Surullinen YH tilittää. Kävin vähän ostoksilla...
Ostin nämä:
- Pojalleni talvikengät. Päädyin lopulta Kuomiin, koska olivat halvimmat jotka vaikuttivat lämpimiltä sekä sellaisilta että poika pystyy itse ne pukemaan. Olivat halvimmat suht kunnolliset. Maksoi 35 euroa. (20 euroa olisi ollut halvimmat mahdollit, todella matala malli, lunta olisi tulvinut kengänsuista sisään...)
- Talvihaalarikin oli jäänyt pieneksi. Piti sitten ostaa uusi. Maksoi 39,90 euroa. Merkkinä Ciraf. Halvinta laatua.
- Lisäksi piti ostaa kahdet hanskat. Toiset ohuemmat ja vettä hylkivät, hintaa 9,90, vaikka olivat ihan halppismerkkiset ja toiset paksummat karvavuorilliset 5 euroa.
- Lisäksi ostettiin alerekistä 5 euron collegehousut ja 3 euron sekä 4 euron trikoopuserot sekä sukkia 5 paria 3,90 euroa sekä kahdet pitkät kalsarit 11,90 euroa (näitä ei ale-hintaisina löytynyt).
- Alerekistä löytyi myös ristiäislahja veljeni tytön ristiäisiin, jotka ovat viikon päästä. Ostettiin alehintainen 6 euroa (normaalisti olisi ollut 19 euron luokkaa) maksanut Tutan potkupuku. Ja synttärilahja tuon tytön isoveljelle 5 euroa (pitävät isomman synttärit ja pienemmän ristiäiset samalla kertaa).
Sitten päälle normaalit ruokaostokset - halvinta mahdollista.
Ja kas, tilini onkin nyt liki tyhjä. 1.päivä on aina palkkapäivä (teen pienipalkkaista osapäivätyötä) joten tekee todella tiukkaa, että pystytään elelemään a lapsilisäpäivään 40 eurolla ja sitten lapsilisillä loppukuukausi. =(
Kommentit (90)
mitä ap.lla on voi pitää autoa????tyhmä!
autolla tarkoitinkin että mielestäni on kannattavaa ajaa JOPA autolla vaikka bussilla ap pääsee PALJON halvemmalla vielä.
eli en ole tyhmä mutta sinä taidat olla kun et ymmärtänyt!!!!
kyllä talvihaalari ja talvikengät ja pitkät kalsongit oli ihan pakko nyt ostaa! Noin muuten ostan aina ripotellen. Olin odottanut hyvää ja edullista löytöä noiden saralla, mutta sellaista ei sitten tullut. Siis ehkä jossainpäin Suomea oli joku, mutta ei meilläpäin.
Noin muuten ostan ihan kaiken ripotellen, ihan pakko! Mutta koska koko ajan jää vaatetta pieneksi ja koko ajan tarpeet lisääntyy niin jatkuvasti pitää jotain ostaa. Esim. nyt olisi pakko kohta ostaa luistimet ja sukset, pari joululahjaa jne. Lisäksi pitäisi ostaa pojalle isompi pyörä, mutta varaa ei ole ollut (harmi, koska nyt olisi edullisesti saanut vrt keväisin). Itselläni välikausitakki vetelee viimeisiään, samoin farkut. Haarukat ja veitset todella ruostuneita (sen siitä sai kun osti halpaa) eli nekin pitäisi uusia. Eteisen matto on aivan törkeä, hirvittävän kulunut ja rei'illä, ei ole ollut varaa uusia. Lenkkaritkin pojalla aivan rikki, mutta onneksi nyt päästiin siirtymään talvikenkiin kun ne tänään ostettiin :) Ensi kevään ongelma on sitten se lenkkareiden osto (siis seKIN). Itsellänikin talvikengät todella kuluneet mutta pakko mennä vielä tämä talvi.... Jne. Pikkuhiljaa ostetaan. Nyt mennyt siihen, että ostetaan vasta kun on ihan pakko ja vain sitä mitä on IHAN pakko, mitä halvemmalla, sen parempi.
Sossusta ei oikein rahaa saada. Silloin tällöin jotain, mutta pääsääntöisesti olla juuri nilkin nalkin sillä puolella, että "pitäisi selvitä jos oikein kitsaasti elelee".
ap
5,60 euroa yhteen suuntaan. Menopaluu-lippu olisi yli 11.20 euroa. Pojaltani sitten puolet tuosta eli yhteensä tekisi meno-paluu 16,80 euroa. Siellä on vain yksi kirppari. Huonolla tuurilla ei löydä mitään. Tuolla rahalla olisi saanut jo ison kassin ruokaa, kun halvinta ostaa, kuten me aina.
