(ei ei),ei,ai ai,pappa,isikin tulee jotenkin ihi tai ihä...ja jotakin satunnaisia mukamas sanoja =)
Kävelyä kovasti opetellaan,yhdestä kädestä pitäen jo uskaltaa ottaa muutaman askeleen,mutta luotto omiin kykyihin loppuu siihen...
mitähän vielä. Nyt on aika tyhjä pää...
Huomenna pitäisi jaksaa mennä töihin joten tarvitsee alkaa miettimään varmaan yöpuulle vetäytymistä...
Omanapaista tekstiä,sori...
Jesminda ja poju kohta 11kk =) anteeksi kirjoitusvirheet...
Hyvää tätä vuotta kaikille!
En muista koska olen viimeksi kirjoitellut, mutta ihan hyvää tänne kuuluu. =D
Vuosi alkoi tyttärellä vähän huonosti, kun tuli heti kipeäksi. Kuumetta oli kolme päivää, ja vähän flunssaa sen jälkeen. Nyt on kuitenkin jo parantunut, ja on oma pirteä itsensä. Kerkesi siinä kuumeessa ollessaan sitten uuden auton istuimensakin oksentamaan, kun oltiin vielä "joulureissussa" tuolloin.
Reissusta "rähjääntyneenä" säännöllisen epäsäännöllinen rytmimmekin meni sekaisin, ja nyt sitä on sitten yritetty haeskella takaisin. Yöunille mennään vasta 22.30-24 aikaan, ja likka herää 9-10.30 aikaan. Joskus ois hienoa, jos tytär alkais heräämään "vähän aiemmin", jotta päästäis nauttimaan muiden lapsiperheiden seurasta. Muut kun on jo ulkoilunsa ulkoilleet ja päikkäreillä, kun me vasta kömmitään "pesästä" ulos siinä puolenpäivän tietämillä. Osittain johtuu ehkä siitäkin, että tää äippä on aika hidas aamutoimissa, ja aamupalakin kestää reilut puolituntia.. =D
Joten kun laitan likan päikkäreille pihalle siinä iltapäivän aikoihin (13-15 välillä), niin eipä tuolla muita vaunujen työntäjiä juuri näy.. =/
Meillä ei vielä puhuta mitään. Tulee vaan "ö-ö" kun osoittaa jotain esinettä tai ruokaa.
Nyt ollaan syöty kaupan "valmispuuroja" tetroista, kun ei äidin keittämä kaurapuuro (ja muut) enää tuntuneet uppoavan. En tiedä johtuiko hampaiden puhkeamisesta, mutta nyt on keittämiset toistaseks jätetty. Leipää annan myös aamupalaksi, kun tykkää sitä syödä. Eikä muuten sais lusikkaa menemään edes suuhun, jos ei jotain ole kädessä tai "leikki menossa". Juustoa syödään kans, ja normaalia maitoa olen antanut nokkamukista. Tuttelia kyllä juodaan vielä tuttipullossa. Raejuustostakin likka tykkää, ja maustamattoman jogurtin kanssa syö pakkasesta marjoja.
Hampaita on suussa neljä, ja ylhäälle on kaks lisää just puhkeamassa. Tukea vasten kävelee sujuvasti, ja välillä seisoo ilman tukea, mutta askeleita ei ole viel ottanut.
Tuli taas vähän omanapainen viesti. =( Säännöllisesti käyn kyllä lukemassa juttuja, mutta kun se kirjoittaminen tuntuu vaan niin "ylivoimaiselta".. =D
Itselläni on tää päivä mennyt ihan herkutellessa, ja huominenkin, kun keskiviikkona poistetaan vika viisaudenhammas leikkaamalla (lähtee loputkin rippeet..), joten sit elellään taas pillimehulla pari päivää.. =D Onneks miehellä on vapaapäivät, jotta pystyy hoitamaan lapsen. Pakkasia ja lunta vaan toivottais, kun nyt on sulaneet viimisetkin.
