Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surullinen YH tilittää. Kävin vähän ostoksilla...

Vierailija
10.10.2009 |

Ostin nämä:

- Pojalleni talvikengät. Päädyin lopulta Kuomiin, koska olivat halvimmat jotka vaikuttivat lämpimiltä sekä sellaisilta että poika pystyy itse ne pukemaan. Olivat halvimmat suht kunnolliset. Maksoi 35 euroa. (20 euroa olisi ollut halvimmat mahdollit, todella matala malli, lunta olisi tulvinut kengänsuista sisään...)

- Talvihaalarikin oli jäänyt pieneksi. Piti sitten ostaa uusi. Maksoi 39,90 euroa. Merkkinä Ciraf. Halvinta laatua.

- Lisäksi piti ostaa kahdet hanskat. Toiset ohuemmat ja vettä hylkivät, hintaa 9,90, vaikka olivat ihan halppismerkkiset ja toiset paksummat karvavuorilliset 5 euroa.

- Lisäksi ostettiin alerekistä 5 euron collegehousut ja 3 euron sekä 4 euron trikoopuserot sekä sukkia 5 paria 3,90 euroa sekä kahdet pitkät kalsarit 11,90 euroa (näitä ei ale-hintaisina löytynyt).

- Alerekistä löytyi myös ristiäislahja veljeni tytön ristiäisiin, jotka ovat viikon päästä. Ostettiin alehintainen 6 euroa (normaalisti olisi ollut 19 euron luokkaa) maksanut Tutan potkupuku. Ja synttärilahja tuon tytön isoveljelle 5 euroa (pitävät isomman synttärit ja pienemmän ristiäiset samalla kertaa).

Sitten päälle normaalit ruokaostokset - halvinta mahdollista.

Ja kas, tilini onkin nyt liki tyhjä. 1.päivä on aina palkkapäivä (teen pienipalkkaista osapäivätyötä) joten tekee todella tiukkaa, että pystytään elelemään a lapsilisäpäivään 40 eurolla ja sitten lapsilisillä loppukuukausi. =(

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin Esprit vaatteiden suurkuluttaja. Ne on kuule halvemmat.

Vierailija
22/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei ole laittanut isän tunnustamaan ja maksamaan elareita tai edes hakenut elatustukea kunnalta. Minimi eli elari kunnasta on vajaa 140 euroa kuukaudessa ja se on veroton eli puhtaana käteen. uskon, että tämä on provo koska kukaan ei voi olla noin avuton. Laksekaa paljonka rahaa hän on menettänyt sillä, että pojalle ei ole maksettu mitään moneen vuoteen. Hän kuitenkin sanoi, että on käynyt sossulla. Sossun tädit olisivat sanonet hänelle, että hänen on haettava elatustukea. tämä on surkea provo ja av-mammat ovat anteliasti jo luvanneet vaatteita hänelle. joku muu voisi oikeasti tarvita mutten usko, että ap tarvitsee!

miksei ole laittanut isän tunnustamaan ja maksamaan elareita tai edes hakenut elatustukea kunnalta. Minimi eli elari kunnasta on vajaa 140 euroa kuukaudessa ja se on veroton eli puhtaana käteen. uskon, että tämä on provo koska kukaan ei voi olla noin avuton. Laksekaa paljonka rahaa hän on menettänyt sillä, että pojalle ei ole maksettu mitään moneen vuoteen. Hän kuitenkin sanoi, että on käynyt sossulla. Sossun tädit olisivat sanonet hänelle, että hänen on haettava elatustukea. tämä on surkea provo ja av-mammat ovat anteliasti jo luvanneet vaatteita hänelle. joku muu voisi oikeasti tarvita mutten usko, että ap tarvitsee!

sinä et ole puutetta ja kyöhyyttä nähnyt. Kyllä tuo oli minusta ihan realistista kuvausta.

