Miksi naimisiin?
Minulla on ongelma. Odotan mieheni kanssa esikoista ja nyt hän sitten meni kosimaan minua. Olen itse ollut aina "avioliittovastainen". En todellakaan tiedä, miksi pitäisi mennä naimisiin. Enkä tiedä mitä vastaan.
Mitä hyviä puolia avioliitossa on?
Kommentit (66)
No jos teille lapsi on tulossa ja miestäsi rakastat niin miksi et menisi? Kyllähän avioliitto helpottaa/yksinkertaistaa monia virastollisia juttuja. Esimerkiksi henkivakuutusasiat yms. on huomattavasti yksinkertaisempi hoidella kun on aviopari.
En siis ole mikään "avioliittofundamentalisti", mutta yleisen elämisen ja olemisen kannalta ainakin meidän tapauksessa kaikki sujuu jotenkin helpommin kun olemme naimisissa.
Perintöoikeus, leskeneläke tulee nyt ekana mieleen.
Järkeviä syitä:
- monien ulkopuolisten (mm. miehesi ihastukset) silmissä vaimo on aivan eri asia kuin joku avokki, mikä lie tilapäinen hutsu
Isyyden tunnustus on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin helppo juttu. Todellakin. Mies käy vaan allekirjoittamassa paperin, siinä kaikki.
Tuo nyt ainakaan ei ole mikään syy mennä naimisiin.
Ap, ei ole mitään syytä mennä naimisiin.
Avioliitto on tarkoitettu vaan naisille, joilla ei ole edes halua huolehtia itsestään taloudellisesti. Avioliitto on täysin patriarkaalinen instituutio, jossa turvataan laiskan, köyhän ja onnettoman naisen taloudellinen asema.
Jos nainen vähänkään huolehtii omista asioistaa ja käy töissä, ei avioliitosta ole mitään hyötyä. Ei kannata mennä naimisiin.
Varsinkin jos leskellä on mitään omia tuloja, niin sitä ei saa.
Ero siitä tulee, kun sille suhteelle asetetaan sitten niin kauheasti vaatimuksia. Kaikki n. mun ikäiset tuntemani naimisiin menneet on jo eronneet, osa useampaan kertaan. Meidän lisäksi kaveripiiriin kuuluu pari muutakin avoparia ja niillä ja meillä menee hyvin, tai ihan normaalisti. Kun ei tarvitse elää tietyn muotin mukaan, elämä on helpompaa ja onnellisempaa!
Silloin on pienet tulot, samaten hoitovapaalla.
Tämä vaan vahvistaa käsitystäni siitä, että avioliitto on köyhille naisille turva-asema. Ei mitään muuta.
Silloin on pienet tulot, samaten hoitovapaalla.
eli tuo sinun tuttavapiirisi otanta ei ihan päde. Meidän tuttavapiirissämmekin toki on sekä avio- että avoliitoista eronneita, mutta kyllä selkeästi enemmän jälkimmäisiä.
Itse halusin avioliittoon aikoinaan siksi että se tuntui oikealta, merkiltä rakkaudesta ja sitoutumisesta, mutta myös juridisten syiden takia.
ota vähän enemmän selvää asioista ennen kuin perättömiä kirjotat
t. leski joka saa eläkettä vaikka on omiakin tuloja8N 2100E/KK
että leskeneläke riippuu tulojen määrästä. Äitiyslomalla ja hoitovapaalla on pienet tulot. Siten. Haloo...
Itse halusin avioliittoon aikoinaan siksi että se tuntui oikealta, merkiltä rakkaudesta ja sitoutumisesta, mutta myös juridisten syiden takia.
Avoparejen eroja ei tilastoida, joten tutkimustulokset ovat vähän niin ja näin.
Yli puolet aviopareista eroaa, joten ei sekään ole mitenkään "lopullista".
Avoero on yleensä helpompi, eli sekin saattaisi jopa olla syy, ettei mene naimisiin. Pääsee eroon helpommin.
ota vähän enemmän selvää asioista ennen kuin perättömiä kirjotat
t. leski joka saa eläkettä vaikka on omiakin tuloja8N 2100E/KK
No, mutta noin 2100€ kuussa onkin PIENET tulot, että ehkä sä sitten todellakin tarvitset sitä eläkettä.
Musta on tärkeää säilyttää itsenäisyyteni ja se, että voin lähteä tästä suhteestä koska tahansa. En halua, että mies alkaa pitää minua itsestäänselvyytenä, eikä enää panosta suhteeseemme.
Silloin on pakko jo luottaa toiseen, eikä pelata enää mitään pelejä.
Se ei ole äidin päätösvallan alainen asia.
ja hänen rahojaan elämiseen. Jos vaikka hän haluaakin kasvattaa lapsen yhdessä miehen kanssa? Ei niin, että mies onkin vaan rahasampo, joka mahdollistaa äidin mahdollisimman pitkän lusmuilun kotona.
Eihän hänen tarvitse silloin mennä naimisiin. Ja kyllä joka tapauksessa lapsen saaminen jonkun kanssa sitoo tiukemmin yhteen kuin yhdetkään juridiset syyt.
Silloin on pakko jo luottaa toiseen, eikä pelata enää mitään pelejä.
Järkeviä syitä:
- lapsesi isyyttä ei tarvitse selvittää
- erotessa tai miehen kuollessa sinun ja lapsesi asema on paremmin turvattu
- monien ulkopuolisten (mm. miehesi ihastukset) silmissä vaimo on aivan eri asia kuin joku avokki, mikä lie tilapäinen hutsu