Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.oo0O HELMET UUTEEN VUOTEEN O0oo.

01.01.2009 |

Aloitetaanpas uusi ketju uuden vuoden kunniaksi!

Hyvää alkavaa vuotta kaikille!!!

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vihdoinkin oppinut vänkäämään itsensä itse istumaan ja samantien oppi nousemaan polviseisontaan tukea vasten. Konttaamisasennossa heijailee, mutta eteneminen tapahtuu jollain erikoisella hivuttautumistekniikalla... =) Mutta meillä siis vihdoinkin liikutaan, edes jotenkuten!

Viola osaa myös rakennella hienoja torneja ja muutenkin mielipuuhaa on asetella tavaroita tarkasti eri paikkoihin, on kova tyttö järjestelemään! Lisäksi Brion palikkalelu on ihan suosikki, sen idean Viola hoksas kans heti! (tosin kolmion muotoinen pala tuottaa vieläkin ongelmia...) Viihtyy myös pitkiä aikoja "lukien" kirjoja tai tutkien pieniä roskia, nukkia ja langanpalasia matolla...

Kaikenlaista höpötystä tulee ihan jatkuvasti, Violalla on paljon omia sanoja, mutta selkeät sanat ovat vasta tä? ja ätti. Passiivinen sanavarasto kattaa 15-16 sanaa ja lisäksi muutamia sanoja, jotka aina muistuvat mieleen (kuten pappa, isoäiti ja siskojen nimet) kun näkee ko. ihmisen/asian.

Kokeilin muuten antaa yks päivä lusikallisen tavallista jugurttia, ja Viola vaikeroi koko seuraavan yön. Ei tainnut maha tykätä. Ruokaa ei muutenkaan kulu mitään hirvittäviä määriä, mutta Viola kasvaa kuitenkin hyvin joten mitäpä tuosta. Turhauttaa vaan heittää paljon ruokaa menemään, ja en oikein jaksa tehdä itse mitään, kun roskikseen ne useimmiten päätyvät parin lusikallisen jälkeen... :(

Meillä juhlitaan synttäreitä vasta loppukuusta, 26.2. on syntymäpäivä ja juhlat pari päivää myöhemmin. Varasin juuri 1-vuotiskuvaukseenkin ajan, kerran sitä vain ensimmäisiä synttäreitä vietetään!

Piti vaan kirjoittaa nopeat kuulumiset, mutta pitkä sepustushan tästäkin tuli. Tosi kiva muuten seurata teidän kaikkien pikkuisten kasvamista naamakirjassa! =)

täysikuu ja Viola kohta 11kk

Vierailija
2/55 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viola on niin hauskan kuulloinen, kun hän aina matkii aivastuksia! Sanoo ihan atsuu ja hymyilee perään. Lisäksi matkii myös naurua, jos sanoo hahahaa niin hän vastaa. Söpöä!

(tästä tulikin oikea Violan taitojen kehumis-viesti, mutta mikäpäs tämän parempi paikka hehkuttaa oman pikkuisen edistymistä!) =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
24.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt se iski... Todellisuus siitä, ettei meidän Helmet enää oo kovinkaan pieniä helmiä... Tonne saitille on ilmestynyt joku törkeiden kopiohuijareiden palsta ja ne käyttää erehdyttävää nimeä HELMET 2009 ~jaiks~

Eikäkö terkkuja yövuorosta pitkästä aikaa... :P

Ei etes väsytä, on paremminki himpun maaninen olo -- taas.

LL: siis niinpäinhän se tosiaan ilmoitetaan... Mulle toisinaan pitää asiat vääntää rautalangasta, et menee jakeluun asti :) Paljonko sä muuten oot antanu ko. ruoka-ainetta, että osaat sanoa varmaksi, ettei Leo sitä kestä (t. utelias)

anna_liisa: tervetuloa naamakirjaan! Muutki vaan innolla loggautumaan, et saadaan pällistellä enemmän kuvia teidän Helmistä :)

Vielä jos lyhyesti noista oman helmen taidoista... Eipä meillä paljoa malteta palikoilla rakentaa saati kirjoihin keskittyä... Aika kun menee koiran tai isoveikan perässä kontatessa, koiran vesikupilla läträtessä tai sit pikku-autoilla ajellessa... On jotenki niiiin söpön näköistä ko pojat vierekkäin ajelee sohvan reunalla autoilla... Linus pärisee vaan paljon hienommin auton äänellä ko Luka... Lukalla kielenpää on ihan pehmeä vielä...

