Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nyt raskaana, valitsen sektion pitääkseni seksielämän jatkossakin tyydyttävänä.

Vierailija
13.10.2009 |

olen 27 vuotias kaunis nainen. raskausviikkoja 30 ja laskettu aika lähestyy. seksiä tekee jatkuvasti mieli. alatie synnytys huolettas ja olen miettinyt sektioita koko raskausajan ja siihen taidan päätyä, kätilökin sen jo lupasi jos sen haluan.

suurin syy miksi sektio on se että pelkään seksielämän huononevan synnytyksen jälkeen, miehelläni ei ole maailman isoin, mutta minulle riittävä. paremmin hän munaansa käyttää kuin moni paremmin varustettu. mutta luultavasti synnytyksestä mahdollisesti löytyvät paikat vähentäisivät tuntumaa seksin aikana.

rakastan seksiä ja mietin vain, olenko typerä kun haluan sektion tulevan seksielämän takia?

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt taas se järki käteen jooko. Synnytin kuukausi sitten ja ennen synnytystä tietenkin vähän jännitti, että mimmonen siitä värkistä tulee.. Kaksi viikkoa meni, ennen kun uskalsin peilillä kurkistaa. Ihan turhaan olin jännittänyt, kun se oli kuitenkin aika saman näköinen (yhtä pientä vekkiä häppärissä lukuun ottamatta), kun ennenkin.

Ja ihan oikeasti se seksi tuntuu nyt paljon paremmalta kun raskaus aikana!

Tosin tähän varmaan vaikuttaa se, että mä olen vasta 19v ja vauva oli pieni 2,5kg.

Lopetetaan nyt se yleistäminen, kun ei se vaan kaikilla löysty!

Vierailija
102/119 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma taitaa olla enemmänkin siinä, että naiset eivät vaivaudu ikinä kokeilemaan itse paikkojaan, heille EI TULE EDES MIELEEN, että voisivat tehdä jotain pimpalleen, treenata.

Kyllä naiset vaivautuvat, mutta se ei ole niin helppoa, todellakaan.

Kun on kyse sisäisitä lihaksista niiden löytäminen ja todella hyväksi harjoittaminen on paljon vaikeampaa kuin esim. hauiksen treenaus.

Ja tietysti saavutettu kunto lähtee nopeasti pois jos sitä ei ylläpidä. Jos se lp-treeni olis helppoa niin kaikkien naisten lihakset olis kunnossa.

Sinulla varmasti vaikeampi tilanne kuin vaimollani. Hänen kanssaan seksi tyntuu ihan tyydyttävältä useimmiten. Ihan tyydyttävä ei ole sama kuin HELVETIN HYVÄLTÄ. Siltä se yhdyntä nimittäin ennen tuntui. Siitä alkaa olla jo niin monta vuotta, että muistot alkaa pikkuhiljaa haalistumaan. Onneksi.

En tiedä vaimosi tilanteesta, mutta olen päättänyt korjata oman tilanteeni kun rahat on kasassa. Jos kyse olisi "pelkästä" väljyydestä treeni ehkä itsessään auttaisi, mutta kun on kaikkea muutakin. Minulla tuntokin huononi, vaikken edes revennyt. Monilla naisilla se meneekin juuri toisinpäin eli tunto paranee ja siksi orgasminsaantikyky paranee myös. Voi käydä toisinkin päin.

Onneksi rahalla saa ja hevosella pääsee, vaikka sitten Helsinkiin ja Siluettiin jos ei muu auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no älä ihmeessä lastas vaaranna.. onko arpi mahassa parempi ku se että pimppi vähä löystyy ja sen saa heti kuntoon lantionpohjalihasten harjoituksella ja tai geisha kuulia käyttäen... on kuule pimppi sit taas ku uus =) ja arpi mahassa on pitkään kipee etkä sit sitä piiloon saa!

mun mielipide =D

Vierailija
104/119 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu sektioon, jos haluat. Neuvolassa varmaan osaavat luetella sinulle riskit, joita otat. Ensisynnyttäjänä et tietenkään ajattele vielä lapsesi parasta, vaan alapäätäsi. Lapselle on parempi syntyä luonnollisesti.

Raskaus löysyttää paikat: heti raskauden alettua kroppa alkaa tuottaa relaksiini-hormonia, joka löysyttää kaiken. Lisäksi on vielä tuo lantionpohjaan kohdistuva paine. Kun sitten saat toivomasi sektion (josta eivät kylläkään kätilöt päätä), varaudu metrin mittaiseen haavaan (kerroksittain) ja sen vaikutukseen pienen lapsen hoidossa ja kotitöissä.

Ja paras totuus valkenee vasta imetyshormonien vallitessa elämää: omat mielenkiinnon kohteet ovat voineet muuttua totaalisesti, ja yllätykseksesi sille tiukalle alapäälle ei ehkä olekan käyttöä. Lisäksi limakalvot ovat kuin vaihdevuodet ohittaneella mummolla ja kuivuutta ja arkuutta riittää. Jos lapsen suhteen olisi vielä aikaa/voimia seksiin, ei välttämättä olekaan haluja samalla tavoin kuin ennen äidiksi tulemista. Lisäksi sektio ei voita synnytyspelkoa - sen voi selättää vain synnyttämällä onnistuneesti.

