nyt raskaana, valitsen sektion pitääkseni seksielämän jatkossakin tyydyttävänä.
olen 27 vuotias kaunis nainen. raskausviikkoja 30 ja laskettu aika lähestyy. seksiä tekee jatkuvasti mieli. alatie synnytys huolettas ja olen miettinyt sektioita koko raskausajan ja siihen taidan päätyä, kätilökin sen jo lupasi jos sen haluan.
suurin syy miksi sektio on se että pelkään seksielämän huononevan synnytyksen jälkeen, miehelläni ei ole maailman isoin, mutta minulle riittävä. paremmin hän munaansa käyttää kuin moni paremmin varustettu. mutta luultavasti synnytyksestä mahdollisesti löytyvät paikat vähentäisivät tuntumaa seksin aikana.
rakastan seksiä ja mietin vain, olenko typerä kun haluan sektion tulevan seksielämän takia?
Kommentit (119)
Siis numerolle 61 oli tarkoitettu tuo edellinen viesti...
Kahden lapsen synnytyksen jälkeen alapää pysyi tiukkana ja seksi oli tyydyttävää. Kaksi lasta (4,5kg molemmat) lisää ja kaikki tuntuma meni. Kudosvauriot eivät jumpalla eikä edes leikkauksella korjautuneet. Löysä lopun elämää ja vaikuttaa todella mielialaan.
Itse odotan esikoistani, olen 21-vuotias ja 35 viikolla raskaana. Enkä ikinä valitsis sektiota sen takia, että se tulis piettään tulevan seksielämäni jotenkin hyvänä. Naiset on vuosisatojen ajan synnyttäneet alakautta ja varmaan seksi on maistunut samalla tavalla kuten ennenkin kun on ihmissuku näinkin sikiänyt...
Ja nykyään on keksitty esim. geishakuulat, joiden avulla saa paikkojansa vähän timmimmäksi. Ja kuten itsekin sanoit, että vaikka miehelläsi ei kaikkein isoin ole, saa hän sinut tyydytetyksi, koska osaa asiansa. Miksi sama ei ole toisin päin? Voit aivan hyvin kelvata miehellesi, vaikka alakautta synnyttäisit. Geishapallot vaan käyttöön synnytyksen jälkeen, niin saat paikat kuntoon nopeammin. Totta kai käyttöön vasta, kun paikat ovat kunnolla parantuneet. Eli ei se koko vaan se taito.
puhuu, kokemuksen rintaäänelläkö? Kyllähän se ihmissuku sikiää. Väljä tavarakin on tyhjää parempi ja kelpaa sinnekin mällit ruikkia. Ei se siitä hyvää pillua silti tee. Onnea vaan sinulle. Toivottavasti et repeä sellaiseksi, ettei auta edes geishapallot. Niinkin on monelle käynyt.
Itse odotan esikoistani, olen 21-vuotias ja 35 viikolla raskaana. Enkä ikinä valitsis sektiota sen takia, että se tulis piettään tulevan seksielämäni jotenkin hyvänä. Naiset on vuosisatojen ajan synnyttäneet alakautta ja varmaan seksi on maistunut samalla tavalla kuten ennenkin kun on ihmissuku näinkin sikiänyt...
Ja nykyään on keksitty esim. geishakuulat, joiden avulla saa paikkojansa vähän timmimmäksi. Ja kuten itsekin sanoit, että vaikka miehelläsi ei kaikkein isoin ole, saa hän sinut tyydytetyksi, koska osaa asiansa. Miksi sama ei ole toisin päin? Voit aivan hyvin kelvata miehellesi, vaikka alakautta synnyttäisit. Geishapallot vaan käyttöön synnytyksen jälkeen, niin saat paikat kuntoon nopeammin. Totta kai käyttöön vasta, kun paikat ovat kunnolla parantuneet. Eli ei se koko vaan se taito.
Varmaan on keksitty vuonna 2000, kun sinä olit 12-vuotias. Kyllä varmaan joo. Tiedätkö mistä niiden nimitys tulee?
Ja nykyään on keksitty esim. geishakuulat.
kun neiti kaikkitietävä on synnyttäny ja pillu venyy muodottomaks ni mikähän ääni sit kellossa?!
Joo mistäs sinä mitää synnytyksestä tiedät että miten se paikkoja venyttää,huh huh kun jotku yrittää olla viisaita!
