Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli päättyvän vuoden 2008 mehukkain provosi?

Vierailija
31.12.2008 |

Näin vuoden päättyessä on aika kurkistaa hieman taaksepäin ennen uuden vuoden vaihtumista.

Omalta osaltani paras provo oli "Olinko liian nipo, kun valitin päiväkodin henkilökunnalle hiekasta lapsen saappaissa". Monilla meni tämän kanssa herne mukavasti nenään! ;-)

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa enää paremmin selittää, mutta kyse ei todellakaan ole siitä mitä väität. Ne sinun kutsumasi "typerykset" ovat vain täytettä. Ei niille naureta vaan niille muiden hauskoille vastauksille. Kai nyt joku ymmärtää mitä ajan takaa?

nauramista voi mitenkään muuten toteuttaa kuin vedättämällä ihmisiä? Minusta tämän palstan parasta huumoriantia edustaa tai edusti Borgå, jonka jutuista ei koskaan jäänyt epäselvää onko provo vai ei ja jotka sai aikaan joskus hervottomia ketjuja tai ketjunpätkiä ihan normaalien ketjujen sisällä. Mitä tarkoitusta palvelee se, että on sadan vastaajan ketju, jossa 95 luulee ratkaisevansa jonkun ongelmaa ja 5 kirjoittajaa nauraa porukalla partaansa. Jotenkin se on niin matalamielistä puuhaa ettei mitään määrää.

Vierailija
42/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo kirjoitin usein liian neutraaleja juttuja ei lueta tai edes viitsitä kommentoida ja siten ne hauskat vastaukset jää syntymättä. Tuo pomo ja haju oli itsestänikin vähän huono/epäonnistunut provo siinä mielessä, että monetkaan ei sitä provoksi tajunneet ja kuten jo kirjoitin vähän paha mieli jäi kun monet tosissaan yrittivät auttaa. Mutta uskon myös senkin kirvoittaneen ainakin muutaman hymyn, joita en kyllä omiksi ansioiksi laske vaan niiden hauskojen vastaajien.

Se on aika vaikeaa taiteilua kirjoittaa sellainen "oikeanlainen" provo. Ei liian läpinäkyvä, mutta ei liian totinenkaan. Läpinäkyväänkään ei moni viitsi vastata.

5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mun provoista oli että miehen exä ei anna lapsen tulla meille kun meillä on käärmeitä..

Vierailija
44/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua töihin ja siksi tekee lapsia. Trollihan se oli, mutta naapurin rouva sai yli sata myötätuntoista puolustajaa ;-)))

Jotainhan nämä trollit kertovat meistä palstailijoista.

Vierailija
45/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nimittäin usein olen tälläinen vastaaja (ainakin omasta mielstäni).

Eli ymmärrän että kyseessä on provo, mutta tekeydyn vähän tyhmäksi, etten muka tajua ja vastaan "tohkeissani" jotain apua, joka yrittää olla yliampuva/hauska/täysin tollo.

Huono esimerkki on tälläisista vastauksista, esim. tähän tyyliin, että "ai niinkö teillä siellä Porvoossa, ei meillä vaan täällä, mutta mehän ei varmaan mistään mitään ymmärretäkään."

Tuota Porvoo-esimerkkiä käytän todella harvoin, koska se on jo niin kulunut ettei ole enää kovinkaan hauska, mutta se oli esimerkki, että jotenkin aukeaisi, jos joku ei ymmärrä ollenkaa. Eli jou pieni sana tai asia, joka paljastaa ap:lle että oikeasti ymmärretty on, mutta mukavaa viihdettä.

Itse en oikein osaa provoilla, mitään kunnon provoa en ainakaan muista. Usein kerron totuutta hieman yksioikoisemmin tai tosikkoisempana kun oikeasti olen.

Tai yhdistelen parhaista tarinoita yhdeksi.

Mutta provot ovat suuri ja tärkeä osa AV:tä!

Vierailija
46/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuvuodesta hän vielä seikkaili palstalla.

Saatte arvata, kuka.

Vierailija
47/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä IRL.

Mitähän iloa jotkut tällaisesta vedätyksestä oikein saa?

Vierailija
48/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että ei ole ihmekään, vaikka saamme kauheasti säästöön rahaa, vaikka perheen tulot oli jotain 2500e ja asuivat upeassa talossa ja lomailivat kylpylöissä, järjestivät juhlia ym. Tämän kaiken mahdollisti se, että tekivät osoksensa Lidlissä.

Tuli pitkä herkullinen ketju.

Myöntääkö ketjun aloittaja aloituksen provoksi?

Veikkaan, ettei varmasti myönnä, vaan tulee kohta kertomaan, kuinka ihanasti heillä on asiat Lidlin ansiosta, mikäli ehtii kylpylästä tai kutsujen järjestelyltä tänne av:lle.

