Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan ehtii viemään ja hakemaan tarhasta??

Vierailija
05.10.2009 |

Jos pääsee kasiksi töihin, pitäisi lähteä tasan neljältä että on hakemassa ipanaa viideltä. Lapsi siten tarhassa 10h... hirveitä päiviä! Ja miten tehdä palavereiden kanssa, jotka alkaa viideltä, tai jopa kuudelta! Hirvittää alkavat työt.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se vaan on niin ettei kahta "uraa" mahdu samaan perheeseen. Yritimme kyllä, minä päätin sitten erinäisten mutkien kautta jäädä kotiin toistaiseksi, ehkä lasten kouluikään asti.

Ei minun hommissani ollut mitään mahdollisuutta sanoa etten muuten enää matkusta Kuopioon huomenna taikka ole palaverissa joka alkaakin klo 16.30 ja jatkuu ties mihin asti. Ymmärrän kyllä työnantajaakin. Mutta mulle oli tärkeitä lapseni ja perheeni kuin se työ.

Luulen kyllä, että olemme todella onnellisia tästä ratkaisusta, koko perhe.

Vierailija
42/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin menon kannattavuutta? jos on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta, menee hoitomaksuihin jo n.440 €, jos vaikka ip kerholainen niin 100 e päälle, työmatkoihin voi mennä useampi sata euroa (mulla 300e) eikä usein saa edes matkavähennyksiä niin en minäkään saisi. eli käytännössä en voisi bussia käyttää kun päiväkoti siellä mihin ei bussit mene mut pakkohan lapset on sinne viedä ja hakea ja bussimatka kestää muutenkin vaihtojen kanssa 3 h suuntaansa mutta se ei oikeuta verovähennysoikeuteen.

eli mun tilanteessa kotihoidontuki + kuntalisä on suurempi summa kuin mitä jäisi käteen töissä käydessä. laskin että jos palkka olis 2000e olisi kulut +- nolla eli silloinkaan ei olis järkeä käydä töissä. kaikkia palkat alle 2000e on tappiolle.

tiedoilla saat vähentää työmatkakulut verotuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi aikanaan eka esimies (kokenut uranainen), että perheen ja työelämän yhdistämisen edellytyksenä on se, että asuu hyvien palveluiden äärellä pienessä kerrostaloasunnossa lähellä työpaikkaa ja on eduksi jos on hyvä mies.

Me ollaan tehty suurinpiirtein noin. Kummallakin vanhemmalla n. 20 minsan työmatkat. Pienehkö rivari, joten kotitöihin menee vähän aikaa.

Tehdään niin, että mies menee jo seiskaan duuniin, minä yhdeksään.

Sitten töissä pitää paahtaa täysin 110 lasissa koko ajan, jotta saa kaiken tehtyä. Muutenkin pitää tehdä duunia miesjohtajaotteella eli delegoida turhat muille tai jättää turhimmat hommat roisisti tekemättä. Niinhän miehet tekevät.

Vierailija
44/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin menon kannattavuutta? jos on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta, menee hoitomaksuihin jo n.440 €, jos vaikka ip kerholainen niin 100 e päälle, työmatkoihin voi mennä useampi sata euroa (mulla 300e) eikä usein saa edes matkavähennyksiä niin en minäkään saisi. eli käytännössä en voisi bussia käyttää kun päiväkoti siellä mihin ei bussit mene mut pakkohan lapset on sinne viedä ja hakea ja bussimatka kestää muutenkin vaihtojen kanssa 3 h suuntaansa mutta se ei oikeuta verovähennysoikeuteen.

eli mun tilanteessa kotihoidontuki + kuntalisä on suurempi summa kuin mitä jäisi käteen töissä käydessä. laskin että jos palkka olis 2000e olisi kulut +- nolla eli silloinkaan ei olis järkeä käydä töissä. kaikkia palkat alle 2000e on tappiolle.

tiedoilla saat vähentää työmatkakulut verotuksessa.

Meillä tilanne tammikuusta alkaen juurikin tuo... Tosin tällä hetkellä mulla ei ole työtä johon palata (olin parin vuoden määräaikaisella aikasemmin) Mun kannattaa ehdottomasti jäädä kotiin hoitamaan ipanat itse ja vaikka sitten ansoiosidonnaiselle työttömyyspäivärahalle "loisimaan" Omalla alalla vaan ei taho olla paikkoja joista jäis käteen jotain muutakin kuin työn ilo kaikkien hoitomaksujen yms. jälkeen... Vähintään 2000€ pitäs liksaa saada ja sillonkin olis vähän kiikun kaakun kannattavuuden kanssa... (ainakin jos lasketaan sekin, että nuorimmainen on tosiaan vasta vauva)

Työn teko ei vaan oikein tunnu kannattavan...

Vierailija
45/49 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoropäiväkotiin jos ei sovi työaikoihin tuonnit ja viennit

Vierailija
46/49 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen avulla, että miehen kanssa vuorotellaan ja sumplitaan joka päivä, kuka vie ja hakee.

Mielestäni lasten kanssa on elämä järjestettävä niin, että lasten elämä ei muutu kohtuuttoman vaikeaksi. Se tarkoittaa, että mitä tahansa työtä ei voi ottaa vastaan, työpaikalla ei voi enää siinä vaiheessa istua yhpäripyöreitä päiviä ja työmatka on mitoitettava niin, että siihen ei kulu kahta tuntia. Perheellisen on huomioitava koko perhe kaikissa ratkaisuissaan!

Vierailija
47/49 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen avulla, että miehen kanssa vuorotellaan ja sumplitaan joka päivä, kuka vie ja hakee. Mielestäni lasten kanssa on elämä järjestettävä niin, että lasten elämä ei muutu kohtuuttoman vaikeaksi. Se tarkoittaa, että mitä tahansa työtä ei voi ottaa vastaan, työpaikalla ei voi enää siinä vaiheessa istua yhpäripyöreitä päiviä ja työmatka on mitoitettava niin, että siihen ei kulu kahta tuntia. Perheellisen on huomioitava koko perhe kaikissa ratkaisuissaan!

Valitettavasti kaikki eivät osaa tai halua näin tehdä!!

Vierailija
48/49 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten ei sovi palavereita kuin klo 16:sta saakka. Ei siinä vaan enää muu auta...

Vierailija
49/49 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä haen iltapäivällä, koska mulla ei ole palavereita iltapäivisin ja työmatkaakin vain 18km. Miehellä taas päivät venyy ja reissaakin paljon. Meillä toiminut hyvin. Lisäksi mahdollisuus etätyöhön on plussaa, koska silloin voin kesken työpäivän käyttää lapsia hammaslääkärissä, neuvolassa jne.