Surullinen YH tilittää. Kävin vähän ostoksilla...
Ostin nämä:
- Pojalleni talvikengät. Päädyin lopulta Kuomiin, koska olivat halvimmat jotka vaikuttivat lämpimiltä sekä sellaisilta että poika pystyy itse ne pukemaan. Olivat halvimmat suht kunnolliset. Maksoi 35 euroa. (20 euroa olisi ollut halvimmat mahdollit, todella matala malli, lunta olisi tulvinut kengänsuista sisään...)
- Talvihaalarikin oli jäänyt pieneksi. Piti sitten ostaa uusi. Maksoi 39,90 euroa. Merkkinä Ciraf. Halvinta laatua.
- Lisäksi piti ostaa kahdet hanskat. Toiset ohuemmat ja vettä hylkivät, hintaa 9,90, vaikka olivat ihan halppismerkkiset ja toiset paksummat karvavuorilliset 5 euroa.
- Lisäksi ostettiin alerekistä 5 euron collegehousut ja 3 euron sekä 4 euron trikoopuserot sekä sukkia 5 paria 3,90 euroa sekä kahdet pitkät kalsarit 11,90 euroa (näitä ei ale-hintaisina löytynyt).
- Alerekistä löytyi myös ristiäislahja veljeni tytön ristiäisiin, jotka ovat viikon päästä. Ostettiin alehintainen 6 euroa (normaalisti olisi ollut 19 euron luokkaa) maksanut Tutan potkupuku. Ja synttärilahja tuon tytön isoveljelle 5 euroa (pitävät isomman synttärit ja pienemmän ristiäiset samalla kertaa).
Sitten päälle normaalit ruokaostokset - halvinta mahdollista.
Ja kas, tilini onkin nyt liki tyhjä. 1.päivä on aina palkkapäivä (teen pienipalkkaista osapäivätyötä) joten tekee todella tiukkaa, että pystytään elelemään a lapsilisäpäivään 40 eurolla ja sitten lapsilisillä loppukuukausi. =(
Kommentit (90)
ja vastaavat ostokset. En ole kyllä yksinhuoltaja ja miehellä on suuri palkkakin. Mutta kaikki maksaa, on iso asuntovelka ja kalliit vakuutukset, kaikkeen menee ihan liikaa rahaa eikä voi ottaa halvempia kun nuo on jo halvimmat. Siksi ostan vaatteissakin samoin kuin sinä, en kallista vaan halvinta tai keskiluokkaa jos halvin ei tunnu kestävältä.
Revetköön reima-äidit saumoistaan!
niin tuollaiset rikoopaidat ja pitkät kalsarit kannattaisi ehdottomasti ostaa kirpparilta. Jos esim Helsingissä asut niin Valtterilta löytyisi helposti ja halvalla.
Kyllä te varmasti pärjäätte, kun venytätte penniä ruuan suhteen ja suunnittelet huolella ruuat.
Ja nälkään ei kukaan kuole suomessa: kyllä sossu on tällaisia tilanteita varten auttamassa.
Mutta sellaista se on elämä välillä ihan kaksinhuoltajaperheessäkin, jossa toinen on vaikkapa opiskelija tai hoitovapaalla. Eli ette ole yksin! Tsemppiä!
joten tiedän miltä tuntuu, kun kaikille ei vain voi ostaa merkkivaatteita eikä aina edes sitä parasta. Ruokaankin menee aika paljon rahaa.
Me käydään ostamassa vaatteita kirppareilta, katsotaan tarjouksia, saadaan sukulaisilta lahjoja ja vanhoja vaatteita ja käytetään esim. huutonettiä. Näin tekee joskus löytöjä. Se auttaa siihen, ettei sen talvihaalarin tarvitse olla kaupan ohuin ja halvin. Käytetyssä mutta lämpimässä on mukavampi jättää lapsi päiväkodin pihalle pariksi tunniksi pakkaseen leikkimään.
en ihan noin köyhä ole niin en ikinä raaskeis laittaa noin paljon rahaa vaatteisiin. eli äsken ostin uudenveroisen reimatecin kirpparilta 18 eurolla, ei mitään vikoja, kahdet kuomat (kuin uudet) 2 e pari, reimatec hanskat (vähän käytönjälkeä) 1 e pari jne. lisäksi olen syksyn mittaan ostanut varahaalareiksi hyväkuntoisia reimatecejä ja asusteita 1-8 eurolla..
eli miksi ostat kaupasta ja huonolaatuista kamaa? kirppareilta saa -70% halvemmalla kuin uutta laatukamaa jotka voisit ensi talvena myydä vielä kalliimmalla huutonetissä ja samalla saada rahat uusiin talvivaatteisiin?
järjenköyhyyttä sanon minä, ehkä siksi en olekaan köyhä kun osaan käyttää rahani oikein.
Halpa-Hallissa on Lassien haalareita 29,90 eurolla. Kalsareita saa Seppälästä 7,90 ja yleensä kolmet kahden hinnalla.
että kirpparilta saa ihan uusia ja uudenveroisia paitoja eurolla, vähän käytetyt on yleensä muutaman kymmenen sentin paikkeilla, kalsarit (hyväkuntoiset pitkät) yleensä n. 20 senttiä kipale.
eli kyllä olet tyhmät ostokset tehnyt!
kierrän kaikki lähistön kirpparit läpi. Kovin kaues ei taloudellisesti ole järkeä lähteä. Täällä ei ole Seppälää eikä Halpa-Hallia. Prisma löytyy, ruokakauppoja, rautakauppa, karkki+lahjatavarakauppa, kukkakauppa alusvaatekauppa ja kallis lastenvaateputiikki, jota kartan. Tässä meidän kaupungin tarjonta. Muualle jos lähtee niin maksaa bussilippu jo niin paljon, että hyöty on 0.
