Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kaaliin ei mahdu millään, että sivistystyneet suomalaiset puolustaa ruumiillista kuritusta

Vierailija
12.10.2009 |

Haavi jäi auki, kun hyvä ystäväni oli sitä mieltä, että "kyllä minä ainakin lapselleni annan piiskaa, jos nenille hyppii".

Siis miten voi olla niin yksioikoista porukkaa vieläkin olemassa, ettei piiskalle keksitä muuta vaihtoehtoa?

Ikinä en ole lapseeni(11v.) kajonnut, enkä kajoa. Kauhistuttava ajatuskin.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kohtaa et sitten tuossa ymmärrä?

Vierailija
2/48 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivalta ei poistu sivistyksellä eikä koulutuksella vaan väkivaltaisia ihmisiä on kaikissa yhteiskuntaluokissa. Se on tämä vanha Eliasin teoria, että sivistysyhteikunnat siirtyvät väkivaltarikoksista talousrikoksiin, mutta ei niin ole käynyt. Tai siis toki ne talousrikokset on tulleet kuvaan mukaan heti kun rahakin, mutta väkivalta ei ole jäänyt pois. Valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoret voi "pahoin"...mä en ymmärrä sitä et pidetään kauheena jos esim. vähän tukistaa lasta. Tottakai on väärin hakata jne.

Itse lapsena sain silloin tällöin tukkapöllyä ja piiskaakin, tosin ihan aiheesta. Ihan hyvä kansalainen minusta on tullut vaikka itse sanonkin...

Vierailija
4/48 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että ei harjoita ruumiillista kuritusta EI tarkoita etteikö lapsella olisi rajoja ja kasvatusta. Hölmöilystä seuraavia rangaistuksia on muitakin kuin tukkapölly tai muu väkivalta. Usko tai älä.

nuoret voi "pahoin"...mä en ymmärrä sitä et pidetään kauheena jos esim. vähän tukistaa lasta. Tottakai on väärin hakata jne.

Itse lapsena sain silloin tällöin tukkapöllyä ja piiskaakin, tosin ihan aiheesta. Ihan hyvä kansalainen minusta on tullut vaikka itse sanonkin...

Vierailija
5/48 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tehoavat?

jos ei puhuminen, jäähy, palkitseminen, jonkin tavaran/asian poisottaminen tms. ei tehoa

Vierailija
6/48 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

informaation äärellä ku mäkin? Miten joku voi vielä nykyisinkin argumentoida noin? Onko tää ihminen lukenut koko problematiikasta yhtään mitään..

Vierailija
7/48 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oikeasti se ei vielä ihan riitä. Vai haluatko itse, että lapsistasi tulee "ihan hyviä" jos he voisivat olla vaikka todella lahjakkaita? Ja nykyään kun pahoinpideltyjä lapsia on entistä vähemmän, "Ihan hývänkin" kriteerit ovat korkeammalla kuin ennen!

Vierailija
8/48 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei lapsi tottele kun antaa tukkapöllyä, silloin ei kyl auta muukaan!

Sanokaa mitä sanotte, mutta ennen kaikkea käyttäkää maalaisjärkeä.

Paras lasten kasvatus on mielestäni "vanhanaikainen" kasvatus, jossa lapsen tulee kunnioittaa vanhempiaan.

Vierailija
9/48 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy lahjakkuuteen. Vai meinaatko että jos kurittaa, tulee tyhmä lapsi? Minusta se on päinvastoin.

Vierailija
10/48 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se, että et viljele tyhjiä uhkauksia vaan todellakin toteutat sen mitä sanot. Yksi varoitus ja sitten seuraamus. (Toki tässä on neuvotteluvaraa jos lapsi on jo sen ikäinen että osaa perustella tekemisiään ja tekemättä jättämisiään.)

Rangaistusten laadusta on vaikeampi antaa yksiselitteistä ohjetta koska se riippuu niin lapsen luonteesta ja ikätasosta. Meillä tehokkaimmasta päästä ovat pelivuoron tai karkkipäivän menettäminen ja määrämittainen jäähy.

Vierailija
11/48 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy lahjakkuuteen. Vai meinaatko että jos kurittaa, tulee tyhmä lapsi? Minusta se on päinvastoin.

on tutkimustuloksia siitä, etä väkivallalla "kuritetuista" lapsista tulee tyhmempiä kuin muista.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Ruumiillinen+kuritus+laske…

Vierailija
12/48 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tutkimus tarkoittaa mielestäni ruumiillista VÄKIVALTAA, en katsoisi pientä tukistamista väkivallaksi.