Ap:lle: kannattaa katsoa noita lahkjoitettaviakin vaatteita joskus palstoilla on, niitä saa yleensä maksamalla itse postimaksut. Totta on että poikien vaatteita ei helposti löydy käytettynä. Pojille ankitaan yleensä tietty määrä vaatetta jotka ne saa yleensä itse käytettyä.

Tsemppiä ja toivottavasti sait ainakin lämpiset vaatteet talveksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ap on jättänyt ottamatta verottomasti yli 6 tuhatta euroa ei ole pieni summa etenkin kun se on veroton tulo!!

Mutta ihan arjessa kerran kuussa saatuna se ei paljoa ole. Sanoin jo kerran että parempi kuin ei mitään, mutta pieni summa se on. Ei sillä rahalla paljoa ostella.

Vierailija
24/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita neuvolan/kaupan/kirjaston ym. ilmoitustaululle, halutaan ostaa pojalle edullista vaatetta yms..voit saada mahtavan tarjonnan edullisia löytöjä.

Vierailija
25/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon rahaa.

se joka jotain muuta väittää ei ole koskaan ollut köyhä!!

se tulee tilille noin vaan jos hakee. verottomana

Sen lisäksi ap väitti, että on käynyt sossun luona ja tiedän, että sossun tädit olisi laittanut hänet hakemaan tämän rahan.

eli tiedän mistä puhun, tiedän todellakin rahan arvo.

ap valehteele!

Vierailija
26/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon rahaa. se joka jotain muuta väittää ei ole koskaan ollut köyhä!! se tulee tilille noin vaan jos hakee. verottomana Sen lisäksi ap väitti, että on käynyt sossun luona ja tiedän, että sossun tädit olisi laittanut hänet hakemaan tämän rahan. eli tiedän mistä puhun, tiedän todellakin rahan arvo. ap valehteele!

Ja niin varmaan moni muukin. Saan itse just ton summan mun esikoisesta ja kyllä se aika haistapaska raha on.

Vierailija
27/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka antaisin tilinumeroni, ja siirtäisit sen lapsilisän minun tililleni. Eihän sekään ole paljon kummempi raha?

Vierailija
28/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka antaisin tilinumeroni, ja siirtäisit sen lapsilisän minun tililleni. Eihän sekään ole paljon kummempi raha?

Mutta ei sillä oikeesti pahemmin mitään saa. Mieti nyt vähän itsekin. Lähepä ostamaan teinille takkia, kenkiä jne. Sittenkö siitä jää vielä rahaa ruokaan? No, ei jää, voin kertoa.

Vierailija
29/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sillä oikeesti pahemmin mitään saa. Mieti nyt vähän itsekin. Lähepä ostamaan teinille takkia, kenkiä jne. Sittenkö siitä jää vielä rahaa ruokaan? No, ei jää, voin kertoa.

se on lisä ja kaikki kannatta ottaa vastaan ap ei ole ja sitten itkee täällä

Vierailija
30/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on lisä ja kaikki kannatta ottaa vastaan ap ei ole ja sitten itkee täällä

Lukekaa nyt viesti ensin kunnolla!

Vierailija
31/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP jossain kohtaa sanonut, että ei saa minimielareita Kelalta? Jos ne on jo tuloihin laskettu?

Mun kaverilla on kaksi lasta, eikä niiden isä maksa elareita, vaan kaveri saa minimielari kelalta. Ja isä on ihan tunnustanut lapsensa, lapset käyvät isällään säännöllisesti. Mutta isä ei maksa lapsista mitään.

Vierailija
32/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kanta-Hämeestä olen. Helsinkiin asti en kirppareille lähde. Reiman takki 23€ koko 140cm, ja käyttämätön Reiman takki 40€ - tänään kun katselin.

Jos tecci puku pitäis tohon hintaan näiltä kulmilta löytää, siinä on jo reikiä tai ne on paikattu. Tai polvet lähes puhkikuluneet.

Helsinki on Helsinki, mut me kaikki ei mahduta sinne.