Pinsettiote löytyy. Se on varmaan nyt viimeisin juttu, minkä vauva on oppinu. Sanoja ei ole sitten ensimmäistäkään...

Nyt on mentävä kierrolle. Moiks!

Luuk@

Vierailija
4/55 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk@:Kiitos!Tosi kiva kyllä toi naamakirja niin näkee teidän lapsista kuvia.

Meillä pittää alkaa miettiin santerin toisten päikkäreiden pois jättöä.

Eilen illallakin valvo 12 asti.Itellä aikanen töihin lähtö tänäkin aamuna niin meinaa pikkasen nyt väsyttää..

Minä oon leiponut santerin synttäreille unelmakääretorttua,mokkapaloja ja tein sellasia mokkapikkuleipiä.Sit teen sydäntäytekakun ja voileipäkakkua ja ostan jotain pikkuleipiä vielä.

Sittenhän sitä pitää ostaa isommille lapsivieraille karkkia,sipsiä ja limpparia.

Luuk@:Hokasin kans et jotku on aloittaneet kans Helmet 2009 viestiketjun.Eipä oo kiva ku on sama ku meillä.

Mut nyt pittää lähtee töihin.

Anna_liisa ja Santeri 6 päivän päästä 1-vuotta.

Vierailija
5/55 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä näyttää helmiä olevan jo useampaa vuosimallia. Ollaanko me vaan helmet 2008 vai keksitäänkö jotain muuta?

Vierailija
6/55 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jotain kirjoittelen taas..

Voishan sitä keksiä jonkun uuden ja ytimekkään nimenkin?? Nyt kyllä itsellä ei pälkähdä mitään.. no, jotain heittoja Helmitaaperot? Helmilapset? Kaikki ideoimaan :)

Tuosta nukkumisesta.. Meillä nukkuu Veikka omassa sängyssä meidän sängyn vieressä tai pitäisi nukkua omassa sängyssä mut kylläkin melkein joka aamu herää minun vierestä.. ;) Ja ei oo ainut sit joka kans tulee viereen. Eli keskimmäinenkin lähes joka aamu herää myös samasta sängystä toiselta puolen. No, tämä keskimmäinen kipittää jossain välissä aamuyötä ja monesti en tuohon edes herää. Sentään esikko pysyy omassa sängyssä :P

Täällä on muutenkin niin hermoja raastava viikko menossa mutta jospa tämä sitten lauantai iltaan mennessä helpottaa ;) eli silloin pitäisi minunkin olla virallisesti rouvashenkilö. Saas nähdä miten nämä lapset jaksaa koko päivän... No, ei auta tuota etukäteen stressata. Keskimmäinen nyt on kovasti lähdössä tanssimaan ja tanssikengäthän ne pitikin neitokaiselle ostaa :D

Mutta iltapalalle ja nukkumaan! Tai lähinnä nukuttumaan nuo pienimmät..

Vimpula ja Veikka (11kk)

Vierailija
7/55 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyskärille kirjoitin vain onnittelut Violan uusista taidoista! :) Hiljaa hyvää tulee, se on ollut ainakin meidän tyttökolmikon mottona. Näin taitaa olla myös Violalla. On selvästi enemmän ollut sellainen hienomotorinen tyttö, ja nyt sit ajatteli että kai tästä vois sit jonneen liikkuakin :) Tosi helpottavaa varmasti teille vanhemmille, ei tarvitse murehtia sen suhteen enää! Onnea vielä kerran! Osaan kuvitella tunteen, koska varsinkin esikoisen kohdalla sitä ehti itsekin huolestumaan kun muut jo kävelivät eikä meidän tyttö vielä edes ryöminyt! Mutta tosi rauhallinen ja varovainen on vielä nykyäänkin, täyttää ens viikolla 5v.

Minusta Helmitaaperot 08 voisi olla hyvä nimi, kukas sitä nyt ehdottikaan? Ääni sille! Itse lisäsin tuon 08 perään, ettei tule sekaannuksia, mut kaipa se olis automatic sinne kuitenkin laitettu.

Voi mitenhän Mrs. Marple (-kohan hän oli nimimerkiltään?) ja hänen perheensä voi? Onkohan selvinnyt mikä heidän vauvallaan oli? Hän käy edelleen mielessäni usein ja yhä vain niin hirveästi surettaa heidän puolestaan :`(

M&I

Vierailija
8/55 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille tulevan lauantain johdosta ! Ihanaa!

Vierailija
9/55 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmitaaperot08 käy mullekin oikein hyvin!

Nopeasti piti vain tulla kirjoittamaan, että olen itsekin miettinyt Mrs. Marplea todella usein... Hassua miten sitä voikin tuntea jotain näin voimakkaasti jonkun vieraan ihmisen/perheen puolesta.

Kävin muuten Luuk@ sun fb-sivuilla katsomassa kuvia, ja itkuhan siinä tuli kun näin pikku Antin. Mä olen aina ollut tunteellinen, mutta tämä äitiys on kyllä herkistänyt sata kertaa lisää!

Nyt oli vähän suruaiheinen viesti, mutta muistin taas kuinka onnellinen ja kiitollinen olen Violan olemassa olosta. Miten sitä voikin rakastaa jotain näin täydellisesti?

täysikuu ja Viola 11kk

Vierailija
10/55 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen monesti miettinyt Mrs. Marplea monesti. Just sitäkin, että onko mitään syytä löytynyt vauvan poismenolle.. :(

Ja kyllä sitä monena iltana kun omat lapset nukkuu niin niistä osaa olla kiitollinen kun on se hetki aikaa ajatella ja syventyä omiin mietteisiinsä! Ihan sydäntä särkee kun niin paljon rakastaa lapsiaan.

Kiitos Mikaela onnentoivotuksista! Päivä lähenee ja monta asiaa vielä tekemättä mutta onneksi suurinpiirtein kuitenkin valmistelut on hyvällä mallila. Viime viikolla käytiin kirkossakin papin juttusilla ja se käynti herkisti!! Itku meinasi päästä pelkissä harjoituksissa ;)

Mutta meillä tykätään tällä hetkellä kukkia hoitaa niin paljon, että tuumasta toimeen ja siirrän nuo muutamat olohuoneen kukat eri huoneeseen korkealle! Mielellään kuitenkin itse hoidan vielä nuo mullanvaihdot;) Harmi vain, että muutaman vuoden päästä tuskin saan enää Veikkaa luvan kanssa multia vaihtelemaan:P

Vimpula ja Veikka

Vierailija
11/55 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tosiaan, Vimpula, kohta sitä sitte ollaan rouvia :D ~onnea nyt jo oikein kovasti ja lämpimästi~ Tylsää vaan, kun mikään muu siinä ei muutu ko sukunimi... Eikä sekään, jos niin päättää :) Mut tekin ootte olleet yhden pienen ihmiselämän yhdessä, ni ei varmaan yllätä, jos kerron (meillä 13v taivalta takana joista 6 naimisissa), et se seuraava sunnuntai on aika tavallinen sunnuntai... :D Ei avaudu onnelan portit... Heh... Mut tärkeimpänä asiana (siskon poikia lainatakseni) sä pääset muun perheen kanssa samaan jengiin, ko sulla on sit se sama nimi siellä perässä :D

Ja juu niitä Antin kuvia mäki katselen aika usein ja jaksan yhä ja aina vaan miettiä, miten julma, kylmä ja epäoikeudenmukainen paikka maailma on...

Meidän perheessä sairastetaan -- taas. Molemmat pojat on nyt sunnuntaista olleet kipeinä, räkä juoksee ja kuume sahaa... Ja mä ite sain jonku taudin sit eilen... Mä luulen, et mulla on keuhkoputken tulehdus tms, mut terveysaseman vastaanottotäti tiesi puhelimessa, et tää on vaan influenssaa, eikä lääkäriin juuri kannata muuten tulla ko hakemaan saikkua... Just. Ainoa vaan, et oireet alkoi äkillisesti eilen, värisyttää, sattuu yskiessä niin et tuntuu keuhkojen tulevan ulos, kuume sahailee sinne ja tänne... Mut pää ei oo kipeä, lihaksetkaan ei sanottavasti, eikä oikein nenäkään vuoda (vaikka se täti tiesi mulla näitäki oireita olevan...) Pitää odottaa, et terveysasema menee kii ja mennä sit päivystykseen, jos olo jatkuu tällasena tai huononee...

Diipadaapa ja vali vali... :D

Kirjoitellaan taas!

Luuk@ ja räkäpäät

Vierailija
12/55 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytiin aamulla korvapolilla Veikan kans tarkastuksessa ja korvat oli terveet :) No, ei kauheasti tieto yllättänyt kun nyt on ruoka maistunut ihan eritavalla ja nuhaakaan ei ole ollut.. Pitänee koputtaa puuta tässä vaiheessa! *kop kop* jospa näin jatkuisikin sitten...

Luuk@: Ei onneksi mitään odotuksia olekaan, että mikään muuttuisi kun naimisissa ollaan;) Tuo nimi tosiaan on se muutos! Ja itsellä menee varmaan aikaa opetellessa sitä..No, esikoisen sanoin: On sitä odotettukin :D että häntä on jo vähän ärsyttänyt kun pitää äidin sukunimikin muistaa niin nyt sen sit muistaa helpolla :D :D Nooh, ihanaa juhlaa odotan ja saa pukeutua ja olla laitettavana. Polttaritkin oli ikimuistettavat ja ihanahan se oli olla päivä toisten "armoilla"! No, ja tietty odotan innolla tulevaa lomaviikonloppua mikä vietetään miehen kanssa kahdestaan :) Ihan hurjat kaksi yötä ollaan erossa pesueesta. Eli saa nukkua :D Ja kiitos häiden tämäkin on sitten hyvällä syyllä ja omalla tunnolla.

FB:stä: On ne Antin kuvat kyllä todella herkistävät ja ei voi kun miettiä, että millä oikeudella noin pienen elämä loppuu noin lyhyeen :( Kuolemaa nyt muutenkin on niin hankala käsittää kun varsinkin se loppuu ns. "kesken"..

Paranemista Luuk@n perheeseen ja kaikille missä taudit taas jyllää. Esikoisen koululta just tuli viestiä, että siellä on norovirusta ja influenssaa liikenteessä, että paljon oppilaita sairaana :/ Toivottavasti jotenkin vältettäis ne..

Mutta päiväunien laittoon pienet ja itse siivoamaan mars!

Vimpula_ ja Veikka

Vierailija
13/55 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vielä kerran hyvästä vertaistuesta raskausaikana =) paljon oli sillon mietinnässä ja pohdintaa riitti palstallekkin asti.

Onnea kaikille uusille masuvauvoille ja lämpimästi tervetuloa maailmaan!

Onnea avioliittojen satamaan ja ennenkaikkea ONNEA meidän helmivauvoille yksivuotissynttäreitten johdosta. Meillä juhlitaan 21.2.

Muru on aurinko, muru on räpätäti, muru on perheen lemmikki. ja kyseessä ei ole koira vaan oma helmemme. Hampaita on suun täydeltä, tukka sojottaa joka suuntaan ja suu on aina puhetta täynnä. Hanska pystyssä hän huitoo moi, moi ja hei, hei.Ja hokee äitin tyttö. isi yrittää ankarasti opettaa murua sanomaan isi johon tyttö vastaa äitin tyttö ja nauraa makeasti. Hyvää, hyvää yötä, vettä, oh oo,lisää, nälkä. Sanat ei kuulosta vielä mitenkään tarkoituksellisilta mutta oikeissa tilanteissa ne aina tulee.( Aamuin illoin ja kun näkee perheenjäsenen, ruokapöydässä, unilta tulossa ja aivan varmuuden vuoksi, siis morjestaa)Ruoka maistuu hyvällä halulla, terveyttä on rittänyt, mutta nyt eka flunssapöpö. Kuumetta 38.Neocatella mennään eikä hapanmaitotuotteita testata ennekuin helmikuun almiron pepti altistukset on ohi. Poissa myös kala, kaura , ohra, ja kukkakaali maidon lisäksi ja kananmuna käy vaan ruuan seassa kun rakenne on rikottu. Eli helpot allergiat. Itsellä ei vielä lusikka auta syömistä. Nokkamukistakin on kiva pestä pöytä ja vaatteet.

