nyt raskaana, valitsen sektion pitääkseni seksielämän jatkossakin tyydyttävänä.
olen 27 vuotias kaunis nainen. raskausviikkoja 30 ja laskettu aika lähestyy. seksiä tekee jatkuvasti mieli. alatie synnytys huolettas ja olen miettinyt sektioita koko raskausajan ja siihen taidan päätyä, kätilökin sen jo lupasi jos sen haluan.
suurin syy miksi sektio on se että pelkään seksielämän huononevan synnytyksen jälkeen, miehelläni ei ole maailman isoin, mutta minulle riittävä. paremmin hän munaansa käyttää kuin moni paremmin varustettu. mutta luultavasti synnytyksestä mahdollisesti löytyvät paikat vähentäisivät tuntumaa seksin aikana.
rakastan seksiä ja mietin vain, olenko typerä kun haluan sektion tulevan seksielämän takia?
Kommentit (119)
kaksi sektioo takana ja olen erittäin tyytyväinen että lapseni ovat syntyneet sektiolla. En koe olevani mitenkään turhamainen jos haluan että alapääni pysyy kunnossa ja että miehen kanssa seksi sujuu.Älä välitä kun monet naiset haukkuu varmaan sua tästä sektiosta mutta musta vähän tuntuu et moniakin vituttaa se kun oma pillu on levinny ja leikelty ja sektio äiti pystyy harrastamaan seksiä vaikka heti sairaalasta päästyään.Ja sitä on turha kenenkään sanoo että on typerää ajatella synnyttävänsä sektiolla,mutta eiköhän se oo niin että seksi on aikas suuri osa parisuhdetta? ja aivan yhtä hyviä äitejä sektio äiditkin on kuin alakautta synnyttäneet,ei sillä synnytystavalla oo mitään osaa eikä arpaa siihen onko hyvä äiti vai huono.Oma äitini on synnyttänyt kolme lasta alakautta ja hän sanoi minulle että kyllä on paikat veltostuneet vaikka on jumppaillut ja ei ole seksi elämä samaa kuin ennen synnytyksiä.Sekin on huvittavaa kun jotku sanovat että lässyn lässyn sektio äidit ovat paljon kipeämpiä kuin normaalisti synnyttäneet niin eiköhän tämäkin asia ole ihmisestä kiinni,itse ensimmäisen sektion aikaan seuraavana päivänä sektiosta kävelin sairaalan käytävillä,toisen sektion aikaan samalle päivää leikkauksesta jaloittelin ja kaksi yötä olin sairaalalla ja lähdettiin kotiin hyvissä voimissa. Joten ap jos olet päättänyt että haluat sektion niin pidä kannastasi kiinni,ei kukaan sua pakota synnyttää alakautta. Itse ensimmäisen lapsen kohdalla jouduin kiireelliseen sektioon ja tisen lapseni aikaan yrittivät kätilöt puhua ympäri että voi synnyttää silti normaalisti vaikka yksi sektio takana,mutta pidin pääni ja toinenkin lapseni leikattiin.Mutta vielä lopuks että antaa kaikkien synnyttään miten haluaa,ei synnytys tavan perusteella voi ihmistä arvostella!
tää on fakta.
raskausaikana naisen elimistö valmistautuu synnytykseen ja paikat venyvät ja lantiot löystyy pikkuhiljaa.
ja voin kertoa että olen tehnyt 3 lasta ja nautin seksistä enemmän kun sillon kun ei ollut lapsia.
venytykseen. Raskausaika EI VENYTÄ KUIN VATSANAHKAA JA TISSEJÄ. Se on se synnytyksen venytys, joka aiheuttaa väljistymisen. Emätin venyy ja repeilee väkisin, kun pää pusketaan ulos. Hormonit aikaansaavat se, että tämä venyminen ja kudosten periksiantaminen tapahtuu ilman suurempaa verenvuodatusta. Kudokset muuttuu varsinkin loppuraskaudesta hormonien takia, mutta ne palaavat täysin entisenlaisiksi kun raskaushormonit ja imetys on ohi. Turha sössöttää, jos asiasta ei mitään tiedä ja on vain kateellinen sektioäitien tiukasta, entisellään pysyneestä tavarasta. Henkinen kypsyminen vaikuttaa enemmän seksistä nauttimiseen vanhemmalla iällä. Kateellisten panettelua.
tää on fakta. raskausaikana naisen elimistö valmistautuu synnytykseen ja paikat venyvät ja lantiot löystyy pikkuhiljaa. ja voin kertoa että olen tehnyt 3 lasta ja nautin seksistä enemmän kun sillon kun ei ollut lapsia.