Vierailija
49/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika vaikeaa taiteilua kirjoittaa sellainen "oikeanlainen" provo. Ei liian läpinäkyvä, mutta ei liian totinenkaan. Läpinäkyväänkään ei moni viitsi vastata.

voi tietää onko provo totta vai ei. Siitä että muutama ihminen haluaa pitää kivamullonmukavaanauraamuille -hauskaa seuraa että koko palsta saa pähkäillä jatkuvasti että onko tämä provo vai ei.

Ja miksi se sitten on niin tärkeä tietää onko provo vai ei? Mikä siinä on niin kamalaa jos aloitus paljastuu provoksi? Jos otetaan vaikka tuo hiv-provoiluyritys, niin mitä siitä seuraa jos siitä ketjusta olisi tullut 200 viestin viestin ketju hivistä, jossa hivpotilasta edustaa provoilija, joka keksii koko ajan juttua omasta päästään? Hyvällä tuurilla joukkoon olisi saatu OIKEA hivin kantaja kertomaan elämästään, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä niin ei olisi käynyt edes täällä ja suurin osa ihmisistä olisi oikeasti kuvitellut keskustelevansa hiv-potilaan kanssa.

Kas kun minä haluaisin keskustella OIKEISTA asioista tai ainakin TIETÄÄ jos keskustelukumppanini puhuu täyttä sontaa. Sääli että tämän palstan vilkkaus saa aina palaamaan tänne.

Vierailija
50/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten kirjoitan jotain älyvapaata, monesti liittyen esim. oikeinkirjoitukseen. Ensimmäisessä tapauksessa tarkoitus ei ole nauraa kenellekään, vaan herättää keskustelua. Sillä ei ole mitään väliä, onko alkuperäinen juttu täysin totta vai ei.

Jälkimmäisessä tapauksessa taas myönnän nauravani ihmisille, jotka eivät ymmärrä oikeinkirjoituksen päälle.

Vierailija
51/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kenen aloitus oli se yksi piiitkä ketju jossa oli pieni rintaiset vs.iso rintaiset...he hee,siitä sai mahtavat naurut kun jokainen luuli olevansa oikeassa

Vierailija
52/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieroja ihmisiä? Niitä joilta "unohtuu" vaipat kaupassa rattaiden alaosaan kassalla? Onko tapana muutenkin valehdella ihmisille päin naamaa ja keksiä kaikenlaista?

En voi ymmärtää provoilua kerta kaikkiaan. Jos mulla on tylsää, ei ole mitään vaikkeuksia keksiä tekemistä, joka ei sisällä ihmisten huijaamista. Joku ruuvi teillä on kyllä päässä löysällä.

Missähän kaikessa muussa ovat epärehellisiä.

Vierailija
53/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nettimaailma ei ole sama kuin "tosielämä", täällä totuus muodostuu jokaisen oman pään sisällä.

Vierailija
54/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmemmäksi kuin olen. Saavatpa muut nauraa "minun" kustannuksella. Joskus voin tehdä kokonaisen aloituksen näin tai joskus jatkan johonkin muuhun juttuun esim. Joku kyseli lempisarjoja ja joku vastasi Beverly Hills 90210. Minä liityin joukkoon väittäen kivenkovaan, että sarjan nimi on muuten Beverley Hills ja olin täysin varma asiastani ja sarjan päähenkilöitä on Brenda ja Brad. Tästä jotkut sitten intoutuvat vääntämään kanssani jonkun tovin.

Vierailija
55/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuissa tulee silti esille hauskasti ihmisten erilaiset mielipiteet ja käsitykset asioista. Ja totuus on usein provoja ihmeellisempää. En itse tee perättömiä aloituksia, mutta oma elämäni on välillä ihan oikeasti sellaista, että Salkkareiden käsikirjoittajat jää kakkoseksi. Kerran, jo varmaan pari vuotta sitten kerroin täällä yhdessä ketjussa ihan tosi tarinan siitä, mitä olin tehnyt esikoiseni ristiäisiä edeltäneenä iltana ja yönä eikä kukaan varmaan uskonut, että se juttu olisi totta, vaikka oikeasti oli.

Vierailija
56/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt viitsikö jauhaa skeidaa.

Vierailija
57/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
58/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jonkun sortin psykopaatteja suurin osa, patologisia valehtelijoita.

Vierailija
59/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nettimaailma ei ole sama kuin "tosielämä", täällä totuus muodostuu jokaisen oman pään sisällä.

tosielämässäkin. Erittäin omituinenen puolustus.

Vierailija
60/103 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää olis ihan kuollut ja kuiva paikka. Ihan oikeasti.