Täysikuulle tsemppiä "työttömyyteen". Mä jään kans kevään korvalla työttömäks (mies pitää sen isäkuukauden). Ristiriitaisin tuntein täällä mietin, että hakisinko töitä kesän ajaksi, mutta kun en tiedä raaskinko laittaa likkaa hoitoon. Enkä kyllä ole yhtään varmakaan, että tällä hetkellä täältä päin alakohtaista työtä löytyis, joten toisaalta vois tuudittautua ajatukseen, että työttömänä kesäkin ollaan.. Kerrassaan pulmallisia juttuja!
Mut nyt muihin hommiin!
jonttu ja rinsessa 11kk ja 1vko
Siis onko todellista, että tämä on meidän helmien viimeinen Vauva-pino?! =`(
Pitääkös meirän siirtyä tolle taaperopuolelle tämän kuun jälkeen?
Mä oon näköjänsä aktivoitunu tähän naputteluun nyt... Ja täysin ilman mitäään sanottavaa :D
*jesmindalla* ollu kova tauti... Onneksi nyt jo takanapäin! Meilläki oksensi ja kuras molemmat pojat jonku päivän (ja vanhemmat toki kanssa), mut se nyt meni kotihoidolla ohi.
Kai me *jonttu* kuiten vielä ens kuu täällä puolella päällistellään ja vietellään synttäreitä ja sit vasta maaliskuussa mennään taaperoiksi toisten joukkoon...?
Jaa ja kukas se kyseli mun vointia... Edelleen mä voin todella loistavasti, liikkeet on tällä kertaa alkaneet tuntumaan superaikaisin (15+), eikä edelleenkää sanottavasti vaivoja. Mitä nyt vähäisiä liitostuntemuksia ja silleen... Ja mammahousuihin saa taas pukeutua :P
No mutta. Pitänee lähtä jatkaan siivoiluja, illalla pitäis mennä taas käymään juurihoidettavana...
Luuk@
Kukas helmistä onkaan syntynyt heti kuun alussa? Meillä Inari on vasta loppupuolella kuuta, 21.2.
Kiva kuulla raskautuneiden kuulumisia myös :) Oikein ihania masunkasvatuksia teille! :) Ja paljon plussatsemppejä kaikille sitä toivoville!
Ja kylläpä on miltei joka perheessä sairastettu -niin myös meillä. Marraskuussa oli flussa josta jo kirjoittelinkin. Mulla se kesti 6viikkoa! Viime viikolla taas PAM, yhden yön aikana tultiin KAIKKI kipeiksi. Inari haroi korvaansa 1½ viikon ajan ja lauantaina nousi kuume. Yritin sunnuntaina päivystykseen, mutta odoteltiin siellä 1½h, jonka aikana oli mennyt yksi ihminen sisään ja vielä 3 meitä ennen.. lähdettiin siis pois sieltä, aika tiukat sanat sivalsin siinä vielä respan tädeille.. En nyt mitään hirveää sentään, koska eihän se niiden syy ole, mutta ihan yleisesti vain siitä, miten kuumeinen vauva joutuu odottamaan tuntitolkulla hoitoonpääsyä. Eilen mentiin sitten yksityiselle ja sieltä löytyikin alkava korvatulehdus, johon saatiin 3 päivän antibiottikuuri. Soittelin muutes tonne päivystykseen jo viime tiistaina, jolloin sanoivat että suppoja vain, että ei suositella antibioottia.. ihmettelin siinä ääneen silloinkin, että jos siellä on tulehdus niin eikai supot siihen auta.. sanoi, että se voi näiltä pieniltä viedä sen tulehduksen.. juup, no eipä vienyt meiltä.
Inari lähti tosiaan joulun alla (vähän alle 10kk) konttaamaan. Ei ryöminyt siis koskaan, peruutteli vain. Viime viikolla oppi nousemaan tukea vasten seisomaan ja eilen jo vähän liikkui sohvaa pitkin. Imetys lopetettiin reilu viikko sitten, koska söi rintaa enää niin vähän, ettei sitä ollut järkevä jatkaa edes mistään "mukavuussyistä". Tänään aamuyöstä kun Inari itki, mun "luottotissi" vielä tiputteli maitoa, varmaan vain itkun aktivoimana. En kuitenkaan ottanut enää rinnalle. Mä olen kuitenkin jo niin tyytyväinen, että vihdoin kolmannella kerralla maitoa riitti näin pitkään. Noille isommille kun maitoa riitti vain 3-4kk.
