RR 76/ 40 pitääkö huolestua
Mittasin Verenpaineeni tutun mittarilla ja sain toistuvasti matallat arvot 76/ 40 77/ 41. mittarin pitäisi ola ihan kunnossa, sillä ystäväni on saanut sen juuri lainaksi neuolasta , verenpaineen nousun vuoksi kotimittauksiin . Itse en ole raskaana, synnyttänyt vuosi sitten .
Ajattelin vain mitata paineeni koska olen nykyisin tosi väsynyt ja hajamielinen. Tosin lapsi valvottta aikalailla joten väsymys ja unohtelu voi johtua siitäkin, mutta voiko matalalla verenpaineenellakin olla osuutta asiaan?
Kommentit (7)
Minulla oli juuri tuollaiset lukemat, kun käytin erästä luontaisvalmistetta ja olin sille allerginen. Normaalisti minulla on verenpaine n.98/65. Jos olisin pidempään käyttänyt olisi henki ollut vaarassa!
tosin sielä sitten jännitää ihan hirveesti ja paineet ok , niin nauraa turhalla käynnille ;( paitsi hyvähän se olis jos paineet onkin ihan ok
pari kertaa?? Ettei vaan olisi artefakta...
pari kertaa?? Ettei vaan olisi artefakta...
.ap
huimaako,väsyttääkö. nyt heti vähintään terveyskeskukseen mittauttamaan ja lääkärin puheille
alkaa oleen jo aika matalat paineet. Ota yhteys omaan terkkariin ja kerro siellä, pitäisi ainakin ottaa sinne mittaukseen ja keskusteluun. RR voi vaihdella kovasti päivän aikana mutta "terveellä" ihmisellä ei toistuvasti noin alhaisia paineita ole