Muutenhan se yhdyntä ja naisen tavara alkaisi jo kesken raskautta tuntua löysemmältä. Mutta totuushan on, että se muutos tapahtuu vasta synnytyksessä.
se miksi sektioita mietin, en halua pilata alapäätäni väljentymisellä.
vaan jatkuu jatkumistaan. Omakohtaisesti voin sanoa, että vaimon värkki ainakin on ollut synnytyksien jälkeen ihan yhtä soiva peli kuin ennenkin, eikä tuntemus taatusti johdu siitä, että mulla vaan olisi sairaan suuri kulli. ;) :D
venytykseen. Raskausaika EI VENYTÄ KUIN VATSANAHKAA JA TISSEJÄ. Se on se synnytyksen venytys, joka aiheuttaa väljistymisen. Emätin venyy ja repeilee väkisin, kun pää pusketaan ulos. Hormonit aikaansaavat se, että tämä venyminen ja kudosten periksiantaminen tapahtuu ilman suurempaa verenvuodatusta. Kudokset muuttuu varsinkin loppuraskaudesta hormonien takia, mutta ne palaavat täysin entisenlaisiksi kun raskaushormonit ja imetys on ohi. Turha sössöttää, jos asiasta ei mitään tiedä ja on vain kateellinen sektioäitien tiukasta, entisellään pysyneestä tavarasta. Henkinen kypsyminen vaikuttaa enemmän seksistä nauttimiseen vanhemmalla iällä. Kateellisten panettelua.
tää on fakta. raskausaikana naisen elimistö valmistautuu synnytykseen ja paikat venyvät ja lantiot löystyy pikkuhiljaa. ja voin kertoa että olen tehnyt 3 lasta ja nautin seksistä enemmän kun sillon kun ei ollut lapsia.
raskausaikana. 2kk sitten kävin synnyttämässä ja sitä kautta opettelemassa alapään jumppaamista. Ja silloin minulle kerrottiin että lapsi painaa varsinkin loppuraskaudesta aika paljonkin lantionpohjalihaksia, samoja mistä te täällä jankkaatte. Saa kyllä olla aika pieni vauva ettei löysty, 3kiloinenkin painaa jo aika hyvin sitä.
Btw, kaverini on synnyttänyt sektiolla ja kävi ihan samassa jumpassa kuin minäkin. Pitihän se, että välttyy löysyydeltä. Melkein nelikiloinen vauva kyllä löysyttää ajan mittaan kun painaa kohdunsuuta.
pahemman laatuinen henkinen ongelma.
Omakohtaisesti voin sanoa, että vaimon värkki ainakin on ollut synnytyksen jälkeen kaukana siitä soivasta pelistä, mitä oli ennen, eikä tuntemus taatusti johdu siitä, että mulla vaan olisi sairaan pieni kulli.
Huomaatko oman typeryytesi? Kyseenalaistat tuntemattomien ihmisten OMAKOHTAISIA kokemuksia.
Tämä on tyypillinen "MINÄ OLEN AINA OIKEASSA"-ihmisen tapa toimia. Itse uskon, että toiset muuttuvat synnytyksessä vain vähän ja toiset niin paljon, että jälkeenpäin haluaisivat sektion.
Huomaatko mikä ero meillä on? Pidän ihan normaalina naisten huolta seksielämästään. Jos seksi ei tunnu hyvältä ts. pillu ei purista lainkaan tai kullia ei tunne, onko se sinusta hyvää seksielämää?
Typeryytesi vaan jatkuu jatkumistaan. Omakohtaisesti voin sanoa, että vaimon värkki ainakin on ollut synnytyksien jälkeen ihan yhtä soiva peli kuin ennenkin, eikä tuntemus taatusti johdu siitä, että mulla vaan olisi sairaan suuri kulli. ;) :D
pillu johtuisi kohdunsuusta. Ainakin minun vaimollani on ihan normaali kohdunsuu ja pillu oli tiukka synnytykseen saakka. Rakastelimme synnytystä edeltävänä päivänä.
Melkein nelikiloinen vauva kyllä löysyttää ajan mittaan kun painaa kohdunsuuta.