Mä olen lähdössä ylihuomenna Tukholman risteilylle mun ystäväni kanssa :) Siis KAHDESTAAN!! Vähänks on luxusta??! :) Mähän en ole ollut missään yksin vuosikausiin. Tai samaisen kaverin kanssa kyllä käytiin 3v sitten laivalla, mutta molemmat tukevasti raskaina, joten sillonkin oli oma vauva matkaseurana ;) Mutta vaikka ikävä lapsiin kaihertaa jo nyt mieltä, niin kyllä sitä myös odottaa paljon. Meillä kun ei ole minkään valtakunnan tukiverkostoa täällä, siis keitään lastenhoitajia ikinä, niin tuntuu että mä olen aina lasten kanssa. Laskin tuossa just, että olen ollut esikoisesta (täyttää pian 5v) erossa muistaakseni vain 4 yötä! Niistä kaksi pikkusiskojen synnyttyä sairaalassa, yhden yön esikoinen oli mun vanhemmilla ja yhden kerran olin jossain.. eilen muistin, mutten enää. Mutta kuitenkin. Siis aina vain heidän kanssaan. Mikäpä sen mukavempaa tietysti, mutta kyllä mä koen ansainneeni tämän risteilyn :)
Laitan linkiksi mun blogini, jonka perustin viikonloppuna. On minun uudesta ihanasta harrastuksestani, helmeilystä. Tervetuloa tutustumaan, jos kiinnostaa :)
[http://iidanunelmia.blogspot.com]
t. Mikaela
Kiia nukkuu päikkäreitä, voi kirjoittaa rauhassa, hereillä ollessaan tulee aina painelemaan nappuloita :)
Meillä joulu meni kivasti sukulaisia tavatessa. Kiia sai hirveästi lahjoja mm. puhuvan ja laulavan lelukoiran, ääntä tulee kun koiran jalkaa tai kättä painaa, on nyt oppinu painamaan ja on niin hauskannäkönen kun hytkyy/tanssii musiikin tahdissa.
Eilen kokeilin huvikseen juottaa vettä suoraan mukista ilman nokkaa ja hyvin onnistu! Nyt juodaankin ruokajuomat mukista, vois kai alkaa kokeilemaan maidon juomistakin samalla tavalla jonkun ajan päästä jos pääsis vihdoinkin tuttipulloista eroon, alan jo kyllästymään niiden ainaiseen pesemiseen! Jouduin lopettamaan imetyksen jo 4 kk ikäisenä...Nokkamukista ei hirmu hyvin suostu maitoa juomaan, maito tulee kai liian nopsaa sieltä.
Miten moni on jo alkanut antamaan normaalia maitoa? Te jotka käytätte korvikkeita, miten ootte toiminu? Ei kai tässä vielä mikään kiire tosin ole. Viiliä ollaan jo syöty (1%-viiliä jossa hedelmäsosetta mukana) ja kohta aletaan maistelemaan jugurttia, juustoa ym. muita maitotuotteita.
Edelleen kävellään tukea pitkin ja kävelee eteenpäin kyllä jos pitää käsistä kiinni, mutta ei seiso ilman tukea eikä ole yrittäny ottaa askeleita, ehtii vielä...
Jaahas, nyt herättiin, täytyy mennä ottamaan Kiia sängystään, nukku n. 50 min...
Hyviä jatkoja Helmille!
t. Kylli78 ja Kiia 10,5 kk
Meillä sanottiin neuvolassa, että vasta 1v käydään lantraamaan normaalia rasvatonta maitoa korvikkeeseen. Siihen asti maistellaan 10kk lähtien hapanmaitotuoetteita hiljalleen. Maustamatonta jogurttia, raejuustoa, juustoja.. Tänään mä annoin ensimmäistä kertaa maustamatonta jogurttia, mutta ei ollut hirveää menekkiä, kuten ei ole millään muullakaan ruoalla nyt kipeänä..