Mulle on tehty 2 sektiota ja alapää on ihan hyvässä, joskaan ei varmaan samanlaisessa kunnossa kuin ennen synnytyksiä. Raskaus jo itsessään muuttaa ja löysentää kudoksia ja lantiopohjan lihaksia. Minulle seksi on ollut aina tärkeää ja on edelleen. En missään tapauksessa olisi halunnut vaarantaa omaa seksuaalisuuttani "vain" lasten takia. Onko tää nyt sitten pinnallisuutta tai huonoa äitiyttä, mutta itse olen näin valinnut ja tyytyväinen valintaani. En toki tiedä millainen alapääni tai fiilikseni olisi alatiesynnytysten jäljiltä. Jokainen varmaan osaa ihan itse ilman äitimyyttisyyllistämisiä ratkaista synnytytapansa ja syynsä siihen. Mulle ainakin on ihan turha keuhkota, että lapset ovat tärkeintä maailmassa ainoastaan alateitse synnyttäneille. En halua todellakaan että mun elämää on "pelkkä" äitiys, haluan myös seksuaalista nautintoa ja paljon :)Joskaan se ei ole kiinni synnytystavasta. Mun kohdalla kuitenkin koin, että parempi hallittu vekki mahassa kuin pahimmassa tapauksessa koko alapää skeidana.
Totuushan on, että itse raskauskin kyllä löysyttää alapäätä, vaikka lapsi loppujen lopuksi leikattaisiin. Ja musta se leikkausarpi on ikävä ja lisäksi leikkaus on riski jne. Ei mikään vitsi verrattuna hyvin sujuvaan alatiesynnytykseen.
Itsellä esikoinen tuli sektiolla, kakkonen alakautta. Mieheltä olen kysynyt ja mies sanoi, että hiukan tuli löysemmäksi tuon alatiesynnytyksen jälkeen, mutta toisaalta ahkera jumppaaminen kyllä auttoi, kun aikaisemmin en pahemmin jumppaillut eli siitä tuli positiivinen muutos. Meillä on hyvä seksielämä ja nautitaan edelleen toisista. En tajua, miten mies voisi minua tökkiä silmään tapahtumasta, jossa olen synnyttänyt yhteisen lapsemme. Ja mieheni oli aika hämmästynyt tästä keskustelusta, kun luin tätä hänelle.
löysyyspuheet aina tahallaan väärin? En perkele hauku vaimoani ja syytä häntä tapahtuneesta, vaan sanon, että väljyys on ongelma ja haluaisin siihen ratkaisun. Idiootit!
En tajua, miten mies voisi minua tökkiä silmään tapahtumasta, jossa olen synnyttänyt yhteisen lapsemme. Ja mieheni oli aika hämmästynyt tästä keskustelusta, kun luin tätä hänelle.
Sektiossa ei ole kyse ensisijaisesti vartalon muovautumisesta, seksistä jne. Vain siinä pyrkimyksenä vähentää lapsen syntymiseen liittyvät riskit äidille tai lapselle. Usein molemmille. Sektio on kuitenkin iso leikkaus johon liittyy riskejä niin naiselle kuin syntyvälle lapsellekin. Tosiasia on, että sektiosynnytys lisää sekä lapsen sairastumisen että kuoleman vaaraa verrattuna alatiesynnytykseen, jossa lapsessa jo synnytyksen aikana tapahtuu ulkomaailmaan sopeutumista edistäviä muutoksia.
Eli, ajatelkaa ensitilassa lapsenne etua!
Ihan eri asia on sitten jos on lääketieteellisiä syitä jotka puoltavat sektiosynnytystä.
puhuu, kokemuksen rintaäänelläkö? Kyllähän se ihmissuku sikiää. Väljä tavarakin on tyhjää parempi ja kelpaa sinnekin mällit ruikkia. Ei se siitä hyvää pillua silti tee. Onnea vaan sinulle. Toivottavasti et repeä sellaiseksi, ettei auta edes geishapallot. Niinkin on monelle käynyt.
Itse odotan esikoistani, olen 21-vuotias ja 35 viikolla raskaana. Enkä ikinä valitsis sektiota sen takia, että se tulis piettään tulevan seksielämäni jotenkin hyvänä. Naiset on vuosisatojen ajan synnyttäneet alakautta ja varmaan seksi on maistunut samalla tavalla kuten ennenkin kun on ihmissuku näinkin sikiänyt... Ja nykyään on keksitty esim. geishakuulat, joiden avulla saa paikkojansa vähän timmimmäksi. Ja kuten itsekin sanoit, että vaikka miehelläsi ei kaikkein isoin ole, saa hän sinut tyydytetyksi, koska osaa asiansa. Miksi sama ei ole toisin päin? Voit aivan hyvin kelvata miehellesi, vaikka alakautta synnyttäisit. Geishapallot vaan käyttöön synnytyksen jälkeen, niin saat paikat kuntoon nopeammin. Totta kai käyttöön vasta, kun paikat ovat kunnolla parantuneet. Eli ei se koko vaan se taito.
Kun niitä geishapalloja käyttää säännöllisesti jo ennen synnytystä (on muitakin tapoja saada lihakset kuntoon), niin niitä vaurioita ei sitten tulekaan helposti.
Ja pallot tai kuulat käyttöön heti jälkivuodon loputtua, siis synnytyksen jälkeen.
Hyvin on tämä toiminut jo 4:n synnytyksen jälkeen. Ja tiukuuttakin löytyy.
Joku kirjoitti, ettei sektiosta tuleva arpi ole kiva. No itse ei-normaalisti menneen alatiesynnytyksen kokeneena voin sanoa, ettei se arpi ole kiva välilihassa ja emättimessäkään. Arpikohdistahan on tietenkin tuntokin täysin pois.
Mun sektioarpi on aivan ok. Ekalla kerralla oli 5 tikkiä ja tokalla kerralla 8 tikkiä. Toka viilto tehtiin samaan kohtaan ekan kanssa. Arpi on suht kapea ja tasan 10 senttiä. Ei mua häiritse ollenkaan sen olemassaolo. Mieluummin vekki mahassa kuin alapää ikuisesti riekaleina, tunnottomana ja löysänä.
vituttais kyllä joku karmee arpi mahassa! Onneksi mun maha on nätti, ja iho arveton vielä kolmen lapsen jälkeen.
Ja alapäänkin olen jumpannut aina kuntoon.
Olipa taas fiksua tekstiä edelliseltä kirjoittajalta.
Oikeasti olen aina ollut tiukka (sitä ovat sanoneet kaikki seksikumppanini), mutta se ei ole tämän jutun pointti.
Pointti oli siinä, että nyt olen vielä tiukempi, minkä olen itse miettinyt johtuvan ehkä siitä, että myös emättimeni repesi ja se ommeltiin. Yksinkertaistettuna siis, jos emätin ommellaan, voi hyvin olla, että tikit ommellaan (vahingossa?) tiukemmalle, kuin mitä emätin alunperin oli. Siitä tiukentuminen. Sama juttu oli myös emättimen suuaukon kohdalla, jossa tikkejä luonnollisesti myös oli. Penistä oli vaikea saada alkuun edes sisään.
Ja mitä mieheen tulee, mies on sanonut näin monet kerrat. Ja itse olen samaa mieltä.
----------------------
Mulla oli sama repeämiskohtalo ja synnytyksen jälkeen ommellut lääkäri sanoi hymyssä suin että:elä huoli, vedettiin vielä tiukemmalle kun oli entinen.. :) Ei kyllä huoleta pätkääkään tuleva synnytys, niin kauan kun on neulaa ja lankaa olemassa...
Te, jotka olette selvinneet alatiesynnytyksestä ilman epparia tai repeämiä, olette kyllä onnellisessa asemassa.
Samoin tuo sektioarpi ja sen 5 tai 8 tikkiä kuulostaa unelmalta.
Minulla tikattiin alapäähän monta kymmentä tikkiä kolmeen kerrokseen. Kun kysyin määrää minulle vain vastattiin, että "näitä ei lasketa".
ja synnytit sitten normaalisti tai sektiolla niin tutkittu juttu että sun alapääs siitä huolimatta muuttuu ja löystyy vaikka sen sektion tekisit :)
Se ränttälis ole normaali enää ikinä joten ei vaikuta vaikka sektion ottaisitkin
Eppari oli välttämättömyys, koska vauvan sydänäänet romahtivat ollen enää 60. Ei ollut enää aikaa odottaa yhtään kauempaa.