Nyt voisi naiset kehittää taas hyvän selityksen sille, miksi se värkki on ihan yhtä tiukka kuin ennenkin vaikkapa päivää ennen synnytystä ja AIVAN erilainen pari kuukautta synnytyksen jälkeen, jos synnytys ei sitä varsinaista venymistä aiheuta vaan raskaus.
Taitaa olla kyllä todella yksilöllistä tuo paikkojen venyminen tms.
Itselläni tuli synnytyksessä pahat repeämät sekä emättimeen että välilihaan ja lisäksi leikattiin. Tikkejä oli kolmessa kerroksessa lukematon määrä. Paraneminen kesti todella pitkään (6kk) ja minulla oli silvottu olo kauan. Ja myönnän, olen hieman katkera heille, jotka ovat vain ponnistaneet muutaman kerran ja vauva on ikään kuin valunut ulos. Pelotti tosi paljon aloittaa uudelleen yhdynnät.
Mutta sitten, kun aloitimme yhdynnät olikin yllätys, että olin paljon tiukempi kuin ennen synnytystä. Lienevätkö sitten ommelleet muutaman ylimääräisen tikin, vai mistä johtui… Joka tapauksessa olen nykyisin hyvin tiukka, mitä tosin olin jo ennen synnytystä. Koko ikäni olen myös treenannut lantionpohjalihaksia. Väittäisin kuitenkin, että meillä on seksi nyt huomattavasti parempaa kuin ennen synnytystä. Olen jostain syystä paljon orgasmiherkempi kuin aiemmin. Nyt tosin toinen lapsi tulossa. Toivottavasti se ei muuta tilannetta. Sektiota itsekin harkitsen nyt kovasti, tosin siitä syystä, että ensimmäinen ei vain meinannut mahtua tulemaan sisältäni ulos lantion ja emättimen pienuuden vuoksi enkä halua kokea uudestaan sitä kamalaa ikuisuutta kestävää ponnistusvaihetta. Enkä välttämättä kuitenkaan haluaisi uudestaan välilihan leikkaamista ja repeämiä.
Mutta tosiaan, yksilöllistä lienee. Minullakin on useampi tuttava, joiden synnytys (tai ponnistus) on mennyt ohi muutamassa minuutissa ja lapsi on ollut maailmassa. Kai se on eri asia sitten sekin, miten tiukka tai väljä on ennen synnytystä, että kuinka hyvin lapsi tulee läpi sekä lantiosta että emättimestä.
Itse en kuitenkaan sektiota edes harkitsisi, jos vauva olisi normaalikokoinen tai pienehkö ja lantioni olisi todettu normaalin kokoiseksi. Valitettavasti kohdallani ei ole näin.
jolla on kokemusta vaimon/tyttöystävän tavaran tiukentumisesta synnytyksen jälkeen?
Kun kummasti tuntuu, että näissä keskusteluissa miehet kertoo värkin löystyneen ja naiset kilpaa vakuuttelevat sen tiukentuneen. Sattumaako? Ja kun ihan tilastojenkin valossa pienten lasten isät käyttävät eniten prostituoitujen palveluksia, suunnittelevat eroa jne. niin tuo tiukentumishehkutus ei vaikuta uskottavalta.
Ennen olit siis hyvin tiukka, mutta nyt olet PALJON tiukempi kuin ennen synnytystä. Taitaa miehelläsi olla todella ohut nakki. On melko takuuvarmaa, että repeät vielä pahemmin seuraavalla kerralla, jos synnytät tuolla ULTRAtiukalla pillullasi.
Mutta sitten, kun aloitimme yhdynnät olikin yllätys, että olin paljon tiukempi kuin ennen synnytystä. Joka tapauksessa olen nykyisin hyvin tiukka, mitä tosin olin jo ennen synnytystä.
Olipa taas fiksua tekstiä edelliseltä kirjoittajalta.
Oikeasti olen aina ollut tiukka (sitä ovat sanoneet kaikki seksikumppanini), mutta se ei ole tämän jutun pointti.
Pointti oli siinä, että nyt olen vielä tiukempi, minkä olen itse miettinyt johtuvan ehkä siitä, että myös emättimeni repesi ja se ommeltiin. Yksinkertaistettuna siis, jos emätin ommellaan, voi hyvin olla, että tikit ommellaan (vahingossa?) tiukemmalle, kuin mitä emätin alunperin oli. Siitä tiukentuminen. Sama juttu oli myös emättimen suuaukon kohdalla, jossa tikkejä luonnollisesti myös oli. Penistä oli vaikea saada alkuun edes sisään.