Vierailija
105/119 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat palautuu entiselleen, kun hormonitoiminta palaa normaaliksi. Väljyys syntyy pillun venytyksestä, ei hormoneista. Hormonit eivät revi paikkoja eikä niiden jäljiltä laiteta tikkejä. Hormonit eivät aiheuta laskeumia ja peräsuolen ulosluiskahduksia. Lapsen pää ei ole loppuraskaudesta emättimessä. Kohdunsuu ei ole emättimen suulla loppuraskaudesta. Yhdyntä onnistuu normaalisti loppuraskaudesta ja pillu tuntuu yhtä tiukalta kuin ennen raskautta.

Mitä tästä voi päätellä? No tietysti sen, että synnytys on se, mikä venyttää pillun. Tätä eivät ymmärrä loogisen ajattelukyvyn puutetta kärsivät mammailijat. Tai sitten he ovat kännissä tai muuta vastaavaa.

Mielenkiinnon kohteet muuttuvat usein totaalisesti. Tästä saavat kärsiä kaikki miehet.

Nämä naiset eivät siis hallitse psyykeään. Usein käy niin, että oma mies alkaa suorastaan tympiä. Voi mennä vuosikausia, että seksi alkaa taas kiinnostaa. Sitten tulee toinen ylläri:

Miestä ei enää kiinnostakaan vaikka naisella alkaa kiima kutittaa pimppiä.

Ja mitäs tästä seuraakaan? No tietysti pettämistä ym. sekä usein ero.

Naisen heikko libido ei kestä ikuisesti. Jossain vaiheessa on taas käytöä sille tiukalle pillulle.

Tällöin myös kuivuus ja arkuus ovat tiessään.

Pillu kostuu, kun vaihtaa fantasioita mukavien miesten kanssa netissä.

Raskaus löysyttää paikat: heti raskauden alettua kroppa alkaa tuottaa relaksiini-hormonia, joka löysyttää kaiken. Lisäksi on vielä tuo lantionpohjaan kohdistuva paine. Ja paras totuus valkenee vasta imetyshormonien vallitessa elämää: omat mielenkiinnon kohteet ovat voineet muuttua totaalisesti, ja yllätykseksesi sille tiukalle alapäälle ei ehkä olekan käyttöä. Lisäksi limakalvot ovat kuin vaihdevuodet ohittaneella mummolla ja kuivuutta ja arkuutta riittää.

Vierailija
106/119 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen seksi on ollut vain parempaa! Että ei se aina tarkoita sitä, että seksielämä menee pilalle jos synnyttää niinkuin luonto on sen tarkoittanut tapahtuvaksi. =)

Vierailija
107/119 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehellä on tarpeeksi paksu kalu. Esim. 6 cm paksu.

Seksissähän on kaksi osapuolta. Minunkin vaimoni mielestä seksi on parantunut huomattavasti, mutta omasta mielestäni se on huonontunut.

ja sen jälkeen seksi on ollut vain parempaa! Että ei se aina tarkoita sitä, että seksielämä menee pilalle jos synnyttää niinkuin luonto on sen tarkoittanut tapahtuvaksi. =)

Vierailija
108/119 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin lapseni alateitse, palauduin 3 viikon kuluessa siihen kuntoon, että meillä sekstailtiin taas ihan normaalisti. Synnytyksen jäkeen meillä on seksielämä saanut uusia ulottuvuuksia, koska yhteisen lapsen saaminen oli meille tosi iso yhdistävä juttu. Lisäksi synnytys oli minulle mahdollisuus päästä lähemmäki omaa naiseuttani ja opin arvostamaan enemmän itseäni ja seksuaalisuuttani. Tämä näkyy seksielämässämme :) Ikää minulla siis 23, eli koen, että raskauden ja synnytyksen + äidiksi tulemisen kautta pääsin vähän kasvamaan myös seksuaalisuuden osa-alueella. Kyllä se oma käsitys omasta kehosta vaikuttaa seksiin eniten. Sektiossa tehdään kirurginen toimenpide, jossa äiti tai vauva eivät käy läpi synnytyksen eri vaiheita ja syntymä on siksi molemmille vähän irtonainen kokemus... Joskus sektio on tietysti välttämätön. Itsekin olen pelastunut hätäsektion ansiosta. Oma pimppani ei ole synnytyksestä ainakaan kärsinyt - päin vastoin koen tuntevani nyt enemmän ja mitää löystymistä ei todellakaan ole huomannut kumpikaan meistä. Mies olisi halukas vaikka 3 kertaa päivässä, että tuskin olen kauhean huonoon jamaan päässyt. Meidän vauva oli syntyessään norm kokoinen 3700 g. Paljon vaikuttaa sekin, miten synnytyksen jälkeen itseään hoitaa, seksi on parasta paikkojen kuntoutusta!!!