Vierailija
13/48 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oikeasti siinä puhutaan luunapeista ja tukistamisesta ja korvapuusteista. Ne on yksilöity siinä. JA ne siis ovat oikeasti ruumiillista VÄKIVALTAA.

Vierailija
14/48 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLISKO AIKA VAIHTAA LEVYÄ? TÄTÄ KÄSITELLÄÄN TÄÄLLÄ JATKUVASTI KUUKAUDESTA TOISEEN. ASIALLE NÄYTTÄÄ OLEVAN PUOLUSTAJIA JA PUOLESTAPUHUJIA. EI NE PÄÄSE KOSKAAN SAMAAN LOPPUTULOKSEEN

ENKÄ MUUTEN PYYDÄ CAPSEJA ANTEEKSI.

Vierailija
15/48 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivalta ei poistu sivistyksellä eikä koulutuksella vaan väkivaltaisia ihmisiä on kaikissa yhteiskuntaluokissa. Se on tämä vanha Eliasin teoria, että sivistysyhteikunnat siirtyvät väkivaltarikoksista talousrikoksiin, mutta ei niin ole käynyt. Tai siis toki ne talousrikokset on tulleet kuvaan mukaan heti kun rahakin, mutta väkivalta ei ole jäänyt pois. Valitettavasti.

ja talousrikoksilla on tekemistä lastenkasvatuksen kanssa? Pienempiin ja heikompiin ei käydä käsiksi ja sillä selvä. Ihan perusihmisyyttä.

Vierailija
16/48 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käsittelemisen arvoinen silti! Vaikka kerrran päivässä.

OLISKO AIKA VAIHTAA LEVYÄ? TÄTÄ KÄSITELLÄÄN TÄÄLLÄ JATKUVASTI KUUKAUDESTA TOISEEN. ASIALLE NÄYTTÄÄ OLEVAN PUOLUSTAJIA JA PUOLESTAPUHUJIA. EI NE PÄÄSE KOSKAAN SAMAAN LOPPUTULOKSEEN

ENKÄ MUUTEN PYYDÄ CAPSEJA ANTEEKSI.

Vierailija
17/48 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin perustuu tukistelun teho ellei sitten ole väkivaltaa lasta kohtaan? Mikä siinä saa lapsen tottelemaan ellei sitten se väkivalta itsessään? Lapsi pelkää kipua eli fyysistä väkivaltaa ja siksi tottelee...tietenkin tukistaminen on väkivaltaa hassu väite ettei olisi! Menepä tukistamaan pienesti naapurias niin joudut siitä vastuuseen. Luojan kiitos oman lapsenkin tukistelu nykyään kiellettyä vaikka eräät barbaarit sitä ei näytä tajuavankaan.

Vierailija
18/48 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sit kyseessä lyöminen, läpsiminen, tukistelu tai vaikka vaan luunappi otsaan! Mitäs jos mieskin sais "kasvattaa" vaimoaan vähän vaan läpsimällä tai tukasta kiskaisemalla?

Vierailija
19/48 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin välit poikki

Vierailija
20/48 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla sinusta tuli kansalainen, jolla ei ole hajuakaan, miten kasvatetaan ilman kuritusväkivaltaa. Olet myös antanut lapsellesi mallin, että jos asiat maailmassa eivät mene kuten haluat, voit yrittää niitä läpi väkivalloin. Näinhän ei tässä yhteiskunnassa toimita tai ei pitäisi toimia.

Jos on kasvatettu väkivallalla, on vaikeaa kasvattaa ilman väkivaltaa. Taidot ja itsehillintä puuttuvat. Väkivalta tulee selkäytimestä kun lapsen käytös suututtaa.

Väitän, että jos kotona kuritetaan, lapsista tulee helposti kodin ulkopuolella aivan pitelemättömiä, kun keksivät, että opettajat, rehtori ym. eivät edes sitä tukkapöllyä anna, pahemmasta puhumattakaan. Ja lisäksi näiden opettajien ym. joukosta löytyy monia, jotka eivät myöskään yksinkertaisesti tiedä mitä tehdä jos ei saa kurittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä