Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surullinen YH tilittää. Kävin vähän ostoksilla...

Vierailija
10.10.2009 |

Ostin nämä:

- Pojalleni talvikengät. Päädyin lopulta Kuomiin, koska olivat halvimmat jotka vaikuttivat lämpimiltä sekä sellaisilta että poika pystyy itse ne pukemaan. Olivat halvimmat suht kunnolliset. Maksoi 35 euroa. (20 euroa olisi ollut halvimmat mahdollit, todella matala malli, lunta olisi tulvinut kengänsuista sisään...)

- Talvihaalarikin oli jäänyt pieneksi. Piti sitten ostaa uusi. Maksoi 39,90 euroa. Merkkinä Ciraf. Halvinta laatua.

- Lisäksi piti ostaa kahdet hanskat. Toiset ohuemmat ja vettä hylkivät, hintaa 9,90, vaikka olivat ihan halppismerkkiset ja toiset paksummat karvavuorilliset 5 euroa.

- Lisäksi ostettiin alerekistä 5 euron collegehousut ja 3 euron sekä 4 euron trikoopuserot sekä sukkia 5 paria 3,90 euroa sekä kahdet pitkät kalsarit 11,90 euroa (näitä ei ale-hintaisina löytynyt).

- Alerekistä löytyi myös ristiäislahja veljeni tytön ristiäisiin, jotka ovat viikon päästä. Ostettiin alehintainen 6 euroa (normaalisti olisi ollut 19 euron luokkaa) maksanut Tutan potkupuku. Ja synttärilahja tuon tytön isoveljelle 5 euroa (pitävät isomman synttärit ja pienemmän ristiäiset samalla kertaa).

Sitten päälle normaalit ruokaostokset - halvinta mahdollista.

Ja kas, tilini onkin nyt liki tyhjä. 1.päivä on aina palkkapäivä (teen pienipalkkaista osapäivätyötä) joten tekee todella tiukkaa, että pystytään elelemään a lapsilisäpäivään 40 eurolla ja sitten lapsilisillä loppukuukausi. =(

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdyn kyllä tuohon vinkkiin, että talvivaatteet olisi voinut ostaa viime kevättalvella. Ostin silloin tytölle Ciraffin puvun Prismasta 20 eurolla. Tänä viikonloppuna sai meidän Anttilasta 3 lastenvaatetta 2 hinnalla niin ostin pojalle kolmet kalsarit. Minusta niitä ei voi ostaa käytettyinä, enkä ole juuri kirppareilla nähnytkään. Ja käyn ainakin pari kertaa viikossa kirpparilla.

Mulla on siis tämän talven tamineet olleet kasassa tammi-helmikuussa. Pojalle piti nyt ostaa vielä kaksi pipoa ja nuo pitkät kalsarit.

Kuomia saa joskus kirpparilta tosi siisteinä, mutta itse ostan myös kengät mielellään uusina.

ap:lla oli tarve nyt, joten NYT taytyi myos ostaa. Tuo etta ostetaan kevaalla seuraavan talven tavarat toimii vain sellaisten henkiloiden suhteen, joilla on ainakin kerran ollut mahdollisuus ikaankuin ostaa varalle, tai ovat muuten hyvatuloisia.

Jotta ap olisi voinut toimia neuvomallanne tavalla olisi hanen pitanyt nyt jattaa ostamatta talven kamppeet ja ostaa seuraavan kesan tavarat, kun halvalla saa. Han katsoi tarkeammaksi ostaa lapsellensa vaatteita, joita tarvitaan nyt. Tuollaisen systeemin alullepanoon tarvitaan siirtymavaroja, ap:lla ei niita ole.

Vierailija
82/90 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän talven kun oli kasvunvaraa, enkä sitten ostanut alesta kun oli rahat silloin jo tiukalla, vaan ostin sitten muuta mitä juuri silloin tarvitsimme. Silloin olisi saanut -50%, mutta kuvittelin siis, että se haalari olisi hyvin mennyt tämän alkutalven seuraaviin alennuksiin saakka. Mutta tulikin kasvupyrähdys ja kaikki jää pieneksi. Sisävaatteita on aika paljon saatukin ilmaiseksi ja kirpparilta löydetty ja loppualesta joitain, mutta nuo talvivaatteet joutui nyt ostamaan noin ja kyllä kirpaisi. Auts. Kallista on ja pienestä kiinni tasapaino, että talous jotenkinkuten pysyy kasassa.

Noissa etukäteen ostamisissa on juuri se ongelma, että kun rahaa ei ole edes siihen mitä juuri nyt tarvitsisi, niin on vaikea ostaa jotain mitä tarvitsee puolen vuoden tai vuoden päästä, kun sitten jää ostamatta se mitä tarvitsisi juuri nyt. Onneksi esim. viime kevään alesta sain ostettua kuravaatteet ja ne on nyt otettu käyttöön kun edelliset jäi pieniksi.

Oikeastaan tiesinkin ja tunsin jo ennen teidän nuhteitanne, että tuhlasin liikaa tänään ja on paha olla siitä kyllä. Näin vain kävi. Tämä on yllättävän vaikeaa tai sitten olen itse vain yllättävän vaikea ja tyhmä.

Mutta kiitos vaan ajatusten vaihdosta, nyt lähden tästä pojan kanssa vielä käymään vähän ulkona.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointtini onkin, että jos ensi tammikuussa noita mainitsemiasi siirtymävaroja on 20 euroa, se kannattaa sijoittaa haalariin, mikä taas merkitsee sitä että seuraavana syksynä on haalari valmiina ja 40 euroa käytettävissä muuhun.

yhdyn kyllä tuohon vinkkiin, että talvivaatteet olisi voinut ostaa viime kevättalvella. Ostin silloin tytölle Ciraffin puvun Prismasta 20 eurolla. Tänä viikonloppuna sai meidän Anttilasta 3 lastenvaatetta 2 hinnalla niin ostin pojalle kolmet kalsarit. Minusta niitä ei voi ostaa käytettyinä, enkä ole juuri kirppareilla nähnytkään. Ja käyn ainakin pari kertaa viikossa kirpparilla. Mulla on siis tämän talven tamineet olleet kasassa tammi-helmikuussa. Pojalle piti nyt ostaa vielä kaksi pipoa ja nuo pitkät kalsarit. Kuomia saa joskus kirpparilta tosi siisteinä, mutta itse ostan myös kengät mielellään uusina.

ap:lla oli tarve nyt, joten NYT taytyi myos ostaa. Tuo etta ostetaan kevaalla seuraavan talven tavarat toimii vain sellaisten henkiloiden suhteen, joilla on ainakin kerran ollut mahdollisuus ikaankuin ostaa varalle, tai ovat muuten hyvatuloisia. Jotta ap olisi voinut toimia neuvomallanne tavalla olisi hanen pitanyt nyt jattaa ostamatta talven kamppeet ja ostaa seuraavan kesan tavarat, kun halvalla saa. Han katsoi tarkeammaksi ostaa lapsellensa vaatteita, joita tarvitaan nyt. Tuollaisen systeemin alullepanoon tarvitaan siirtymavaroja, ap:lla ei niita ole.

Vierailija
84/90 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me muutettiin kesällä uuteen kotiin ja oli aika järkyttävää huomata mitä kaikkea varastoista löytyi. Tosi paljon joululahjoja lapsille, joihin he eivät enää mahtuneet jne.

Ok, asutaan Helsingissä, mutta en todellakaan ostele alennusmyynneistä enkä kirppareilta kaappeihin vaatteita odottamaan että onko hyvä koko puolen vuoden päästä.

Oltiin 100 varmoja että meille tulee tyttö ja nyt meillä on iso säkillinen tytön vaatteita, joita ei voinut pojalle laittaa. Hirveesti rahaa on mennyt hukkaa moiseen.