Vierailija
109/119 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kirjoitus. Rohkaisevaa, asiallista ja aikuista tekstiä. Toivottavasti kokemuksellasi on merkitystä myös jollekin synnytystapaa pohtivalle odottajalle.

Vierailija
110/119 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vasta nyt olen alkanut nauttia seksistä todella paljon!! Enemmän se on kiinni korvien välistä ja siitä että puuhailu on sen luonteista että molemmat nauttii. Lantiopohjanlihasten jumppaa kehiin synnytyksen jälkeen niin sitä palautuu yllättävän äkkiä. Veikkaan, että kauemmin sen sektioarven kanssa kestää palautua niin ettei veitsen viiltokohta kipuile seksin aikana kuin että jumppaat lantiopohjan entiseen kondikseen. Eikä miehen elimen koolla ole niin paljon merkitystä kuin sillä, miten hän sitä käyttelee!

Vierailija
111/119 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatte, että yleensä synnytys ei vaikuta seksiin huonontavasti. Samalla varmaan ymmärrätte, että kaikki eivät ole yhtä onnekkaita kuin 110. Toisilla tulee karmaisevia muutoksia, miksi niitä pitää väheksyä? Miksi ei voi sanoa, että valitse ihmeessä sektio, jos pelkäät olevasi kudostyypiltäsi ja rakenteeltasi ei-palautuva ja repeävä?

Vierailija
112/119 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei mene alatiesynnytys yhtä hyvin ja luonnollisesti kuin numerolla 110. Vai onko teidän mielestänne luonnollista, että väliliha leikataan monen sentin syvyydestä peräaukkoon asti (sentin päähän), sekä häpyhuulet ja emätin sisältä repeävät? Tikkejä on sitten niin paljon, ettei niitä edes lasketa. Ja tämä arpi, jos mikä, haittaa seksiä ja elämää muutoinkin. Uskon, että sektioarpi haittaisi omaa elämääni huomattavasti vähemmän!

Näin kävi siis minulla ekan lapsen kanssa eikä lapsen päänympärys edes ollut kuin 34cm eli pieni. Toista nyt odotan enkä enää samaa halua kokea.

Vierailija
113/119 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon pienempi kuin synnytyksen jälkeen. Tiedätkö miksi vastasyntyneellä on kallossa reikä? Miksi vastasyntyneen pää on joustava?

Oletko vähän yksinkertainen?

10 cm paksua päätä??? mitä alieneita muut synnyttää?? oli mun pojalla hieman isompi pää...

Vierailija
114/119 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI AINA PITÄÄ HAUKKUA JA MOLLATA? Eikö tämä palsta ole keskustelua varten, ei pätemistä ja toisten haukkumista varten....?

Sinulle vastaan, et mulla on 1 sektio ja 3 alatiesynnytystä, seksielämä ei ole kärsinyt kummassakaan, päin vastoin, olen kuulemma kireämpi. Älä missään nimessä HALUA sektiota. Se on paljon riskialttiimpi ja minulla ainakin toipuminen vei paljon kauemmin sektiosta. Ja minä en ainakaan saanut sektiossa heti vauvaa rinnan päälle, toisin kuin alatiesynnytyksessä, eikä mieheni saanut olla vieressä, mutta sekin kai paikkakuntakohtaista ja nykyään voi olla eri käytäntö. Mutta minulle jäi sektiosta elinikäinen trauma ja puhun alatiesynnytyksen puolesta ehdottomasti.

Vierailija
115/119 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisetkin on tunnettuja siitä, että värkki kiristyy, kun mennään kymmenettä synnytystä kohti. Viidennen jälkeen on jo tiukempi kuin 16-vuotiaana ennen immenkalvon puhkeamista. Jäikö sektiosta pahakin fyysinen trauma? Onko se arpi kipeä, kiristääkö? Pilluun jää monella myös aika pahat traumat.

Sinulle vastaan, et mulla on 1 sektio ja 3 alatiesynnytystä, seksielämä ei ole kärsinyt kummassakaan, päin vastoin, olen kuulemma kireämpi.minulle jäi sektiosta elinikäinen trauma ja puhun alatiesynnytyksen puolesta ehdottomasti.

Vierailija
116/119 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tietoa sektiosta..se löystyttää samalla tavalla kuin alatiesynnytys, muistaakseni kauemmin kestää toipuminenkin.

Vierailija
117/119 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin sektion juuri samoin perustein, kuin aloittaja. Ei siihen mitään sen suurempia perusteluita tarvittu. Neuvolassa kysyttiin synnytystoivetta ja täytin synnytystapakaavakkeen, jossa laitoin rastin ruutuun, että valitsen sektion. Gynekologi luki kaavakkeen läpi ja yhdessä sovittiin sektiopäivä. :) Mielummin tikit alavatsalla, kuin alapäässä. Tsemppiä kaikille teille, jotka valitsette synnytystavaksi sektion. :)

Vierailija
118/119 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ei ole typerää. kyllä minullakin on tärkeää, että alapää pysyy nautinnon lähteenä.

Vierailija
119/119 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektiosta ei voi itse päättää, jos ei ole sektion tarvetta esim ahtaan lantion tai muun takia.