Vierailija
33/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketju mikä tahansa niin aina jonkun pitää lytätä ap ja samalla ylentää itsensä. Tässäkin käydään jo kovaa kilpailua siitä, kuka on paras köyhä. Tsemppiä sinulle ap, rahat on tiukassa mutta hoidat asiat niinkuin pitää.

Vierailija
34/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnan minimielareita lapsesta? Minä löydän vaan kohdan jossa kertoo että isä ei osallistu eikä maksa.

Vierailija
35/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap puhuu tuloistaan, että elää palkastaan ha lapsilisillä

Vierailija
36/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalusteet, astian- ja pyykinpesukoneet ym. ja etenkin niitä lasten vaatteita. Vaatepaketit on käteviä, niissä kun saa usein ihan kaiken, toppavaatteet, välikausivaatteet, kengät, yöpuvut, sukat, sisävaatteet jne. Vaatepaketit pelasti meidän syksyn ja vaatteet menee vielä parikin vuotta eteenpäin.

Huuto.netistä ostan ihan siksikin että sieltä saa laadukasta johon meillä ei muuten ikinä olisi varaa uutena.

t. 5 lasta ja pienet tulot

Vierailija
37/90 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikutuin tarinastasi. Minulla oli myös tällainen pienituloinen YH-äiti. Ostiko hän minulle talvivaatteita? Ei, mamma pisti rahat kasvamaan korkoa ja itse asiassa näin nälkää. Tätä on monen vaikea uskoa, mutta äiti todellakin säästi rahaa ihan sairaalloisesti. Ostin omilla rahoillani (lahjarahoja mummolta lähinnä) vaatteeni ja kuljin risaisissa vaatteissa. Koulusta varastin vielä ruokatunnilta näkkäriä ja voita, että sain iltapalaa. Äiti laski ruuatkin kaapista, etten vain söisi mitään.

Joten sinä olet ihan tavattoman hyvä ja rakastava äiti.

Toivon, että teillä elämä helpottaa. Ihan varmasti se jossain vaiheessa kirkastuu.

Vierailija
38/90 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö lapsesi isän vanhemmat teistä ?

Olen töissä naisvaltaisella alalla, jossa on hyvin paljon tapauksia, joissa on tullut avioero ja lapset ovat jääneet äidille.

Jonkun kumman syyn takia isät eivät pidä juurikaan yhteyttä omiin vanhempiin ja siksi äidit saavat kuskata lapsiaan ex-anoppilaan, jotta he olisivat edes jossain tekemisissä.

Myös tätäkin on tapahtunut, että ero on tullut ennen lapsen syntymää ja tuoreet isovanhemmat eivät ole edes tienneet olevansa isovanhempia.

En tarkoita että he auttaisivat teitä, mutta varmaan pojallesi on jossain vaiheessa tärkeää että tuntee myös isän puolelta sukuaan.

Ja ihan puoli huolimatta sieltä voi ylimääräistä tukea tulla, esim vaatteita joululahjaksi.

Jos lapsen isä on nuija, se ei tarkoita ettei hänen vanhempansa ansaitse tietoa olevansa isovanhemmat.

Vierailija
39/90 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin Esprit vaatteiden suurkuluttaja. Ne on kuule halvemmat.

maksavat 89,90 näköjään hintalapun mukaan

Vierailija
40/90 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaisesti suositella mutta visa on arkeni pelastaja. toki siinä kulunsa on mutta kokonaisuudessa minulle enemmän hyötyä esim. siinä kun pienituloisena voin hankkia hyvissä alennusmyynnissä lapselle pitkäksi aikaa eteenpäin kestäviä ja toimia vaatteita ja tasata yksittäisiä menoeriä ajan kanssa. Ongelmaaksi ei ole tullut vaan aina olen voinut tasata tilanteen.

Seurakunnan diakoniatyöstä voit ap saada avustusta riippumatta siitä kuulutko kirkkoon vai et.

Voimia sinulle, tiedän mitä pienillä tuloilla pyörittäminen on.

t. toinen yh