Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naimisiin?

Vierailija
31.12.2008 |

Minulla on ongelma. Odotan mieheni kanssa esikoista ja nyt hän sitten meni kosimaan minua. Olen itse ollut aina "avioliittovastainen". En todellakaan tiedä, miksi pitäisi mennä naimisiin. Enkä tiedä mitä vastaan.

Mitä hyviä puolia avioliitossa on?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun mieheni sairastuu, vammautuu, joutuu syyttään työttömäksi, niin eipä oo mun homma huolehtia siitä.

. Eipä silloin ainakaan elatusvelvollisuus miestäsi kohtaan koske sua.

Eikä ilmeisesti ymmärrä edes hävetä.

haluaisi laiskotella tai hoitaa lapsiamme kotona siihen asti, kun ne täyttävät 15.

En todellakaan suostuisi siihen.

Vierailija
62/66 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertakäyttösuhteiden ja ulkoisiin arvoihin perustuva kulttuuri, jossa omasta elämästä tehdään "brändi" ja koitetaan niin kovasti olla jotain erityistä.

En ole kiihkoilija missään mielessä, mutta mielestäni nykyään ihmiset yhä vähemmän ja vähemmän ovat valmiita SITOUTUMAAN ihan tosissaan, siis sen jälkeenkin kun se ensi huuma laantuu ja arki astuu kehiin. Avioliitto (tai rekisteröity parisuhde homoseksuaaleilla) on merkki siitä että ko. ihminen haluaa virallistaa sitoutumisensa, ja jo tästä syystä mielestäni instituutiona kannatettava.

Btw, myös monille miehille avioliitto merkitsee paljon.

Ihanko oikeasti naisille joku avioliitto merkitsee näin paljon?

Vähän pelottavaa...Toivottavasti tyttärenne ei sentään jatka tuota uskomista kyseiseen instituutioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on minun. Jos meille tulee ero, niin mies lähtee.

Ei ainakaan minun kannata mennä naimisiin. Ja sitä paitsi, tottakai tarvitsen miestäni seksiin ja hellittelyyn. Rahaa häneltä en halua.

Kestämätön se on tuokin perustelu. Juuri näiden tilanteiden varalle voi tehdä avioehdon, jolla puolisolta sulkee pois oikeuden eron ja kuolemantapauksen sattuessa ennen avioliittoa kertyneeseen omaisuuteen ja mahdollisiin perintöihin. .

Vierailija
64/66 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, onhan avioliitto alun perin patriarkaalinen instituutio, mutta jos tarkastelee sitä irrallaan historiasta, miksi se olisi jotenkin haitallinen asia nykypäivänä naiselle? Haluavathan esim. homoseksuaalit (naiset ja miehet) yhtä lailla virallistaa suhteensa.

Vierailija
65/66 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tärkeää säilyttää itsenäisyyteni ja se, että voin lähteä tästä suhteestä koska tahansa. En halua, että mies alkaa pitää minua itsestäänselvyytenä, eikä enää panosta suhteeseemme.

naimisiinmenon jälkeen, mutta mieheni onkin romantikko ja on onnessaan kun hänellä on aviovaimo :) Onnellinen olen minäkin. (Muistelemme esim edelleen usein hääpäiväämme ja häämatkaa..)

Vierailija
66/66 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään nimessä tarvitse avioliittoa, niin miksi ihmeessä lesbot sitten haluavat virallistaa suhteensa?

Valaiskaa, kiitos!