Paikkakunnalle jossa on suurehko kirpputori, maksaa bussilippu minulta noin 7,20 euroa/suunta, eli noin 15 euroa edes takaisin, siihen päälle pojaltani tuo 7,20 euroa edes takaisin = noin 23 euroa / pelkät matkakulut. Ja usein ei tosiaan ole tarjolla mitään sopivaa minun lapseni kokoiselle pojalle.
Yst. ap
opettele Huuto.netin käyttö. Sieltä tekee hyviä löytöjä. Älä sorru vaatepaketteihin, niissä hinnat nousee järjettömiksi, mutta irtotuotteistá saa halvallakin :D
Eikö lapsen isä osallistu lapsen kuluihin elatusmaksun lisäksi?
taidankin olla itse ihan outo.. tiedän aina milloin mistäkin kaupasta saa alehinnasta puolet yms. eli esim. euromarketeista saa toukokuussa välikausivaatteet alehinnasta puolet pois, eli reimatecitkin voi saada jopa 25 eurolla ihan uutena.. tiedän milloin lindexiltä saa puolesta puolet jolloin vaatteet maksaa 1-3 e kpl. jne...
luistimet ostin lapsille kirpparilta neljällä eurolla (kuin uudet) ja sukset taas 5 eurolla monoineen. pyörähuoltamoista saa juuri huollettuja uudenveroisia lasten pyöriä muutamalla kympillä.
itselle ostin 3 eurolla vedenpitävän icepeakin ihanan takin kirpparilta ja espritin farkut kympillä (aika kalliit mut uutena noin 100 e.
en siis koskaan osta mitään kun tarvitsen vaan aina kaiken halvalla silloin kun saa halvalla. eli sukkia ostan vaan kun niitä saa 1 e pari, alkkareita vaan kun saa 50 sentillä jne.
eli mulla on selkeät hintarajat vaatteille ja silloin ostan kun saa halvalla. ja lastenvaatteissa ostasn vaan merkkivaatetta joista saan aina myydessä enemmän kuin ostaessa.
mut ymmärrän et kaikki ei ole näin hulluja ja pihejä kuin minä. tuntui vaan järjettömän kalleilta ostoksila nuo ap:n mainitsemat että itse en raaskeis.
Eikä sukulaisetkaan osallistu. Huuto.net ostan välillä, mutta sieltä tulee niin kalliit postikulut päälle, että usein selviää halvemmalla kun ostaa lähikirppareilta kaiken mitä vaan voi ja loput sitten alesta tai mahdollisimman halvalla lähikaupoista. Ostan kuitenkin välillä huuto.net:kin. Vertailen hintoja ja pidän aina kirjanpitoa kuluistani.
ap
ap ei todellakaan ole sortunut kamalalla tavalla tuhlailemaan tai ostanut liikaa kerralla vaan nimen omaan mun mielestä sai hyviä tuotteita suht halvalla
nyt vaan tarkan markan loppukuu ja tsemppiä
Tai mahdollisesti kirjastosta (ei taida olla enää auki) tms.? Sillä eihän sinulla voi olla varaa omaan koneeseen/nettiyhteyteen???
kahdeksikko. Ja kun on tyhmä pää niin joutuu koko ruumis kärsimään seuraamukset. Kaikille ei ole kauhalla annettu. Parhaani olen takuulla yrittänyt ja kaikkeni tehnyt, jotta mahdollisimman halvalla saisin jotenkuten kunnollista. Täällä on kauppatarjonta siis melko niukkaa ja liikkuminen kauemmas kallista. Ei täällä ole noita Lindexejä ja muita tai Euromarketteja. Prisman alet tiedän kyllä ja käytän niin paljon kuin vain varaa on hyödykseni. Mutta jos tilillä on 0 euroa niin mitään ei voi ostaa. Parhaani yritän, mutta kun on tyhmä ja maalainen niin parannettavaa olisi, kuten kahdeksikko meille kertoikin. Mutta yritän kyllä vastedes vielä paremmin välttää näitä tyhmiä ja kalliita ostoksia, joita ei kahdeksikon kaltainen fiksumpi ihminen voisi kuvitellakaan tekevänsä. Vuosia olen opetellut, mutten silti vielä oppinut. Mutta ehkä minusta vielä joskus tulee kataisesi, kahdeksikko, jos oikein yritän.