Inari köpöttelee myös mielellään kun pitää käsistä kiinni. Ahaa, nyt seisoo taas sohvaa vasten, täytyy mennä vahtimaan..
viivi juo tavallista kevyt maitoa ja sen kanssa nukkuu paremin kun korvikkeen kanssa. nyt kun ei syö muuta kun tavallista kotiruokaa niin on painoa alkanut tulla :) nyt 7260g ja 71.5cm... meidän pikku neiti :)
lauantaina nousi lelu laatikkoa vasten pystyyn. mut vielä varpaillaan (ei oo käytetty kävelytuolia tai hyppykiikkua). vahingossa joskus on koko jalkapohjalla.
serkun kaveri on fysioterapeutti ja se sanoi et pohje lihas ei ole venynyt viel tarpeeks pitkäks et siks ei kunnolla astu. askeleita ei ota mut kyl jo nousee usein pystyyn. ei kyl viel täysin yksin esim pöytää vasten kun horuu niin paljon mut yritystä on. ja jumppaa kyl jalkoja paljon eli suoristaa niitä kun kädet lattialla...
hampaita on pian 8kpl. ylhäällä neljä ja alhaalla neljä. :)
neiti on syntynyt 4.2.08 klo 7.39... en tie onko ryhmän "vanhin"?????
jos tulee hammas niin silloin ei saa muut syöttää kun pph... eli kotona syö sit jotain sormiruokaa... vaikka makaroonilaatikkoa omalta lautaselta. hienosti jaksaa hetken ja sit alkaa ruokaa lentää :)))
Meidän santeri täyttää 1-vuotta 31.1.09.laskettu aikahan oli 6.2 mut poika just jäi tammikuun puolelle.
anna_liisa ja santeri 11.5kk
Meillä synttärit on puolivälissä, mut eka helmethän on jo täyttäneet vuoden!
sininenkirsikkahan synnytti jo eka päivinä! Ja muistaako joku vielä ne "helmi"kaksoset jotka syntyi jo marraskuulla(kohan sen oli)... Mitenhän niillä pikkuisilla menee...
Kaikkea sitä miettii. Nyt potkuja tunnustelemaan sängyn pohjaan, miesväki on jo unella :D
Ai niin. *anna_liisa*lle sen verran, et sukupuolella ei TODELLA ole merkitystä. Ainoana toiveena meillä olisi saada terve ja suurinpiirtein täysiaikainen vauva ens kesänä... Enkä mä taitais tyttöä osata edes hoitaa... :)
Luuk@ et al.
Meillä synttärit on taas silloin 25. päivä ja helmikuuta siis. Melkein syntyi samana päivänä kuin siskonsa mikä on pari vuotta vanhempi. Varmaankin saadaan pitää tuplasynttäreitä sitten. Kiva olisi kyllä pitää omat synttärit molemmille mutta vieraista en usko, että niin kivaa ja melkein samat vieraat molemmilla että.. :)
Meillä muuten kävellään. Hauskan näköistä töpsyttelyä :D ja siis askelia tulee vajaa 10 jo kerralla. Siitä ne taidot sitten kasvaa. Yötkin on rauhoittuneet niin, että viime yönä heräsi kerran mutta maitoa ei tarvittu enää!! Itselläkin nyt sitten niin virkeä olo, että kyllä nyt jaksaa taas :) Toivottavasti jatkuu näin hienosti!
Meillä ollaan jo maitotuotteita maisteltu pitemmän aikaa ja syökin välipalaksi ihan jogurttia hedelmien tai marjojen kanssa ja puuroja teen monesti tavan maitoon. Myöskin saa jo tavan maitoa nokkamukista. Korviketta vielä annan pullosta. Tissittelystäkin ollaan melkein luovuttu. No, nyt varmaan kokonaan kun viime yönä ei syönyt tosiaan enää.. Ja meillä ollan tissillä oltu enää öisin mutta olen oikein tyytyväinen näinkin! :) On kyllä pienoista haikeutta ilmassa..
Jaa ja tosiaan varmaan vielä ensi kuukausi täällä puolen ja maaliskuussa sitten taaperoissa :)
Vimpula ja Veikka
Luuk@:oon sinun kans samaa mieltä et ei sukupuolella oo merkitystä kunhan tosiaan vaan saa terveen vauvan...
Viime raskaudessa jo totesin sen ku oli sitä saikkinointia alkuraskaudessa ja jota kesti sinne 23 rv asti et se on ihan sama onko tyttö vai poika kun sen terveenä syliinsä vaan saa.
