Miksi naimisiin?
Minulla on ongelma. Odotan mieheni kanssa esikoista ja nyt hän sitten meni kosimaan minua. Olen itse ollut aina "avioliittovastainen". En todellakaan tiedä, miksi pitäisi mennä naimisiin. Enkä tiedä mitä vastaan.
Mitä hyviä puolia avioliitossa on?
Kommentit (66)
kertakäyttösuhteiden ja ulkoisiin arvoihin perustuva kulttuuri, jossa omasta elämästä tehdään "brändi" ja koitetaan niin kovasti olla jotain erityistä.
En ole kiihkoilija missään mielessä, mutta mielestäni nykyään ihmiset yhä vähemmän ja vähemmän ovat valmiita SITOUTUMAAN ihan tosissaan, siis sen jälkeenkin kun se ensi huuma laantuu ja arki astuu kehiin. Avioliitto (tai rekisteröity parisuhde homoseksuaaleilla) on merkki siitä että ko. ihminen haluaa virallistaa sitoutumisensa, ja jo tästä syystä mielestäni instituutiona kannatettava.
Btw, myös monille miehille avioliitto merkitsee paljon.
Ihanko oikeasti naisille joku avioliitto merkitsee näin paljon?Vähän pelottavaa...Toivottavasti tyttärenne ei sentään jatka tuota uskomista kyseiseen instituutioon.
Asunto on minun. Jos meille tulee ero, niin mies lähtee.
Ei ainakaan minun kannata mennä naimisiin. Ja sitä paitsi, tottakai tarvitsen miestäni seksiin ja hellittelyyn. Rahaa häneltä en halua.
Kestämätön se on tuokin perustelu. Juuri näiden tilanteiden varalle voi tehdä avioehdon, jolla puolisolta sulkee pois oikeuden eron ja kuolemantapauksen sattuessa ennen avioliittoa kertyneeseen omaisuuteen ja mahdollisiin perintöihin. .
Kyllä, onhan avioliitto alun perin patriarkaalinen instituutio, mutta jos tarkastelee sitä irrallaan historiasta, miksi se olisi jotenkin haitallinen asia nykypäivänä naiselle? Haluavathan esim. homoseksuaalit (naiset ja miehet) yhtä lailla virallistaa suhteensa.
Musta on tärkeää säilyttää itsenäisyyteni ja se, että voin lähteä tästä suhteestä koska tahansa. En halua, että mies alkaa pitää minua itsestäänselvyytenä, eikä enää panosta suhteeseemme.
naimisiinmenon jälkeen, mutta mieheni onkin romantikko ja on onnessaan kun hänellä on aviovaimo :) Onnellinen olen minäkin. (Muistelemme esim edelleen usein hääpäiväämme ja häämatkaa..)
missään nimessä tarvitse avioliittoa, niin miksi ihmeessä lesbot sitten haluavat virallistaa suhteensa?
Valaiskaa, kiitos!
että kun mieheni sairastuu, vammautuu, joutuu syyttään työttömäksi, niin eipä oo mun homma huolehtia siitä.