Mutta pakko leuhkaista, että asun sentään tämän kaupungin halvimmissa vuokrayksiöissä. Hyvin mahdutaan pojan kanssa tänne kun minä nukun vuodesohvalla. Ja päiväkoti ja koulu kulman takana eli ei tarvitse muuttaa jos vaan kaupunki meidät täällä suostuu pitämään ja saadaan vuokrat maksettua.
ap
Joskus on vaan pakko ostaa, kun tarvitsee. Varsinkin jos asuu pienellä paikkakunnalla, missä vaihtoehtoja ei juuri ole.
Itse harrastan aika paljon sellaista, että ostan kirppikseltä liian isoja vaatteita, jos löytyy tosi halvalla hyviä ja ihania. Näitä pidän sitten vuoden, parikin vaatehuoneessa odottamassa ja tsekkaan laatikot läpi keväisin ja syksyisin. Joskus on paljonkin kauden vaatteita valmiina eikä tarvitse paljon ostella.
todella paljon paikkakunnasta riippuen! Tampereella ja lähikunnissa tarjontaa on paljon mutta hinta/laatu ei aina kohtaa, Jyväskylässäkin useampia kirppareita mutta sieltä en ole yleensä löytänyt mitään vaatetta, joka ei olisi jo niin törkeän hailistunut/rikki/likainen, että kehtaisi ihmisten ilmoilla pitää.
ihan hyviä vinkkejä noi huutonetit ja kirpparit mut teidän täytyy ymmärtää et aina se ei toimi.
kuten tuolla yllä sanottiin, niin isommille lapsille kirpparilta löytäminen on jo työn takana. kulutus on ihan erilaista. tarjonta on myös hyvin paikkakuntakohtaista. varsinkin pienemmillä paikkakunnilla musta tuntuu että vaatteet myydään tai annetaan suoraan suvulle tms.
toi huuto net on kyllä musta monesta ihan järjetön juttu. jos ostat sieltä 10e haalarin ja maksat vaikka 15e postikuluja niin se haalari on maksanut 25e. monesti kaverit tulee näillä löydöillään kehuskelemaan mutta aika usein huomaan, ettei ne edes huomioi sitä mieletöntä postikulua siinä summassa minkä ne todella maksaa. vaan jos pääset sen tuotteen hakemaan niin siinä on järkeä tai jos se juttu on alunperinkin niin kallis/arvokas ettei 10-15e postimaksu haittaa.
jos käytettynä näitä juttuja haluis niin ainut vaihtoehto ois yrittää löytää joku naapuri tai kaveri jolla ois sen vuoden-pari vanhempi lapsi. ite olen tätä yrittänyt, mutta niillä on kaikilla jo joku sukulainen jolle laittavat eteenpäin. eli uutena siis ostetaan.
Ja käytettynä saatu, kun edellinen omistaja osti uuden. Vanha, mutta hyvä.
Ja on se halvin mahdollinen nettiyhteys. Tämä onkin ainoa juttu, missä törsään itseeni liittyen. En polta, en juo, en osta itselleni vaatteita kuin pilkkahintaan, mutta tämä netti on henkireikäni.
t. syntinen ja typerän tuhlaileva ap
Olen huomannut saman, että kirpparilla kamat usein surkeaa ja silti niistä joutuu maksamaan. Mieluummin se perushaalari halvalla uutena, niin ei tarvi toista talveksi ostaa. Noi löydöt on eri asia, jos tietäisi, että sellaisen löytää. Itsellä auto ja kirppareilla käyn myöskin 2-3 krt/vuosi, aina jotain mukaan tarttuu ja löytöjäkin silloin tällöin. Käyn Vantaalla myyrmäen hallikirppiksellä ja siellä tosiaan hinnat mun mielestä kovat laatuun nähden. Tuntuu, et netissäkin taas lastenvaatepaketit yms. myös suht kalliita ja se ainainen epävarmus onko hyviä.
minulla ei ole autoa. Bussiliput on kalliita. Lapsestanikin menee jo puolikas maksu. Maksu pitää maksaa sekä mennessä, että tullessa ja se pitää maksaa vaikka kirpparilta ei mitään olisi löytynytkään.