Lisäksi mä olen ostanut paljon kirpparilta roskaa. Näyttänyt hyvältä ja tuntunut ja kun olen pessyt ja käyttänyt 2 krt, ovat menneet puhki.

Musta sun tapa on se ainoa oikea, köyhä ei voi ostaa halvinta ja ostaa vaan tarpeeseen.

Ok, on sulla tulossa tiukkaa, mutta nyt on kaikkea pitkäksi aikaa, eli ei huolta huomisesta.

Ja oikeesti, voit mennä sossuun ja kertoa miten on. He auttavat, jos auttavat, mutta kannattaa yrittää.

Olet lisäksi tosi hyvä asiakas, tuet lähikauppoja !

Vierailija
85/90 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sulla on vaan vähän huono itsetunto! Asia on kyllä korjattavissa. Aloita vaikka iloitsemalla siitä, että olet onnistunut hankkimaan lapsellesi kivoja vaatteita, tsemppiä!

Oikeastaan tiesinkin ja tunsin jo ennen teidän nuhteitanne, että tuhlasin liikaa tänään ja on paha olla siitä kyllä. Näin vain kävi. Tämä on yllättävän vaikeaa tai sitten olen itse vain yllättävän vaikea ja tyhmä. Mutta kiitos vaan ajatusten vaihdosta, nyt lähden tästä pojan kanssa vielä käymään vähän ulkona. ap

Vierailija
86/90 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähetellä koko ajan työhakemuksia, jotta saisit kokopäivätyön tai lisätyötä! Joka päivä kun lähetät muutaman niin jossain vaiheessa tärppää.

Pk-seudulla on eniten työpaikkoja, oletko koskaan miettinyt sinne muuttoa? Asunnot on kalliimpia mutta palkat parempia ja hyviä kirppareitakin on useita.

Kun on yksin vastuussa perheestään, elämä voi olla kovaa.

Vierailija
87/90 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä niitä löytyy tosi hyviä ainakin pääkaupunkiseudulta. Ostan mieluumin laadukasta käytettyä kuin huonolaatuista uutta.

Kierrän pari kirpparia viikottain ja joka kerta teen löytöjä. Tänään ostin Timberlandin pari kertaa käytetyt nahkakengät pojalle 8 eurolla ja Legon paidan 3 eurolla. Luistimet ja sukset ostetaan myös kirpparilta. Ekat luistimet myin jo eteenpäin ja sain niistä saman kuin itse maksoin kirpparilta ostaessani.

Tiedän kyllä että kirpparitarjonta on täälläpäin ihan toisenlaista kuin monessa muussa paikassa Suomen maassa. Esim Etelä-Pohjanmaalla olin pöyristynyt kirpparien huonosta tasosta ja kovista hinnoista!

Vierailija
88/90 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi huutiksesta voi löytää ihan samassa kaupungissa /maalla asuvan myyjän, jolta huudot voi noutaa:)

t. melkein 5000 positiivista palautetta saanut myyjä

Vierailija
89/90 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistä nyt ihmeessä ap se lapsesi isä tunnustamaan lapsi. Mars lastenvalvojalle ja isyydenselvitystä vaatimaan! Kyllähän ne elarit kuuluu lapsellesi, ajattele hänen parastaan.

Ja muuten, kunta (nykyään KELA?) on kyllä velvollinen maksamaan minimielaria (oisko tällä hetkellä noin 134 €?), vaikkei lapsella tunnustettua isää olisikaan. Taitais tuokin summa olla iso lisä tuloihinne, vai onko se jo mukana niissä? Entäs asumistuki?

Vierailija
90/90 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon halvemmaksi huutaa huutiksesta ja maksaa postikulut 8,50 E kuin itse mennä kaupasta hakemaan autolla tai bussilla. harvapa sellaisen kaupan vieressä asuu jossa noita myydään.