Muru pönkää pystyyn itseään joka sekuntti ja seisoo milloin missäkin päin taloa vaarallisilla vesillä. Ja huterasti. Siis tyttö seisoo tanakasti mutta huteraa tukea vasten. Meillä kivilattiat niin päähän siinä räsähtää. Esikoinen just syksyllä sai pahan aivotärähdyksen kun lensi päälleen tuohon keittiön kivilattialle. Siksi tuo murun vaihe hirvittää. Tukea vasten kävelee ja jonkun pitäisi koko ajan häntä kävelyttää pitkin kämppää. Heti kun oma selkä väsyy niin neiti aloittaa huudon ja pettymys on kova. Tuosta kun tuo lähtee menemään niin oksat pois. Ostin hälle kultaiset tintti tarhatossut kokoa 20 ja ne on täällä sisällä jalassa seisomis- ja kävelyharjoituksissa kun sukka luistaa lattialla. Tyttö itekkin tykkää niistä. Ensikenkiä myös on sisällä pidetty mutta tuntuu jalka hikoavan . Sukkahousut on ihan nihkeät jos pari tuntia niitä pitää. Ulkona nukkuu huonosti mutta muuten tykkää.

Lumisen kaunista talvea kaikille kanssaperheille.

Vierailija
14/55 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt on sitten ohi 1-vuotis synttäri juhlat.Kyllä väsyttää itellä ja santerilla kovasti juhliminen.

Joko sinne taapero puolelle on tehty meille ketju?

Vieläki tuntuu jotenki uskomattomalta kuin äkkiän vuosi on mennyt.

Ei siis ihme et vauvakuume on iskenyt....

Mutta nyt pittää lähtee korjaan kakkaa pikkumieheltä ja lähtee laittaan sitä nukkumaan.

anna_liisa ja santeri 1-vuotta

Vierailija
15/55 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään taaperohelmiksi vasta sit maaliskuussa!

Meidän muiden ipanat juhlii vastaa *ens* kuussa synttäreitään! :D

Mut paljon onnea Santeri!

PALJON ONNEA VIMPULA TÄNÄÄN, ~TÄTTÄDÄTTÄDÄÄ~

Luuk@

Vierailija
16/55 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelleen, Luuk@

Vierailija
17/55 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk@:minäpä oottelen rauhassa et kaikki helmeläiset täyttää vuoden niin siirrytään sit taaperoihin:)

Kiitos onnitteluista!!

Vierailija
18/55 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelut ovat vähän jääneet, kun tuo puoliso on lomalla ja ollaan saatu viettää paljon laatuaikaa perheen kesken! No, huomenna mulla alkaa työt, joten yhteinen aika jää kortille, täytyy nyt tankata varastoon... =) Aloitan siis ne viikonlopputyöt, olen joka sunnuntai töissä sekä joka toinen lauantai, 6h/päivä. Lisäksi voin tehdä sijaisuuksia, jos tuntuu ettei nuo riitä. Saas nähdä, jännittää mennä töihin kun on jo ehtinyt niin tottua tähän kotona olemiseen. Kiva saada näin pehmeä lasku kun on vaan viikonloput töitä.

Viola ei vieläkään liiku, pyörii kyllä ympyrää istuessaan ja onnistuu hilaamaan itseään pieniä matkoja. Ensi viikolla neuvola. Räkäisyys on vaan jatkunut ja korvissa oli nestettä, niin saatiin antibiootit. Viola on kyllä voinut ihan hyvin kaikesta huolimatta.

