Muita Snookerin seuraajia?
Jostain kumman syystä, aloin tätä herrasmieslajia seuraamaan vuosi sitten vahingossa. Nyt sitten ihan koukussa
Kommentit (17)
Katson sikäli kun tulee kuutoskanavalta. Robin Hull on järjestänyt Suomeen hienoja otteluja, mutta en ole tullut lähteneeksi paikan päälle seuraamaan.
Ukko oli ihmeissään kun otin eurosportin snookerin vuoksi, itse se vaan seuraa lätkää. Kauppista on mukava kuunnella
Semmoisen kymmenisen vuotta tullut katsottua, mun kulta-aikaa oli joskus 5-6 vuotta sitten kun Ronnie, Trump ja Robertson olivat hirmu iskussa, eivät ole enää.
Robin Hullin isällä oli biljardisali Vantaalla 80-luvun lopussa ja moni kaverini innostui pelaamaan snookeria. Minulla oli valitettavasti niin pieni viikkoraha, ettei sillä pysytynyt pelaamaan, mutta olin usein mukana katsomassa. Siitä se inostus sitten lähti ja olen ollut Riga-mastersiakin katsomassa, jossa oli silloin mukana lähes kaikki maailman huiput Ronnie OSullivania lukuunottamatta. Selby, Higgins, Trump jne.
Omalta sohvalta on seurattu pitkään. On itselleni juuri sopiva sellainen slow tv urheilukokemus, jossa mielellään voi viihtyä TV:n ääressä 21 alkavaa peliä pitkälle yli puoleen yöhön seuraten. Ja todellakin MM:t alkaa kohta. Ja itse tykkään Kauppisesta selostajana.
Ihan isolla kirjaimella: "Snooker". Taitaa olla lempilajisi.
En seuraa Snookeria, en tiedä edes kuka se on. En käytä muutenkaan somea niin en seuraa ketään.
Katson kutoselta kun tulee. Joskus aiemmin oli eurosport player, mutta sekin muuttunut.
Tiedän monta naista jotka katsoo, minäkin. Ihana kun selostajat ei huuda ja kilju eikä ole aggressiivista riehumista. Silti tosi jännittävää.
Tulee katsottua aika ajoin. Mark Allen on suosikkini.
Nähdäänköhän Ronnie MM:ssä? Ei ole uutisten mukaan vieläkään tehnyt päätöstä tuleeko pelamaan.
Minä seuraan ja ihmettelen niiden taitoja.
Millä voi ennakoida niin vallin kautta että osuu oikeaan palloon.
En lakkaa ihmettelemässä.
Selostaja on tosiaan hyvä.
Mertaranta pilaisi koko pelin.
Vierailija kirjoitti:
Minä seuraan ja ihmettelen niiden taitoja.
Millä voi ennakoida niin vallin kautta että osuu oikeaan palloon.
En lakkaa ihmettelemässä.
Selostaja on tosiaan hyvä.
Mertaranta pilaisi koko pelin.
Ei se vallin kautta osuminen oikeaan palloon ole kumma juttu, mutta se kuinka helpolta se näyttää kuinka ne kierteellä hallitsee mihin valkoinen menee pussituksen jälkeen on kyllä itselleni se ihmetyksen aihe. Kymmeniä tuhansia ja taas kymmeniä tuhansia toistoja sitähän se on.
Ei kiinnosta, eikä kiinnosta muukaan urheilu. Snookerissa on kyllä paras tunnelma tietämistäni urheilulajeista, siitä pisteet. Ei mitään määkinää tai filmaamista vaan kirurgisen tarkkaa pussitusta ja hillittyä charmia. Jos jotain lajia seuraisin niin varmaan tätä sitten.
Kyllä löytyy seuraajia. Meillä on Max juurikin snookerin takia. Olen käynyt katsomassa Tampere-talossa Neil Robertson - Mark Selby ja Ronnie O'Sullivan - Gary Wilson -ottelut. Ronnie on ehdoton suosikkini, mutta kannustan tasapuolisesti kaikkia. MM-kisoja odotellessa!
Olen seurannut yli viisitoista vuotta. Pian alkaa MM-kisat ja yli kahden viikon katseluputki. Tänään katson Tour Champion Shipin finaalin jossa Selby ja Higgins ottavat mittaa toisistaan.