Oon miettinyt kans et saa nähä osaisko sitä tyttöä etes hoitaa ku kolme poikaa on hoitanut.
Meinaatteko ottaa selvää sukupuolesta?
anna_liisa ja santeri 11.5kk
Yritin jo kerran aiemmin kirjottaa, mut nää sivut reistas sillon ja tais joko juttu joutua bittiavaruuteen...
Noh, nyt uudelleen=) Meille ei kuulu mitään ihmeitä. Ei olla sairasteltu yhtään. Siiri kävelee jo ihan täysiä (alko kävellä ysikuisena) ja ulkonakin pääsee jo tosi hyvin kengät jalassa. Hampaita on edelleenkin vaan neljä, mut näyttäs siltä, ett kohta tulee viides. Tavallista maitoo neiti on juonu jo varmaan kuukauden verran. Saa sitä päivisin kun oon töissä ja lisäks muutenkin ruoka-aikaan. Kaikki ruoat kelpaa ja uppoo hyvin (sais olla esimerkkinä isoveljellekin). Päivällä nukkuu vaihtelevasti yleensä yhet tai kahet unet, riippuu vähän moneltako herää aamulla. Yöllä tissitellään edelleen paljon ja hartaasti. En oo jaksanu lopettaa ja huudattaa kun pitäs ite jaksaa aamulla töihin viel...
Sanoja ei viel oikeestaan oo. Noh, kakka on kaka. Ja kakat tehhään pottaan. Tykkää leikkiä ota-anna-leikkiä ja vilkuttaa kovasti.
Neiti on kovasti seurallinen ja yrittää mukaan veljen leikkeihin. Tomera neiti, joka osaa kyllä ilmasta mielipiteensä ja halunsa=) Ja koko ajan touhu päällä, ei yhtään malta asettua esim. kirjoja kattelemaan (toisin kun isoveli).
Kovasti mä toivosin jo uutta vauvaa. Senkin takia sais toi imetys jo loppua... Mut katsellaan...
Mukavaa jatkoa kaikille.
Millamalla ja Siiri kohta 11kk
Meilläpä meni joulu ja uusvuosi sairastellessa koko perheen voimin, mutta nyt on vihdoinkin myös Tilda kunnossa. Reppana kun sai oksennustaudin, kuumeen ja flunssan jälkeen vielä korvatulehduksen johon ei lääkäri suostunut kirjoittamaan antibioottireseptiä. Niinhän siinä sitten kävi, että sepäs ei parantunutkaan ja meillähän oli sitten "tosikivat" yöt. Nyt kuurin alettua,yöt ovat rauhoittuneet ja heräillään vaan ehkä 4 kertaa. Kahdesti ottaa pullon ja loput kerrat roikkuu tissillä.. Mutta nyt en enää valita, toi on jo ihan ok.
Täysikuu: Mäkin olen töissä tälleen 50 % (parhaillaankin..)ja tää tuntuu sopivan tosi hyvin. Ihan kiva välillä päästä kotoa pois ja silti ei lasten tarvi olla tarhassa. Kotonakin saa hommia hoideltua paljon tehokkaammin. Että kyllä se siitä!
Mun ainoa joululahjatoive oli Tildalle etuhampaat ja nehän tuli! Nyt sielt on toinen kulmuri jo läpi ja toinen melkein. Tilda sai myös samanlaiset työntökärrit joululahjaksi kuin Viola ja niillä huristelee menemään hurjaa vauhtia. Muutama päivä sitten seisoi hetken aikaa (huomaamattaan) ilman tukeakin. Jee! Keittiön laatikoista on tullut mielenkiintoisia tutkimuspaikkoja ja tavaroita investoidaan lattialle jatkuvasti. Nyt meillä repsottaa kaikki alimmat laatikot auki kun taakse on työnnetty esteet ettei Tilda saa niitä laitettua kiinni eli toisin sanoen sormia väliin..
Ihan tajutonta, että Tildalla on tänää 11 kk synttärit.. Mihin tää vuosi on mennyt???
Mun piti nyt ihmetellä jotain mutta en kyllä muista enää yhtään.. Toiseen kertaan siis. Ja nyt takaisin hommiin..!
Nojanda ja Tilda Tipunen 11 kk.