Ja mitä mieheen tulee, mies on sanonut näin monet kerrat. Ja itse olen samaa mieltä.
ihan itselläsi olla pahanlaatuinen henkinen ongelma.
Sanoinko jossain vaiheessa, että kenenkään värkki ei voisi siitä muuttua? EN, mutta sitähän sinä taas et näköjään lukemallakaan ymmärtänyt.
Enkä kyseenalaista kenenkään omakohtaisia kokemuksia koska niitä ei kirjoittajalla ole vastahan hän on raskaana ilman yhtään synnytystä takana. Opettelisit lukemaan niin että ymmärrät myös lukemaasi.
Ja ei ole hyvää seksielämää, jos pillu ja kulli ovat keskenään epäsopivat. Alkuperäinen kirjoittaja taas on ihan syyttä huolissaan koska läheskään kaikkien naisten värkit eivät väljisty käyttökelvottomiksi. Sangen ikävää, jos omalle vaimollesi on näin käynyt, mutta olisi ajatellut sitä ennen lasten hankintaa.
Jos pelko pillun väljistymisestä on ainoa syy sektiolle, olisi ehkä kannattanut miettiä koko raskaaksi hankkiutumista.
Oma äitini on synnyttänyt kolme lasta alakautta ja hän sanoi minulle että kyllä on paikat veltostuneet vaikka on jumppaillut ja ei ole seksi elämä samaa kuin ennen synnytyksiä.
joku puhuu tällaisista asioista ÄITINSÄ kanssa???
asia oo nii että jos haluaa sektion niin sit haluaa,olkoon ne syyt mitkä tahansa! minä halusin kovasti lapsen,ja halusin sektion koska kuvotti ajatuskin nelikiloisen lapsen tunkemisesta ulos alapäästä ja sektion sainkin:syynä synnytyspelko.
kudostyyppi, paikat väljenee jo ihan vaan raskaana ollessa eikä palaudu. Nääs hormonit pehmentää paikkoja. Ja toisaalta taas alatiesynnytys voi olla ihan helppo rasti, ja paikat palautuu. Paljon riippuu kudostyypistä, ja siitä, teetkö mitään lihaskunnon eteen. Minä en ainakaan saanut edes raskausarpia, ja mieheni ei todellakaan ole iso melainen, mutta väittää, että värkki on ihan samassa kuosissa kuin ennenkin, vaikka pykäsin nelikiloisen esikoisen vajaa vuosi sitten. Ainakin ukko laukeaa edelleenkin vähän turhan nopeasti, joten voipihan se näin ollakin...
Tosi junttia silti tuo sektiohomma ilman syytä.
asiahan on niin että sektiota ei saa ilman erittäin hyvää syytä,syitä voi olla esim ahdas lantio,lapsi perätilassa,äidin terveydentila,synnytyspelko. että tiedoksi vaan kaikille että sektiota ei voi noin vain valita,ELI SEKTIOTA EI SAA ILMAN SYYTÄ!!! -kaksi lasta sektiolla synnyttänyt.
Jos on revennyt pahasti ja tikkejä on laitettu paljon, emätin on luultavasti täynnä arpikudosta.
Arpikudos ei veny/ jousta.
"
Olipa taas fiksua tekstiä edelliseltä kirjoittajalta.
Oikeasti olen aina ollut tiukka (sitä ovat sanoneet kaikki seksikumppanini), mutta se ei ole tämän jutun pointti.
Pointti oli siinä, että nyt olen vielä tiukempi, minkä olen itse miettinyt johtuvan ehkä siitä, että myös emättimeni repesi ja se ommeltiin. Yksinkertaistettuna siis, jos emätin ommellaan, voi hyvin olla, että tikit ommellaan (vahingossa?) tiukemmalle, kuin mitä emätin alunperin oli. Siitä tiukentuminen. Sama juttu oli myös emättimen suuaukon kohdalla, jossa tikkejä luonnollisesti myös oli. Penistä oli vaikea saada alkuun edes sisään.
Ja mitä mieheen tulee, mies on sanonut näin monet kerrat. Ja itse olen samaa mieltä.
"
että joku voi olla sitten turhamainen olisit vaan pitäny ittes kauniina etkä pilannu kamppeitas raskaudella kyllä se "pelastettu seksielämä " on päässä eikä siellä sun p....s