Joululahjaksi hän sai sellaisen Brion palikka-lelun ja hoksasi heti homman jujun. Pyöreän palikan hän oppi heti laittamaan, mutta neliö ja kolmio menevät vain tuurilla. =) Osaa myös tehdä tornin kahdesta palikasta ja kolmattakin yrittää... Viime viikolla hän oppi taputtamaan ja on ruvennut hytkymään aina kun kuulee musiikkia. Söpöä.

Sitten aina kun hän "lukee" jotain pehmokirjaa tai mainoslehtistä tms., hän höpöttelee ääneen koko ajan, en sitten tiedä matkiiko meitä vai mitä, mutta on tosi hauskan kuuloista. Kaikenlaista höpötystä tulee muutenkin koko ajan ja passiivinen sanavarasto karttuu huimaa vauhtia, tuntuu että hän oppii joka päivä uuden sanan!

Nyt tuli tällainen omanapainen kertomus, täytyy toiste kirjoitella paremmalla ajalla.

täysikuu ja Viola 10kk

(kuva on tältä päivältä, kun oltiin Ruissalossa ulkoilemassa ja keinumassa, Viola tykkäs tosi paljon. Oli kyllä kylmä!)

PS. Kohta varmaan tämän vuoden helmetkin siirtyvät tänne palstalle, vitsit kun aika menee nopeasti!!!!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=cc952057-d819-11dd-a5c5-…!

Vierailija
19/55 |
04.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa alkanutta vuotta meidänki puolesta!

anna_liisalle ja Santerille kovasti voimia taas sairastelun keskelle! Kurkunpään tulehdus taitaa olla aika kamalaa kuunneltavaa... :(

Ja Violalla nuo opit näyttää tulevan just omassa tahdissaan ja sehän on aina vaan hyvä, eikö niin täyskäri!?!? Ja hyvin ne työt menee, et uskokaan, miten paljo sieltä saa lisävirtaa siihen kotiarkeen!!!

Meidän joululoma on nyt päätkösessä. Ajellaan tässä Jyväskylän kohdilla etelää kohti... Pakkasta mukavat 12astetta ja olo mitä mainioin. Molemmat pojat nukkuu vieressä ja mulla tätä laatuaikaa takapenkissä... :)

Pitää munki kerrata Linuksen taidot: Pohjanmaalle mennessä (tarkalleen 19.12.) poika oppi nousemaan tukea vasten. Nyt siis päästään näppärästi isoveikan kanssa ajelemaan sohvanreunalle pikkuautoilla. Mä kävin siis välipäivinä töissä ja sinä aikana alkoi tuo kalkatus :) Poika juttelee ja konttailee edes takaisin, suukottaa omaa peilikuvaansa ja jatkaa taas -- ihana! Toissailtana sit rohjettiin tukea vasten seistessä jo irrottaa toinen käsi ja jottei oppi loppuisi kesken, eilen poika näytti, miten hienosti hän kiipeää portaita ylöspäin... Että semmonen kaksviikkoinen maaseudun rauhassa... :)

Mut sitte: Linuksen uloshengitys on tosi työlään kuuloista. Mä oon pelotellu itteni jo astmalla ja kaikella, mut huomenna soitan sille meidän allergologille aikaa ja tiedustelen, mitä olis järkevää tehdä tässä tilanteessa...

Tällasta meille tänään. Pitää jatkaa paremmalla aikaa, nyt puutuu jalka ja luometki painaa...

Luuk@, Luka2v3kk, Linus10,5kk ynnä Oiva 15+2

Vierailija
20/55 |
05.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkunpääntulehdus meni onneksi pian santerilla ohi kun sai lääkkeet.Vielä räkä valuu ja yskäsee yöllä vähäsen enään.

Oon kuullut et tuo kurkunpääntulehdus uusii helposti.Toivottavasti santerilla ei tuu heti uudestaan.

Luuk@:ootko kysynyt tulevan vauvan sukupuolen ku tuossa lopussa lukee et Oiva 15+2?

anna_liisa ja santeri 11kk