Lähikirppareiden tarjonta on katsottu kyllä. Poikani kokoiselle on hyvin vähän vaatteita lainkaan tarjolla ja jos jotain hyvää onkin niin lähiaikoina on ollut järjetöntä hinnoittelua, esim. 5 euroa pyydetään jo hieman haalistuneesta collegepuserosta. Alesta tulee halvemmaksi. Tai sitten jo valmiiksi rikkinäiset collegehousut esim. 2 euroa. Tätä on tarjonta lähiaikoina ollut. Ostan kyllä aina kun sopivaa löytyy edullisesti ja kierrän siis säännöllisesti lähikirpparit, jos saan kyydin niin menen kauemmaskin! Esim. pitkiä kalsareita ihan metsästin kirpparilta, ei löytynyt lainkaan.
Haalareita en ole täkäläisillä kirppareilla lainkaan nähnyt tänä syksynä. Viime talvena meinasin silmäni pudottaa kun 80-lukulaisia kulahtaneita haalareita myytiin hintaan noin 15 euroa.
Yst. terv. edelleen ap, joka muuten elelee keski-Suomessa
kyllä mä löydän aina kaiken tarvittavan kun ostan kesällä talvivaatteet ja talvella kesävaatteet. niin saa halviten kirppareiltakin eikä kysyntää ole. ja itse ajan autolla 60 km:kin yhden kirpparin takia koska säästö on niin suuri, eli bensaa menee n. 13 e per reissu mutta kyllä kirpparilta aina sen verran löytyy kamaa että se hyödyttää. esim. tuo tänään löytämäni reimatec on kaupassa yli 100 e ja maksoin siitä 18 e, eli kyllä saisin ostaa kymmenittäin bussilippuja jotta olisi hyödytöntä.
Mielestäni vaikutat kypsältä ja vastuuntuntoiselta. En ymmärrä miksi sinulle vastaillaan niin typerästi. Ymmärrän kyllä sinun ostoksesi ja uskon että on myös ikävää yrittää koluta perustarpeita viimeisillä euroilla. Tsemppiä !
mitä ap.lla on voi pitää autoa????tyhmä!
autolla tarkoitinkin että mielestäni on kannattavaa ajaa JOPA autolla vaikka bussilla ap pääsee PALJON halvemmalla vielä.
eli en ole tyhmä mutta sinä taidat olla kun et ymmärtänyt!!!!
melkeinpa sentilleen perustellut, miksi osti uutta. Et voi menna osoittelemaan sormella tai vertailemaan omaan tapaasi, koska teidan olosuhteet ovat aivan erilaiset.
Ap on mita ilmeisemmin tehnyt parhaansa ostostensa suhteen.
Ja viela, ei nakojaan paase ap halvemmalla bussilla kuin sina autolla.
yhdyn kyllä tuohon vinkkiin, että talvivaatteet olisi voinut ostaa viime kevättalvella. Ostin silloin tytölle Ciraffin puvun Prismasta 20 eurolla. Tänä viikonloppuna sai meidän Anttilasta 3 lastenvaatetta 2 hinnalla niin ostin pojalle kolmet kalsarit. Minusta niitä ei voi ostaa käytettyinä, enkä ole juuri kirppareilla nähnytkään. Ja käyn ainakin pari kertaa viikossa kirpparilla.
Mulla on siis tämän talven tamineet olleet kasassa tammi-helmikuussa. Pojalle piti nyt ostaa vielä kaksi pipoa ja nuo pitkät kalsarit.
Kuomia saa joskus kirpparilta tosi siisteinä, mutta itse ostan myös kengät mielellään uusina.
että ihan järkeviä ostoksia ap:llä, jotain voisi ostaa aikaisemmin niin ehkä saisi halvemmalla, mutta ei tuosta kauheasti voi tinkiä.
Itse hyödynnän tosi paljon noita "kympin hanskoja" ja lasten liikuntatuntien verkkaritkin ostan ihan Prismasta, Cirafia ja sitä isompien "merkkiä".
Käyn myös kirpparilla, mutta en ehdi niillä käydä kuin ehkä kerran kahdessa viikossa ja "akuuttiin" tarpeeseen sieltä saa avun harvoin . Lisäksi usein tarjonta o n luvattoman huonokuntoista suhteessa hinnoitteluun - Prismasta saa uutta halvemmalla, eikä kyse ole kirpparillakaan edes mistään merkkikamasta.
Tsemppiä ap, tää syksy on inhottavaa aikaa kun pitää kokoajan uusia jotain lasten vaatehankintoja.
Olen laittanut hinnat kaikkiin 1 euro, joihinkin alunperin kalliimpiin ja vähän käytettyihin 2-3 euroa. Nytkin meillä on kolme kassillista noin sekä tyttöjen että poikien käytettyjä mutta hyväkuntoisia arkivaatteita enkä tiedä mitä tekisin niillä