Te kenellä on iso ja laaja ystäväpiiri, mitä kautta nämä ystävät ovat tulleet?
Kommentit (27)
kaverit ja ystävät pysyvät kavereina ja ystävinä, vaikka välimatkaa tulee ja elämäntilanteet muuttuvat. Se vaatii kyllä jonkin verran vaivannäköä, mutta siinä ne erot ystävien ja kavereiden määrässä juuri syntyvät.
jotka ovat niitä hyviä, ehkä juuri elinikäisiä ystäviä jotka pysyvat elämäntilanteesta ja tapaamisen harvenemisesta huolimatta. Mutta noin yleisesti ihmiset kyllä vieraantuvat toisistaan jos asuvat toisistaan kovin kaukana ja tapaamiskerrat harvenenvat jatkuvasti ja elämäntilanteet muuttuvat. t. 13
Mä olen aika lailla samalla linjalla kuin Fletcher. Kavereita ja tuttavia on niitä, joiden kanssa on tekemisissä vain olosuhteen vuoksi. Nyt tyypillisenä esimerkkinä leikkipuiston mammat tms. Ystävät ovat niitä, joiden kanssa on tekemisissä vaikka se olosuhde muuttuukin.
Mun opiskeluaikojen ystäväpiiristä on viimeinenkin valmistunut varmaan jo kymmenen vuotta sitten ja silti olemme tekemisissä. Joukosta on toki karsiutunut ihmisiä ja uusia tullut. Mutta se ystävyys kestää jos se on ollut alunperinkin sitä.
Feissarissahan suunnilleen jokainen voi helposti kerätä vaikka 300 kaveria, kun pyytää kaikki moi-tutut viimeisen 20 vuoden ajalta kavereikseen ja näinhän moni tekeekin. Mua on ainakin pyytänyt moni sellainen kaveriksi, jonka just ja just muistan pienen pohtimisen jälkeen. Moni oikea kaverini ei edes ole Facebookissa.
Mulla on suurinpiirtein 10, jotka luokittelen ystäviksi eli heille voin kertoa mistä vaan mun jutusta.
1. mies - lukioaikainen kaveri
2. mies - exän ja sitä edellisen exän hyvä ystävä
3. nainen - entinen duunikaveri
4. nainen - netin kautta tuttu
5. nainen - duunikaveri
6. nainen - duunikaveri
7. mies - exän nyksän exä
8. mies - duunikaveri
9. nainen - netin kautta tuttu
10. nainen - isomman lapsen vauva-aikainen äitituttu
Nuo nyt tuli äkkiseltään mieleen.
vaikka asuttasiin satojenkin kilometrien päässä, (tai välillä tuhansienkin) ovat peräisin seurakunnasta. Opiskeluajoilta, tai sen jälkeen. Tuttavaperheitä on melko paljon.
Suurin osa ystävistä on sellaisia, joiden kanssa olen ollut ystävä jo ala-aste iästä. Sitten on ylä-asteajoilta tullut lisää.
Lisää on sen jälkeen tullut opiskeluajoilta, työkavereita.
Viimeisimpiä uusia ystäviä on naapurit. Muutettiin aivna mahtavalle asuinalueelle n.5 vuotta sitten ja tässä on 4 taloa, joissa on kaikki äidit aivan mahtavia tyyppejä. Yhdessä ollaan, mutta se ei ole mikään taakka tai velvoite.
Lisäksi hauska puoli on se, että myös kaikkien miehet tulevat toimeen keskenään todella hyvin.
Myös näitä ala-asteelta saakka olevia ystäviä näen viikottain ja olemme keskenään toistemme lasten kummeja. Osa ystävistä on muuttanut muualle, mutta silti yhteys on säilynyt.
jonka kanssa on pakko olla tekemisissä ajoittain. Ystävät on niitä, joiden kanssa haluaa olla tekemisissä ja joiden seurassa viihtyy aidosti jne. Jokainen sitten näkee ystäviään molemmille sopivalla tahdilla.