Vaikka kuinka yrittää saada aina käytettynä ja mahdollisimman halvalla, niin aina ei vain onnistu. On asioita joita on pakko ostaa viimeistään tiettyyn aikaan vuodesta ja silloin ei aina löydy kirppareilta sopivaa kokoa ja jos löytyy niin joskus kaupassa on alessa halvempaa.
Yst. terv. ap
että inhottaa kun jonkun pitää heti tulla parjaamaan.
mulla on 4v poika ja sen ikäiselle ainakaan ei löydy MITÄÄN kirpparilta. kaikki on revennyttä, puhki kulunutta ja suoraan sanottuna paskaista. eri asia ostaa pienille lapsille jotka ei niin kuluta vaatteitaan. sitten on myös paikkakunta riippuvaista. jossain helsingissä voi olla että reimat säilyykin ehjempinä ja niitä myös myydään kirppiksillä. täällä mikään ei säily ehjänä ja hyvänä ja jos säilyy niin se välitetään tutuille ja kavereille, ei kirpparin kautta.
kyllä mä löydän aina kaiken tarvittavan kun ostan kesällä talvivaatteet ja talvella kesävaatteet. niin saa halviten kirppareiltakin eikä kysyntää ole.
ja itse ajan autolla 60 km:kin yhden kirpparin takia koska säästö on niin suuri, eli bensaa menee n. 13 e per reissu mutta kyllä kirpparilta aina sen verran löytyy kamaa että se hyödyttää.
esim. tuo tänään löytämäni reimatec on kaupassa yli 100 e ja maksoin siitä 18 e, eli kyllä saisin ostaa kymmenittäin bussilippuja jotta olisi hyödytöntä.
Eli noin 6,95/yhdet.
ap
oli muuten juuri kalsareita kaikissa koissa tytöille ja pojille 4 e/2 kpl. oli vielä kivoja uusretro kuoseja. eli hintaa jäi 2 e per pitkät kalsarit. en koskaan raaskis ostaa tuolla hinnalla kuin ap.
mitä ap.lla on voi pitää autoa????tyhmä!
minulla ei ole autoa. Bussiliput on kalliita. Lapsestanikin menee jo puolikas maksu. Maksu pitää maksaa sekä mennessä, että tullessa ja se pitää maksaa vaikka kirpparilta ei mitään olisi löytynytkään.
Lähikirppareiden tarjonta on katsottu kyllä. Poikani kokoiselle on hyvin vähän vaatteita lainkaan tarjolla ja jos jotain hyvää onkin niin lähiaikoina on ollut järjetöntä hinnoittelua, esim. 5 euroa pyydetään jo hieman haalistuneesta collegepuserosta. Alesta tulee halvemmaksi. Tai sitten jo valmiiksi rikkinäiset collegehousut esim. 2 euroa. Tätä on tarjonta lähiaikoina ollut. Ostan kyllä aina kun sopivaa löytyy edullisesti ja kierrän siis säännöllisesti lähikirpparit, jos saan kyydin niin menen kauemmaskin! Esim. pitkiä kalsareita ihan metsästin kirpparilta, ei löytynyt lainkaan.
Haalareita en ole täkäläisillä kirppareilla lainkaan nähnyt tänä syksynä. Viime talvena meinasin silmäni pudottaa kun 80-lukulaisia kulahtaneita haalareita myytiin hintaan noin 15 euroa.
Yst. terv. edelleen ap, joka muuten elelee keski-Suomessa
kyllä mä löydän aina kaiken tarvittavan kun ostan kesällä talvivaatteet ja talvella kesävaatteet. niin saa halviten kirppareiltakin eikä kysyntää ole. ja itse ajan autolla 60 km:kin yhden kirpparin takia koska säästö on niin suuri, eli bensaa menee n. 13 e per reissu mutta kyllä kirpparilta aina sen verran löytyy kamaa että se hyödyttää. esim. tuo tänään löytämäni reimatec on kaupassa yli 100 e ja maksoin siitä 18 e, eli kyllä saisin ostaa kymmenittäin bussilippuja jotta olisi hyödytöntä.
Tarpeellista jos olet ostanut ja tili nollilla niin ehdottomasti saat tukea.
ja todellakin tiedän mistä puhun, itselläni on 3 aivan eri ikäisiä lapsia huollettavana.
Toivon, että osaan koot arvioida oikein. Jonkin verran tuota olenkin harrastanut, mutta pääsääntöisesti olen pyrkinyt ostamaan vain sitä mitä nyt juuri tarvitaan (itse asiassa rahat ei ole muuhun riittäneet...).
ap
poikasi saa kuitenkin 5 kertaa viikossa ruuan, vielä 20 pv palkkapäivään. Kyllä 40 eurolla elää, kun ei tarvi mitään muuta kuin ruokaa ostaa ja sitähän ostitte tänään.
Ajattele, nyt lapsellasi on paljon uusia vaatteita tulevaan talveen.